Blog - průběžné info č. 1


Desátý den provozu a z testovací pracovní verze se postupně krystalizuje finální podoba, jak by to asi mohlo vypadat.

První dilema bylo, jaký layount zvolit, zda menu na levo, nebo na pravo, ponechal jsem tady tenhle. Někomu vyhovuje, někomu ne, ale pro základní orientaci myslím funkce splňuje. Některé položky jsou v něm implicitně rozklikávací, jde o archív a záložky, ale ono to není na škodu, aspoň se menu neroztahuje na 50 řádcích a nemusí se rollovat přes x stran pro nějakou položku, co je na konci.

Obrázky - k něčemu screenshoty mám, k něčemu bohužel ne. Snaha oživit každý článek obrázkem je fajn, ale narážím pocitově na problém, jednak jsem si moc teda nelámal hlavu s autorskými právy a co jsem na netu našel, to jsem do článku dal, případně upravil, ořezal atd. K některým hrám jsem teda našel obrázky své a hned jsem měl z toho lepší pocit a naplňovalo to článek větší autenticitou, že jde o mé zážitky. Když tam dávám cizí obrázky, tak mě to fakt kroutí, jako že to je prostě zážitek i někoho jiného.

Plán byl nakonec takový, že každou popisovanou hru si na chvíli spustím a udělám z ní screeny sám. Tato hezká úvaha padla v momentě, kdy jsem si uvědomil, že třeba hry na handheldy by prostě screeny neměly žádné, a to by byla škoda a tímto padá i princip pokoušet se nacpat své screeny úplně do všeho. Taky jsem si uvědomil, že každé takové spuštění hry a projití části pro oscreenovaní by zabralo času, jako dohrát nějakou celou další hru. Asi je to zbytečné dilema, screenshot je prostě screenshot, patří do dané hry a vlastně je to produkt autorů, ne těch, kteří jej típnou, že :-)

Články - za všemi články je zatím naspáno recenze. Ale nechápejte to jako profi novinářskou recenzi, je to taková má rekapitulace zážitků z toho, co jsem si zahrál a nějak to popsal, co k dené hře cítím, takže nehledejte nějakou informativní šablonu, kdy budu rozebírat kvality grafiky, hudby a házet profi termíny, jak je to naprogramováno. Berte to jako zápisek z hraní, vzpomínku, s hodnocením. Časem hodlám napsat i reporty z hraní nebo tématické články o celých herních sériích.

Kde teď články beru? Kromě toho, že jsem nově napsal článek ke Xenosaga, Civilization 6 a upravil a rozšířil několik mých starších textů, které se povalovaly na různých nejmenovaných webech, tak jde vesměs právě o sběr mých starších poznámek a textů a výsledek je tedy to, co popisuji jako recenze, v podstatě je to takový souhrn a stručný popiskový deníček k hrám, které se mi zapsaly hodně do paměti a vzaly mi něco životního času. Kromě toho, že teď ze startu napíši občas něco nového mi nejvíce času berou úpravy blogu, takže zhruba mám v plánu popsat  a doplnit ze svých starších textů ještě cca 45 her a pak začne nová éra, budou přibývat aktuální nové články, které napíši daný den. Samozřejmě mnohé budou stále vzpomínkové, kdy mě napadne popsat něco, co už jsem dohrál, jiné budou z toho, co hraji právě teď.

Hodnocení - samé stovky, co? Skoro teda :-) Inu je tomu tak proto, že zatím dávám vesměs hry, které považuji za zásadní, bavily mě prostě na těch 100%, 95%, 90% a pod. Nedělám z hodnocení nějakou mantru, kterou musím dodržovat od A do Z. Je to pro mě spíše číslo, které udává, nakolik mě hra nadchla. Určitě nechci jít cestou gimletu, který pak hodnocení zprůměruje dle položek, které třeba pro zábavu nebyly ve hře vůbec důležité.

