Lands of Lore 2: Guardian of Destiny

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Developer: Westwood Studios / Vydavatel: Virgin Interactive Entertaiment / Rok: 1997


Tuto zajímavou hru jsem kdysi dohrál za zvláštních podmínek. V první řadě jsem vycházel z toho, že hra toho má po herní stránce dost málo společného s prvním dílem. Ve své době pro mě nemyslitelné a to i přes to, že časopisy hru nehodnotily vůbec špatně. V druhé řadě jsem nikdy nerozdýchal, že na mě ve hře, která má mít svůj krásný specificky kreslený svět, kouká nějaká herecká držka. Tohle prostě do her tohoto typu přeci nepatří. Třetí věc je na první pohled mnohde na půl renderovaná grafika, napůl asi dokreslovaná. Nevím jak to popsat správně, ale místy semo tamo něco působilo jako fotka a to do her přece taky nepatří. No, nepatřívalo, ale to je na jiné téma.


Ke hře jsem měl veškeré averze, které snad lze mít a nyní byste mohli čekat, že tomu vypálím 30% a to ještě nadsadím. Filmová herní postava, dungeony s pozadími snažící se o reálné vzezření, vývoj postavy omezen na naprosté adventurní minimum, skoro mám pocit, že nehraji Lands of Lore, ale Atlantis.


Ale zkusme jiný pohled. Tohle prostě je pokračování Lands of Lore 1, ale nikoliv žánrově, jen příběhově. Jasně, pořád koukáme na věci vlastním pohledem, takže svým způsobem to dungeon je. Vývoj postavy už ale až tak klasicky dungeovatý není a hra je spíše adventurou s nějakými těmi souboji. Ačkoliv vše působí na první pohled rozporuplně, nejedná se, a teď se podržte, vůbec o špatnou hru.


Nevím, jestli je to tím, že mi atmosféru umocnilo hraní na chalupě pod pergolou v nočních hodinách, nebo jsem měl to správné rozpoložení do exoticky vypadajících zelených rostlin ve hře, ale hra svými nespecifiky defakto přináší docela originalitu. Periodicky, a z počátku neovládané, měnění se v jakéhosi hlodavce, schopného prolézat prostory, kterými byste jako člověk neprolezl, mě zaujalo od samého počátku. Spousta lokací tak trochu opravdu evokuje adventurní Atlantis. Prostředí je přísně logické a funkční a našel jsem si v něm jisté zalíbení. Spousta puzzlů, kombinací předmětů a dalších herních událostí vás tak jako tak přiková k obrazovce a nebudete toho chtít nechat, dokud tomu nepřijdete na kloub.



Z původně odsuzované a opovrhované grafiky se stane něco, na co se budete těšit. Zní to jako blbost, ale blbost to není. cokoliv z počátku zavánělo béčkem se stane vaší náplní a budete chtít znát výsledek. Předsudky jdou stranou. Džungloidní grafika najednou získá zajímavý a lákavý charakter, budete se chtít do hry vracet.


Takže co teď? Odpálkovat hru jako hrozný dungeon nebo ji pojmout jako zajímavou adventuru s RPG prvky? S odstupem času a oproštění se od mnoha zásad se kloním k tomu druhému. Hra je velmi zajímavá adventura navazující příběhově na jeden z nejlepších dungeonů všech dob, Lands of Lore. Ne, že by zde vše bylo dokonalé, ale úvahy, že si to jednou zopáknu, jsou velmi aktuální. Úplně jednoduše, zážitkově tohle řadím k TOPce, to relativně nízké hodnocení je jen z toho důvodu, že hra nenaplnila dojem očekávání pokračování naprosto vrcholného dungeonu, Lands of Lore 1.




Hodnocení: 70%


Ringo


Pozn.: Obrázky kolem článku jsou převzaty z internetu. Následující jsou moje:




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Eye of the Beholder - report č. 1

The Elder Scrolls: Arena

Wizardry 7: Crusaders of the Dark Savant