The Dark Queen of Krynn - report a dokončení hry.

Platforma: PC / Žánr: RPG / Rok: 1992



Znáte to, rozjedete hru ze svého oblíbeného světa, v podstatě dlouholetý rest, protože s prvními díly jsem se setkal již v první polovině 90. let, namotivovaly mě k četbě knížek ze světa Dragonlance a tímto se stal ten svět jedním z pro mě vůbec nejoblíbenějších fantasy světů. Oblíbil jsem si spoustu postav a Raistlin se stal pro mě modlou. K tomu SSI vydali hry snů, nejlepší dračák na PC, dungeonovský pohyb, tahové souboje viděny z nadhledu, takže v podstatě taktická strategie, prostě nádhera. Jenže co se nestalo, hru jsem rozjel téměř před pěti lety a vrhl jsem se do ní s naprostým zápalem, tak intenzivním, že jsem asi  v 80% hry, po desítkách vyčerpávajících soubojů a hektického mapování, potřeboval pauzu. Najednou takové to - mám chuť na změnu a na den dva si pustím jinou hru a pak se k tomu vrátím. Jenže to nebyly dva dny, pak  mě totiž, jak tři oříšky pro popelku, cvrnkly do nosu další hry, které už léta toužím hrát a tak jsem si tu pauzu prodlužoval, prodlužoval, až z toho byly čtyři a půl roku a já se zděšením hleděl, jak to takhle mohlo rychle utéct, vždyť to bylo jako včera, kdy jsem to zběsile hrál. To jsou 4,5 roku pryč? Obě děti o tolik let starší? Neuvěřitelně děsivě ten čas letí. Každopádně, určitě si nenechte ujít závěr hry, protože co jsem tam zažil, to se u mě zapíše do kroniky jednoho z nejvíce frustrujících zakončení hry vůbec.


Takže bez meškání jsem hru opět nahodil, vytahal staré savy a pokračoval, tam, kde jsem před léty skončil. Letem světem tady v pár řádcích nastíním své putování až k finálním lokacím, tam se trochu pak pozastavím podrobněji. Mapy jsem nakreslil v DJovém dungeon mapperu, jinak mapy přímo i s popisky naleznete na DJových stránkách v sekci dokumenty pod stránkou hry zde https://www.oldgames.sk/game/dark-queen-of-krynn-the/#details . Hra má celkem 43 map, 32 jsem dokončil před léty, aktuálně při dohrávání jsem načal tedy mapu číslo 33. (Na obrázku níže pro ilustraci mapa č.2, na konec článku dám obrázky všech map).


Hra začíná pozvánkou generálky Laurany (kdo četl knihy, jistě zná) do města Palanthasu, kde mi sděluje, že kolem města Caergothu byli snad spatřeni drakoniáni a mám se tam jet podívat a zjistit o tom více. 



Caergoth nacházím po svém příjezdu v ruinách a dokonce zde na mě zaútočí draci. U přístavu nacházím kapitána Daenora, který se nabídne, že mě převeze k jeskyním, kde se údajně drakoniáni skrývají. A tady se začíná rozvíjet dějová linie, v jeskyních jsou opravdu drakoniáni a navíc s nimi je žena Crysia, očarována a bojuje na jejich straně. Ochota kapitána Daenora nás dovézt do jeskyní byla motivována i faktem, že mu drakoniáni unesli sestru, Crysii. 



Skrze jeskyně,  spousty soubojů s drakoniány a dokonce jedním beholderem, se dostanu díky Dragonesti Elfům do zvláštního podmořského světa Naudilis, kde mohu díky jejich kouzlům dýchat pod vodou. Fakticky mě zachránili před utonutím. Po té, co projdu Naulidisem se dostávám na kontinent Taladas. Naulidis ale nebyl mírumilovná procházka rozkvetlým sadem, musel jsem se potýkat s velmi nebezpečnými podmořskými potvorami i podmořskými draky.



