Eye of the Beholder - report č. 3 final
Platforma: Amiga AGA / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1990
Posledně (report č.2) jsme opustili Kenky v levelu 6, nyní postoupíme o level níže.
Level 7 - Hned na úvod mě přivítali Drowští bojovníci. Chtěl bych je podplatit, ale nevím čím a oni to taky nevědí, tak mě obohatí vyhrůžkami, tak na ně zaútočím. Co s nimi.(Tak bacha, oni to vědí a nejsou to prachy, ale otroci, když mi DJ napsal na Oldgames, že jsem si tam nevzal žádné Kenku Egg pro strýčka příhodu, došlo mi, že chtějí přesně tohle, říkají v textu, že chtějí mladé Koboldy nebo Kenku, nicméně nejsem otrokář, takže nevadí, stejně bych jim Kenku vejce nedal). Tito bojovníci jsou však zapeklití, face to face znamená, že jdou po rukách. Což znamená paralýzu a nutnost mít v druhé a třetí řadě připravena kouzla, luky, vrhací dýky nebo prak s kameny.
Bojovníků je v levelu docela dost, takže jsem si tady užil pár opravdu soubojů plných motliteb. Ale dopadlo vše dobře, Drowské bojovníky jsem vymlátil.
Level 7 je solidní Maze, se speciélně oddělenou řekněme středo-východní pasáží, která se rozlézá přes 7., 8. a 9. level. Malinká místnost sahá dokonce do levelu 6. Takže mám možnost kompletace map těchto levelů. Nacházím spoustu klíčů otevírajících celé série dveří. Kromě Drowů jsou tady docela tuzí skeleton warrioři. Prolezu tedy pasáže plné schodů a dveří, přes levely 7, 8, 9. Tímto mám tyto levely zmapovány a mohu se vydat dále, do levelu 10.
Zajímavé je, že ta pasáž se schodišti mezi několika levely není pro dohrání hry vlastně vůbec důležitá. Jako jo, najdete pár zajímavých předmětů a kouzel, ale schodiště do levelu 8 a pak 9 a konečně 10 je dávno přístupné od momentu, kdy jsem se potkal s trpaslíky v levelu 5 a udělal si do levelu 10 výlet pro jejich prince. Samozřejmě pro maniaky, jako já, kteří musí šlápnout na každé dungeonovské políčko a zkompletovat každou mapu je povinnost to prolézt. Nicméně teleportační hranatý náhrdelník a teleportační nůž je v podstatě zkratka z levelu 5 až do levellu 10 a prakticky úplně celý 7. level jde obejít, stejně jako schodišťovou část v levelech 8 a 9.
Zajímavé tedy je, na kolik věcí jsem po těch letech u EoB stejně nepřišel a nikdy až dosud mě nenapadlo se podívat do návodu. Takže jsem ani vlastně nevěděl, kolik puzzlů hra ve skutečnosti skrývá.
Takže jsem tedy splnil Level Quest v levelu 7, SPOILER: spočívající ve vložení stone teleportačních předmětů do tří výklenků v místnosti se spoustou teleportačních bran. Získal jsem tři papíry s nějakými radami.
Level Quest v levelu 8 SPOILER: V místnosti s nášlapnou plošinkou a dírami ve zdi vkládám do 12 děr šipky nasbírané v levelu 6. Pak stisknu plošinku a vystřelí na mě vylepšené adamnite šipky. Vyzbrojuji jimi postavy, které mají za úkol házet.
Level Quest v levelu 9 SPOILER: házím nůž na stěnu s nápisem "klíč leží na druhé straně..." Získávám 3x power orb. Jeden z nich vkládám do výklenku, vedle kterého je napsáno Orb of Devoring. Identifikovalo mi to všechny předměty.
A také jsem si odskočil do levelu 10, kde jsem osvobozoval prince Keirgarta, abych i zde splnil Level Quest, SPOILER: dát tři Kenku Egg do tří výklenků v té druhé místnosti vedle vězení. Získávám hromadu prstenů.
A nyní sestoupím regulérně do levelu 10 po schodech z levelu 9.
Dále je tady fintička pák na stěnách ,které je nutno stisknout 2x, nakonec se otevře chodba do místnosti, kde je díra a u ní napsáno Jupm. JE jasné, že tady to bude chtít skok s nejistotou návratu. Do levelu 11 nevede schodiště.
