Eye of the Beholder - report č. 2

Platforma:: Amiga AGA / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1990


Minule (report č.1) jsme putování skončili u trpaslíků, kde jsem dostal úkol osvobodit jejich prince Keirgara, jako doprovod jsem dostal jako šestého člena trpaslíka Dorhuma. Pojďme se tedy vydat za Keirgarem. Naskytne se nám možnost dostat se v Beholderovi dosti nelineárně do nejzazších levelů mimo klasický plán postupem schody level po levelu. 

Malinko odbočím, možná jste si všimli, že vedu deníček z hraní na stránce DJ´s Old Games https://www.oldgames.sk/disc/eye-of-the-beholder-trilogia-dennik-hraca/
Tam je to uzpůsobeno právě na každodenní záznam z hraní. Tady budu z takovýchto deníčků do budoucna dělat právě takovéto souhrnné reporty, protože kdybych měl každý den hodit do blogu spis o tom, jak jsem právě postoupil ve hře, tak bych tu celý blog na několik dní zahltil jen tímto. Takže kdo je netrpělivý, tak si může číst na DJ Old Games deníček, který bude mít logicky vždy náskok, tady bude pak sumář z několika dní.

Ale zpět k záchraně prince Keirgara:

Mohl bych plynule sestoupit do levelu 6, ale bude dobré se vydat za Keirgarem pomocí teleportačních kamenů. Když už o nich trpaslíci mluví, tak proč to nezkusit.


Takže si uděláme takový teleportační odskok z levelu 5 do levelu 9 - Teleport , na který používám hranatý medailon (ne ten kulatý, který jsem dostal od trpaslíků, který ztratila Shindia) mě posílá do velké místnosti s teleportačními bránami. Zjevně se nachází v království Drowských elfů, vše je zde zbarveno do fialova. To je ještě level 7.


U dalšího portálu zkouším symbol dýky a teleportuji se do levelu 9. Rovněž Drowského původu. Zvědavost mi nedá a jdu prozkoumat okolí, třeba se mi povede pobít pár potvor vyššího řádu. Narážím na první pantery s ocasem s ozubenými koulemi. Porážím jich docela dost, takže nějaké expy k dobru se hodí. Dále tady narážím na jakési želvy. Ty kradou předměty, takže je třeba je pobít ze zálohy a nedostat se s nimi do čelního kontaktu. Po chvíli zkoumání se dostávám ke schodišti dolů....


...jejda, to už do levelu 10!. Zelené oslizlé zdi, velmi zlověstně vypadající dveře s nápisy Nest...a narážím na obří ozbrojené kudlanky. Pár jich pobiji, ale do hnízda si netroufám, ve větším shluku si mě podaly. Schůdná část levelu končí dveřmi zamčenými na klíč. Takže se vracím zpět do levelu 9.



Pokračování v levelu 9 - Prakticky procházím většinu levelu ve snaze získat nějaké lepší zbraně tak nějak do předu, abych měl trochu snazší boje v předchozích neprojitých levelech. Asi největším ziskem je tedy meč Severious od padlého paladina, jehož zbroj i kosti beru s sebou. Na čem jsem se tady zasekl, tak místnost s několika tlačítky spouštějící střely, mělo by se to mačkat asi v nějakém pořadí, zkouším vždycky tlačítko, kam doletí střela, ale nezafungovalo zatím nci a nějak si z předchozích hraní nepamatuji, co se tady mělo dělat.


Schody z levelu 9 vedoucí nahoru mě dostanou do levelu 8. Jdu tedy na průzkum levelu 8, získávám zde meč Nightstalker a Scepter of kingly Might. Nacházím zde pavoučí muže hazející kopí a hlavně smečky ohnivých vlků, ti mi dávají fakt zabrat, stejně jako u levelu 9 projdu cca 3/4 levelu, všechno, kam mě pustí otevřené dveře. Nakonec nacházím i zde portál, kterým se lze teleportovat do levelu 10. Používám Stone Scepter a putuji do levelu....



