Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar - report ze hry č. 1

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 2017

Po 20 letech čekání na vydání a po následných asi 4 letech mého vyčkávání na updaty, řekněme více finální verzi, nyní již s číslem 3.0.0.0, jsem se rozhodl pustit do něčeho "novějšího".  Od dob Wizardry 7 jsem marně čekal na něco dalšího, co se této hře nějak přiblíží atmosférou a provedením. Nechtěl jsem vyloženě kopii, ale něco, co půjde ve šlépějích, jako šel třeba Might and Magic 4 ve stopách Might and Magicu 3

Wizardry sice pokračovalo osmým dílem, vůbec ne špatným, ale bylo prostě cítit, že je to diametrálně něco jiného, provedením i atmosférou. Další údajný duchovní nástupce Wizard&Warriors na tom byl podobně. Pořád mi chybělo něco, co by mělo prostě ten feeling. Ať už graficky, nebo předkládáním lore z daného prostředí, opředeným prazvláštní mytologii, náboženstvím, prastarými řády, nad kterými však stojí něco tajemného a zásadního.  

Nebudu prodlužovat úvod, Grimoire je přesně takovým mnou vysněným kouskem, hrou mně dělanou na míru a další hodnocení si nechám až na recenzi. Je na něj ještě brzy a navíc, tohle je report ze hry, takže lehké sdělení dojmů jsem již provedl, pojďme rovnou na hru, které se již dva týdny věnuji. 

Do startu můžu jít s předpřipravenou partou, ale já jsem se rozhodl si vytvořit svou vlastní. Je možno vzít až osm charakterů, což je o dva více, než bývá obecným zvykem, když už parta přesahuje zažitý základ čtyři charaktery v partě.

Během generování postav získávám náhodně hozené číslo bonusových bodů, které mohu přidělit buď mezi vlastnosti nebo skilly. Vybírám vlastnosti, neboť předpokládám, že skilly si pak nějak navýším jejich používáním. U každé postavy se snažím, aby hozené číslo nebylo nižší než 30. Jinak rozjedu generátor znovu.

Partu sestavuji takto: 
Dwarf - Warrior - Gotrek, 
Giant - Beserker - Hagrid, 
Drake - Metalsmith - Mracek, 
Human - Ranger - Arutha, 
Human - Thieg - Jimmy, 
Human - Cleric - Raistlin, 
Drow - Thaumaturge - Drizzt, 
Human - Wizard - Ringo (nemůžu v partě chybět, chápete :-)


Důležitý je taky setup hry. Lze zde kdykoliv nastavit obtížnost. Nenechávám tu nejlehčí, to bych se styděl. Zkusím si to nahodit prozatím na druhou, tedy Veteran (o něco později ve hře však zvyšuji obtížnost nakonec na tu nejvyšší, tedy Superhero). Frekvenci střetávání se s nepřáteli dávám na střed, tedy frequent. Je tu pak zajímavost - vypnout deník, kde se zapisují poznámky a na oplátku získávat v bojích o 20% zkušenostních bodu více. 20% však oželím, protože in game zápisky do deníčku jsou fajn a rád si jej procházím a rekapituluji. 


Briarpatch Woods:
Jména sice nejsou originální, to je pro mě vždycky peklo pojmenovávat postavy, ale nějak jsem to zplichtil :-) Parta je do hry vpuštěna prakticky způsobem hodu do vody. Probouzíme se v lese a vůbec netušíme, proč tu jsme a co tu máme dělat. Ze srázu koukáme na malou vesničku, v dáli jsou hory. Začínám tedy v lokaci Briarpatch Woods. Prozkoumávám les a narážím na první nebezpečné potvůrky. Vesměs jsou to sestavy různého hmyzu - přerostlé housenky, motýli, ale i nebezpečná květena. Motýli jsou pro začátek obzvláště obtížní, protože kouzlí různá omamná kouzla a vyřadí tak značnou část party z boje.

Potkávám zde také jednu přátelskou postavičku, vílu Little Rosy. Ta mi dává ve stručnosti tyto instrukce: Navštívit magický shop Bronze Cauldron. Otestovat se ve hře Draughts and Darts. Získat nejraritnější kouzla. Hodit minci do studny Enigma Well a něco si přát. A taky navštívit Muzeum of Magic. Vše v nedaleké vesnici Village of Crowl. V Bronze Cauldron mám říci, že mě posílá Little Rosy a získám mystery wand.

Shrine of Raptor:
Než se vydám do vesnice, nabízí se nejprve prolézt takový rozehřívací dungeonek, Shrine of Raptor. Zdejší krysy jsou hračka a lze na nich nahnat nějaké zkušenosti pro první level up. Je tady hala s nějakými vzkazy, fontánka doplňující vitalitu a jedna taky hit pointy. Principiálně si tady zaleveluji a vyženu postavy na druhý level. v nižším patře této svatyně je sova, který umí identifikovat věci, ale jen v omezeném počtu, pak její schopnost vyprší. V nižším patře lze najít Shrine Statue - sovu a tu pak použít k otevření uzamčené další pasáže v horním levelu.

Musím podotknout, že ovládání je intuitivní, vývoj postav taky, kdo hrál Wizardry 7, bude jako doma. Jediné, co nelze, tak točit povolání. Je zde možný jen multiclass, ovšem level postavy zůstane, včetně počet expů nutných k postupu na další level. Takže je hodně třeba zvážit, zda nějaké povolání přidáte a zastavíte navždy vývoj toho předchozího a na nové budete muset získávat počet expů nutný pro vyšší levely. Jak je však ovládání intuitivní, tak jsou zde schovány vychytávky, které umí zmást, ale to zmíním později. 

Gameplay a atmosféra je úžasná, totálně mě to přeneslo zpátky do těch nejlepších herních časů, do Wizardtry 7. Zvuky jsou totiž z Wiz 7 obšlehnuty, grafika podzemních prostor je svému duchovnímu předchůdci rovněž velmi podobná, jen v podrobnějších texturách, detailech  a vyšším rozlišení. Baví mě rozvoj skillu scout, který piluji u svého hraničáře, který umí odhalovat tajemství, přes to si rád prošmátrám zdi rukou, jestli tam není tajné tlačítko nebo průchozí zeď. Takže euforie, chce se mi říci, nej dungeon od Wizardry 7 :-) Pojďme dál... 