Kromě toho je zde ještě jedna záludnost, opravdu malilinkaté a nenápadné tlačítko na zdi, nacházející se jinde než se dosud tajné tlačítka v tomto levelu nacházely. Toto tlačítko otevře stěnu s místností s nejsilnějším kouzlem ve hře, Cone of Cold. Tohle kouzlo je opravdu vražedné a dokáže vyhubit celou chodbu příšer. Ideál pro grind, nicméně není moc potřeba grindovat.
Co si pamatuji mou formu powerplaye z minulého hraní, kdy jsem už v Eob 1 se pokoušel namaxovat postavy, tak si pamatuji na nehorázný grind a myslím, že jsem postavy dotáhl až na level desátý. V AD&D pravidlech jsou postupy na vyšší level vykoupeny opravdu velkým počtem experience bodů, není to jak japončíkárna, kde průběžně sbíráte levely pořád.
Rovněž rozdíl mezi jedním levelem je tady naprosto citelně znatelný, u her, kde se sbíraá až 99 levelů nebo dokonce více, tak poznáte rozdíl tak co 5 levelů
Konečně jsem se malinko rozvykládal o vývoji postav, takže jak jsou moje postavy na tom po pohodovém průchodu bez grindování a čekání na respawn?
Postavy se pohybují k mému překvapení mezi 8 a 9 levelem, jen posledně přijatý Keirgar je na 7 levelu. Překvapení proto, že si vzpomínám, že jsem EoBa v předchozích hraních končil na osmých levelech a na ten devátý jsem se musel docela nagrindovat. Pravda je, že při tomto hraní se jinak choval respawn. Posledně jsem u PC verze doslova vyvolával respawn potvor a čekal jako na smilování na každého Kenku. Toto hraní Amiga verze mi ale spíše připomínalo moje předposlední hraní EoBa, kdy se Kenku množili v jedné průchozí místnosti s nášlapnou plošinkou až nehorázným způsobem a já je tam chodil hubit právě kouzlem Cone of Cold.
Ale tohle hraní Amiga verze šlo jeěště dále. Docela brutálně se tady respawnují vlci a ty modré pumy.
Docela by mě zajímalo, dle jakého klíče vlastně hra spouští respawn, proč se liší nejen verze PC a Amiga, ale prakticky se liší hrou od hry i na stejné platformě.
A nyní...Jump...level 11:
Skáču dírou do levelu 11. Na jedné zdi hned vidím teleportační bránu, jenže s chybějícím symbolem, který nemám. Budu jej teprve muset najít.
Nejprve je třeba správně pomačkat tlačítka na zdi v jakémsi okružném systému (samozřejmě je hranatý, slovně to vypadá, jako bych se pokoušel o kvadraturu kruhu :-), správně mě navádějí hvězdy na zdech, ale jde to i prachsprostým pokusem omylem, pomačkáte tlačítka a otevře se vám stěna do dalších prostor tohoto levelu. Nejprve narážím na podivné obludky s končetinami rostoucími z hlavy. Je jich tu plné bludiště a je žádoucí je dostat kouzly z dálky, dávají docela silnou damage.
Dále vcházím do klíčové místnosti. Vzpomínáte? Stále nemáme dořešeného otráveného krále trpaslíku. Zde je chodba s pákami a na konci, jak nám sdělila podlá Shindia, je výklenek s protijedem pro krále. Zatím se za ním vydat ještě nemůžeme, nemáme aktivační stone předmět k bráně.
Hned zmíním Level Quest, a normálně se zase přiznám, že jsem mrkl do solutions, protože tohle by mě nenapadlo. SPOILER: Do výklenku je třeba nastrkat tři svitky. Páky jsem náhodně po různu pak mačkal, dokud to nezazvonilo a neobjevil se nápis, že jsem splnil Quest level. Což o to, ale fakt by mě nenapadlo, že ty svitky chce ten výklenek 3 :-) Možná je někde na zdi hint, ale i tak....
V místnosti s nápisem Room of the Key nacházím malé tajné tlačítko otevírající stěnu. Za ní se nachází klíč a naprosto zásadní předmět, Stone orb, teleportační předmět k bráně. Té poslední.
Než se vydáme ke konečnému cíli, bude třeba ještě pořešit otráveného krále, což vám připomene předmět, který naleznu v další pasáži, do které se dostávám opět mačkáním tlačítek v "okružní" pasáži s hvězdami. Takto je třeba se postupně proklikat na všechny světové strany a pootevírat chodby.
