Info č. 17 - pařanské ohlédnutí se za rokem 2021

S přáním všeho nejlepšího do Nového Roku a jistě již užitých veselých Vánoc, píši tento bilanční před novoroční text, aniž bych ještě věděl, o čem vlastně bude :-) Do konce roku 2021 zbývají necelé dva dny a říkám si tak, že je na čase se poohlédnout, jaký to byl rok z pohledu hráče. 

Ovšem hráče, který stále hraje většinou ty vytoužené hry, do kterých se zahleděl už na počátku devadesátých let a tedy hráče, který hraje vše, co jej baví, nehledě na datum vzniku hry. Ať už jde o hry, na které se z časových, či jiných, důvodů nedostalo v době, kdy jsem si o nich četl v Excaliburu a Score, anebo o hry, které jsem už dávno hrál, ale rád si je připomenu a zopakuji. Nebude to tedy pohled hráče, který bude hodnotit, co v roce 2021 vyšlo a co nového si zahrál. 

Popravdě nevím, co vlastně nového, co by mě mohlo zaujmout, vyšlo, a tak jsem tento rok věnoval z velké části restům. Konečně se dostalo na mnou léta odkládaný český dungeon Brány Skeldalu, který jsem dohrál a v recenzi náležitě pochválil. Vynikající česká hra. 

Dohrání asi 20 let rozehrané Battle Isle 2 považuji za splnění velkého cíle, který se mi po těch etapách občasného hraní a nedohraní pořád vzdaloval, ale nakonec splněno. Konečně jsem se taky dostal k vytoužené letité modle, Hero' s Questu 2: Legacy of Sorasil. Ačkoliv hra nelámala rekordy v herních žebříčcích, já jsem prostě nějak věděl, že je jako dělaná pro mě. A musím říci, že mě k tomu velmi namotivovalo nejprve zahrání ne až tak staré záležitosti, a to je hra Dark Quest 2, která je jakousi moderní adaptací Hero Questu. 

Připomenu opět naprosto geniální, adventurně laděný, Cadaver, ke kterému se někdy vzpomínkově vrátím s reportem z průběhu hry. Samozřejmě došlo i k nákupu krabice, kdy jsem volil XL edici, v které je i datadisk Pay Off. Dohrání této hry se mi splnil letitý sen, neboť do té doby jsem neměl odvahu jej pořádně po několika dřívějších neúspěšných pokusech dále rozehrávat. Ale graficky to byla pro mě jedna z nejlákavějších her všech dob už od spatření prvních obrázků v Excaluburu a musím říci, že hratelnost dokonale projevila souznění s vynikajícím grafickým zpracováním. Jediná hra, které jsem udělil výjimku a dal ji 110% :-)

Další plnění restů se konalo opět u strategií. Povedlo se mi sehnat krabice her Reunion a Ascendancy, a konečně jsem si tyhle hry z mého osobního seznamu must play zahrál a dohrál. Trochu jsem i žánrově odbočil. Jelikož mě fascinuje tvorba Bitmap Brothers, a to zejména v oblasti grafiky, vyzkoušel jsem si i jejich akčnější díla a mnoho hodin strávil u Speeballu 2, což je taková forma sci-fi házené v kombinaci s americkým fotbalem. Dále mi neunikl The Chaos Engine, arkádová střílečka, která mě hodně bavila, ale moc ji neumím, tak jsem se nedostal daleko. Grafická paráda této hry mě však donutila koupit si i k této hře originál krabicovou verzi.

Jak vidíte, vzbudilo to u mě rovněž další vlnu motivace kupovat další krabice do sbírky a tak jsem při vzpomínce na dávné časy strávené u Railroad Tycoon zakoupil alespoň Power Pluskovou edici krabice této hry. Hru jsem si samozřejmě zopakoval a našel v ní opět ty mechanismy, které mě tak bavily a dnes už je moc u nových vláčkových her nenacházím.

V květnu jsme si s přáteli střihli fajn psaný "pokec" o RPG hrách a jejich definici. Nezapomněl jsem ani deníčkovat. Sepsal jsem report ze hry Black Crypt, kterou jsem si vlastně už loni znovu zahrál. Nechyběl report z již zmíněné Hero's Quest 2. A taky jsem přepsal svůj starý herní deník k Abandoned Places 2, který vznikl ještě před vznikem blogu asi před třemi lety. 

V polovině roku jsem na čas odbočil k Japoncům a dohrál jsem si Pokémon Ruby a mimoto sepsal takový tématický článek o celé základní sérii Pokémonů. Ale zabloudil jsem opět zase i hluboko do minulosti a dohrál jsem si jednu z dalších takových klasik, jako jsou Fantasy Empires. Krabicovou verzi samozřejmě stále marně sháním. A pak ještě jeden návrat k Japoncům nastal, opětovně jsem si dohrál Arcana, japonský dungeon na SNES. Původně jsem chtěl jen udělat pár screenshotů k recenzi, ale úplně mě to pohltilo.

Speciální zmínku mám pro hru, která byť ne úplně hvězdně hodnocena, tak mě vždy fascinovala a povedlo se mi k ní konečně sehnat krabici. Tou hrou je Genesia, ke které jsem sepsal snad jednu z nejrozsáhlejších recenzí, které tady mám. Hru jsem si k tomu nadšení samozřejmě i znovu po letech zahrál. A přírůstek krabic ještě neskončil. Brzy přibyly do sbírky krabice dlouho sháněného Shadow Casteru od Raven Software a Strongholdu od SSI.