Aquavia:
Další dungeon, který je odtud přístupný je dvoupatrová Aquavia s podzemní říčkou a jezerem. Tady už je náznak zvěstí, a takového toho správného lore, které se lehce dotknou dějové linky. 

Kromě toho, že jsem se tu povozil v podzemní říčce na lodi, jsem narazil na první lehký boss fight - mumii Shiva-Han-Goromu, a následně narazil na hrobku. Hrobku krále Loogmara.

V hrobce jsem našel Loogmarovu pečeť. Uschovávám si ji jako první quest item. Zamčené a nevypáčitelné dveře, které se tady nacházejí (takové budou nadále ve hře prezentovány masivními mřížovanými  dveřmi s lebkou) se dají otevřít správným nastavením kombinace jakýchsi tří kompasu, kdy na světových stranách je slunce, hvězda, půlměsíc a blesk. 

Jak nastavit tuto kombinaci jsem se dozvěděl v jednom zdejším jezírku, na jehož dně jsem našel vzkaz a v něm bylo v textu mimo jiné napsáno Sun, Moon and the Star. Nastavení je tedy pak jasné. Za dveřmi je Canopic Jar, který má pomoci v boji proti mumii Shiva-han-Goromu, jenže tu má parta zvládla již bez toho, asi jsem ji trochu pro tento souboj předleveloval. Postavy mám na čtvrtém levelu. Pro budoucí postup v této hře bude klíčová ta pečeť. Vše ostatní bylo tak trochu navíc.



Crowl Village:
Nyní se konečně vydám do vesnice Crowl. Cestu k ní blokovala skupina banditů, kteří mě před tím v pohodě smetli. Na čtvrtém levelu je snadno porážím. Tady nacházím spoustu kusých informací, které mě dokonale zmatou, že vlastně nebudu vědět, co primárně řešit. Záhy po vstupu do vsi mě kontaktuje osoba jménem Mordecai. Říká, že pracuje pro nějaké Vanguard Marines a hledají nějaký ztracený artefakt. 


Dále nacházím trpaslíka kováře. A tady zjišťuji, že pokud budu chtít získat nějaké informace, budu muset přijít na témata, na které se textovým způsobem postav doptávat. Napadá mě ptát se na to, na co jsem ve hře již narazil. 


Teprve když se zeptám na Loogmara, dostávám od trpaslíka kováře zprávu, že pod ním pracoval jeho otec ve společnosti Ukluk Mining Company a stavěli spolu nějaký most do Samhainské říše. Dalším doptáváním se získávám informaci, že Samhainská říše byla obývána prvotními mocnými obyvateli a časem zanikla. Král Loogmar byl posedlý nalezením odkazů této říše. Což se mu stalo osudným a s ním i celé Ukluk mining company.


Mimo tyto starobylé události se dozvídám něco i o současných poměrech. Vesnici vládne kapitán Krone. Slouží Vanguard Marines, které byly povolány králem Khan Raji, vládcem Drowksé metropole Kublai Axis, aby chránily město Waterport a celou zemi (zvanou Hyperborea)  před útokem pirátů a hadím lidem zvaným Naga. Vanguard Marines vede lord Ahriman, který brzy rád zneužije situace a za ochranu země si nechává tvrdě platit. Tímto se celá země dostává pod jeho kuratelu. 


Tak, o poměrech této země bych nějaké znalosti měl. Aktuálně se však dějí ještě další podivnosti. Kapitán Krone má do svého sídla ve vesnici zavřeno, přijme jen toho, kdo mu přinese informace o ztracené expedici, kterou Vanguard Marines nedávno vyslali do podzemí známém jako Cenotaph, kde má řádit podivné zlo.


Crusaders Temple:
Dominantou města je Crusaders Temple. Zamířím tedy tam. Uvítá mě ne zrovna přívětivý, a velmi nesympatický, vrchní prelát Argosyre. No výřečný není a neříká mi více, než trpasličí kovář. Maximálně mě odkáže na jeho knihovníka Gorloa nebo Maguse Trimesta z Bronze Cauldron. 


O kousek dále v chrámu nacházím knihovníka Gorloa. Po té, co mu předhodím několik slůvek, které jsem si zaznamenal dříve, se od něj dozvídám pár pojmů, jako je Holy Road - pouť, kterou absolvují ti, kteří se chtějí stát hodnými sloužit bohu. Dále je tady pojem Winged exemplar, který symbolizuje sova (White Owl), svátost tohoto náboženství. A také se dozvím jméno hrdiny, který porazil Samhain Horror, hrůzostrašnou stvůru z dávných dob. Tím je Svatý George, jehož hrobka se nachází jižně od vesnice a je poutním místem pro ty, kteří chtějí následovat svatou stezku - Holy Road.


A ještě chvíli u příběhových fragmentů zůstaneme. Padne zmínka o ukradené knize a incidentu, který spáchal někdejší nejlepší učeň kláštera a adept na biskupa, Esoph. Byl jmenován jako vůdce řádu zvaného Order of the Golden Hand. Esoph přečetl každou knihu z knihovny. Jednoho dne narazil na knihu Time of the Spider. Tam se dočetl o praktikách původních obyvatel - Samhain, z Underground Kingdom. Začal koketovat s myšlenkou o nesmrtelnosti pomocí rituálu Children of Schelach, o kterém se dočetl v knize Tome of the Spider, kterou našel v knihovně. Jelikož nechtěl, aby se o knize dozvěděl někdo další, rozhodl se z kláštera utéci. Vzal s sebou nejen tuto knihu, ale několik důležitých artefaktů, které ukryl v dungeonu Cenotaph. Pátraní po něm bylo bezvýsledné, kdo se z mnichů vydal do dungeonu, už se nevrátil, a tak se biskup rozhodl dungeon Cenotaph navždy uzavřít a zapečetit. Nedlouho po té byl biskup nalezen mrtev, obalen pavučinami


Příběhem jsem trochu předběhl události, které mě na cestě provázely a k výše uvedeným informacím jsem se dopracovával na několikrát postupně po několika dlouhých zákysech, chaotickým blouděním mezi vesnicí, jižním lesíkem zvaným Garden of Midknight, Tomb of Saint George a Cenotaph of the Black Liche a následným vyslýcháním Gorloa.


Po komplexním pokecu s Gorloem totiž v samotném Crusaders Temple nacházím jisté nesrovnalosti. V jednom koutě nacházím krvavé stopy, které vedou do místních podzemních lázní. V těch je možnost do velké amfory věnovat 5000 a za to se mi otevře vstup k vodním pramenům. Ale jde to udělati zdarma a dveře prostě vyrazit. 


