The Dark Queen of Krynn

Platforma: PC / Žánr: RPG/ Developer: MicroMagic / Vydavatel: Strategic Simulations Inc. / Rok: 1992


A jsme u třetího a posledního pokračování seriálu ze světa Krynnu. Jelikož jde stále o Gold Box engine, tak hlavní aspekty hry jsou popsány v recenzích na Champions of Krynn a Death Knights of Krynn. Změny v gameplayi nejsou fakticky žádné, tak bych vlastně pravidla, systém a souboje popsal stejně, jako ve zmíněných dvou recenzích.



Abych splnil informativní základ, tak hra je stále dle AD&D pravidel ze světa Dragonlance licencovaném TSR. Souboje jsou taktické tahové, pohybujete postavičkami po terénu viděného z vrchu a snažíte se seslat na nepřítele ty nejúčinnější kouzla a rozsekat je těmi nejsilnějšími bojovníky. Vaše postavy se zlepšují na základě přísunu zkušeností, získávají schopnosti lépe zasáhnout protivníka nebo se naučit nová a silnější kouzla. Procházíte různá prastará místa, města, lesy, dungeony, kde řešíte postupně úkoly, které vás vedou k jasnému cíli, ve finále porazit dračí armádu a královnu temnot. Spousta NPC charakterů vás navádí na správnou cestu informacemi, jiné jsou zrádné a zlé.



Po zdárném poražení zla v prvním a druhém díle se snaží královna temnot opět udeřit a tak se začíná zase temnota, draci a drakoniáni, rozlézat po kontinentě Ansalonu. To je největší kontinent na planetě Krynnu, dějství veškerých epických událostí na této planetě (ha, novinka, zmiňuji poprvé, tak aspoň něco odlišného :-) Vaše parta je opět tedy povolána do zbraně a je nutno zabránit zlu, aby sestoupilo z nebes opět na kontinent, který se snaží už staletí ovládnout a zničit. K tomu temné královně pomáhají zlí služebníci, proradní drakoniáni a také temní mágové, kteří však mají mnohdy své vlastní temné cíle.



Na začítku hry máte možnost si buďto vytvořit partu až o šesti charakterech klasicky dle pravidel AD&D, zvolíte rasu, povolání a naházíte náhodně soubor statistik. Postavičky si pojmenujete a další věc, kterou jsem ještě nezmínil, můžete jim měnit vizáž. To, jak vypadají v soubojích, jim můžete naeditovat. Barvu vlasů, obličeje, oblečení, kalhot, typ zbraně v ruce. Pro samotné dění nepodstatné, ale potěší. A nebo je tu také možnost přetáhnout si vycvičenou partu z předchozího dílu.



Zajímavým aspektem pro Gold Box hry od SSI je velmi propracovaný tištěný materiál v podobě Adventurer´s Journal Booku. Tam se hráč dozví nejen pozadí příběhu, ale jak jsem v některé recenzi na předešlé díly naznačoval, že jde o takový gamebook na počítači, tak v Adventurer´s Journal máte očíslované textové odstavce, na které jste v mnoha situacích ve hře odkazováni a jakmile narazíte na text, že si máte nalistovat Journal číslo X, tak nalistujete a přečtete si v Adventurer´s Journal Booku. Je to příjemným zhmotněním se hry do reality a opět atmosféra graduje. Nicméně asi šlo tehdy o vynucený krok a nevím, jestli šlo o další vrstvu proti pirátské ochrany, kdy prostě piráti byli o značnou část příběhu vlastně ochuzeni a nebo šlo o technické řešené, že se do hry nevlezlo tolik textu, i když to mi přijde jako blbost, v té době už byly i ukecanější hry.



A teď co se změnilo od předchozího dílu? The Dark Queen of Krynn už představuje silnější pokrok v grafice snahou mimo herní okolí s menu začlenit do grafických motivů. Výhledové okno je sice stále malinkaté, ale můžete si všimnout přechodu od EGA grafiky k VGA. Graficky jde tedy o značný upgrade. Dále si lze všimnout, že v různých momentech ve hře zní i nějaká monumentální hudba, že to už nejsou jen nějaké beep zvuky. Nevím, jestli za veškerými technickými změnami stoji nebo nestojí developerské studio MicroMagic Inc., což je na tomto postu změna oproti předchozím dílům.



