Zanki Zero: Last Beginning - report č. 2

Verze: PC / Žánr: jRPG Dungeon / Rok: 2018


Po minulém reportu je na čase poreferovat, jak pokračuji v Zanki Zero.
Dvěmi slovy: "jako lama" :-)
Ale nevadí, v tom je právě to kouzlo, ta zábava. V bodech uvedu základní principy:
Mám za sebou odehraný prologue, tedy kapitolu 0, pak kapitolu 1 a jsem na konci kapitoly 2, kde marně zatím porážím bosse.



1. Postavy stárnou, mají nějakých 15 dní, pak zemřou stářím. Kromě toho samozřejmě umírají na otravu, nedostatek staminy, tedy na hlad, mohou zemřít strašně nasrané i pos..né, mohou zemřít útokem nějakého typu nepřítele či bosse...každý aspekt smrti se postavě zapíše do seznamu utrpení, na které zemřela.


2. Klonování - tady se prostě klonuje z genu zemřelé postavy, klonovací přístroj vypadá jako herní automat osmdesátkových pecek v maringotkách. Ale jde opravdu o sofistikovaný přístroj. Vše, co ve hře uděláte vám dá nějaké score, které tahle klonovací mašina registruje. Za naklonování zemřelé postavy si účtuje stroj určitý počet bodů. Je jasné, že sběr bodů je naprosto klíčový. Nenaklonujete, prohrajete. Klony začínají opět jako děti a postupně zase stárnou.




3. Postavy necháváte zemřít cíleně, dokonce se na jejich smrt budete těšit, někdy je sadisticky schválně necháte zemřít na nějaký typ smrt přinášející události. Z jednoduchého důvodu, postava se naklonuje jako odolnější na ten aspekt, na který zemřela. Zemřela na otravu? Klon je na otravu odolnější. Zemřela na hlad a nedostatek staminy? Klon bude mít větší staminu než předešlý borok, který nevydržel. Zabil postavu kozel? Nově naklonovaná postava bude mít příště na útok kozla speciální defenzívu, atd. atd. Samozřejmě kromě zisku různých odolností a bonusů ke statistikám postava naprosto klasicky leveluje získávánm expů a po level upu získá skill pointy, které může investoivat do široké škály skillů od různých bonusů k útoku tou či onou zbraní, může se naučit vařit, vyrábět předměty atd.



4. Postavy mají různé stavy nálady. Pokud není poblíž záchod, to známe všichni, nastává stres. Stres postavu oslabuje, znemožňuje jí třeba útočit tak rychle, jak by mohla. Vrcholná forma stresu dokáže postavu zcela paralyzovat. Postavy mají také hlad, neustále je musíte krmit, takže hledáte kozly a prasata, abyste získali maso. Postavy mají však různé chutě, takže tu máme i novodobé trendy a postavička, která si řekne, chudák kozel (nehledě na to, že ten jí před tím nabral na rohy a způsobil ji smrt), přece nebude jíst nebohé zvířátko. Jenže stamina klesá a ta postava to maso sníst musí. Výsledek je zahnání hladu, ale totální navztekání se postavy, že snědla jakože něco strašně disgusting. Ve hře jsou i stromy a na nich ovoce, takže tyhle postavy, co neví, co je dobré, nakrmíte plesnivými jablky, to jim chutná a budou spokojené.



5. Na prvním ostrově je základna, kde dostavujete různé budovy, počínaje tím záchodem, přes kuchyň, kde uvaříte lepší jídlo z naloveného masa, pak tady je velmi důležitá noclehárna. Na různých místech nacházíte různé materiály jako dřevo, železo, různé bedny a pod. Z těch stavíte ty budovy.


6. Každá postava má ve vínku daný bonus k nějaké statistice, některé mají třeba + k růstu expů, jiné mají + k mappingu. Když pominu, že příběh naznačuje různé perverzity, tak bedroom je perverzita sama. Tyhle různé bonusy totiž lze mezi postavami křížit a obohacovat tak postavy jiné. A to tak, že je necháte v bedroom odpočinout a uložíte dvě spolu do postele. To, že tam uložíte muže a ženu, tak si naprosto dokáži představit, co tam spolu dělají při tom "křížení". Ale co si naprosto nechci představovat, co spolu dělají muž s mužem při takovéto příležitosti a taky mě zaráží, že se nehledí na věk. Některé postavy jsou třeba už důchodci, jiné jsou v nové fázi naklonování a jsou ještě děti.


7. Grafika je tak akorát, asi není vrcholem dnešního technologického pokroku, ale to je vlastně dobře. Jde v podstatě o cell shade kresbu a vypadá to pěkně. Hra nabízí různá prostředí., od městských ulic, po zbořeninu mrakodrapu, nebo jakousi stromovou vesnici.




8. Příběh - ten bych nejlépe asi popsal jako very disturbing. Naráží na nejhorší hříchy společnosti, za tím mám za sebou řešení nepříjemné novinářské bulvarity nebo nepěkný vztah v jedné rodině s ne moc pěknými souvislostmi ohledně otcovství způsobené zneužíváním. Nicméně přes značnou znepokojivost a to, že nejde o nic pěkného, co byste vyhledávali, abyste se dozvěděli, tak vás bude velmi zajímat, co za tím vším stojí, proč se na jednom ostrově sejde tolik podivných lidí s nepěknou minulostí podobně jako v seriálu The Lost a vrtat vám bude hlavou, jestli všechny ty postavy neměly být dávno mrtvé, tak proč jsou používány k nějakým podivným účelům. Vzkazy přes televizi trochu připomínají mix náhrávek Dharmy z The Lost a postapokalyptického Falloutu. Jsou dělány formou dětského pořadu mající dávat postavám další instrukce.




9.  Zajímavostí jsou speciální questy, které můžete znovunavštívením prošlých kapitol aktivovat třeba specifickou skladbou postav (Event nahlásí, které postavy mají být v tom momentě v dětském věku, středním věku nebo staré, popřípadě které nesmí být mrtvé. Splněné těch podmínek není žádná sranda.



Jednoznačně mohu říci, že jde o nejzajímavější moderní dungeon dneška.  Oproti ostatním běžným dungeonům z japonské produkce, sázejících na čisté grindování v chodbách, tady jsou takové ty zápaďácké prvky dungeonů jako logické úkoly a hádanek, takže si pohrajete s různými kombinacemi tlačítek, páček a nášlapných plošinek.



Ringo





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?