Pasáž s prameny však končí zamčenými dveřmi, ke kterým vedou zmíněné krvavé stopy. Vracím se zpět nahoru do hlavní chodby kláštera. Tady jsou jedny zamčené dveře v jižní části. Můj zloděj je ani náhodou nevypáčí a končí to spuštěním smrtící pasti. Mojí bojovníci nemají zatím sílu je vyrazit. 


Další průzkum vesnice Crowl:
Jdu dále prozkoumávat vesnici. V Black Cauldron nacházím Magnuse Trimesta. Získám po zmínce o Littl Rosy zmíněnou hůlku. Mohu zde nakoupit magické předměty, zjišťuji, že je zde alchymistická dílna a o patro níže magické muzeum. Ptám se Triemsta na ztracenou expedici a povypráví mi, že byla vyslána do Cenotaph of the Black Liche, aby jednou pro vždy vymýtila zdejší zlo, ale už se nevrátila. Jakékoliv informace ocení kapitán Krone.


Postupně procházím jednotlivé domy ve vesnici (u těch zamčených vyrážím dveře) a sbírám případné předměty, které naleznu. Povede se mi vyloupit i skladiště Vanguard Marines hlídané podivnou šelmou, která byla docela opravdu tuhá. Ve skladě nacházím skrytou zásilku pro Vanguards Marines s dopisem se zmínkou o týpkovi jménem Shrike, který měl zásilku zkontrolovat. Jeho jméno bude lepší si zapamatovat. 


Nemohu opomenout jednu věc. Město je plné banditů, které porážím docela v pohodě. Co je však problém jsou podivní brouci, kteří občas dokáží pořádně zatopit ohnivými kouzly. Rozhodně tady chvíli poleveluji a vyháním postavy na level 5.


Ve městě je i hospoda a tady se od hospodské Raghildy (vypadající, jak kdyby vypadla z nějakého dílu japonského RPG Persona), dozvídám, že se ji ztratila na pouti po svaté stezce do Tomb of Saint George dcera Clara. Naposledy byla viděna v lázních pod Crusaders Temple.
Tady mi dochází, že ty krvavé stopy v chrámu směrem do lázní, končící za zamčenými dveřmi, mohly být násilný únos právě Clary. Budu se na to pak ještě muset podívat. Zatím jsem nenarazil na nic, co by v tomto směru vedlo dále. Ani výslech preláta a Gorloa nepomohl. Tímto na chvíli vesnici Crowl opustím (jeho mapku zveřejním o dost níže, kdy bude kompletnější i s některými interiéry), neboť jsem našel jižní východ vedoucí do lesa... 


Gardens of Midknight:
Na jih od vesnice je les zvaný Garden of Midkniht. Kompletně jej prolezu. Je zde nějaký kamenný monument a dále vstupy do Cenotaph of the Black Liche. Jeho vchod je zamčen symbolem zlaté ruky. Jihozápadně je pak vstup do Tomb of Saint George. Jeho vstupní pasáž ovšem rovněž končí zamčenými dveřmi. 


Spirit Cave:
Dále je tady dungeon Spirit Cave. Ten se dá prolézt celý, najdu zde pár užitečných předmětů do dalších bojů, ale nic zásadně klíčového. Jen mi tady pořádně zatopili dva duchové, ale ty jsem nakonec porazil.


V tomto dungeonu šlo zejména o nalezení nějaké drobné výbavy, nic však klíčového. Ale taková rolka na svitky s místem 4x4 pole do inventáře navíc se hodí. Ušetří to hodně místa. 



Tady začínám tápat, procházet, co už jsem prošel, přemýšlet, kde by mohla vést další cesta. Mám před sebou akorát několik uzamčených dveří. Rozhodnu se v lese nahnat další levely. Dostávám se na level 6. Musím uznat, že vývoj postav je zábavný. Během boje a dalších činností se zlepšují postavám skilly, další bodíky mohu rozdávat po level upu. Při něm dále vybírám, které kouzla se naučí kouzelníci. Mimoto postavám přibývají speciální schopnosti. Kováři například schopnost ostřit zbraně, zloděj může aplikovat na zbraně jed a pod.  Po výcviku jdu zpět zkusit štěstí do Crusaders Temple.


Katakomby pod Crusaders Temple:
Nalevelovaní bojovníci jsou konečně schopni vyrazit jedny zamčené dveře - ty v jižní části chodby v chrámu. Tyto dveře vedly do další chodbičky s průchodem do katakomb pod chrámem.
Postupně procházím katakombami, pobíjím nějaké slizy a sbírám informace. Pod vodou jednoho jezírka se skrývá vzkaz se slovem Grief. To je přesně odpověď pro otevření dveří, u kterých dostanu dotaz, kdo mě posílá. Dále nacházím v jedné amfoře mrtvou krysu, která se mi označí jako quest item. Asi bude důležitá. Klíč k jediným zamčeným dveřím zde, se povaluje v jedné z místnosti na východě. 


Katakomby mají malý podlevel, který je hrobkou mnichů. Nalézám tady v jedné hrobce zlatou ruku (hmm, že by někdo z kultu Golden Hand od Esopha?)  Jo, a vzpomínám, že o zlaté ruce byla zmínka u zamčených dveří do Cenotaph. Tuším, že jsem našel konečně věc, která je odemkne. Jedna z dalších hrobek je prázdná a u ní je nápis, že tento mnich se nikdy nevrátil ze své pouti. Tohle si musím zapamatovat. 


Jenže teď asi tři dny tápu, protože jsem se upnul na myšlenku přijít na zádrhel se ztracenou  Clarou. Dále mě zmátlo kouzlo Locate Item, které mi ukazovalo na mapě u prázdné hrobky mnicha v katakombách přítomnost klíče a tak jsem pořád tápal, co tam asi půjde udělat. Zda tam nevložit tu mrtvou krysu do výklenku a pod. V tomhle je Grimoire dost nemilosrdný. Předhodí vám mnoho indicií a quest itemů, ale řešení se pak skrývá v úplně jiném místě, kde byste čekali, že se máte vydat později a řešit už nějaké další věci. 


Dlouho mi trvalo, než jsem myšlenku najít Claru opustil a stalo mě to celé tři dny kolování mezi známými lokacemi a vyslýchání osob, s tím, že jsem se stále vyhýbal dungeonu Cenotaph. Jenže postup dále se skrýval právě tam, čemu jsem se dlouho bránil, dokud nevyřeším miniquestíky ve vesnici. 