Co mi herně přišlo ovšem jako mírný úkrok zpět je linearita. Oproti předchozím dílům zde mám silnější pocit, že hra směřuje pořád směrem jakoby na východ, jedete lokaci po lokaci a nemáte důvod se vracet zpět, jednou splněno je splněno, jede se do další lokace na východě, která se splněním předchozího úkolu otevře. Ne, že by to něčemu výrazně vadilo, ale trochu to odejmulo u mě ten pocit, že se můžu vydat jako před tím kterýmkoliv směrem a bude to mít nějaký smysl, ale třeba i nebude. Tady sem si tím tak nějak jist.



Přes to hra nabízí velkou škálu zajímavých dějových situací, navštívíme nějaká ta města pod okupační správou temné královny, vyřešíme zajímavou věž a prostě po stránce atmosféry si i třetí díl Dragonlance zachovává svoji sílu. Postavy už se pohybuji na opravdu vysokých úrovních dosahujících čísel například 23, což je už velmi pokročilá parta a na stole by to znamenalo již hru pro velmi zdatné dobrodruhy. A také proto jsou vám do cesty stavěni nepřátelé značné síly, zatímco v předchozích dílech byl drak finální bitvou, tady budete draky potkávat zcela běžně.



Největší změnou u třetího dílu je tedy grafika, ale o změny tady nejde, hlavní je hratelnost a tu si The Dark Queen of Krynn zachovává stále na špičkové úrovni. Souboje tedy dají hodně zabrat, protože obtížnost šla zase ještě o kus nahoru, ale parta je zase taky o něco silnější. Drobný nedostatek s linearitou a jakousi znatelnou přímočarostí hře odebírá nějakých 5% dolů, ale stále jde o povinnost pro všechny milovníky náročnějších dračáků a počítačových RPG. Tím je seriál počítačové Dragonlance u konce, tak třeba někdy příště u jiné Gold Box hry, tentokráte ze světa Forgotten Realms. V reportu ze hry si můžete přečíst, jaké frustrující záludnosti hra připravila na závěr :-)

 Hodnocení: 85%

Ringo





Svět Dragonlance v dalších hrách:
Série Dragonlance není v počítačovém světě moc rozšířená a je to škoda, v mnoha aspektech je to po dějové stránce velmi zajímavý svět a mě třeba láká více než Forgotten Realms. Proto si zmíníme další hry hry, které se ve světě Dragonlance rovněž odehrávají:

1988 - pod hlavičkou Strategic Simulations Inc. vydávají  developeři U.S. Gold hru Heroes of the lance, tentokráte se přímo odehrávající se v rámci prvního dílu knížní série, konkrétně Kroniky: Draci podzimního soumraku, kde vedete z knihy známou partu ruinami města Xax Tsarothu. V podstatě se přesně drží dějově i postavami knižní předlohy. Šlo o ne moc vzhlednou side scroll akční hru.

1988 - ve stejném roce U.S. Gold vydávají pod SSI pokračování Dragons of Flame opět mapující postup knižní party v podstatě do další fáze knihy.

1989 - Strategic Simulations Inc. vyvíjí hru War of the Lance, zajímavá tahová strategie ze světa Dragonlance, velmi komplexní, mapující bitvy na celém kontinentě Ansalonu.

1990 - Westwood pod hlavičkou opět SSI vydává akční simulátor draka Dragon Strike.

1991 - opět U.S. Gold pod SSI vydávají hru Shadow Sorcerrer, pokračování side scroll akčních RPG Heroes of Lance a Dragon of Flame. Tentokráte však boční pohled střídá rohový izometrický a již docela hezký pohled připomínající Populous. Dějově pokračuje poslední části prvního dílu Kronik, Draci podzimního soumraku.

Jak vidíte, nevyšlo toho už ze světa Dragonlance mnoho a vetšina toho, co vyšlo mimo Gold Box Krynn trilogii, za moc nestojí. Za pozornost stojí snad jen tahová strategie War of the Lance a simulátor draka DragonStrike pro akčněji laděné hráče.

Komentáře

  1. Pěkné ohlédnutí za herním ztvárnění DragonLance!

    OdpovědětVymazat
  2. Díky. Moc. Velice hezký pohled do historie.

    OdpovědětVymazat
  3. 2Richmond, 2StriderCZ: Díky moc, motivujete mě k další práci, která mi činí radost.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?