Ale pojďme teď zachránit krále trpaslíků, pak se vrátíme a pročistíme zbytek levelu 11.
Teleportačními branami se dostávám zpět k trpaslíkům, předávám jim lektvar s protijedem. Král se probouzí z kómatu, trpaslíci oslavují a za odměnu mi dávají jakýsi artefakt, Wand of Silvas. Docela klíčový předmět, chce-li člověk dohrát hru s veškerými finesami na konci. Jde to samozřejmě dohrát i bez tohoto předmětu, ale kdo by neměl dobrý pocit z toho, že udělá věci tak, jak to jde nejlépe. Ale to je na povídání do 12 levelu, tak nebudu předbíhat.
Od trpaslíků se hned přesouvám portály zase zpět do levelu 11. Prozkoumávám zbylé místnosti. Nacházím tu pěkný meč Slasher a brnění. Pobíjím mozkomory schovávající se v některých místnostech.
Nakonec dorazím do velké haly za zamčenými dveřmi na Drow key. Jeden lze najít v tomto levelu. Pak je tu malá místnůstka uprostřed rovněž zamčena na Drow key a naštěstí mi jeden zbyl z Drow levelů. Tady je vidět, že je třeba oblast s Drowy projít přeci jen pečlivě.
No a v této místnosti je portál na kamenný orb, vedoucí do levelu 12.
Desátý level mi vždy přišel mírně zmatečný.
Takže pár klíčových věcí:
Kamenní golemové jsou tu jediní strážci, jsou docela tuzí, ale tupí a pomalí. Stačí se vyhnout tomu, aby vás čelně sejmuli. Vždy lze někam couvat, takže stylem hit and run klidně pobijete 4 postupně v řadě.
Jsou zde tři místnosti s tlačítky, každé to tlačítko přesouvá do jiné z těch tří místností. Je to v podstatě takový urychlovací systém přesunu, i když nevím na co v tak malém a ne moc spletitém levelu.
V jednom místě jsou tři podstavce blokující dveře za nimi, na prostředním je oko. Na dva pokládám dva orby, které mi zbyly, oko zmizí, po položení toho třetího orbu of knowledge zmizí všechny podstavce a cesta ke dveřím je volná. Fajn, přišel jsem o všechny orby, nevadí. Jenže co nakonec nezjistím, cesta za tyhle dveře vede i jinudy, takže naprosto zbytečná překážka.
A tak je to v tomto levelu se vším. Je zde ještě jedna místnost s podstavci, ale cokoliv jsem tam zkoušel položit, od orbů po jiné předměty, nápisy na zdi jako by byly hinty, co se tam má položit, ale nefungovalo nic, tak jsem to nechal být.
Dále je tu místnost s třemi podstavci, na prostředním je klíč, kterým odemknu nedaleké dveře. Za nimi pobiji obry. NA tch dalších dvou podstavcích jsou předměty. Ale jakmile si jeden vezmete, tak nevím jestli jeden nebo dva, ale každopádně ztrácíte nějaký ze svého inventáře. Kdysi dávno jsem to ošidil tak, že jsem všem postavám vyházel celý inventář někde nedaleko a předměty z podstavců jsem si posbíral. Tentokráte ale na tohle nemám nervy.
Pak je tu chodbička uzavírající jeden čtverec z obou stran zamčenými dveřmi. Jenže další klíč už jsem v tomto levelu nenašel. Takto nechávám být.
Další divné místo je čtvercový okruh (zase kvadratura kruhu :-), na každé straně je výklenek s balíkem jídla. Vzal jsem všechny a něco zahrčelo, jak když se otevírá stěna, ale nevím kde. Všiml jsem si, že když balíky skládám znovu, tak ve výklenku zmizí a objeví se ve výklenku na druhé straně. Dělám tak, aby se to nastavilo, že v každém výklenku bude balík jídla a opouštím tuhle pasáž.
Na jednom podstavci zde leží velká hromada orb of knowledge.
No a nakonec je tu místnost s třemi tlačítky, jedno prostřední vystřelí firebally z míst, které míří na zbylé dvě. Taková fintička, je třeba stisknout zrovna ty dvě, na které míří otvory firebally chrlící. Otevřou se výklenky s potiony.