Nyní putuji kontinentem, v malém městečku Hamlet of Hizden mě navedou na maják Luminari na nedalekém ostrůvku. Samozřejmě mě špehují zvědové temných sil a zaútočí, aby mě zastavili, ale poradím si s nimi a po té pluji k majáku. Maják je několikapatrová věž, měl by se zde skrývat kouzelník Fastillion, který by mi mohl pomoci. Věž je plná nástrah a pastí, které musím překonat, nacházím zde ženu původem z lesa Hulderfolk, poradí mi, kde najdu kouzelníka. Ale žena po té umírá, je totiž zraněná Gorgonou a její zkamenění je tedy nevyhnutelné. Nakonec najdu Fastilliona, který mi dává rady co dál a dává mi dva klíče ke kobkám The Tomb. 


Nejprve musím ovšem do Kristophanu, hlavního města kontinentu, kde spolu žijí lidé a minotauři. Zde se dozvídám o důležité knize Book of Amrocar, která údajně zmizela z knihovny. Půjde o důležitý artefakt, který musím mít a proto se knihu vydám hledat. Ale nejprve zde najdu starý chrám a z něj cestu do kobek The tombs. Zde musím najít 5 částí rozbitého Oracle of Tengur. Následně jsem chodbou vedoucí pod hory doveden do Hulderfolk Wood.  Zde jsem nucen splnit nějaké questy pro zdejší královnu, abych byl z tohoto záhadného lesa víl propuštěn a navíc získal Dragon Scale. Další putování pak vede do hlavního města Thenolské říše, New Aurim. Zde se připravují na válku, jsou na straně drakoniánů a musím se zde vmísit nenápadně převlekem do uniforem jejich armády, kterou získám nabídkou k narukování. Nakonec se mi povede infiltrovat do paláce a vyřeším v něm infiltraci drakoniány. Následně v Temple of Hawkbluff zbavuji vlády i tyranského vládce Thenolské říše a získávám od něj ztracenou Book of Amrocar. A zde jsem před 4,5 lety hraní přerušil.

  

V očišťování kontinentu od zla povede má cesta dále k vesnici Bai´or v bažinaté krajině. Zde už je to aktuální, protože právě zde jsem nedávno navázal, abych hru dokončil. Pro obrázek, hra má celkem 43 map, jak jsem psal výše, na 32. jsem kdysi skončil. Pokračujeme tedy lokací k zmapování číslo 33. Myslel jsem si, že to bude brnkačka na týden, to jsem však netušil, že těch posledních 11 lokací mi zabere skoro tolik času, jako předchozí putování. Ale o tom později.



Zdejší obyvatelstvo je jakési zamlklé a nechce moc o ničem hovořit. I když vše vypadá, že je zde ok, něco se tu děje. Odhaluji nakonec, že obecní hala je ovládána drakoniány a na severu v lesích se skrývá armáda draků. Moje parta je již na docela vysokých levelech, takže si docela snadno s draky poradí, obzvláště, když mám ve vlastnictví dvě dračí kopí schopné zabít draka na jeden zásah. Peklo jsou však elitní drakoniáni, takoví ti enchanced Bozac, Aurak a podobně. Mnohé nesmím zasáhnout na blízko, protože dostanu ránu jednou tolik a to je sebevražda. Jiní zkamení a seberou vám tím zbraň, která v nich uvízne. Mnozí z nich kouzlí, po zabití se transformují do další fáze, nakonec explodují zničujícím výbuchem pro své okolí, začínám tušit, že peklo teprve začíná. Vesnici nakonec osvobozuji a otevírá se mi cesta do posledního města, které navštívíme.