10, opět desátý level, po otevření jedněch dveří na mě vybafla zrádná Shindia, strachujíc se o svůj život mi nabídla informaci za to, že ji nechám naživu. Přijímám tedy a dozvídám se o Xanatarově snaze rozpoutat válku mezi trpaslíky a Drowy pomocí false flag, tedy napadením tábora trpaslíků pod vlajkou Drowů. Shindia otrávila krále a uvrhla jej tím do kómatu, protože byl známý tím, že se nenechá jen tak ošálit a lest by prohlédl. A protijed se skrývá v "místnosti pák" v levelu pod námi, tedy levelu 11.



Následně Shindia mou partu zmate a zmizí. Než se parta vzpamatovala, byla Shindia pryč, ale základní informace máme.


Waw, za dveřmi opodál nacházím vězení s princem Keirgarem, osvobozuji jej a chce, abych jej doprovodil do sídla trpaslíků. Souhlasím tedy, vyhazuji trpaslíka Dorhuma, kterého jsem vyfasoval jako doprovod, snad si nějak poradí a doputuje zpátky sám a přijímám do party jeho výsost, prince Keirgara. Nyní se vydávám zpět cestou teleportů až do levelu 5. Samozřejmě v levelu mě čeká smečka narespawnovaných vlků, ale celkem v pohodě je porážím.




Vracím se zpět s princem tedy k trpaslíkům, no radost veliká, oslavy proběhly, pít tedy tady není co, tak je to jak u suchánků, ale nevadí, našlo se aspoň pár balíků se starým suchým masem.



Keirgar se v záchvatu střízlivosti nabídl, že mě za odměnu bude dále doprovázet a pomůže mi ven z kobek. Samozřejmě je ještě třeba dořešit protijed pro krále (pěkně tenhle typ zápletky od EoB vykradli autoři Abandoned Places 2:-)


Tak nevím nevím, nechat Keirgara v partě? Nabízí se mi docela zajímavé možnosti jako šestého člena oživit někoho jiného, trpaslíků mám v partě dost, ale zase si říkám, že podržím story a tak si jej asi nechám.
Nyní mi nebrání už nic v tom pokračovat plynule přes level 6 a 7, prozkoumat malé neprojité oblasti v levelu 8 a 9 a prošmejdit celý ten level 10. Stále je přede mnou velká část cesty, ale stěžejní podzemní zápletku máme za sebou. Samozřejmě je ještě třeba pořešit ten protijed pro trpasličího krále, o kterém hovořila Shindia.


Level 6 je plný ptakolidí, jmenují se Kenku, mají zde hnízdo. Tento level je přestupním, dělí pátý level s táborem trpaslíků od sedmého levelu, království Drowů.
Kenku jsou agresivní, střílejí magic missile a neskutečně jsou schopni se tu líhnout ve velkém.


Jediným zádrhelem jsou zde místnosti, do kterých je třeba padat z horních levelů dírou, protože otevírací mechanismus dveří je jen z jedné strany. Také je třeba najít 3 klíče otevírající cestu do levelu 7.

Special Quest for level je jednoduchý, SPOIL: je třeba posbírat všechny vejce, je jich 10 a nanosit je do místnosti s nápisem NEST, otevře se místnost a v ní je celkem silná halapartna.


V pasáži s úzkou chodbou a plošinkami bylo třeba posbírat šipky, které se vystřelují ze zdi a SPOIL: dávat je postupně do výklenků, které otevírají stěny, jen to člověka musí napadnout :-) Za těmito zdmi se skrývá poslední klíč, který odemkne pasáž do království Drowů.





Ale musím teď ještě zmínit jednu příběhovou záležitost. V levelu 6 je jakási Dark person, která mi povypráví o tom, že by ráda vládla místo Xanthara. No on někdy nepřítel mého nepřítele může být přítel, jenže tenhle ne, je to stejný šmejd jako Xanthar a po hezké řeči na mě rovnou zaútočil. Nechápu, co si od toho sliboval, dostal pěknou nakládačku. A tady máme toho troufalce, hlavně že měl pěkné hadry :-)




Level 6 máme za sebou a nyní musíme z kamenných chodeb postoupit dolů, opět do království Drowů, s kterými jsme zatím neměli tu čest přímo. A o tom zase až příště....


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?