Jinak nic moc dalšího zajímavého ani dramatického, to hlavní nás čeká. Pozastavovat se na nejasnostmi v tomto levelu asi nemá smysl, vypadá to, jakoby to tady autoři chtěli mít za sebou a hráči Behodlera znalí vlastně v dlaším hraní nemají důvod tento level nijak prolézat, protože stačí jít přímočaře k Behodlerovi a hru ukončit.
Porazit jej lze dvěmi způsoby. Pokud jste celou hru kašlali na jakékoliv zadání a qeusty, včetně trpasličího příběhu, nezbude vám než jej porazit buď fyzicky a to znamená jej vylákat do větší místnosti a sejmout ho ze stran. Nikdy s ním nebojujte čelně, po pár kouzlech budou všechny postavy mrtvé.
Co se mi kdysi povedlo, jelikož v prvních hraních jsem trochu přeskakoval texty, tak tak dlouho kroužit po místnosti za Beholderem, až sám vlezl do nastavené pasti s bodáky a tam jsem jej včasným přískokem zavřel. Ale tohle je fakt na náhodu.
No a nyní si řekněme ten nejsprávnější postup. Jelikož jsem postupoval správně po příběhu a jedině tak si lze Behodlera užít fakt na plno, tak mám Wand of Silvas od zachráněného krále trpaslíků. Tahle hůlka sesílá odpudivou sílu, která posouvá Beholdera.
Cíl je tedy jasný, touto hůlkou jej zahnat do pasti a tím jej porazit.
Vlákám tedy beholdera do zadní haly s místností s pastí a čekám, až vleze před ní. Několikerým použítím hůlky jej posouvám do pole s pastí a rychle přiskakuji a zavírám jej tam.
Díky tomu, že jsem splnil všech 12 questů získávám nějaký kód, který nevím, na co je.
Amiga verze končí krátkým intrem složeným vesměs ze statických obrázků. Nepochopitelně toto outro v PC verzi chybí.
V outru mám pocit, že narážím na arogantní týpky, kteří jsou mým přínosem důkazu porážky Xanatara spíše šokováni a následně úlisný xicht jednoho z lordů mě vyzve, ať všechno povyprávím.
Ale jinak asi jo, asi jsou rádi, že jsem jej sejmul, uznají mě nakonec jako legendu, i když kdo ví, co měli ve skutečnosti za lubem :-)
Posledně (report č.2) jsme opustili Kenky v levelu 6, nyní postoupíme o level níže.
Level 7 - Hned na úvod mě přivítali Drowští bojovníci. Chtěl bych je podplatit, ale nevím čím a oni to taky nevědí, tak mě obohatí vyhrůžkami, tak na ně zaútočím. Co s nimi.(Tak bacha, oni to vědí a nejsou to prachy, ale otroci, když mi DJ napsal na Oldgames, že jsem si tam nevzal žádné Kenku Egg pro strýčka příhodu, došlo mi, že chtějí přesně tohle, říkají v textu, že chtějí mladé Koboldy nebo Kenku, nicméně nejsem otrokář, takže nevadí, stejně bych jim Kenku vejce nedal). Tito bojovníci jsou však zapeklití, face to face znamená, že jdou po rukách. Což znamená paralýzu a nutnost mít v druhé a třetí řadě připravena kouzla, luky, vrhací dýky nebo prak s kameny.
Bojovníků je v levelu docela dost, takže jsem si tady užil pár opravdu soubojů plných motliteb. Ale dopadlo vše dobře, Drowské bojovníky jsem vymlátil.
Level 7 je solidní Maze, se speciélně oddělenou řekněme středo-východní pasáží, která se rozlézá přes 7., 8. a 9. level. Malinká místnost sahá dokonce do levelu 6. Takže mám možnost kompletace map těchto levelů. Nacházím spoustu klíčů otevírajících celé série dveří. Kromě Drowů jsou tady docela tuzí skeleton warrioři. Prolezu tedy pasáže plné schodů a dveří, přes levely 7, 8, 9. Tímto mám tyto levely zmapovány a mohu se vydat dále, do levelu 10.
Komplet levely 6, 7, 8, 9:
Zajímavé je, že ta pasáž se schodišti mezi několika levely není pro dohrání hry vlastně vůbec důležitá. Jako jo, najdete pár zajímavých předmětů a kouzel, ale schodiště do levelu 8 a pak 9 a konečně 10 je dávno přístupné od momentu, kdy jsem se potkal s trpaslíky v levelu 5 a udělal si do levelu 10 výlet pro jejich prince. Samozřejmě pro maniaky, jako já, kteří musí šlápnout na každé dungeonovské políčko a zkompletovat každou mapu je povinnost to prolézt. Nicméně teleportační hranatý náhrdelník a teleportační nůž je v podstatě zkratka z levelu 5 až do levellu 10 a prakticky úplně celý 7. level jde obejít, stejně jako schodišťovou část v levelech 8 a 9.