Vstupuji do Blackwater Glade. Samozřejmě pro postup dále tou hromadou předchozích lokací potřebujeme spoustu artefaktů. Je jasné, že svět chce opět dostat do spárů královna temnot a proto jsou všude draci, které ovládá, jelikož má nad nimi moc (podotkněme, že k jejich vlastní nelibosti) a hlavně se všude producírují drakoniáni, největší bestie Krynnu. V Hulderfolk woods jsem získal za splnění úkolů Dragon Scale, který mám dát rudému drakovi Tremorovi, čímž jej a jeho druhy získám na svou stranu. Do jeho doupěte, které je právě v Blackwater Glade se dostanu jen tak, že u jedněch zamčených dveří vyřknu jeho pravé jméno. To je napsáno na zadní straně Book of Amrocar, kterou jsem získal v Temple of Hawkbluff. 



Dále je ve městě Baldric, podivný Bard, který mi s Tremorem pomůže, jeho pomatenost mi něco připomíná. Pamatujete Fišpána z knih? Baldric je něco podobného. Je to totiž stříbrný drak, to jsou hodní draci boha Paladina. Nakonec se mi povede dohodnout alianci s draky, ti tady zradí královnu temnot, rudí draci jsou totiž proradní. Baldric mě nakonec přenese na sever, kde se odehraje finální bitva ve věži Tower of Flame. K tomu však ještě budeme potřebovat pomoc gnómů, kteří sídlí v sousedství Tower of Flame, na severeu v ohnivé zemi plné vulkánů, ve věži Aldinanachru. 

 

V Aldinanachru je podivné pozdvižení, věž je částečně v ruinách a nakonec odhaluji spiknutí, král je falešný, jeho podobu na sebe vzal drakonian a pravý král je zde uvězněn. Souboje s drakoniány jsou opravdu tuhé a místo taktiky zde začíná dost fungovat pokus omyl s loadováním, protože když souboj odstartuje blbě, nemám šanci. Pokud drakoniáni jedou první, eliminuji mého mága a je vymalováno. Mágové totiž zásahem přicházejí o možnost kouzlit a lze to až v dalším kole, pokud ovšem nejsou opět zasaženi. Rovněž mág, který začne sesílat kouzlo, nesmí být zasažen, jinak je vyrušen a sesílané kouzlo ztrácí. Nakonec se mi však podaří spiknutí rozkrýt, najít pravého krále a vracím tak zpět vládu nad věží  gnomům. Ti mi přislíbí pomoc v útoku na věž, jejich létající stroje a armáda dobývající věž zevnitř jsou pro úspěch nezbytné, spojenečtí draci se zatím postarají o draky královny temnot a vybojují bitvu ve vzduchu. Gnomové navíc mají v Tower of Flame taky své zájmy, skrývá se tam mocný Greystone, což je kámen určující jejich podstatu bytí a královna temnot se jej snaží využít k svému prostupu portálem z Pustiny na Krynn.



Létajícími stroji gnómů se přesouváme se spojeneckými armádami k Tower of Flame, kde zažiji opravdové peklo na zemi. Věž má 5 podlaží, jsem vysazen okny na jejím vrcholku.
Vstupuji dovnitř a procházím prvními chodbami. Přidává se ke mně známý kapitán Daenor. A jaká to náhoda, pro projití pár chodeb narážím na Crysii zrovna když přecházím jakýsi most. Ona jej strhne a padáme do nižších podlaží. 


A tady začíná pekelná cesta věží zpět nahoru, zničím přitom strojovnu, kde nějaké kolo tlačí železní golemové. To je ta jednodušší bitva. Ale jinak cestou nahoru narážím na Beholdery a nepříjemné souboje s Auraky a Enchanted Bozaky. Spousta bitev probíhá v těsném kontaktu na malém prostoru, takže není místo k tomu je ostřelovat a tak prostě jedu na náhodu sebevražedné útoky, kdy dostávám neskutečné zpětné zásahy. Pokud se zadaří, vyřeší mnohé kouzelník s firebally, Cone of Cold nebo Delayed blast Fireball, u kterého je ovšem úskalí, že nikdo z mých spolubojovníků nesmí stát v cestě. Bozaky je třeba ustřílet lukem a tady nastává zásadní chyba, kterou jsem udělal, lukem a šípy jsem vybavil jen rangera, kdybych jimi vybavil i fightery, mohl jsem pohodlně přezbrojovat a ustřílet je na dálku. Jenže i pro rangera jsem těch šípů na tolik bitev vzal zoufale málo. Překvapivě daleko jednodušší souboje jsou s obry, jsou zde obří válečníci a obří mágové. Co je naprostá vražda, tak když armádu drakoniánů doprovází Dark Mage. Pokud jede první, můžu dát rovnou load.