Je třeba si zase prostě zvyknout, že nejde vyřešit lokaci na 100% a posunout se dále. Bude to pěkně rozházené po všech čertech, ale aspoň jsem z Gorloa vytřískal ty výše uvedené informace o Esophovi. Ve městě mimochodem pořád zbývá úkol - prozkoumat dům kapitána Kroneho. Když to však zkouším, u okénka u dveří se ozve, co mě přivádí. Když odpovídám Expedition, jsem vpuštěn dále. Ale hned mě vypakuje ven stráž, jelikož o expedici žádné info samozřejmě nemám. Jediný posun za ty dny je jen vyražení těch dveří v Crusaders Temple a prolezení katakomb.



Cenotaph of the Black Lich level 1:
První věc, kterou zmíním je, že zvyšuji obtížnost hry na nejvyšší, SuperHero, jelikož mám celou dobu dojem, že grindováním jsem si až příliš usnadnil postup hrou a jen málokdy je třeba použít kouzla (jen u brouků a motýlů), jinak vše v pohodě umlátím zadáním fyzického útoku u všech postav. Takže teď jedu fakt na "hardcore" obtížnost a trochu je to znát, konečně se kouzelníci musí snažit :-)

Otevírám dveře pomocí zlaté ruky, kterou jsem našel v katakombách v druhém levelu - v kryptě monků.
V Cenotaph nacházím starou knihovnu a v ní jsem našel knihu v jedné z polic, kterou neumím identifikovat. Pak v polici za tajnou zdí nacházím další knihu, hádejte jakou - Tome of the Spider.


Malá odbočka do vesnice Crowl a Crusaders Temple:
Vracím se do Crowl a dávám knihu Tome of the Spider Gorlovi, ten si jí dává zpět do knihovny. Získám za to 1000 bodů zkušenosti. No, fajn, popravdě jsem čekal něco více. Pokus o to z něj vytřískat další info okolo toho všeho dalšími tematickými dotazy mě obohatil sice o další znalosti z historie, ale nic klíčového, co bych už zhruba nevěděl, mi nepřinesly. Ale zpět do Cenotaph. Po prozkoumání celého prvního levelu sestupuji níže do...


Cenotaph of the Black Lich level 2 - Vault:
V druhém patře jsem našel u mrtvoly ve studni kříž Bane of Hobknob
Hlava u jedněch zamčených dveří chce znát jméno - odpovídám Esoph.
V jedné z pavučin osvobozuji zloděje - Junga Din. Dal mi za odměnu Spirit Goblet (velmi klíčová věc). 


Zkusím ještě od něj vyzvědět, co to znamená Hobknob a dozvídám se, že Hobknob je zlá příšera z pekel. Potomek Shelach. Shelach je zlá královna, matka všech pavouků.
Dvoje další zamčené dveře neumím zatím otevřít. 
Je tady oltář Hobknob. 


A teď udělám něco, co by mě normálně hned nenapadlo, pokládám na oltář mrtvou krysu. Přiznám se, že tady poprvé ve hře je to po lehčím hintu. Napadlo mě pokládat na Hobknob oltář jen Hobknob kříž a když to nic nedělalo, tak jsem myslel, že nějak blbě používám mechanismus používání věcí z inventáře a šel jsem mrknout na video od Elemira, jak to použít správně.
No správně bylo nejprve položit krysu :-), kterou jsem našel v druhém patře katakomb pod Crusaders Temple, v hrobce Monků, a marně ji cpal do jednoho z hrobů. Po té používám konečně kříž Bane of Hobknob na oltář s mrtvou krysou, pode mnou se otevírá díra a propadám se někam níže.


Cenotaph of the Black Lich level 3 - Pit of Hobknob:
Tady je, překvapivě, obří pavouk Hobknob. Po opravdu tuhé bitvě, v které mě zachránilo použití asi 4x Death Mask, jsem jej porazil. 


Z počátku jsem popravdě x krát zemřel s celou partou, pavouk má hodně útoků. Myslel jsem si, že nemá jít porazit a jsem zase někde předčasně. Ale ta Death Mask to vyřešila.


Zpět do levelu 2 - Vault:
Nyní se mohu z jedné místnosti dostat zpět do patra nade mnou a prozkoumat zbylé části Vault. Ocitám se v oblasti za jedněmi zamčenými dveřmi. Je tady schodiště vedoucí do... 


Inner Sanctum:
Hlava u dveří chce napít z kalicha. Využívám kalich, kterým mě obdaroval zlodějíček, kterého jsem vysvobodil z pavučin. Dveře se otevřou a tady mě přivítal Dark Lich. Bitva to byla pravda na několik loadů. Smrtící ruka Licha byla fatální a když uspěla, byla to instant death pro jednu z postav. Dále si přivolával nepříjemné zombíky. Překvapivě jsem na něj nakonec vyzrál díky kouzla Insect Swarm. Následně jsem to drtil Magic Missile. 


Po porážce Licha nacházím, prsten jednorožce pocházející od vůdce výpravy Vanguard Marines, dopis mnicha a taky kostru mnicha Mistrala (nebude to ten, jež se nevrátil a jeho hrobka zeje prázdnotou?). Mimo jiné najdu i druhý Magický prsten doplňující rychle manu, dávám jej druhému mágovi.
Co dělat s prstenem jednorožce a kostrou mnicha pozorného čtenáře jistě napadne. Než se však vrátím do vesnice, nedá mi to neprozkoumat kompletně zdejší prostory. Vracím se do díry Hobknoba, protože kromě výstupu do Vault tam byl ještě sestup níže. Mimochodem postavy se dostávají svou úrovní zkušeností na level 7.


Samhain Gorge:
Tohle je zatím přechodný level, protože jediné ,co tady jde udělat, je dobře nastavit kompas na zdi obdobný těm třem z Aquavie a aktivovat orb, který mi zobrazí celou mapu tohoto levelu, kterému dominuje obří propast. Jediné, co tady je zajímavé, tak jedny zamčené dveře a pak sestup do... 


