Nový kousek do sbírky - Historyline 1914 - 1918

Platforma: Amiga/ Žánr: Strategy-TBS / Developer: Blue Byte / Vydavatel: Blue Byte / Rok: 1992


Někdy v polovně roku 1993 se mi do rukou dostal Excalibur číslo 16 a přesně na stránce 12 se nacházela recenze na hru, která mi ihned padla do oka. Hned mě zaujaly obrázky. Válečné scenérie z první světové války. Ačkoliv byla hra tehdy hodnocena slabými 45%, jako bych to hodnotící číslo neviděl. Recenzi jsem přečetl jedním dechem a nevadily mi ani kritické zmínky, že je hra pomalá, že na Amize bez Hard Disku je třeba složitě žonglovat se sedmi disketami (z mého pohledu no a co, měl jsem PC s Hard Diskem). Jakákoliv kritika mi byla vlastně jedno. Já tu hru chtěl, chtěl jsem ji hrát a protože jsem ji neměl, tak jsem pravidelně před spaním brával do ruky ten Excalibur, četl tu recenzi znovu a znovu, koukal na obrázky a snil. Snil, že hru mám a že ji hraji.


Hru jsem získal tedy až o několik (z dnešního pohledu málo) let později. Dohrál jsem si ji jak za Francouze, tak za Němce a zcela splnila má očekávání. Je to pro mě jedna z největších srdcovek a jediné, co mi po dohrání, a později i vlastnictví hry na GoGu, chybělo, byla krabicová originálka. 


A to se dnešním dnes změnilo, originálka dnes (po zhruba měsíci) dorazila z Velké Británie. Stále jsem neřekl jméno hry. Ono je totiž stejně v nadpise nebo na obrázku té krabice. Ale jen tak pro jistotu, jedná se o legendární HistoryLine 1914 - 18, které jsem tady na blogu udělil krásných 100%.  Jistě víte, že je to strategie stylově běžící na enginu neméně slavné Battle Isle. Tvůrci Blue Byte jsou mistři a tak mohu s jistotou říci, že co díl z této strategické série, to legenda. Pro HistoryLine 1914 - 1918 mám však zvláštní slabost. Jednak tématické zasazení do první světové války, jednak to, že jde o tahovou strategii a jednak tu úvodní story o neustále čtené recenzi, dokud jsem hru nezískal.


Krabicovou verzi jsem zvolil ve verzi pro Amigu. Jednak PC verze nešla sehnat ve stavu, jaký bych si představoval. A ačkoliv jsem nikdy Amigu neměl a jsem PCčkář, tak Amigu ctím a čím jsem starší, tím k ní cítím jakoby hlubší respekt a nostalgy efekt, že to byl přeci jen stroj, na kterém byly odpáleny ty největší pecky, na které pak mohlo PC navázat. 


A ona i ta mnou zmíněná recenze v Excaliburu byla psána z Amiga verze. Tak se mi to tak nějak spojilo. Traduje se taky, že Amiga verze byla těžší než verze pro PC, což je pro mě výzva si hru někdy zopakovat a to právě v Amiga verzi (pod emulátorem) a otestovat to. Ono nakonec ale stejně na té verzi krabice nezáleží. Stále mám instalačky na GoGu, dohrál jsem to kdysi na PC a tady se mohu kochat krabicí klidně z verze na Amigu, krabice je stejná a obsahuje docela hutné dva nádherně zpracované manuály s podrobným popisem jednotek.

Ringo




Komentáře

  1. Zdravím,
    v prvom rade chcem poďakovať za skvelú stránku - v rámci nielen československého, ale i európskeho retrohrania patrí k úplnej špičke.
    Uvažovali ste niekedy i o hraní obskúrnych RPG titulov, ako je napr. Ring Cycle z 1996ho?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za pochvalu :-) Co se týče Ring Cycle, to jsou takové typy her, které sice vypadají zajímavě a zároveň v podstatě totálně propadly, takže nejsou nějak v mém hledáčku, tohle by nastalo jen v případě, že by se můj seznam pro plán na povinné zahrání vyprázdnil na nulu a neměl bych fakticky co hrát. Ale to zatím nehrozí. Ale neříkám, že nikdy, protože kdysi jsem si myslel, že nikdy nesáhnu na Lands of Lore 2, Menzoberranzan nebo Rytíře Grálu a přes to jsem si na ně udělal čas.

      Vymazat
    2. Ďakujem za odpoveď. :)
      Mimochodom, Lands of Lore 3 máte tiež v zozname?

      Vymazat
    3. Ano, Lands of Lore 3 určitě, je třeba tu trilogii dojet o konce.

      Vymazat
  2. Je to aj moja srdcovka. Ja som ju hral na Amige a hram ju doteraz. Uzasna hra. A k tej recenzii, na Amige bez harddisku to muselo byt peklo.. ja som mal bohuzial nemecku verziu (piratsku of course) bez manualu a nevedel som ako sa uklada pozicia.
    Tak som Amigu nevypinal kym som nepresiel celu mapu a nedostal som kod do dalsej mapy.
    Je to uz 26 rokov, neuveritelne ako ten cas leti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to jsou ty pravé zážitky, kdy člověk narazil na nějaký technický zádrhel, ale udělal vše pro to, aby tu hru mohl hrát, protože byla prostě boží.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?