Nakonec se spousty frustrujících soubojů dostávám na vrchol věže. Kromě toho, že mě čekají i dvoufázové souboje, dokonce i třífázové, kdy není možnost uložit pozici a dočerpat síly, hit pointy a kouzla, dostávám se do bitvy, u které jsem měl chuť rozbíjet věci, které jsem měl po ruce. Obklíčení drakoniány ze dvou stran asi o 12 kusech na každé, z toho mnozí imunní na magii, někteří s transformacemi po zabití, kdy je bylo třeba zabít znovu a hlavně Bozaci chráněni fire shieldem, který zasáhl každého, kdo se přiblížil a udeřil, dvojnásobnou silou. Po asi dvou dnech loadování a zkoušení dalších pokusů jsem tu bitvu dal. Nesměl mi padnout do stavu dead žádný elf, nešlo u nich dát ressurect po boji. Nakonec to ovšem vyšlo a já byl vržen do Pustiny, Abyss, místo, kde královna temnot nekonečně zabíjí a znovu nechává oživit, Raislina, kdo četl knihy, ví. Kdo nečetl, nebudu mu to spoilovat.



V pustině je hlavní cíl, vyhnout se náhodné bitvě s tamními příšerami, zbytečně vysilují a není zde jistota, že si odpočinete před klíčovým soubojem, kde jsem vzteky nadával, pomalu to vzdával a psal kamarádovi Richmondovi přes ICQ své frustrace, protože s tímhle jsem se musel prostě svěřit, abych si psychicky trochu ulevil a nastřádal motivaci do dalších pokusů. Nacházím totiž vězení Raistlina, osvobozují jej z okovů, jenže, místnost je chráněna proti magii, Raistlin je totiž nejmocnější mág a bez toho by snadno prchl. No a problém je v tom, že na mě zaútočí skupinka dvou bílých draků, několika drakoniánů a hlavně šesti Enchanted Bozaků, které nesmím zasáhnout na blízko. Po asi deseti loadech, kdy jsem sice pobil vše, ale ty Bozaky ne, mě napadla spásná myšlenka. Prozíravě jsem totiž v jednom ze soubojů v Tower of Flame získal 150 šipek (strašně slabé, dávající damage 1-3HP). Rozdělil jsem je mezi členy party a obíhal jsem nevelkou místnost a házel po bozacích šipky. Mág byl samozřejmě s kouzly na nic, magie tu nefungovala. Další věc, mág a kněz nesměli zemřít, mág elf by totiž nešel oživit a kdyby zemřel Cleric, neměl by kdo oživit případné jiné padlé. Nakonec jsem bitvu dokončil pomocí šipek a následném fyzickém sebevražedném útoku na poslední zraněné Bozacy tak, že jediní přeživší zůstali právě Mág a Kněz :-) Byla to bitva o všechno, kdy jsem si říkal teď nebo nikdy. Navíc poslední Bozak se vzdal, kdyby to neudělal, tak mi kněze i mága zabije. Takže docela haluz. 