Ukluk mining company:
Tady mě překvapí opravdu nepříjemný nepřítel. Trpaslíci. Pro mě nejméně oblíbená banda, protože - byť nejsou nijak smrtící, strašně zdržují. Zakouzlí na sebe kdejaký armor a trefit je fyzicky je pak neskutečné peklo. Díky dvěma magickým prstenům, doplňujícím manu i během soubojů, se však mohu spolehnout na útočná kouzla mých dvou kouzlících postav. Ale je to pekelně zdlouhavé. A co více, tihle trpaslíci občas použijí kouzlo Rot armor. Po souboji zjistím, že je většina party nahá. Pracně nalezené oblečení zvyšující Armor Class je pryč. No snad to zvládnu i tak.


Jedny ze zamčených dveří zde otevírám pomocí Royal Crest, pečetě Loogmara, kterou jsem našel v hrobce králů v Aquavii level 2.
Procházím doly, pobíjím trpaslíky a různé obří červy. Naleznu kovárnu, alchymistickou dílnu. Je tady propast u které z vrchu visí řetěz z kruhem.


V hlavní kanceláři mining company nacházím nějaký rozbitý postroj. V tajné skrýši v této místnosti naleznu i truhlu s nějakou součástkou, kolík do nějakého stroje. Když obě části spojím, mám z toho kladku (celkem lehký puzzle, v souvislosti s řetězem nad propastí docvakl tentokráte hned :-). 



Deepsink Project:
Na jihovýchodě je schodiště do oblasti Deepsink Project. Po pár krocích tímto levelem musím projít pasáž v naprosté tmě, nejde ani svítit, orientuji se jen dle mapy a zdí, do kterých narazím. Bohužel jsou tady jedovaté pasti, takže musím mít stále ve střehu svého klerika, který kouzlí neutralize poison. Dal jsem mu i jeden z magických prstenů doplňujících rychle manu.


Páka v jedné chodbičce, kde je světlo, otevírá zamčené dveře na jihozápadě. Za nimi je páka, s kterou nejde hnout. Kousek od ní jsou opět známé "kompasy" ukazující Slunce, hvězdu, měsíc a blesk. Je třeba je správně nastavit, aby šlo s pákou hnout. Nastavil jsem všechny na blesk a dle zvuku pravděpodobně došlo k požadovanému efektu a já můžu východní dveře otevřít.


Dveře se opravdu otevřely. Po cestě k nim jsem narazil na rudu, vzal jsem si vzorek. Za zmíněnými dveřmi byl nějaký drtící stroj, který měnil rudu na nějaké lesklé kameny (možná mythril, nevím), Nějaký jsem si nadrtil z nalezené rudy v temných chodbách.


Zpět v Miningcompany:
Vracím se zpět do Mining Company, k místu, kde byla propast a  spuštěný řetěz. Vyrobenou kladku z postroje a pístu jsem použil na řetěz. Vytvořila se tak jakási lanovka, která mě převezla přes propast.
Za ní je nějaký hologram trpaslíka, který mi předává zprávu o tom, že se zde stalo něco hrozného. Jméno trpaslíka je Leraus Stonecutter. Byl šéfem těžebních specialistů Ukluk Mining Company. 

Vypráví mi příběh:
Tanka Mighthand a Pars Rockfinder, dva z ředitelů společnosti jsou mrtví. Byli zabiti. Leraus stihl uprchnout. Jen on s pár společníky a několika agenty krále Loogmara. Ukluk mines byly před tím pověřeny králem, aby postavily most do Samhainu, podzemního světa, který leží na opačné straně Samhain Gorge. Po více než dvou letech práce, léta páně 346, toho rána Anno Exemplar, tedy dnes, byli připraveni spojit obě strany obou světů mostem, za přítomnosti dvou králových agentů, Capemoorem a Bladehawkem, zatímco přinesli mithrilový drtič, aby otevřel kamennou pečeť, která byla umístěna na vzdálenější straně Samhain světa. Poté, co drtič začal rozbíjet pečeť, se kameny rozlétly okolo a zabily oba Lerausovy asistenty.

Královi muži a další pracovníci těžební společnosti se šli podívat, co je za dveřmi, navzdory ostatním, kteří chtěli uctít památku mrtvých. Otevřela se před nimi obrovská hala plna bohatství. Ale vzadu v hale se něco pohnulo, něco probudili, co tam dlouho spalo. Najednou je přepadlo mnoho strašlivých zrůd. Zaútočily na ně a rozpoutaly strašný teror a smrt. Utíkali rychle pryč, prošli dveřmi a dostali se na druhou stranu mostu. Všichni prchali, poslední, co se zachránili před zrůdami a zlem známým jako Samhain Horror se rozhodli za sebou pomocí výbušnin za sebou zasypat cestu. Následně byl zničen i most, padající kamení jej strhlo a svět Shamain zůstal opět rozdělen.

Stále v nich zůstala ale hrůza z toho, že vypustili něco, co mělo být navždy uzavřeno. Něco, co by je mohlo začít pronásledovat. Zavřeli tedy dveře k této oblasti, zapečetili je, a král Loogmar pečeť rozlomil, jednu půlku si nechal, druhou dal Lerausovi, aby nikdy nebyly znovu spojeny.
A Leraus vzkazuje, ve jménu božím, nikdy neotvírej dveře na východní straně. Kdo četl Tolkiena, tak mu příběh silně bude připomínat poslední záznamy trpaslíků v Morii.


Tady cítím, že mě trochu ovanul mráz a hrůza a bylo by fajn se zajít raději provětrat na povrch a pořešit nějaké věci, které mě napadají, že by mohly jít na povrchu splnit. U hologramu trpalíka nacházím ještě velmi důležitý dopis. Ještě abych nezapomněl, v dolech je jedna pasáž, kde se po stisknutí pák propadnu do menších stok. Ale nic v nich není a projdu jimi jen do malinké oblasti v Samhain Gore, úplně na severozápadě, kde si pákou odemknu původně z druhé strany zamčené dveře. Vracím se tedy nahoru nad doly do Samhain Gorge. Mapu malého levelu stok dávám níže. Mapu Samhain Gorge zatím nedám, nemám ji prolezenou komplet, chybí místa za propastí. Tady se ještě budu vracet a mapku zveřejním pak. 


Opět ve vesnici Crowl:
Zpět do vesnice Crowl, jdu se podívat, co by se z nalezených věcí dalo využít tam,  kde mám nedořešené některé záležitosti. 