Počátkem podzimu jsem si řekl, že je na čase splnit resty v oblasti mého třetího nejoblíbenějšího žánru vedle RPG a strategií. A to jsou Adventury. Nečekal jsem, že to bude mít takový spád. Po splnění King's Questu 4 a 6 jsem se vrhnul na celou Quest for Glory sérii, zopakoval si v minulosti dávno dohrané díly 1 a 3, nově dohrál do té doby nedohrané Quest For Glory 2, 4 a 5, včetně VGA remaků dílů 1 a 2

Následně jsem se pustil do opáčka célé Space Quest série včetně remaků, zopákl si tak díly 1, 2, 4, 5, s tím, že jsem si konečně dohrál do té doby nezahranou šestku a nakonec to zakončil poctou, reportem ze znovu hraní mé modly už od ranných devadesátek, Space Questu 3. Poté jsem se pustil do opáčka nejstarších King's Questů a konec konců detailněji jsem zápal do adventur popsal v minulém infu č. 16, tak se tady asi zbytečně opakuji.

Opětovné zahraní si zasloužila i jedna jedinečná plastelinová adventura, The Neverhood, kterou jsem si tímto rád opět připomněl. Dohrál jsem si nově i jednu hororovku, zpracovanou jako interaktivní film, a to byla Phantasmagoria, poslední recenze roku 2021. Za zmínku stojí i návrat hodně do retra, a to k osmibitům a české textovce Belegost. Přesto mi toho hodně zůstalo v zásobě na sepsání. Nezmínil jsem se třeba o VGA remaku Space Questu 2. Projel jsem si znovu  SCI verzi King's Quest 1 a následně i VGA remake, stejně tak King's Quest 2 a mám rozehranou Phantasmagorii 2. 

Nestihl jsem letos sepsat do článků ani hraní Sid Meiers Railroads někdy v létě, což je remake Railroad Tycoonu, nebo první díl Dark Questu, který jsem hrál tak nějak na střídačku s tím druhým dílem v únoru, anebo taky hraní Pokémonu X na Nintendu 2DS (ale ten jsem ještě nedohrál).Takže to vše až po novém roce.

Samozřejmě článků bylo více, i na ty hry, které jsem si teď nezopakoval a nezahrál, ale jen tak zavzpomínal. Ať už to byla Final Fantasy 3, Dragon Quest 3, Master of Orion 1, Heroes of Might and Magic 1Prince of Persia 2, Anvil of Dawn, Pool of Radiance, Icewind Dale, Ishar 1, Arcanum, King's Quest 5


A aby to fakt nebylo jen o těch klasikách, tak jsem se konečně pustil k jedné ne úplně staré záležitosti, po které pokukuji už dobré 4 roky a to je Subnautica, podmořská first person akční adventura, kterou jsem odklikl v nákupu přesně na štědrý den. Takže o té bych taky rád něco napsal.

Takže hurá do nového roku, děkuji za přízeň všem, kteří odebírají a čtou zde mou práci (fakt je to práce, to si člověk uvědomí po cca třetím sepsaném článku po zahájení bloggerství, které chce mínit aspoň trochu vážně). Kdo chce, může se kliknutím na tlačítko Odebírat v levém menu zařadit k odběratelům. To jen tak pro můj přehled, kolik vás je :-) Je to pořád zdarma a bez reklam, jen tak pro radost. Děkuji za tu krásnou návštěvnost, která již čítá přes 100 000 rozkliknutí, snad se vám tu bude líbit i nadále a doufám, že budu mít stále o čem psát. 

Přeci jen portfolio her, které jsem hrál a ještě jsem o nich nepsal, se stále zužuje. Jednou budu holt muset přejít do režimu - píši jen o tom, co jsem si právě nově zahrál :-) Ale hned tak brzy to samozřejmě ještě nebude. A jednou to třeba bude sloužit jako taková pěkná encyklopedie o starých hrách, kam se bude moci podívat nebo vracet každý, kdo si bude chtít o nějaké starší hře něco přečíst z toho pařanského hlediska, nikoliv novinářského. 

Ringo

P.S.: Co si dávám jako závazek, tak přepis svého deníku z hraní českého dungeonu Rytíři Grálu, který vznikl taky v době, kdy ještě nebyl tento blog na světě. Bude to šichta, je docela rozsáhlý.

Komentáře

  1. Díky za skvělý blog a přeji do nového roku vše nejlepší a hodně síly k psaní i hraní.

    OdpovědětVymazat
  2. Ringo, díky za tento tvůj blog a za to množství práce, které mu věnuješ pro naší (ale předpokládám hlavně i tvou) radost! Jen tak dál! Díky!

    OdpovědětVymazat
  3. Ať vydrží nadšení v dalším roce! Když tak koukám na ty obrázky, tak můj top3 je první je Qfg1 EGa, následuje Cadaver a ze třetího místa to jistí Hero's Quest :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezký Nový rok, a ať ti to nadšení vydrží :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji Vám všem přátelé, bez Vás by to tady nebylo.

    OdpovědětVymazat
  6. Super stránky:-).Opĕt se cítím na 15:-).První hru jsem hrál snad roku 1985....Boulder Dash na PMD.

    OdpovědětVymazat
  7. Když to tak čtu, tak si toho za 2021 dopařil docela hodně, takže přeju, at ti ta chuť vydrží :) A dej sakra ten King's Quest 8 :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, nějakých 35 kousků to bude :-) King's Quest 7 a 8 snad někdy, až dojedu všechny Police Questy, Larry sérii, Conquest of Camelot a Conquest of Longbow. :-) 7 a 8 díl KQ mě už v době vydání něčím odpuzovaly a vůbec jsem je do série sám pro sebe neřadil :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?