Final Fantasy 9
Platforma: PS1 / Žánr: jRPG / Developer: Squaresoft / Vydavatel: Squaresoft / Rok: 2000
Final Fantasy 9 by se dal považovat za vrchol jedné éry nejslavnější série japonských RPG. Tato hra v podstatě ždímala tehdy pomalu dosluhující konzoli Playstation 1 na maximum a asi bych se nebál ji označit za nejdokonaleji provedenou hru nejen své doby. Drží se toho nejlepšího vzorce - postupně odhalujete svět po jednotlivých lokacích, až se vám otevře celý a pak máte volnost pohybu v něm. V další generaci jRPG na PS2 už nás čekaly spíše koridory. Ale tady ještě ne.
Předchozí díly, hlavně ten sedmý, který je nespornou a navždy nejslavnější legendou, po technické stránce jen v podstatě naťukl technické možnosti platformy. Díl osmý šel trochu cestou západního pojetí a v mixu s japonskou kulturou vtiskl postavám reálnější vzhled, ale kapku mladistvý emo styl, který ne každému sedl. Kudy se tedy vydala Final Fantasy 9?
Vizuálně jde o jasné pohádkové pojetí, postavy mají sice mnohem reálnější a uhlazenější proporce než krychloidní 7 díl, ale nejde vždy o typické humanoidy moderní doby. Pohádkový kouzelník spíše odpovídá vylepšenému vizuálu ze starých SNESových dílů, hlavní postava Zidane (ne, ten fotbalista to fakt není, ten až v dílu desátém :-) je humanoidní něco, co má jakýsi opičí nebo snad krysí ocas a u koho se z vyloženě reálných proporcí a rysů nebudete vůbec zlobit, tak to u nádherné princezny Garnet, kterou považuji vzhledově za vůbec nejhezčí ženu, jakou kdy nejen Final Fantasy série představila, ale jakou japonské RPG představily obecně. Jinak je celkově oproti cyberpunkového a industriálního světa FF 7 a 8 v podstatě ryzí středověká pohádka. Ale ke grafickému zpracování lze říci jedno, je naprosto dech beroucí, lokace jsou opravdu monumentální. Veškeré scenérie, města, krajina, interiéry, nic z toho nemá v jiné hře na Playstationu konkurenci.
Příběh je škoda popisovat, ten se musí zažít, takže jen na úvod, z každého dílu známá postava leteckého mechanika Cida si u hlavní postavy Zidana a jeho kámoše Tantala objedná únos princezny Garnet. Začátek hned chytne napínavým příběhem a nemusím nijak více naznačovat, že aktéři únosců i unesené nakonec spojí jeden osud, nastane spousta příběhových zvratů a kromě hraní samotného budete hltat příběh jako napínavou knihu. Příběh má opravdu spád a velmi brzy vás opustí pochybnosti, jestli je hlavní hrdina nějaké zvíře s ocasem, naprosto to všechno pominete v neskutečném zápalu, jaký ve vás hra, příběhové souvislosti, Active Time souboje, RPG systém vývoje postav a audiovizuální zpracování vyvolají. Hudebně netřeba zvlášť vychvalovat jakýkoliv Squaresoftí produkt, ten se chválí sám, jen se zaposlouchat. Ne nadarmo vycházejí k těmto hrám oficiální soundtrack CDčka.
Co se týče herního sytému, tak jde Final Fantasy 9 více ke kořenům, není zde tolik volnomyšlenkářských možností jako rozdávání materií dle uvážení, čímž formujete charakter postavy do bojů, ani zde není nějaké odsávaní magie a její aplikace do vlastností postav jako u dílu osmého. Hra spíše odráží job systém starších Final Fantasy na SNESu, ale ne nijak zpátečnicky. Je zde spousta možností, jak se například učit ability od svých nepřátel. Souboje probíhají pro mě tím nejlepším možným způsobem, tedy ve zvláštní soubojové obrazovce na jednotlivé tahy tlačené ubíhajícím časem, do kterého musíte stihnout zadat úkol, jinak iniciativu převezme soupeř, čili Active Time Battle.
Nebyla by to Final Fantasy, kdyby nenabízela spoustu bočních úkolů a miniher, takže zde nechybí minihra vztahující se k Chocobům, které množíte a vylepšujete, nebo zajímavá karetní hra na principu deck buildingu.
O Final Fantasy 9 by se toho dalo napsat spousta a vychválit jednotlivé dílčí prvky, čímž bych však prozradil příliš mnoho. Takže to ukončím jasným posláním. Hrajte to, protože tohle je jedna z nejlepších a nejhezčích japonských RPG her, která nemá chybu, vypadá perfektně, ozvučena je mistrovsky, po stránce soubojů a vývoje postav si nelze přát prakticky nic lepšího, pokud nepočítám Final Fantasy 7 :-) Není to stovka, protože mi to Final Fantasy 7 nedovolila. Všem kladům, jako grafika, příběh, RPG systém, souboje až po minihry snad jen od FF7 má tohle zakázáno dostat 100%
Hodnocení: 95%
Ringo
Pozn.: Koromě fotky originálky jsou ingame obrázky převzaty z Mobygames.
Final Fantasy 9 by se dal považovat za vrchol jedné éry nejslavnější série japonských RPG. Tato hra v podstatě ždímala tehdy pomalu dosluhující konzoli Playstation 1 na maximum a asi bych se nebál ji označit za nejdokonaleji provedenou hru nejen své doby. Drží se toho nejlepšího vzorce - postupně odhalujete svět po jednotlivých lokacích, až se vám otevře celý a pak máte volnost pohybu v něm. V další generaci jRPG na PS2 už nás čekaly spíše koridory. Ale tady ještě ne.
