Info č. 16 - adentury, tam to fakticky u mě začalo.

Co říci k infu s pořadovým číslem 16? Přiznám se (a asi jsem to už psal), že Infa píši snad nejraději, byť je jejich pravidelnost čím dál menší. Možná hlavně proto, že nevím, jestli jste na tohle vykecávání se vůbec zvědaví. Ale já občas rád jen tak tlachám. Takže co říci? Je právě 23:29, do kamen jsem přiložil další polínko, ať se mi tady k tomu rozehřeje příjemné teplo, plechovečka tentokráte 12° Ostravaru otevřena (do nedávna jsem měl k tomuto pivku jakési předsudky, ale dnes mi s podivem nějak chutná, asi se hodně polepšili:-), a mám zrovna takovou tu náladu jen tak něco nezávisle naskládat do textu. Hudebně si k tomu dám jako podkres překvapivě tentokráte ne Depeche Mode, ale album Sleeping With Ghosts od skupiny Placebo a jedeme. 

Určitě jste si všimli, že poslední dobou hodně adventuřím. Je to dáno několika aspekty. Jednak už mi nezbývá moc nedohraných dungeonů, o kterých jsem ještě nenapsal. Jsou ještě nějaké, ale schovávám si je na speciální příležitost. V plánu je např. stařičká Realms of Arkania 2: Star Trail, Thunderscape, nebo třeba legendární Uukrul či Wizards&Warriors. O ne tak dávno vydaném Grimoire ani nemluvě. Nicméně asi v 1/4 letošního roku mě dosti navnadil dohraný Cadaver k tomu, sahat po titulech spíše adventurního charakteru. Z počátku šlo o mix adventury a RPG, nebo adventury a strategie. Jenže, někdy letos v srpnu jsem si položil otázku. Čím vším to moje hraní na compu na počátku devadesátek fakticky s plným zápalem započalo? Ano, právě adventurami a to konkrétně od Sierry-on-Line a ještě konkrétněji, Space Quest 3. Někdy v rámci devadesátek, a pak počátkem milénia, jsem měl za sebou spoustu adventur, ať už Sierrovek nebo Lucasovek. Jenže je jich tolik, že jsem se logicky nedostal ke všem, které věhlasné firmy vydaly. A to včetně asi mně nejoblíbenější Sierry. 

Jasně, není to tak dávno, co jsem si splnil jeden z restů, jako je Laura Bow, nebo si po dlouhatánských letech zopakoval famózního Idiana Jonese 4 And the fate of Atlantis. Ale proč mi k prvnímu dohrání stále chybí docela velké množství Sierrovek, Lucasovek a Legendovek? Adventur legendárních firem, jejichž názvy jsem si v první polovině 90. let vyrýval do sešitů s učivem na gymnáziu? Tehdy jsem bohužel ne všechny sehnal, spousta z nich mi stále zbyly k zahrání na dnešní dny. A tak se někdy v srpnu letošního roku stalo, že jsem si dal předsevzetí, že ty Sierrovky a adventury dalších legendárních firem prostě letos zmáknu a dohraji. Jednoduše pauza od RPG a japonských RPG nebo strategií, teď se tady natvrdo prostě adventuří.

Zásadními resty byly naprosto TOP adventury ze Sierráckého portfĺia, a to King's Quest 4 a 6. Nyní již splněno. Dále mě kdysi zastavil bug v Quest For Glory 4, nebo jakási nedůvěra ke Quest for Glory 2. Asi z mých posledních článků víte, že i tyhle dva resty z Quest for Glory série mám již splněny. V rámci převodu postavy z jednotlivých dílů do dalších to bylo provedeno s plánem dojet všechny díly QFG po sobě jedním dechem, včetně těch, co už jsem dohrál. A co více, i ve všech verzích a remacích, které vyšly. Splněno. A konečně se mohu takto dostat do posledního dílu QFG série, do dílu pátého, který se mi celá léta nepovedlo kvůli podivnému bugu spustit. Teď se konečně zadařilo a tak si konečně užívám momentálně Quest for Glory 5, ke kterému brzy napíši asi docela obsáhlý článek s vysvětlením, jak je tam to s tou grafikou, kterou jsem zprvu nenáviděl, až jsem se do ní nakonec zamiloval:-) 

Plán je tedy jasný a nadcházející vánoční volno je rovněž plánováno ve jménu adventur. A jaký je tedy ten plán? Zvládnout zásadní Sierrovky, Lucasovky a pokud zbude čas, tak i Legendovky. Adventury jsou vskutku žánrem vznešeným a vedle RPG, jRPG a tahových strategií jej považuji za naprostou prioritu v tom, co jsem vždycky chtěl hrát a nakonec taky hrál a hraji. Jo, poslední léta to měly adventury u mě těžké z časových důvodů. Čím více vám v životě narůstá závazků, tím více si ceníte vynaloženého času. Adventury jsou kruté v tom, že vás klidně nechají týden tápat bez špetky posunu. Na druhou stranu, když si na to přijdete sami, je to odměna nepopsatelného charakteru. Když k tomu připočteme atmosféru a lákavou grafiku, a samozřejmě procvičování mozkových závitů, nevyjde z toho nic menšího, než další královský žánr. Snad tedy přijmete na čas ten můj odklon od RPG a strategií, protože adventury jsou pro mě naprosto stejně zásadní. Ještě pár měsíců se tady budu intenzivně selektivně věnovat adventurám. Strašně se těším na všechny ty Sierrovky, které jsem v devadesátých letech nestihl. Ať už z časových důvodů, nebo z důvodů averzí k některým zpracováním filmového charakteru, a o to více se na ně teď těším. Jo, řeč není jen  klasických point and click textovkách, ale i o filmově zpracovaných Gabriel Knight 2, Phantasmagoriích a spol. Těšíte se? Ať už ano či nikoliv, já si to budu užívat. 

Ringo 

Komentáře

  1. Placebo chválím! Jejich alba poslouchám imrvére dosud (ted vychází nové album Never let me go). Ač z jiných důvodů než Ty, mám letos taky vyloženě adventurní rok. Dohrané SQ1,2 a KQ5, rozehrané SQ3 a PQ1. Bohužel z časových důvodů (dost práce mi bere blog) víc nedávám. Ale rpg pauza mi řekl bych svědčí též a nabírám síly na to, abych se vrátil k Nox Archaist a rozjel deníček k Wizardry 5. Adventury byly pro mě na začátku 90.let to nejvíc, takže já od nich nikdy úplně se neodklonil, jen jsem jich už hrával strašně málo.

    Doufám, že taky někdy zkusíš nově kousky třeba od Wadjet Eye games, které se snaží s podobnou grafikoum (a většinou bez bugů) o totéž, byť ne vždy se to povedlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lehký nástřel už jsem u Wadjetovek měl, hrál jsem Gemini Rue, ale nedokončil jsem, to, někde jsem tam zakysl a nemohl se hnout dále, ale určitě se k tomu a dalším hrám této firmy vrátím.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Heroes of Might and Magic: A Strategic Quest

Definice žánru cRPG dle Červa, Elemira, Anoraka, StrideraCZ a Ringa.

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?