Účel tohoto blogu - původní a stálý, jak jsem avizoval v úvodu, je vlastně takový soukromý poznámkový blog k zahraným hrám. Rád si prostě sumíruji, co mi která hra přinesla. Samozřejmě se mi pak vloudila do hlavy myšlenka, že dělat to jen sám pro sebe je jedna věc, ale proč to nepsat veřejně, píšu rád, tak co. Možná to sice vypadá egoisticky se takto prezentovat a abych pravdu řekl, raději bych tohle dělal s nějakým týmem, kdy něco napíšu já, něco někdo jiný. Nicméně rozhodil jsem sítě kde to šlo, i na facebooku, kde jsem udělal Ringohraní FB stránku pod svým profilem a dávám tam odkazy na jednotlivé hry, na druhou stranu pochopím, že to moc lidí třeba už zajímat nebude, protože v dnešní hektické době se jedou přeci jen novinky a to, co je in a staromilců zase až tak moc není a pokud jsou, tak už ani kolikrát moc nehrají, natož aby se zdržovali čtením blogů třeba o starých japonských RPG. Přes to jsem teda ze zvědavosti nahodil počítadlo sledování a umožnil dole v menu tlačítkem stát se pravidelným čtenářem. Pokud chcete, můžete :-) Taky jsem přidal možnost článkům dávat plusy a mínusy. Zatím se ani jedna z těchto společenských možnosti prakticky neujala :-)


Komentáře

  1. mě se to líbí, rád hraji staré hry a rád o nich čtu fandím takovým to projektům, palec nahoru ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud se do toho mohu vmísit a přidat se s nějakým tím tipem ... :) Jestli plánuješ týmovou spolupráci a chceš se do toho tak říkajíc pořádně zakousnout, tak já osobně bych šel do placeného hostingu a vlastní domény, na které bych pak spustil nějaký robustnější RS, jako např. Drupal. Jednak budeš mít více prostoru pro obrázky a taky vetší volnost v tom, co na blogu nasadíš. Záleží i na tom, zda-li tomu týmu chceš umožnit přímý vstup do RS, nebo zda-li to půjde zprostředkovaně přes tebe. Na počátku je taky dobré, aby sis dobře rozmyslel obsah, protože to později může být problém pro orientaci na webu (chaoticky roztříděné kategorie apod.).

    Já osobně takovou iniciativu vítám a klidně bych i něčím přispěl - myslím, že takových lidí by se našlo více ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, asi taklhle, týmovou spolupráci si představuji asi jako práci kámošů, kdy ten přispěje tím či oním, i tady na blogu jde přidat uživatele coby autory a šlo by asi vesměs o domluvu, co kdo zveřejní, aby se držel obsahu. Úplně otevřeně tady teď napíši svou představu, kdybys byl ochoten na tomto blogu zveřejnit své zápisky z hraní The Summoning a Veil of Darkness, tak to je přesně to, co bych si představoval a co bych přivítal, otázkou je, proč bys to dělal, když to můžeš udělat na svém zaběhnutém webu. Ale mně to přijde natoli kzajímavé, že je to přesně to, co bych tu chtěl mít, ne pro sebe, ale pro lidi. Stejně tak kdyby Richmond klidně na díly sepsal seriál o hraní Wizardry 1 - 3 (popravdě jej lámu, aby udělal svůj vlastní blog herních klasik z dob, kde zabloudíme málokdo, tedy Wizardry 1 - 5, Ultima 1 - 4 a podobně). Dále bych klidně přivítal články Hoborga, který se docela věnuje specifickým novějším titulům, které oplývají nějakou tou neotřelou zajímavostí a přes to jsou v kategorii indie a také by měl dost co říci k Amize. Co se týče možností, tak jsem za léta, kdy jsem pracovně mimo svůj zájem a obor docela ztratil přehled, takže je pro mě neznámou, co by mi placený hosting přinesl více oproti této formy blogu. Asi bych musel programovat layount a kde co a do toho jít nechci z jednoho důvodu, jsem ochoten spoustu času věnovat článkům a jejich podobě, ale určitě nechci programově řešit vzhled stránky, to mi tady naprosto vyhovuje přednastavený layount, kde si už s láskou pošteluji lišty s obrázky :-)

      Vymazat
  3. Super články. Ja už na hranie nemám moc čas ale vždy si o nich rád prečítam. A hlavne o tých starších. Držím palce.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?