Crusaders Temple:
Samozřejmě první, co mě napadlo, když jsem u Licha našel kosti mnicha, tak vydat se zpět do Crusader Temple, do katakomb, tam do pohřebiště mnichů, a tam uložit jeho kosti v jednom z prázdných hrobů, u kterého bylo naspáno něco ve smyslu, že tento mnich se nikdy nevrátil ze své pouti. Tak jsem jej tam tedy vrátil a zjevil se mi duch. Ten mě varuje, že zdi tohoto sídla určeného bohům jsou prorostlé nesvatým zlem. Služebníci chrámu si prý nevybrali cestu dobra, ale raději si vybrali útrpnou cestu vedoucí k temnému zlu. Nemám věřit jejich sladkému vzhledu, mají zkažené kosti korupcí a lží.
Loučí se se mnou a dává mi za odměnu klíč - Key of Saints. A varuje mě, nemám věřit falešným pastýřům nebo falešným bohům. No vida. 


Zkouším dopis tohoto mnicha - Mistrala, který se mimochodem nacházel u jeho kostí v Cenotaph, konfrontovat s vrchním prelátem. Ten mi se zlostí v očích jen odpoví, že strkám nos do věcí, do kterých mi nic není. No, tak určitě :-) 
Vyzpovídám Gorloa. Zajímá mě, kdo byl mrtvý monk Mistral, jehož kosti jsem pohřbil v katakombách. Říká, že to jméno mu něco říká, že to byl jeden z poutníků, načež začne hledat v knihovně. Nachází záznamy, které popisují, že Mistral byl vyslán do Cenotaph, aby přinesl artefakt ukradený Esophem.

Kapitán Krone:
Nyní zajdu za kapitánem Kronem, jelikož mám informace o tom, co se stalo se zmizelou expedicí, která byla vyslána k prozkoumání oblasti pod Cenotaphem. A taky nalezený prsten vůdce expedice.
Krone zjišťuje, že mluvím pravdu, že expedice byla v Cenotaph prostě zničena Lichem  a dal mi odměnu a rozvyprávěl se o expedici. Expedice měla mimo jiné najít Exemplar Artefact. Obdivuje naší partu, že se dostala tak daleko a Licha porazila, zatímco jeho vyzbrojená výprava selhala.


Lich měl mimochodem skrývat nějakou mocnou hůl. O tom jsem se nezmínil. Opravdu tam byla nějaká hůl a přišla mi nepodstatná. Když ji Kroneovi donesu, zpřístupní mi místní zbrojnici. Je to Necrostaff, kterou jsem tedy taky u Licha našel. člověk tak něco sbírá a později se dozví, že je to podstatné. Ukázal jsem ji tedy Kronemu. S patřičnou úctou mi zpřístupnil zbrojnici Vanguardu a dal mi jeho dopis pro ostatní velitelství Vanguardu, že jsem jeho "pracovník" a mohou mi důvěřovat.
U kapirtána v kanceláři si všímám jedné věci. Má na zdi mapu a tam je vyznačen Owl Artefact v oblast jihozápadně v lese Co to znamená a je-li to k něčemu vodítko, nevím.


Armory:
Prohledávám Armory pod kapitánovým příbytkem. V truhlách nacházím sekyry, meče, šípy. Občas mě nevím proč otravují Vanguards vojáci. Musím je vždy pobít. Myslel jsem si, že jsem tady z požehnáním kapitána Kroneho. Ale asi si to Vanguards vojáci úplně nemyslí. V Armory zůstávají dvoje dveře neodemčeny a taky jedna truhla, kde je silná past, která mi vždycky někoho zabije. Nesmím na to zapomenout do budoucna, sem se ještě vrátím.


Kovář:
Stavím se taky u kováře trpaslíka, jehož otec pracoval v Mining Company a ukazuji mu dopis, který jsem našel u hologramu trpaslíka Lerause v dolech. Kovář je rozradostněn, je to dopis jeho otce. Za odměnu mi dává náhrdelník, na kterém je polovina pečeti k bráně do království Samhain. Kde pečeť použít tuším, ale zatím jsem nepřišel na to, jak se dostat v Samhain Gorge přes propast ke klíčovým dveřím, tak mě nenapadá nic lepšího, než využít klíče od Mistrala a projít....

Tomb of Saint George:
Vydávám se z vesnice pryč, tentokráte putuji do Tomb of Saint George. Jsou zde jedny zamčené dveře. Zkusím na ně použít klíč, který mi daroval duch mnicha Mistrala. 
Za zamčenými dveřmi je kromě jezírka a dvou nápisů na zdi žebřík vedoucí na The Eyrie. 


The Eyrie:
Tady jsou fest tuhé potvory, zejména komáři, kteří mi klidně pobijí 6 postav za první kolo. U těchto potvor musím volit prostě natvrdo load a doufat, že mi příště pošle hra jiný mix potvor. Jsou tady ptáci, kteří jsou docela v pohodě.


Potkávám zde rytíře Sira Cofferguse. Vypráví o hrobce rytíře George. Vodu jeho hrobky chodí pít poutníci po celá léta. Doufají, že má léčivé účinky. Mimo jiné tu Coffergus hledá nějaký artefakt. Tady snad každý hledá nějaký artefakt. 


Procházím se po Eyrie, který působí jako náhorní plošina nějakých skalisek. Nacházím za tajnou zdí jednu truhlu, kde je Avian Helm. Po projití The Eyrie nacházím ještě jeden předmět. Amulet Astrixus. U jednoho srázu je nějaké hnízdo. Nenapadá mě, co bych do něj mohl vložit. O kousek dále za rohem je podivný kruh na zemi.


Je tu jedna věc, kterou jsem opomněl hlavně díky menší pauze ve hře a taky proto, že jsem dlouho znovu nepotkal Sira Cofferguse (no nějak se vymluvit musím). Zapomněl jsem, že hledal artefakt a až opět na stránkách u Elemira jsem se (tedy už podruhé) dozvěděl, že tím artefaktem je ten Amulet, co jsem našel, a mám mu jej dát. 


Potkávám tedy po čase znovu Sira Cofferguse,  jen tak cvičně se jej zeptám na slovo amulet (abych jako hrál, že to nevím jen tak :-). Je z toho nějaký rozhozený a diví se, jak to vím. Začne vyprávět příběh o artefaktu Sira George. Příběh se točí ohledně boje proti hororovým příšerám ze Samhainu. Amulet se ztratil a Sir Coffergus po něm pátrá, aby jej navrátil vlastnímu lidu, což jsou Knights Errant. Nebudu Sira Cofferguse dále napínat a rovnou mu ukáží amulet, který jsem našel. Je z toho celý nadšený a tak jej mu dávám, ať můře splnit své poslání. No sám z toho ale nic nemám, takže to asi nebylo vůbec důležité, možná jsem si amulet klidně mohl nechat.


