Info č. 21 - herní rok 2022

Dnes je právě přesně to vhodné datum na celoroční shrnutí. Abych se neopakoval, měl bych správně navázat na květnové bilanční info č. 18, v kterém jsem sepsal vše dohrané, a na blogiu sepsané, právě do pátého měsíce tohoto roku. Ale pokud to má být celoroční souhrn, tak to prostě shrnu vše, i s tím, co jsem tehdy shrnul do května. Nebudu to dělit na měsíce jako před tím a nahodím prostý celkový seznam s drobnou poznámkou. 

Statisticky to vypadá na 53 dohraných her. Z toho je 49 ryzích adventur, 3 RPG adventury, jedna realtimová strategie. Z dohraných her je 44 her dohraných nově. Tím myslím dohraných nově do samého konce, nehledě na to, že jsem je někdy třeba před pětadvaceti lety nějak hrál, ale nedohrál. A 9 her z těch 53 jsem měl dohraných už ze starých časů a letos jsem si je jen tak zopáknul. Na konci seznamu najdete výsledek naprosto trýznivé volby, v které se pokusím vyhlásit nej hru z toho celého seznamu, nehledě na mé dlouhodobé TOP10. 

2022:
1. King's Quest 2: Romancing of Throne - po dlouhých letech opětovné dohrání.
2. King's Quest 2: Romancing The Stones - AGD VGA remake - dohráno poprvé.*
3. King's Quest 3: To Heir is Human - dohráno poprvé.*
4. King's Quest 3 Infamous Adventures VGA remake - po dlouhých letech opětovné dohrání.
5. Police Quest: In Pursuit of the Death Angel - dohráno poprvé.*
6. Police Quest: In Pursuit of the Death Angel VGA remake - dohráno poprvé.*
7. Police Quest 2: The Vegeance - dohráno poprvé.*
8. Police Quest 3: The Kindred - dohráno poprvé.*
9. Police Quest 4: Open Season - dohráno poprvé.*
10. Gabriel Knight: Sins of the Fathers - po dlouhých letech opětovné dohrání.
11. Gabriel Knight: Sins of the Fathers 20th Anniversary remake - dohráno poprvé.*
12. Gabriel Knight 2: The Beast Within -  kdysi dávno rozehráno, nyní dohráno poprvé.*
13. Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards - dohráno poprvé.*
14. Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards VGA remake- po dlouhých letech opětovné dohrání.
15. Under A Killing Moon - po dlouhých letech opětovné dohrání.
16. The Pandora Directive -  kdysi dávno jsem v 1/3 hry narazil na bug kvůli kterého jsem to tehdy vzdal, letos dohráno poprvé.*
17. Mean Streets - dohráno poprvé.*
18. Martian Memorandum - dohráno poprvé.*
19. Leisure Suit Larry 2: Looking for Love - dohráno poprvé*
20. Maniac Mansion - kdysi párkrát bezvýsledně rozehráno, letos  dohráno poprvé*
21. Zak McKracken - dohráno poprvé*
22. Indiana Jones 3: And The Last Crusade - kdysi několikrát marně rozehráno, letos dohráno poprvé*
23. Loom - dohráno poprvé*
24. Loom VGA remake - dohráno poprvé*
25. The Secret of Monkey Island - po dlouhých letech opětovné dohrání.
26. Monkey Island 2: The Chuck' Revenge - po dlouhých letech opětovné dohrání.
27. The Curse of Monkey Island - po dlouhých letech opětovné dohrání.
28. Day of the Tentacle (Maniac Mansion 2) - ve starých časech z lehka zkoušeno, nyní dohráno poprvé.*
29. Sam & Max Hit the Road - ve starých časech z lehka zkoušeno, nyní dohráno poprvé.*
30. Full Throttle - dohráno poprvé.*
31. The Dig - dohráno poprvé.*
32. Grim Fandango - dohráno poprvé.*
33. Labyrinth - dohráno poprvé.*
34. Powermonger - kdysi dohráno klasickým Lkem okolo okraje, nyní dohráno všech 195 map poprvé.*
35. Leisure Suit Larry 3: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals - dohráno poprvé.*
36. Monkey Islad 4: Escape from Monkey Island - kdysi dávno rozehráno, nyní dohráno poprvé.*
37. Return to Monkey Island - letošní novinka, takže letos dohráno poprvé.*
38. Conquests of Camelot: The Search for the Grail - kdysi několikrát rozehráno, letos konečně dohráno poprvé.*
39. Conquests of the Longbow: The Legend of Robin Hood - dohráno poprvé.*
40. Mission Critical - dohráno poprvé.*
41. Countdown - v pradávných časech dlouho hráno, letos dohráno poprvé.*
42. Innocent Until Caught - kdysi dávno rozehráno, letos dohráno poprvé.*
43. Innocent Until Caught 2: Guilty - dohráno poprvé.*
44. Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work - dohráno poprvé.*
45. Lure of the Temptress - po dlouhých letech opětovné dohráno.
46. Beneath A Steel Sky - několikrát v minulosti rozehráno, letos konečně dohráno poprvé.* 
47. Heimdall - několikrát v minulosti rozehráno, letos konečně dohráno poprvé.*
48. Heimdall 2: Into the Hall of Worlds - dohráno poprvé.*
49. Curse of Enchantia - dohráno poprvé*
50. B.A.T.: The Bureau of Astral Troubleshooters - dohráno poprvé.*
51. The Dagger of amon Ra (Laura Bow 2) - kdysi dojeto skoro dokonce, nedohráno kvůli dead endu, letos dohráno poprvé.*
52. EcoQuest: The Search for Cetus - kdysi rozehráno, letos dohráno poprvé.*
53. EcoQuest 2: Lost Secret of the Rainforest - dohráno poprvé.*