Získávám v těchto pasážích také další teleportační předmět kamemnný prsten, který mě může zavést do 6. levelu do pasáže s Kenky.
Kromě nových kouzel zde nacházím například další luk, který dávám jedné postavě vzadu.
Co mě trochu znepokojuje, tak vývoj postavy Arutha, human, paladin. Sesílat božské kouzla zatím neumí, jako bojovník je slabý a vzhledem k nízké konstituci mu taky zoufale málo přibývají hit pointy, Mohl bych oživit kvalitnější postavu a Aruthu vyhodit, jenže vyhoďte si vlastoručně vypiplanou postavu. Navíc postavy mají počet expů nasbíraný po celou hru a začínat s nějakou novou postavou od nuly by nebyl úplně dobrý nápad.
Co teda musím přiznat, že i po několikerém hraní a dohrání Eye of the Behodler jsem nikdy nesplnil všechny level questy. Do levelu 6 to ještě šlo. Ale od levelu 7 jsem tuším na řešení special level questu nikdy nepřišel nebo jsem nenašel vlastně, co je třeba a čím udělat. Takže zvažuji, že se podívám na nějaký solution a ty questy jednou konečně dořeším, byť s pomocí návodu.
Kromě nových kouzel zde nacházím například další luk, který dávám jedné postavě vzadu.
Co mě trochu znepokojuje, tak vývoj postavy Arutha, human, paladin. Sesílat božské kouzla zatím neumí, jako bojovník je slabý a vzhledem k nízké konstituci mu taky zoufale málo přibývají hit pointy, Mohl bych oživit kvalitnější postavu a Aruthu vyhodit, jenže vyhoďte si vlastoručně vypiplanou postavu. Navíc postavy mají počet expů nasbíraný po celou hru a začínat s nějakou novou postavou od nuly by nebyl úplně dobrý nápad.
Co teda musím přiznat, že i po několikerém hraní a dohrání Eye of the Behodler jsem nikdy nesplnil všechny level questy. Do levelu 6 to ještě šlo. Ale od levelu 7 jsem tuším na řešení special level questu nikdy nepřišel nebo jsem nenašel vlastně, co je třeba a čím udělat. Takže zvažuji, že se podívám na nějaký solution a ty questy jednou konečně dořeším, byť s pomocí návodu.
Takže jsem tedy splnil Level Quest v levelu 7, SPOILER: spočívající ve vložení stone teleportačních předmětů do tří výklenků v místnosti se spoustou teleportačních bran. Získal jsem tři papíry s nějakými radami.
Level Quest v levelu 8 SPOILER: V místnosti s nášlapnou plošinkou a dírami ve zdi vkládám do 12 děr šipky nasbírané v levelu 6. Pak stisknu plošinku a vystřelí na mě vylepšené adamnite šipky. Vyzbrojuji jimi postavy, které mají za úkol házet.
Level Quest v levelu 9 SPOILER: házím nůž na stěnu s nápisem "klíč leží na druhé straně..." Získávám 3x power orb. Jeden z nich vkládám do výklenku, vedle kterého je napsáno Orb of Devoring. Identifikovalo mi to všechny předměty.
A také jsem si odskočil do levelu 10, kde jsem osvobozoval prince Keirgarta, abych i zde splnil Level Quest, SPOILER: dát tři Kenku Egg do tří výklenků v té druhé místnosti vedle vězení. Získávám hromadu prstenů.
A nyní sestoupím regulérně do levelu 10 po schodech z levelu 9.
Level 10 je taková lukrativní destinace, kterou po různu navštěvuji už od 5, levelu. Nyní level dokončím, protože už si troufám na ty kudlanky. Před tím jsem jich pár ojediněle sejmul, ale jsou tady 3 hnízda a tam jich teda je, navíc se respawnují. Ale můj mág je umí sundat i jednou magic missile.
Dále je tady fintička pák na stěnách ,které je nutno stisknout 2x, nakonec se otevře chodba do místnosti, kde je díra a u ní napsáno Jupm. JE jasné, že tady to bude chtít skok s nejistotou návratu. Do levelu 11 nevede schodiště.