Raptor Grotto:
Z Eyrie lze sestoupit do jeskyní Raptor Grotto. Tady jsou naštěstí docela běžné potvory. Nacházím dvě truhly s nijak zvlášť důležitými věcmi. 


V hromádce kostí jsem našel Ring of Swordsman, je prokletý. Nakonec však nacházím v hloubi jeskyně podivné hnízdo s velkým červenozeleným vejcem - Cosmic Egg. Vejce beru s sebou. Napadlo mě jej hned donést do hnízda nahoru na Eyrie, ale k ničemu to nevedlo. Vývoj postav opět pokročil a dostávám všechny na level 8. Postup na level 9 je už v řádu statisíců, takže počítám, že pokud nenajdu nějaké potvory, co budou dávat běžně několik tisíc expů, bude další vývoj postav už jen velmi pozvolný




Co dále? Vůbec nevím....Crowl? Znovu Cenotaph?:
Nedaří se mi pohnout někam dále a tak se vracím do vesnice Crowl a zkusím se kováře poptat na věci, které jsem našel v Eyrie. Bezvýsledně.
Nevím co dál a tak se vracím do Cenotaph a pak do pasáže se zbouraným mostem v Samhain oblasti. Bohužel zoufalství z toho, že se mi hra dějově nikam nehýbe jsem musel mrknout na hinty a tak jsem se dozvěděl, že jsem přesně ve fázi, ve které si vylámal zuby nejeden hráč a kouknul do návodu. 
Ty kameny, které jsem získal z rozdrcení rudy, totiž musím použít u zbouraného mostu. Kromě toho, že by mě to nenapadlo, protože mi to nedává logiku, by mě nenapadl ani mechanismus použití těch kamenů. A na tohle si budu muset dát pozor. Použití předmětů funguje v některých případech opačně, tedy ne dát příkaz use a pak kliknout na předmět v inventáři, ale naopak, vzít předmět z inventáře a s ním v kurzoru vybrat nějaké postavě v menu příkaz USE. Tohle mě opravdu trochu zaskočilo, protože buď měly fungovat obě varianty způsobu použití, nebo jen jedna z nich.

A pozor, další vychytávka, která mě napadla při tomhle taky. Příkaz LOOK neslouží jen jako příkaz k porozhlédnutí se po okolí. Opět jde použít podobně jako USE. Tedy vezmu předmět a s ním v kurzoru dám look a pokud je předmět identifikován, objeví se jeho podrobnější popis. Možná kdybych takhle "LOOKnul" na ty rozdrcené kameny, třeba by mi to napsalo, že slouží ke stavbě mostu nebo tak něco, kdo ví. Teprve teď se dozvídám díky tomuto zjištění o předmětech v inventáři nějaké hlubší informace a nejsem odkázán jen na občasné zápisky do in game deníku, když mi identifikuje předmět nějaká NPC postava. No nic,  dál...

Samhain Gorge final:
Samozřejmě z těchto kamenů vznikla jakási magická stezka - proč, na základě čeho, nevím. Nevím, jestli mi unikl nějaký text, mající popisovat, že takto se ty kameny používají. Nevím, jestli jsem neměl více vyzpovídat nějakou NPC a na ty kameny se doptat.  Přitom jsem je zkoušel cpát kováři v Crowl Village a nic mi k tomu neřekl. Ale přijde mi to jako příliš snadný způsob překonání rokle na to, že jinak na stavbu mostu musel být budován mega obrovský projekt králem Loogmarem a musela na tom makat celá Mining company a její architekti. A já tady najednou jen tak rozdrtím kamínky v drtiči a jen tak si je rozsypu nad propastí a mám most.


Tímto mám ale zkompletovaný Samhain Gorge, takže níže je komplet mapa a hurá odpečetit dveře. Spojením pečetě od krále Loogmara a pečetě od kováře, získávám kompletní amulet, který když přiložím ke dveřím za mostem přes propast, tak se odemknou. Sice jsem byl varován, že to nikdy nesmím odpečetit, ale co už. A navíc, měl jsem zprávy, že Saint George Horrors ze Samhainu porazil. Tak kdo ví, co tady bude (a jak se sem vlastně dostal bez pečetě?). Zase další otázky.


Samhain Halls:
Za vytvořeným mostem tedy sestupuji do Samhain Halls.
Tady je velká hala zdobena hlavami. V jedné z místností je Samhain Oracle, který identifikuje předměty. 


Je zde zajímavý kotlík a asi k něčemu bude, ale zatím jeho využití neznám.
Jsou zde jedny zamčené dveře, přes které neumím projít. Nad nimi je zrezlý řetěz, který je třeba něčím uvolnit. Více tady toho nenacházím. Mapu levelu dám až níže, až bude komplet. V jihozápadní části je sestup někam dolů...


Samhain Mausoleum:
Sestupuji dolů do úrovně zvané Samhain Mausoleum. Je tady chodba se čtyřmi pákami, které nějak pomačkám a ozve se zvuk otevíraných dveří. Nacházím místnost, která se z jedné strany otevřela, jedna její zeď je z dalších zamčených dveří, ale není třeba je otevírat, jelikož je jde chodbičkou obejit z obou stan. V té místnosti je hrobka Barona. Hlava na zdi u něj říká, že je to patron všech rytířů.
 

Dále v chodbě je spousta hrobek rytířů, v jedné z nich nacházím Old Book - je to kniha Katechismu. Pak nacházím jakousi prázdnou lahvičku, označí se jako quest item - důležitá!. 
Jako nepřátelé se zde vyskytují docela odolní rytíři. Do toho mě obtěžují nadále bandy trpaslíků.
U jednoho hrobu je napsáno ve vzkazu: "Melvin Was Here" Nevím, jestli je to podstatné.

U dalších hrobek jsou truhly na Perk key. Perk key bohužel po odemčení truhly mizí a tady zjišťuji, jakou dělám od začátku chybu, když všechny přebytečné klíče, které občas vypadnou z potvor a měl jsem jich už plný inventář,  prodávám. Myslel jsem, že jdou používat stále. Když jsem jich měl asi pět, myslel jsem si ,že je to nějaká zbytečná cetka a stačí mi klíč jeden. Podobně je to s dalším typem klíčů, Locksmith key, ten je k některým truhlám se smrtícími pastmi. Další typ klíčů vypadávajících z potvor je Common Gate's Key. No odteď je prodávat už nebudu, když je najdu.

