Leisure Suit Larry 3: Passionate Patti in Pursuit of the Pulsating Pectorals

Platforma: PC / Žánr: Adventure / Developer: Sierra-on-Line / Vydavatel: Sierra-on-Line / Rok: 1989


Dle mých recenzí na Larryho 1 a Larryho 2 jste si jistě všimli, že tato adventurní série, Sierra, nesierra, mi prostě k srdci nepřirostla. Samozřejmě ne každá hra musí sednout každému a taky ne každá hra od herních bohů se musí podařit. Přesto mi to nedá a tu sérii jsem se odhodlal povinně dohrát v podstatě ze studijních důvodů. Ale taky proto, abych mohl zdokumentovat, jaké jednotlivé díly jsou a přirozeně přinést mimo euforické články z vynikajících her i nějakou tu kritiku her slabších. 


Už dle toho úvodu se asi čtenář řekne, že to je jasné, teď přijde zase smršť popisků a argumentů o tom, jak je i třetí díl Larryho špatný. Stačil by odstavec, stačilo by napsat, ne, tohle není dobrá hra a tím by to mohlo skončit. Ale myslím, že by to bylo málo. Přeci jen se pojďme podívat na to, zda je i třetí díl opravdu spíše špatný, nebo bychom na něm mohli najít pár světlých momentů (ty ostatně byly i u druhého dílu).



Larry si od peripetií z druhého dílu a porážky zlého Dr. Nonookeeho, žije poklidně 5 let na tropickém ostrově Nontoonyt se svou domorodou ženou Kalalau. Jejímu otci se zalíbila myšlenka být velkým bossem firmy a udělat z ostrova turistický ráj. Larryho, jako manžela jeho dcery, ve společnosti zaměstná. Jak už to ale bývá, ráj na zemi neexistuje a Kalalau o Larryho ztratila zájem. Hádka byla na světě a nechybělo ani Larryho propuštění z rodinného podniku. Nevděčníci jedni, asi zapomněli, kdo jejich ostrov zachránil.


Samozřejmě jako odkopnutý rodinný příslušník chce Larry odstupné a také dělení majetku po rozvodu, a tak před ním stojí spousta úkolů a rébusů, které musí splnit, aby dosáhnul těchto svých cílů. A jak už to bývá, na každém kroku jsou ženy a ty Larry moc rád. Nakonec naráží na tu osudovou. Jmenuje se Patti. Bohužel, po jedné noční radovánce se odeberou ke spánku a Patti vyřkne ze snu jméno svého bývalého milence. Larry, který ne a ne usnout, to zaslechl, a uraženě odchází pryč a mizí někde v džungli, v které se odhodlá zůstat na věky. Po této události hráč na chvíli přebírá Patti coby hlavní postavu, kterou bude ovládat a musí se za Larrym do džungle vydat, aby mu klasicky vysvětlila, že to není, jak to vypadá.


Tentokráte jsem se zaobíral dějem snad podrobněji, než u jiných her, protože musím popravdě říci, že u ostatních aspektů hry se není už moc nad čím zaobírat. Hra má v podstatě obdobnou grafiku jako díl druhý, ovšem s tím, že mi lokace přijdou malinko chudší a méně rozmanitější, než tomu bylo u dílu předchozího. Asi je jich i výrazně méně, protože se hra odehrává spíše lokálně na jednom ostrově, zatímco v druhém díle procestoval hráč více lokalit. Pochválit však musím portréty nebo detaily s výhledem na krajinu, v jejímž popředí stojí nějaká žena (zrovna takový obrázek jste už viděli o tři odstavce výše). Některé interiéry jsou taky velmi detailní. Jen u těch venkovních lokací si ale nemůžu pomoci, jakoby jim tentokráte něco chybělo. 


Hratelnost je stále stejná, hra se ovládá příkazovým řádkem a v tomto směru je to prostě klasická Sierra konce osmdesátých let. Rébusy a puzzly jsou docela obtížně a to zejména z toho důvodu, že hra trpí tím, čím trpěly předchozí díly. Není mnohdy moc jasné, čeho vlastně chcete v daném momentě dosáhnout a proč. Respektive třeba víte, že chcete prachy nazpět, ale proč byste pro to měli vykonávat právě takové činnosti a překonávat takové nástrahy, které hra nabízí.
 

Jasně, Larry chce část majetku po rozvodu. Opět jde primárně o to, aby Larry nabalil nějaké ženské. Bohužel tento samoúčelný cíl je pro tempo hry dost málo. Larry série je prostě taková ta typická humoristická a parodická záležitost, kde hráč musí vymyslet spoustu blbin a v podstatě zde chybí intuitivní rébusy typu - tady v tomhle místě potřebuji udělat to či ono a už mě napadá, jak to vyřešit, jen sehnat tyhle potřebné věci.


Tady spíše po nějakých extrémních kombinacích získáváte věci a pak hledáte situace, kde by se daly využít. Samozřejmě hra ještě dodržuje trend dané doby - aby dlouho vydržela, necháme hráče v tom se plácat, aby hru pokud možno rozjel znovu a znovu a dalším průzkumem nacházel to, co před tím nenašel. Dalším hraním jsou vám už situace známé a taky je vám trochu už známo, co budete potřebovat v situacích nastávajících, v kterých jste neuspěli před tím.


Světlým momentem je převzetí do ovládání Patti. Její cesta má alespoň jasný cíl a tomu je podřízeno i samotné řešení. Víte, že se musíte vydat za Larrym do džungle a tam jej zachránit ze spáru divokého kmene lesbických amazonek. Cesta džunglí je však trnitá a proložena akčnějšími prvky, které nejsou nic moc pro pravověrného adventuristu (odvozeno od slova adventura, nikoliv od turisty putujícího během času adventu). Je tady nepříjemné bludiště, akční sekvence plavby po řece s vyhýbáním se kamenům čouhajících nad hladinu (obdoba letu přes poušť v Space Questu 1). Pozitivní je, že můžete akční pasáž přeskočit, nicméně přijdete o spoustu bodů, které udávají, jak úspěšně si ve hře vedete.


Shrnul bych to asi takhle - opět další Larry, který nenadchne, nicméně tentokráte ani neurazí. Opět další Larry se spoustou frustrujících míst a spíše jalovými zápletkami, které moc člověka do hry neponoří. Opět je to však adventura, která může být pro mnohé výzvou a najdou se hráči, kteří se rádi pokusí vše vyřešit a nebudou se tolik poohlížet na atmosféru nebo na to, jak je hra dokáže vtáhnout do svého prostředí. Ostatně některá místa díky slušné EGA grafice své kouzlo opravdu mají. Asi nejvíce se mi líbila kancelář advokátky. Mám totiž slabost pro skleněné prvky v EGA grafice. No příště už se ale přeneseme do časů VGA. Čtvrtý díl se Sieřře naštěstí někde ztratil, a tak se můžete těšit či netěšit na článek o dílu pátém a třeba bude překvápko, jak u mě dopadne ten, kdo ví (já už to vím :-).

Hodnocení: 55%

Ringo



















Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?