Info č. 18 - adventuristův ráj

Po dlouhé době tu mám další informační text. Poslední byl ten vánoční, rekapitulující rok 2021. Pět měsíců pryč a já si tak říkám, že jsem už dlouho jen tak po prázdnu netlachal. A to bych měl napravit. V podstatě je to takové pokračování infa 16 "adventurami to u mě začalo". Ale asi je to příznačné pro to, v co se vlastně zvrhnul můj plán doplnit si resty a konečně si zahrát těch několik adventur, které jsem měl v plánu už v devadesátkách a dodnes na ně nedošlo. No teď už došlo skoro na většinu.

Plán se vyvinul v takovou klasiku - nedohrál jsem z celé adventurní série jen Space Quest 6? Tak hurá na něj, ale nejprve si zopakovat celou sérii a to včetně remaků. A tak jsem si dohrál všechny Space Questy. A co takhle si zopáknout při tom plnění restů vlastně celou Sierráckou tvorbu včetně všeho, co už jsem kdysi dohrál? Proč ne. Letos jsem kapitolu Sierrovek uzavíral Police Questy a Gabrielem Knightem. Ale ona tady není jen Sierra, máme tu Access Software, Legend Entertainment a hlavně Lucas Arts či další firmy produkující adventury. 

Co takhle si vzít na paškál celou tvorbu i dalších adventurních velikánů a zahrát si to všechno znovu, plus doplnit to dohráním dosud nedohraného nebo vůbec ještě nezahraného? No a už to jelo, 4 boží hry ze série Tex Murphy od Access Software v řadě a teď jedu po sobě všechny Lucasovky. A kromě toho, že jsem si zahrál jejich nejstarší kousky, které jsem dojel poprvé a náležitě zkritizoval, tak jsem si konečně královsky užil tak dlouho mnou odkládaný fantastický Loom. Následně jsem se znovu mohl opakovaně tetelit blahem u neskutečného The Secret of Monkey Island a připomenout si, že Lucas je králem adventur hned vedle Sierry. Ten Monkey Island musím znovu procpat do TOP10, kdysi jsem jej tam měl, tak teď jen vyřešit, co z TOP10 vyšoupnout :-)

A taky se konečně blíží premiérové hraní věcí, které jsem kdysi vynechal, jako např. Day of the Tentacle, Sam&Max, Full Throttle,  Grim Fandago nebo kdysi načatý Monkey Island 4, který jsem tehdy rozjel, ale nějak mi nesedlo to 3D pojetí a tak jsem to pak vzdal. Podobně jako The Dig, v kterém jsem v dávných časech nějak zakysnul a navíc mi hra přišla tak zvláštně chladná, že jsem se k ní pak už nevrátil. Ale teď si to dávám poctivě za závazek a povinnost, podobně jako Sierrácký Conquest of Longbow nebo Legenďácké Spellcastingy, Gatewaye a Mission Critical.

Aby toho všeho nebylo málo, v přípravě je už speciální článek týkající se adventurního žánru , ale nebudu o něm více prozrazovat, teprve se pomalu utváří, ale představa, jak by to mělo vypadat, už je v podstatě ucelená. No a taky mám v hlavě text o starých dobrých adventurních firmách. Původně mě napadlo to pojmout úvahou Sierra vs Lucas, ale uvidím, tady ještě nemám ucelený formát. 

Abych nepřeadventuroval, tak si občas vzpomenu samozřejmě pořád i na nějakou tu super strategii jako Mega-Lo-Mania, Perfect General 2, Nobunaga's Ambition 2Sid Meier's Colonization, jRPg jako Dragon Quest 2 či dungeon Might and Magic 10: Legacy a přepis staršího deníku z Rytířů Grálu. Anebo se pochlubím nějakou novou krabicovkou, jako třeba HistoryLine 1914 - 1918, Perfect General 2, Battle Isle 3, Dune 2000 nebo nedávno se System Shockem, čímž to momentální adventurní běsnění prokládám. Samozřejmě mám na paměti, že jsem rozjel deník na Grimmoire. A v přípravě mám nachystaný druhý díl tohoto deníku, což mi připomíná, že i s touto hrou by bylo na čase taky pohnout, stejně jako s od vánoc rozehranou Subnauticou.