Raistlin je tedy osvobozen a teď se hraje o čas. Královna temnot sesílá poslední mantru, aby portálem mohla vstoupit na Krynn, na Krynnu jí dopomáhají rituálem drakoniáni u svatyně s velkým zvonem. Samozřejmě na vstup  do místnosti s portálem mám kolik kroků chci, není to akční hra na čas, jen to má zádrhel, zdecimovaná parta po posledním boji nesmí odpočívat, jinak královna temnot vstoupí portálem a je konec hry. Knězem tedy léčím postavy kouzly, které mám namemorované v knize. Jakž takž jsou tedy při životní síle a vstupuji po té do místnosti s královnou temnot, která medituje. Proplížím se kolem ní k portálu. Portálem je vidět skrze mraky Krynn. Teď přichází další frustrující chvilka, protože teď na mě skáčou texty, co se děje a já mám z několika možností vždycky vybrat, co udělat. Tady se musím smířit opět s nějakými loady, špatná odpověď znamená probuzení královny a konec. Tady je třeba před portálem dát prostě Wait. Mraky se rozestoupí a uvidíte na povrch, kde je velký zvon. Raistlin hází skrze portál kámen, aby jej rozbil, ale netrefuje, nyní je to zase na mně, musím vybrat postavu s nejvyšší dexterity (obratností) a mám dva pokusy, prvním minu vždycky. I tady hra evidentně rozhoduje hodem kostkami, protože několikrát netrefuji ani podruhé a musím dát load. Když se konečně zadaří, trefuji zvon, ten se rozbíjí, rituál královny je zrušen, prchám k portálu, pak čekám na Raisltina, ale ten se rozhodne královnu zadržet, pomůžu mu ještě sesláním fireballu na královnu a pak prchám portálem.


Nacházím se zpět v horním patře Tower of Flame. Tam čekají Gnomové. Ale ještě to nekončí, v této místnosti je velká káď a v ní jakási koule, Gnomové jsou přesvědčeni, že je to jejich Greystone. Teď je důležité minout možnost kouli prozkoumat, protože jinak se spustí boj, který je taky na nějaké ty loady a pokud neuspěji, musím projít celou fázi u královny s náhodným házením kamenů na zvon znovu. Navíc mám partu opět zraněnou, útěk před královnou se neobešel bez zranění, takže doléčuji partu zbytky kouzel, co zůstaly v knize, nesmím dát odpočinek na doplnění sil. A teď to přijde, z oné koule se vylíhne pětihlavý drak, do nějž měla královna temnot rituálem přenést svou duši a vystupovat v této podobě na Krynnu. První, co drak udělá, sešle lighting + poison a zdecimuje polovinu party. Je třeba rychle uklidit za roh klerika a mága, jeho kouzla na draka nefungují, dále jsem schoval zloděje, jediný dokáže prakem střílet neomezeně kameny. Podstatou je, aby přežili dva bojovníci s dračími kopími, kteří draka udolají, je třeba každou hlavu zničit zvlášť. Po x pokusech se mi to nakonec daří. Drak umírá. Pod ním se nalézá Greystone, po kterém prahnou Gnomové. Kámen se vlastní silou vznáší a odlevituje pryč do nižších pater věže. Nyní, konečně, mohu dát po dlouhatánské pasáži frustrujících bojů rest a nabýt zpět sil a kouzel.



 Nyní nastalo zběsilé pronásledování Greystone všemi zúčastněnými, gnomy i drakoniány. Připravme se přitom na další velké bitvy, musel jsem porazit spoustu draků dokonce ve 4 fázové bitvě bez možnosti save nebo odpočinku. Překvapivě to nebylo tak těžké jako ty frustrující bitvy s drakoniány před tím. Dojde i ke střetu s Crysii, která je stále pod kouzlem, likviduji toto kouzlem Charm, Crysie se přidá zpět na naší stranu a je zachráněna. Kámen nakonec sice uzmou drakoniáni, ovážou jej provazy a snaží se sním odletět z věže. Kouzlem fireball však přetínám provaz a kámen padá do lávového pole a končí navždy ztracen, královna temnot má nyní definitivně pro tuto historickou etapu Krynnu cestu na něj uzavřenou.
Naskakuji na jednu z lodí gnomů a letíme zpět do Aldinanachru na oslavy vítězství. 

