Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo
Úvod do tématu: Žánr Dungeon byl u nás prakticky definován hrou Dungeon Master ( viz recenze ). Ten přinesl poprvé plně interaktivní tunel viděný z vlastního pohledu a umožňoval přímou hmatatelnou interakci s prostředím. Nebyl první v tom pohledu, ale byl první, který umožňoval tak detailně zpracovanou manipulaci s okolím a proto se stal oním měřítkem, a to i zpětně pro starší hry před ním (jako byly spíše textové, než interaktivní, Wizardry a Might and Magic). Dungeon Master - v překladu pán jeskyně. Převzato ze stolních P&P RPG, které se nejprve odehrávaly v chodbách, v pokročilejších pravidlech pod širým nebem. Po Dungeon Masterovi přišlo na počítačích spousta následovníků, kteří používali stejný typ výhledu, pohybu, boje, řešení úkolů. Později přešli následovníci z krokovacího pohybu na pohyb plynulý. Dále se z podzemních prostor přesunuly pod širé nebe. Jak tedy odlišit Dungeon od RPG? A tady nastává jádro sporu. Je to pak ještě Dungeon, když dungeon je kobka, jeskyně a naje