Kromě toho je zde ještě jedna záludnost, opravdu malilinkaté a nenápadné tlačítko na zdi, nacházející se jinde než se dosud tajné tlačítka v tomto levelu nacházely. Toto tlačítko otevře stěnu s místností s nejsilnějším kouzlem ve hře, Cone of Cold. Tohle kouzlo je opravdu vražedné a dokáže vyhubit celou chodbu příšer. Ideál pro grind, nicméně není moc potřeba grindovat.
Co si pamatuji mou formu powerplaye z minulého hraní, kdy jsem už v Eob 1 se pokoušel namaxovat postavy, tak si pamatuji na nehorázný grind a myslím, že jsem postavy dotáhl až na level desátý. V AD&D pravidlech jsou postupy na vyšší level vykoupeny opravdu velkým počtem experience bodů, není to jak japončíkárna, kde průběžně sbíráte levely pořád.
Rovněž rozdíl mezi jedním levelem je tady naprosto citelně znatelný, u her, kde se sbíraá až 99 levelů nebo dokonce více, tak poznáte rozdíl tak co 5 levelů
Konečně jsem se malinko rozvykládal o vývoji postav, takže jak jsou moje postavy na tom po pohodovém průchodu bez grindování a čekání na respawn?
Postavy se pohybují k mému překvapení mezi 8 a 9 levelem, jen posledně přijatý Keirgar je na 7 levelu. Překvapení proto, že si vzpomínám, že jsem EoBa v předchozích hraních končil na osmých levelech a na ten devátý jsem se musel docela nagrindovat. Pravda je, že při tomto hraní se jinak choval respawn. Posledně jsem u PC verze doslova vyvolával respawn potvor a čekal jako na smilování na každého Kenku. Toto hraní Amiga verze mi ale spíše připomínalo moje předposlední hraní EoBa, kdy se Kenku množili v jedné průchozí místnosti s nášlapnou plošinkou až nehorázným způsobem a já je tam chodil hubit právě kouzlem Cone of Cold.
Ale tohle hraní Amiga verze šlo jeěště dále. Docela brutálně se tady respawnují vlci a ty modré pumy.
Docela by mě zajímalo, dle jakého klíče vlastně hra spouští respawn, proč se liší nejen verze PC a Amiga, ale prakticky se liší hrou od hry i na stejné platformě.
A nyní...Jump...level 11:
Nejprve je třeba správně pomačkat tlačítka na zdi v jakémsi okružném systému (samozřejmě je hranatý, slovně to vypadá, jako bych se pokoušel o kvadraturu kruhu :-), správně mě navádějí hvězdy na zdech, ale jde to i prachsprostým pokusem omylem, pomačkáte tlačítka a otevře se vám stěna do dalších prostor tohoto levelu. Nejprve narážím na podivné obludky s končetinami rostoucími z hlavy. Je jich tu plné bludiště a je žádoucí je dostat kouzly z dálky, dávají docela silnou damage.
Dále vcházím do klíčové místnosti. Vzpomínáte? Stále nemáme dořešeného otráveného krále trpaslíku. Zde je chodba s pákami a na konci, jak nám sdělila podlá Shindia, je výklenek s protijedem pro krále. Zatím se za ním vydat ještě nemůžeme, nemáme aktivační stone předmět k bráně.
Hned zmíním Level Quest, a normálně se zase přiznám, že jsem mrkl do solutions, protože tohle by mě nenapadlo. SPOILER: Do výklenku je třeba nastrkat tři svitky. Páky jsem náhodně po různu pak mačkal, dokud to nezazvonilo a neobjevil se nápis, že jsem splnil Quest level. Což o to, ale fakt by mě nenapadlo, že ty svitky chce ten výklenek 3 :-) Možná je někde na zdi hint, ale i tak....
V místnosti s nápisem Room of the Key nacházím malé tajné tlačítko otevírající stěnu. Za ní se nachází klíč a naprosto zásadní předmět, Stone orb, teleportační předmět k bráně. Té poslední.
Zmíněný předmět je kamenný kříž, teleportační předmět k bráně, kterou jsem viděl hned po pádu jámou do tohoto levelu. Tento teleport mě hodí do levelu 7 do místnosti s mnoha teleportačními branami a z tama se hranatým náhrdelníkem mohu teleportovat zpět k trpaslíkům.