Předchozí díly, hlavně ten sedmý, který je nespornou a navždy nejslavnější legendou, po technické stránce jen v podstatě naťukl technické možnosti platformy. Díl osmý šel trochu cestou západního pojetí a v mixu s japonskou kulturou vtiskl postavám reálnější vzhled, ale kapku mladistvý emo styl, který ne každému sedl. Kudy se tedy vydala Final Fantasy 9?
Vizuálně jde o jasné pohádkové pojetí, postavy mají sice mnohem reálnější a uhlazenější proporce než krychloidní 7 díl, ale nejde vždy o typické humanoidy moderní doby. Pohádkový kouzelník spíše odpovídá vylepšenému vizuálu ze starých SNESových dílů, hlavní postava Zidane (ne, ten fotbalista to fakt není, ten až v dílu desátém :-) je humanoidní něco, co má jakýsi opičí nebo snad krysí ocas a u koho se z vyloženě reálných proporcí a rysů nebudete vůbec zlobit, tak to u nádherné princezny Garnet, kterou považuji vzhledově za vůbec nejhezčí ženu, jakou kdy nejen Final Fantasy série představila, ale jakou japonské RPG představily obecně. Jinak je celkově oproti cyberpunkového a industriálního světa FF 7 a 8 v podstatě ryzí středověká pohádka. Ale ke grafickému zpracování lze říci jedno, je naprosto dech beroucí, lokace jsou opravdu monumentální. Veškeré scenérie, města, krajina, interiéry, nic z toho nemá v jiné hře na Playstationu konkurenci.
Příběh je škoda popisovat, ten se musí zažít, takže jen na úvod, z každého dílu známá postava leteckého mechanika Cida si u hlavní postavy Zidana a jeho kámoše Tantala objedná únos princezny Garnet. Začátek hned chytne napínavým příběhem a nemusím nijak více naznačovat, že aktéři únosců i unesené nakonec spojí jeden osud, nastane spousta příběhových zvratů a kromě hraní samotného budete hltat příběh jako napínavou knihu. Příběh má opravdu spád a velmi brzy vás opustí pochybnosti, jestli je hlavní hrdina nějaké zvíře s ocasem, naprosto to všechno pominete v neskutečném zápalu, jaký ve vás hra, příběhové souvislosti, Active Time souboje, RPG systém vývoje postav a audiovizuální zpracování vyvolají. Hudebně netřeba zvlášť vychvalovat jakýkoliv Squaresoftí produkt, ten se chválí sám, jen se zaposlouchat. Ne nadarmo vycházejí k těmto hrám oficiální soundtrack CDčka.
Co se týče herního sytému, tak jde Final Fantasy 9 více ke kořenům, není zde tolik volnomyšlenkářských možností jako rozdávání materií dle uvážení, čímž formujete charakter postavy do bojů, ani zde není nějaké odsávaní magie a její aplikace do vlastností postav jako u dílu osmého. Hra spíše odráží job systém starších Final Fantasy na SNESu, ale ne nijak zpátečnicky. Je zde spousta možností, jak se například učit ability od svých nepřátel. Souboje probíhají pro mě tím nejlepším možným způsobem, tedy ve zvláštní soubojové obrazovce na jednotlivé tahy tlačené ubíhajícím časem, do kterého musíte stihnout zadat úkol, jinak iniciativu převezme soupeř, čili Active Time Battle.
Nebyla by to Final Fantasy, kdyby nenabízela spoustu bočních úkolů a miniher, takže zde nechybí minihra vztahující se k Chocobům, které množíte a vylepšujete, nebo zajímavá karetní hra na principu deck buildingu.
O Final Fantasy 9 by se toho dalo napsat spousta a vychválit jednotlivé dílčí prvky, čímž bych však prozradil příliš mnoho. Takže to ukončím jasným posláním. Hrajte to, protože tohle je jedna z nejlepších a nejhezčích japonských RPG her, která nemá chybu, vypadá perfektně, ozvučena je mistrovsky, po stránce soubojů a vývoje postav si nelze přát prakticky nic lepšího, pokud nepočítám Final Fantasy 7 :-) Není to stovka, protože mi to Final Fantasy 7 nedovolila. Všem kladům, jako grafika, příběh, RPG systém, souboje až po minihry snad jen od FF7 má tohle zakázáno dostat 100%
Hodnocení: 95%
Ringo
Pozn.: Koromě fotky originálky jsou ingame obrázky převzaty z Mobygames.
Tohle už je něco jiného, už jenom takhle ze screenshotů mi to přijde jako hra, která by mě k hraní zaujala. Jenom mít dvojnásobek volného času :/
OdpovědětVymazatTohle je přesně ten mezičas mezi panáčkovitostí a emo. Je to vlastně hranice, po tomhle dílu FF bylo pak už v těch dfalších vše jinak a už to šlo směrem, který mi nevyhovuje, Final Fantasy 9 považuji za pomyslný vrchol série. Pak už to má jen sestupnou tendenci. Ale pokud se ti zalíbí tenhle díl, tak ti to stejně nedá a budeš zkoušet ty starší a pak v nich najdeš zalíbení stejně, jako v prvodevadesátkových hrách na PC. Daleko horší je ten postup směrem kupředu, tedy k nejnovějším dílům. To je pro mě už hodně jiný a hodně cizí svět.
Vymazat