A vítězem se stává.............Gabriel Knight 2: The Beast Within.

Tolik k dohraným hrám. Samozřejmě jsem občas recenze hraných her proložil články o hrách, které jsem již dojel v minulosti a teď jsem si je jen tak cvičně pustil, abych získal vlastní screenshoty. Týká se to např. japonských RPG Dragon Quest 2Dragon Quest 6, skvělého dungeonu Might and Magic 10, strategií Nobunaga's Ambition 2, Civilization 2 (letos cvičně dohraná jedna partie), Railroads!, Colonization (letos cvičně dohraná jedna partie) a UFO Enemy Unknown (znovu po letech rozehráno). Zrecenzoval jsem konečně i loni dohraný remake adventury Space Quest 2, a před třemi lety dohranou Lauru Bow 1. Konečně jsem se taky dopracoval i k dlouho plánované recenzi na dávno dohrané legendární japonské RPG Suikoden, už tomu bude dobrých 20 let.

Rovněž jsem se textem zmínil o již nějakou dobu rozehraných nebo časem po různu hraných hrách, jako je dungeon Grimoire, na který jsem sepsal již dva díly deníčku z průchodu hrou, nebo strategie Perfect General 2, v které nemám dojeté všechny mapy a Mega-lo-Manii, v které jsem bohužel nikdy pravděpodobně nedojel správně poslední misi. A taky jsem dal dohromady brutálně rozsáhlý deník průchodu dungeonem Rytíři Grálu, který jsem kdysi dohrál a odeníčkoval na www.oldgames.sk

Má sbírka krabic se letos rozrostla také o několik málo kousků, konkrétně 8, a tak jsem tady mohl představit krabice na Historyline 1914 - 1918, Perfect General 2, Battle Isle 3, Dune 2000, System Shock, Powermonger, Dune 2 a Heimdall 2.


Nechyběla ani nějaká ta témata a tak jsem v jednom z nich mohl představit encyklopedii japonských RPG, A Guide to Japanese RPG od Bitmap Books, a v dalším z nich jsme rozjímali o adventurním žánru společně s Jakubem Červinkou, Richmondem a Anorakem.


A nyní trochu technicky k blogu. Články přibývají (tento je s pořadovým číslem 318) a já stále přemítám, jak to zpřehlednit, jak urychlit přístup k tomu, co kdo konkrétně vyhledává, jak se dostat co nejsvižněji k požadované recenzi, nebo taky k hernímu deníku (znám čtenáře, kteří čtou jen ty deníky a někdy se jim kapku ztrácejí v záplavě recenzí). Občas se mi objeví dotaz, zda tady mám tu či onu hru. Ale ono stačí zajít do levého menu a tam si rozklinout konkrétní žánr a vyskočí seznam recenzí v něm napsaných, dle abecedy. Případně tady je vyhledávání dle názvu. Možná to v levém menu zapadá. I z toho důvodu jsem přidal do horního menu položku "Recenze", po jejíž rozkliknutí se otevře stránka se směrováním ke konkrétním žánrům. Do budoucna budu tedy ještě uvažovat, jak zpřehlednit deníky, ke kterým se prozatím lze proklikat skrze recenze, kde je za odeníčkovanými hrami vedle názvu i odkaz na report ze hry. Nějaký seznam deníků mám sice i v herním profilu na konci, ale je to dlouhá stránka a kde kdo se jí jen tak neprorolluje až na konec:-) Rovněž se mi hlavou honí myšlenky, zda u žánrů také udělat rozcestník dle konkrétních vývojářských firem, které do žánru zasáhly největším počtem her. Tak uvidím, co s tím vším půjde dělat.