Musím zmínit, že do místnosti s křížem jsem se musel probít skrze obludy, kterým říkám mozkomorové (hned úvodní obrázek tohoto reportu), jsou to samozřejmě v AD&D známí odsávači mysli a hned na dálku paralyzují většinu party. Je před niti třeba couvat a při paralýze všech po nich tupě házet věci z inventáře kurzorovou šipkou. Tady narážím trochu na nelogičnost, kdo za partu vlastně ty předměty hází, když jsou všichni v paralýze. Asi nějaká božská (hráčova) ruka a díky bohu (hráči) za to. Tihle mozkomorové jsou pro mě beholderovskou noční můrou ještě před pavouky.
Musím zmínit, že do místnosti s křížem jsem se musel probít skrze obludy, kterým říkám mozkomorové (hned úvodní obrázek tohoto reportu), jsou to samozřejmě v AD&D známí odsávači mysli a hned na dálku paralyzují většinu party. Je před niti třeba couvat a při paralýze všech po nich tupě házet věci z inventáře kurzorovou šipkou. Tady narážím trochu na nelogičnost, kdo za partu vlastně ty předměty hází, když jsou všichni v paralýze. Asi nějaká božská (hráčova) ruka a díky bohu (hráči) za to. Tihle mozkomorové jsou pro mě beholderovskou noční můrou ještě před pavouky.
Teleportačními branami se dostávám zpět k trpaslíkům, předávám jim lektvar s protijedem. Král se probouzí z kómatu, trpaslíci oslavují a za odměnu mi dávají jakýsi artefakt, Wand of Silvas. Docela klíčový předmět, chce-li člověk dohrát hru s veškerými finesami na konci. Jde to samozřejmě dohrát i bez tohoto předmětu, ale kdo by neměl dobrý pocit z toho, že udělá věci tak, jak to jde nejlépe. Ale to je na povídání do 12 levelu, tak nebudu předbíhat.
U Healera jsem si ještě vyzkoušel cvičně ressurect koster, které jsem při putování našel. Kromě toho, že se k vám mohou přidat trpaslíci Taghor, Dorhum a Keirgar, tak lze ve hře najít 6 koster a sestavit tak prakticky celou funkční partu jen z nalezených postav.
Nakonec dorazím do velké haly za zamčenými dveřmi na Drow key. Jeden lze najít v tomto levelu. Pak je tu malá místnůstka uprostřed rovněž zamčena na Drow key a naštěstí mi jeden zbyl z Drow levelů. Tady je vidět, že je třeba oblast s Drowy projít přeci jen pečlivě.
No a v této místnosti je portál na kamenný orb, vedoucí do levelu 12.
Takže pár klíčových věcí:
Kamenní golemové jsou tu jediní strážci, jsou docela tuzí, ale tupí a pomalí. Stačí se vyhnout tomu, aby vás čelně sejmuli. Vždy lze někam couvat, takže stylem hit and run klidně pobijete 4 postupně v řadě.
Jsou zde tři místnosti s tlačítky, každé to tlačítko přesouvá do jiné z těch tří místností. Je to v podstatě takový urychlovací systém přesunu, i když nevím na co v tak malém a ne moc spletitém levelu.
V jednom místě jsou tři podstavce blokující dveře za nimi, na prostředním je oko. Na dva pokládám dva orby, které mi zbyly, oko zmizí, po položení toho třetího orbu of knowledge zmizí všechny podstavce a cesta ke dveřím je volná. Fajn, přišel jsem o všechny orby, nevadí. Jenže co nakonec nezjistím, cesta za tyhle dveře vede i jinudy, takže naprosto zbytečná překážka.
A tak je to v tomto levelu se vším. Je zde ještě jedna místnost s podstavci, ale cokoliv jsem tam zkoušel položit, od orbů po jiné předměty, nápisy na zdi jako by byly hinty, co se tam má položit, ale nefungovalo nic, tak jsem to nechal být.
Dále je tu místnost s třemi podstavci, na prostředním je klíč, kterým odemknu nedaleké dveře. Za nimi pobiji obry. NA tch dalších dvou podstavcích jsou předměty. Ale jakmile si jeden vezmete, tak nevím jestli jeden nebo dva, ale každopádně ztrácíte nějaký ze svého inventáře. Kdysi dávno jsem to ošidil tak, že jsem všem postavám vyházel celý inventář někde nedaleko a předměty z podstavců jsem si posbíral. Tentokráte ale na tohle nemám nervy.