Dále u jednoho mozaikového okna říká nápis, že tato svatyně ukrývá mocný meč Caliburn, svatou zbraň Rytířů Errant.
Jedna z hlav ve východní části po mně chce znalost Katechismu. Zatím nevím, co s tím, vím, že mám o katechismu knihu, ale zatím jsem ji neřešil. Je psána ve zvláštním jazyce.
Mimochodem za jednou tajnou zdí na východě jsem našel Mauzoleum key a tak mohu na severovýchodě otevřít jedny zamčené dveře. Za nimi se nachází svaté jezírko (Sacred Pool).


Vida, po vykoupání se v jezírku jsem se vydal k tomu barevnému oknu na západě a zeď s ním najednou zmizela a otevřela se mi hala, kde je ukrytý zmíněný meč Caliburn. Nicméně stále nemám vyhráno. Meč může získat jen znalec katechismu. Stejně jako po mně požadovala ta mluvící hlava na východě. Napadlo mě, že knihu Katechismu, kterou nikdo neumí z party přeložit, že by mi mohl pomoci ten Samhain Oracle ve vyšším patře v halách.

Oracle mi však jen upřesňuje popis knihy. Ale že bych se někam posunul...kniha říká, že mám najít pravého rytíře, který mi rozluští tajemství katechismu. Tak teď jsem z toho kapku v pasti. Mám jako hledat znovu mezi těmi hroby rytířů a pořádně luštit, kde je co napsáno a z toho to vyvodit nebo mám někde najít živého rytíře a tomu knihu předložit? Jediného živého jsem potkal v Eyrie, to byl Sir Coffergus.

Použití knihy na jednotlivé zdejší hroby nemělo žádný význam, a tak jdu zpět do St. George Tomb a nahoru do Eyrie - jdu vyhledat toho Švéda. Musím pochválit jednu featurku. Jelikož takové návraty jsou fakt fest štreka, jde zadat na automapě dungeonu cíl, a nechat se tam hrou automaticky dovést. Samozřejmě klasicky krok po kroku a tak vás souboje neminou. Ale mine vás otrocké cestování konzultované s mapou, jestli odbočujete správně. 

Odbočka zpět na The Eyrie za Sirem Coffergusem: 
Nacházím zde Sira Cofferguse. A řešení je na světě, Coffergus si bere ode mě knihu s katechismem a ochotně mi zakódovanou řeč přeloží a přepíše. No vida, jak tohle pěkně do sebe zapadlo. Možná, že podmínkou k tomu, aby mi tohle prozradil, byl i ten dar amuletu, který jsem mu před tím dal.
Katechism: Courage, Humilty, Devotion, Sobriety, Honesty, Loyalty, Duty.


Získávám díky tomu meč Caliburn. V jednom souboji jsem získal další Perk Key a mohl tak otevřít jednu další  truhlu, vzal jsem si speciální halapartnu navanou Lucerne Hammer. Tímto mohu Mauzoleum opustit a vydat se nazpět do horních hal Samhainu. Jinak pět z mých postav postoupilo již na úroveň 9 a jsou z nich docela neohrožení borci. Kouzlící postavy cleric, thaumaturg a wizard potřebuji o dost více expů, aby devátého levelu dosáhly rovněž, to ještě potrvá.


Samhain Halls final:
O patro výše v halách jdu zpět ke kotlíku, který mi tam byl záhadou. Napadlo mě teď do něj ponořit důležitou prázdnou lahvičku, kterou jsem před tím našel. Nabral jsem z kotlíku Rot Tincture.
Tady se samozřejmě hned nabízí rozpustit touto tincturou rez na řetězu, kterým je třeba otevřít poslední zamčené dveře tohoto komplexu na severovýchodě. Za těmito dveřmi je vstup do Samhain Underground. Vstup do jámy pekelné. Moc odpovědí na otázky jsem teda nenašel. Napadá mě jen, že Samhain Horror byl poražen řádem rytířů, kteří si z toho tady následně udělali svatyni a úkryt pro své artefakty. 


Více se dozvíme příště v dalším díle. Nečekal jsem, že to nabude takového rozsahu a to jsem vlastně stále nedoputoval na konec oblasti, do které jsem vstupoval přes Cenotaph of the Black Lich. Takže příště budeme pokračovat podsvětím, Samhain Underworld. 


Ringo

Aktuální přehled postav:









Výbava Gotreka:

Inventář:

Komentáře

  1. Sice ta jedovatá zelená mi trochu trhá oči, ale jinak super! Jsem věděl, že mám počkat, až to Cleve všechno (nebo skoro všechno) vychytá a pak bych se do toho mohl taky pustit...někdy. Držím palce! Je vidět, že i ve skoro dnešní době jde udělat oldschoolovej dungeon :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, značení oblečení postavy tou ostrou zelenou je úlet, nechápu, kdo tam měl takový nápad. I siluety postav vypadají zbytečně moc jako model člověka, mohla tam být jen silueta a vypadalo by to lépe. Jinak mi hra ale po ostatních stránkách graficky hodně sedne.

      Vymazat
  2. U toho nastavení deníku to předtím bylo tak, že v případě vypnutí nápovědy vypnula hra podtrhávání klíčových slov. Jinak se deník normálně zapisoval. Ale za těch 20% xp navíc to opravdu nestojí :) Každopádně se něco málo asi změnilo, protože z popisu a screenhotů mi něco k postupu chybí. Možná se dá nyní něco vyřešit i trošku jinak. Napiš pak ještě finální čas, až budeš z vesnice venku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z toho nastavení podtrhávání a tak jsem trochu zmatený, mám nastaveno podtrhávání, ale nepodtrhuje se mi nic. Další nastavení je ten deník, který jsem nechal zapnutý a tím pádem na 100% zkušeností. Ten se zapisuje teda normálně. To by mi i přišlo škoda vypínat, protože ty zápisy jsou někdy obohacující, píše to detaily některých věcí a tím utváří příběh, bez toho by byla hra asi chudší. Co se týče času, u mě je blbé tohle odhadovat, během psaní deníků a dávání do kupy screenshotů hra pořád běží a GoG stále počítá čas. Takže asi takhle, prostupuji Samhain Underground a čas na gogu mi píše 86 hodin, což je v reálu naprostá blbost. Určitě bych to vydělil dvěma minimálně.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?

Rytíři Grálu - report ze hry (mega rozsáhlý herní deník)