Pro ty, kteří mají zájem o nějakou formu odběru či sledování, co nového na Blogu přibylo - někteří z Vás odebírají blog skrze RSS, někteří spoléhají na mé odkazy na Twitteru a Facebooku. Jen minimum z Vás má však zakliknutý pravidelný odběr (15% v poměru s Twittervými followery), což je možno udělat, když si sjedete na tlačítko odebírat v levém menu, které je nutno posunout trochu dolů až za úryvky z diskusí. Tohle připomínám pro případ, že by někdy v budoucnu došlo k nějakému mému distancu od sociálních sítí, popřípadě některá  z těch sociálních sítí, na které odkazuji články, zhavaruje. 


Co se bude dít příští rok? Možná by někteří mohli nabýt dojmu, že se mi tady z toho trochu stává poslední rok a půl jakýsi adventure addict, protože poslední dobou chrlím jednu adventuru za druhou. To je dáno tím, že jsem pomalu ale jistě vyčerpal články na to, co jsem v minulosti už dohrál nebo si nedávno dával na zopakování a šlo vesměs o dungeony, JRPG a strategie. O adventuru jsem zavadil jen sem tam. Začínám být ve větší míře závislý už jen na tom, co dohraji nově, popřípadě si znovu zopakuji (můžete porovnat v sekci dohráno, u které hry je název s odkazem, o té jsem napsal recenzi). A adventury jde dohrát třeba i do čtyř dnů, do týdne, zatímco dungeny, RPG a hlavně jRPG, jsou klidně záležitostí na dva až čtyři měsíce. 


V podstatě jsem blog dungeony a japonskými RPG odstartoval, prokládal to strategiemi, a jak sami vidíte na seznamu recenzí, tak jsem se jim i nadmíru věnoval. Takže neadventuristi chvíli ještě vydržte, protože z počátku zde trestuhodně opomíjený žánr adventur, který stál u počátků mého hraní před 30 lety, nyní na čas převzal iniciativu a vynahrazuji mu to. Ale i tady bude z toho všeho stěžejního brzy hotovo. Čímž chci docílit, aby se zdejší blog stal takovou "knihovnou" her primárně orientovanou na dungeony, RPG, jRPG, adventury a strategií a kdykoliv zde kdokoliv mohl v budoucnu sáhnout po konkrétní žádané hře. Samozřejmě občas napíši něco i k dalším žánrům, např. plošinovkám, simulátorům a výjimečně některými FPS.


Chtěl bych také touto cestou všem popřát šťastný Nový Rok, hodně zdraví a pařbě zdar, spoustu zábavy, skvělých her a kdyby se vám zdálo, že si nemůžete nějak vybrat ze současných herních novinek, tak si zde určitě najdete tip na nějaký postarší titul, který nikdy nezklame. 


No a než ukončím tohle povídání, zmíním ještě jednu věc. Minulé info, které jsem napsal ani ne před měsícem a mělo v podstatě být právě tím, které ukončí rok 2022, bylo dost o zimní atmosféře a Excaliburu 19, kterou s ním mám spjatou. Ale bylo by kapku nespravedlivé, kdybych to omezil jen na toto jedno číslo jediného časopisu. A jelikož (jako nechci se chlubit, při vší skromnosti samozřejmě), mělo to nedávné nostalgické časopisové info docela čtenářský úspěch (z čehož vyvozuji, co si čtenář žádá a já jsem tu jen pro něj:-), tak ani ne za měsíc můžete očekávat další takový nostalgický výlet hned do dalších dávných zimních dob a hraním spjatým právě s lednem a jistým číslem tehdy nového herního časopisu. Většina jistě tuší, a kdo ne, tak se nechá překvapit :-) 

Ringo

Komentáře

  1. To číslo, ten počet her mě úplně omráčilo :) Jen tak dál!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?