Nedá mi to neudělat takovou menší sumarizaci. Co jsem z adventur splnil v druhé polovině minulého roku, to jsem psal v minulém infu. A teď jak jsem pokročil za posledních 5 měsíců? (první tři z toho jsem teda hrál ještě přes vánoce 2021 a popsal je až po novém roce). Ze seznamu je docela zřejmé, že jsem se letos věnoval většinou kouskům, které byly pro mě premiérovým hraním, byť jsem ty hry ve své době samozřejmě znal a mnohé aspoň zkusil spustit.

Konec prosince 2021:
King's Quest: Quest for the Crown v SCI EGA remaku z roku 1990 - po dlouhých letech opětovné dohrání.
King's Quest: Quest for the Crown AGD remake z roku 2001 - dohráno poprvé. Popsáno ve stejném článku jako EGA verze.
Phantasmagoria 2: A Puzzle of Flesh - dohráno poprvé.

Leden 2022:
King's Quest 2: Romancing of Throne - po dlouhých letech opětovné dohrání.
King's Quest 2: Romancing The Stones AGD VGA remake - dohráno poprvé
King's Quest 3: To Heir is Human - dohráno poprvé
King's Quest 3 Infamous Adventures VGA remake - po dlouhých letech opětovné dohrání

Únor 2022:
Police Quest: In Pursuit of the Death Angel - dohráno poprvé
Police Quest: In Pursuit of the Death Angel VGA remake - dohráno poprvé
Police Quest 2: The Vegeance - dohráno poprvé
Police Quest 3: The Kindred - dohráno poprvé
Police Quest 4: Open Season - dohráno poprvé
Gabriel Knight: Sins of the Fathers - po dlouhých letech opětovné dohrání
Gabriel Knight: Sins of the Fathers 20th Anniversary remake - dohráno poprvé

Březen 2022:
Gabriel Knight 2: The Beast Within - dohráno poprvé (kdysi dávno jen rozehráno)
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards - dohráno poprvé
Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards VGA remake- po dlouhých letech opětovné dohrání
Under A Killing Moon - po dlouhých letech opětovné dohrání

Duben 2022:
The Pandora Directive - dohráno poprvé (kdysi dávno jsem v 1/3 hry narazil na bug kvůli kterého jsem to tehdy vzdal)
Mean Streets - dohráno poprvé.
Martian Memorandum - dohráno poprvé
Leisure Suit Larry 2: Looking for Love - dohráno poprvé

Květen 2022:
Maniac Mansion - dohráno poprvé (kdysi párkrát bezvýsledně rozehráno)
Zak McKracken - dohráno poprvé
Indiana Jones 3: And The Last Crusade - konečně dohráno do konce (kdysi několikrát marně rozehráno).
Loom - dohráno poprvé
Loom VGA remake - dohráno poprvé
The Secret of Monkey Island - po dlouhých letech opětovné dohrání

A co bude v plánu po dojetí stěžejních adventur? Hvězdné kousky z mých oblíbených žánrů se mi teda pomalu tenčí, ale pořád je z čeho brát. Určitě je třeba se po delší době zaměřit zase na japonské RPG, nějaké ty Metroidvanie a docela mě láká se ponořit do žánru simulátory. Jak jsem je v devadesátkách míval hodně rád, tak jsem jich fakticky většinu vlastně nehrál a končilo to obvykle u létání v F-19 Stealth Fighter, F-15 Strike Eagle 2, LHX Attack Chopper, TFX, trápení se v F29 Retaliatoru a to je zhruba tak vše. 

Tak uvidíme. Her hodně, času málo. Každopádně teď jedu ještě sérii adventur a na řadě je Monkey Island 2 prokládaný Sierrovkou Leisure Suit Larry 3 :-) Z článků dlužím ještě Space Quest 2 Infamous Adventures VGA remake, King's Quest 3  VGA remake, Gabriela Knighta 1 v 20th Anniversary remaku a toho Larryho 2. 

Ringo

Komentáře

  1. Dobrá práce! Těším se na další texty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, budu se snažit, aby byly co nejlepší.

      Vymazat
    2. Pre Loom mám v srdci zvláštne miesto. Bola to pravdepodobne prvá adventure, čo som dohral bez návodu.

      Vymazat
  2. Simulátory od Microprose nemohly chybět na žádném devadesátkovém počítači, ty by si pozornost zasloužily :) V F15, F117 a F19 jsem taky utopil moře hodin. Nejvíc mě ale chytla B-17.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?