 

Oslavy jsou v plném proudu, slaví gnomové, já, stříbrný drak Baldric. Když jsem psal před tím o zrádností rudých draků, tak jsem to nepsal jen tak. Najednou rudý drak Tremor sdělí, že Thakisis, královna temnot, je již poražena, nehrozí jim už od ní nebezpečí, že by si je podvolila a tak už nás nepotřebují. Dochází tedy ke zradě, draci se obracejí proti nám a chtějí gnomy zničit. A tady nastává final battle, s asi 24 drky, 6 z každé strany. S dobrým mágem s kouzlem Delayed blast fireball a dvěmi bojovníky s dračími kopími, podpořenými kouzlem haste, je však souboj v podstatě formalita. Baldric, stříbrný drak, poráží rudého draka Tremora a tímto je definitivně hra u zdárného konce.




Trilogie Krynnu je tak tedy pokořena a já mám za sebou dlouhý letitý rest splněn:-) Celkové hodnocení hry si můžete přečíst v recenzi, dal jsem tomu 85%.

Ringo 

A nyní hrdinové, kteří prošli celou trilogii, tedy Champions of Krynn, Deth Knights of Krynn a The Dark Queen of Krynn:








Mapy všech lokací, název mapy odkazuje na mapu i s popisky na www.oldgames.sk:


02. Draconian Cave:

03. Naulidis:

04. Celanost and Air Chamber:

05. Hamlet of Hizden:


07. Luminari Level 2:

08. Luminari Level 3:


09. Luminari Level 4:

10. Luminari Level 5:

11. Luminari Level 6:

12. Luminari Level 7:

13. Luminari Level 8:

14. Luminari Level 9:

15. Luminari Level 10:

16. Luminari Level 11:

17. Hideous Cavern Level 1:

18. Hideous Cavern Level 2:

19. Kristophan:

20. The Tombs:

21. Hulderfolk Forest:

22. New Aurim and Palace Level 1:

23. New Aurim Palace Level 2:

24. New Aurim palace Level 3:

25. New Aurim dungeon:

26. Hawkbluff:

27. Hawkbluff Level 2:

28. Hawkbluff Level 3:

29. Hawkbluff Level 4:

30. Hawkbluff Level 5:

31. Hawkbluff dungeon:

32. Hawkbluff catacombs:

33. Bai'or village:

34. Blackwater glade ruins:

35. Aldinanachru - The Gnome citadel Level 0:

36. Aldinanachru - Workshop:

37. Aldinanachru - guest room:

38. Aldinanachru - The Gnome citadel palace:

39. Tower of Flame Level 0:

40. Tower of Flame Level 1:

41. Tower of Flame Level 2:

42. Tower of Flame Level 3:

43. Tower of Flame Level 4:

Komentáře

  1. Fantastický report! A samozřejmě gratulace i vzhledem k těm trápením na konci hry. Obrázky vypadají naprosto fenomenálně, jsem rád, že mám celou trilogii ještě před sebou. Škoda, že podobné ztvárnění soubojů už dnes nikde neděla a zdá se ani nevyhledává.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Grafika luxus, to trápení tam být asi muselo, je to přece jen boj proti Thakisis, bohyně a královny temnot a je to závěr trilogie. Ale přepálené to teda trochu bylo, vytkl bych tomu tu sázku na náhodu, ale jinak je to skvělá hra.

      Vymazat
  2. Asi nejlepší článek na tvém blogu. Fantazie. Velká gratulace. Přeji hezké Vánoce a šťastná Nový rok. Měj se a ještě jednou díky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, taky přeji krásné Vánoce a šťastný Nový Rok.

      Vymazat
  3. Perfektní :) Nejmenuje se ten pětihlavý drak náhodou Tiamat? Jestli o tom není třeba zmínka v knížkách apod.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že konkrétní jméno neměl, čerstvě se vylíhl a měl sloužit jako ztělesnění královny temnot v tomto jednom z dalších pokusů královny se dostat se na Krynn, která se do něj snažila rituálem přenést. Vlastně jej nikdo nestihl pojmenovat, byla to jen potvora nazvaná jako 5 hlavý krystalický drak.

      Vymazat
    2. Teda ne krystalický, ale Chromatický :-)

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?