Lands of Lore 2: Guardian of Destiny

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Developer: Westwood Studios / Vydavatel: Virgin Interactive Entertainment / Rok: 1997


Tuto zajímavou hru jsem kdysi dohrál za zvláštních podmínek. V první řadě jsem vycházel z toho, že hra toho má po herní stránce dost málo společného s prvním dílem. Ve své době pro mě nemyslitelné a to i přesto, že časopisy hru nehodnotily vůbec špatně. V druhé řadě jsem nikdy nerozdýchal, že na mě ve hře, která má mít svůj krásný specificky kreslený svět, kouká nějaká herecký obličej. Tohle prostě do her tohoto typu přeci nepatří. Třetí věc je na první pohled mnohde na půl renderovaná grafika, napůl asi dokreslovaná. Nevím jak to popsat správně, ale místy sem tam něco působilo jako fotka a to do fantasy dungeonů přece taky nepatří. No, nepatřívalo, ale to je na jiné téma.


Ke hře jsem měl veškeré averze, které snad lze mít a nyní byste mohli čekat, že tomu vypálím 30% a to ještě nadsadím. Filmová herní postava, dungeony s pozadími snažící se o reálné vzezření, vývoj postavy omezen na naprosté adventurní minimum, skoro mám pocit, že nehraji Lands of Lore, ale Atlantis.


Ale zkusme jiný pohled. Tohle prostě je pokračování Lands of Lore 1, ale nikoliv žánrově, jen příběhově. Jasně, pořád koukáme na věci vlastním pohledem, takže svým způsobem to dungeon je. Vývoj postavy už ale až tak klasicky dungeovatý není a hra je spíše adventurou s nějakými těmi souboji. Ačkoliv vše působí na první pohled rozporuplně, nejedná se, a teď se podržte, vůbec o špatnou hru.


Nevím, jestli je to tím, že mi atmosféru umocnilo hraní na chalupě pod pergolou v nočních hodinách, nebo jsem měl to správné rozpoložení do exoticky vypadajících zelených rostlin ve hře, ale hra svými nespecifiky defakto přináší docela originalitu. Periodicky, a z počátku neovladaně, se vaše postava měnění v jakéhosi hlodavce, schopného prolézat prostory, kterými byste jako člověk neprolezli. To mě zaujalo od samého počátku. Spousta lokací tak trochu opravdu evokuje adventurní Atlantis. Prostředí je přísně logické a funkční a našel jsem si v něm jisté zalíbení. Spousta puzzlů, kombinací předmětů a dalších herních událostí vás tak jako tak přiková k obrazovce a nebudete toho chtít nechat, dokud všem záhadám tady nepřijdete na kloub.



Z původně odsuzované a opovrhované grafiky se pro mě stalo něco, na co se jsem se těšil. Zní to jako blbost, ale blbost to není. Cokoliv z počátku zavánělo béčkem se stalo mou náplní a chtěl jsem znát výsledek. Předsudky šly jasně stranou. Džungloidní grafika najednou získala zajímavý a lákavý charakter, a chtěl jsem se do ní vracet.


Takže co teď? Odpálkovat hru jako hrozný dungeon nebo ji pojmout jako zajímavou adventuru s RPG prvky? S odstupem času, a oproštění se od mnoha zásad, se kloním k tomu druhému. Hra je velmi zajímavá adventura navazující příběhově na jeden z nejlepších dungeonů všech dob, Lands of Lore. Ne, že by zde vše bylo dokonalé, ale úvahy, že si to jednou zopáknu, jsou velmi aktuální. Úplně jednoduše, zážitkově tohle řadím k tomu opravdu lepšímu. To relativně nízké hodnocení je jen z toho důvodu, že hra nenaplnila dojem očekávaného pokračování naprosto vrcholného dungeonu, Lands of Lore 1.




Hodnocení: 70%


Ringo


Pozn.: Obrázky kolem článku jsou převzaty z internetu. Následující jsou moje:




Komentáře

  1. Měl někdo po těch špatných recenzích. nervy pořádně vyzkoušet trojku? Já jsem jen chvíli hrál tušim demo a zase jsem to rychle vypnul.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?