Pak je tu chodbička uzavírající jeden čtverec z obou stran zamčenými dveřmi. Jenže další klíč už jsem v tomto levelu nenašel. Takto nechávám být.
Další divné místo je čtvercový okruh (zase kvadratura kruhu :-), na každé straně je výklenek s balíkem jídla. Vzal jsem všechny a něco zahrčelo, jak když se otevírá stěna, ale nevím kde. Všiml jsem si, že když balíky skládám znovu, tak ve výklenku zmizí a objeví se ve výklenku na druhé straně. Dělám tak, aby se to nastavilo, že v každém výklenku bude balík jídla a opouštím tuhle pasáž.
Na jednom podstavci zde leží velká hromada orb of knowledge.
No a nakonec je tu místnost s třemi tlačítky, jedno prostřední vystřelí firebally z míst, které míří na zbylé dvě. Taková fintička, je třeba stisknout zrovna ty dvě, na které míří otvory firebally chrlící. Otevřou se výklenky s potiony.
Jinak nic moc dalšího zajímavého ani dramatického, to hlavní nás čeká. Pozastavovat se na nejasnostmi v tomto levelu asi nemá smysl, vypadá to, jakoby to tady autoři chtěli mít za sebou a hráči Behodlera znalí vlastně v dlaším hraní nemají důvod tento level nijak prolézat, protože stačí jít přímočaře k Behodlerovi a hru ukončit.
Tak a máme tu Beholdera.
Porazit jej lze dvěmi způsoby. Pokud jste celou hru kašlali na jakékoliv zadání a qeusty, včetně trpasličího příběhu, nezbude vám než jej porazit buď fyzicky a to znamená jej vylákat do větší místnosti a sejmout ho ze stran. Nikdy s ním nebojujte čelně, po pár kouzlech budou všechny postavy mrtvé.
Co se mi kdysi povedlo, jelikož v prvních hraních jsem trochu přeskakoval texty, tak tak dlouho kroužit po místnosti za Beholderem, až sám vlezl do nastavené pasti s bodáky a tam jsem jej včasným přískokem zavřel. Ale tohle je fakt na náhodu.
No a nyní si řekněme ten nejsprávnější postup. Jelikož jsem postupoval správně po příběhu a jedině tak si lze Behodlera užít fakt na plno, tak mám Wand of Silvas od zachráněného krále trpaslíků. Tahle hůlka sesílá odpudivou sílu, která posouvá Beholdera.
Cíl je tedy jasný, touto hůlkou jej zahnat do pasti a tím jej porazit.
Vlákám tedy beholdera do zadní haly s místností s pastí a čekám, až vleze před ní. Několikerým použítím hůlky jej posouvám do pole s pastí a rychle přiskakuji a zavírám jej tam.
A toto je konec Xabathara, zlého čaroděje skrývajícího se v tomto monstru. Pokud se někdo celou hru diví, kde je osmý kamenný teleportační předmět, kamenný drahokam, tak jej má právě Xanathar a díky němu se parta teleportuje z těchto odporně krásných podzemních kobek na povrch a to přímo do haly tajemného koncilu lodrů z Waterdeepu.
Díky tomu, že jsem splnil všech 12 questů získávám nějaký kód, který nevím, na co je.
Amiga verze končí krátkým intrem složeným vesměs ze statických obrázků. Nepochopitelně toto outro v PC verzi chybí.
V intru to vypadá jako poslání dobra, muž na trůnu a věrní bojovníci vydávající se na cestu. Samozřejmě tajemné postavy ve věži pod plachetkou, nějaké konkláve, určitě dobráci od kosti.
V outru mám pocit, že narážím na arogantní týpky, kteří jsou mým přínosem důkazu porážky Xanatara spíše šokováni a následně úlisný xicht jednoho z lordů mě vyzve, ať všechno povyprávím.
Ale jinak asi jo, asi jsou rádi, že jsem jej sejmul, uznají mě nakonec jako legendu, i když kdo ví, co měli ve skutečnosti za lubem :-)
A tady náš příběh pod Waterdeepem končí a parta může jít po zásluze na jedno a já taky :-)
Ringo
Příběh ale ještě nekončí, pokračujeme v Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon, report č1
Příběh ale ještě nekončí, pokračujeme v Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon, report č1
Komentáře
Okomentovat