Info č. 3 - 10 000 a trocha historie



Předem bych chtěl poděkovat za jubilejních 10 000 návštěv. Musím říci, že jsem ani náhodou nepočítal s takovou odezvou během necelých dvou měsíců, přesně 55 dní. Popravdě jsem si na počátku myslel, že tohle bude takový můj deníček zápisníček, kde se sem tam přijde podívat někdo z mých letitých známých souputníků, s kterými se léta znám přes internet a máme trochu společný zájem, hry a hlavně herní klasiku. Říkal jsem si, že když bude za měsíc 150 návštěv a za dva 300, bude to obrovský úspěch, vlastně jsem to počítadlo dal jen ze zvědavosti, jestli aspoň někdo. No a jsem na čísle 10 000, kterému se mi ani nechce věřit, takže ještě jednou díky za přízeň, ať už jste pravidelní čtenáři, občasní nahlížející na základě echa nebo jen náhodní kolemjdoucí.

Má net game history datována od září 1999 (a nebudu offtopicově zmiňovat můj enormní zájem o hudbu a aktivním zapojením se do internetové Depeche Mode komunity nebo třeba deskoherní komunity) vlastně odstartovala v době, kdy definitivně Score opustila má nejoblíbenější redakce a já naštvaně napsal na nějaké fórum, jak to všechno podělali a že bez Andrewa a jeho redakce je Score o ničem. Následně jsem se na MEGEO na dlouhá léta zapojil do x diskusí jak o herních časopisech, tak hrách.

Pokračovalo to fandovským "amatérským" herním webmagem Klub řezníků, kde jsem byl jako externista (nebo extrémista? :-) na čas přizván, pak následovala snaha o vlastní web, kdy jsem si hrál s HTML, jeho základy jsem znal, ale nijak jsem se v tom dále nezlepšoval a navíc já chtěl psát, ne programovat. Takže to vyústilo ve fůzi se stránkou HobRing. Ano, ta druhá část názvu značí mou veskrze chabou spoluúčast, když primární byla ta první, zaměřená na instalace Amiga her pod emulátor WinUAE, čemuž jsem sice ne zcela rozuměl, ale jen jsem přispíval svou PC sekcí nějakými recenzemi a párkrát testoval rozjezdy některých her, jako např. Champions of Krynn na Amiga emulátor.

Následovala diskusní a také recenzentská účast na RPGhry.cz, kde mi Davesade umožnil  psát recenze a já se snažil dělat osvětu tehdy ještě hodně málo profláklému japonkskému RPG žánru, samozřejmě jsem přispěl i nějakými recenzemi na dungeony. Nemůžu nezmínit zakotvení někde, kde to považuji za herně staromilský domov a tím je DJová stránka www.oldgames.sk a jelikož jí zůstávám věrný, tak se možná občas setkáte s trochu některým duplicitním obsahem, který dávám tam i tady, ať už jde o některé recenze nebo deníky z hraní. Také rád navštěvuji Elemirův www.svetmightandmagic.cz, kde se občas připojím do nějaké diskuse. To je asi z podstatných herních webů vše. Možná jsem se ještě někde po různu zaregistroval a zadiskutoval tam, ale nijak zásadně jsem se toho neúčastnil.

Kromě toho se však s mým herním působením na netu pojí i jedna ne úplně milá záležitost na jistých nejmenovaných stránkách, ale vše špatné je k něčemu dobré, protože nebýt toho, tak tady nedělám tento blog, kdy jsem se po působení všude možně konečně po 20 letech dokopal k tomu si udělat ten vlastní prostor na psaní a je to vlastně zjednodušeno díky blogu, který nahazuje základní podobu layountu a netřeba nic programovat, jen ladit, kde se co má nacházet a jakou to má mít strukturu.

Je to vlastně jako bych začínal od nuly, ale je za tím vším ve skutečnosti nějaká 20 letá činnost na netu a dohromady snad už 27 letá herní činnost, takže mám jakoby tendenci všechno dohnat a naskládat tu celých svých 27 let. Což samozřejmě nejde. Pokud se vám to teď už zdá jako traktát, tak ten původní, který jsem měl napsán, ten byl 2x delší a nakonec jsem jej po hodině sepisování a dávání dohromady smazal. Byl moc zdlouhavý, detailní,možná místy až moc konkrétní a některé věci je fakt lepší prostě nechat spát.

Když jsem po sobě na některých webech uklízel, některým končila činnost a bylo jasné, že všechno zmizí, tak se mi povedlo zachránit i pár svých starších textů nebo přesunout zcela dost textů, které jsem napsal letos a jinde (těch letošních je drtivá většina). Ale je docela možné, že jste třeba na některou část zdejších textů narazili ode mě už před 15 lety třeba na RPGhry.cz, kterým již zcela skončila činnost, vlastně se jedná asi o jednu a tou je snad má nejstarší recenze vůbec, na Stone Prophet, která byla úplně původně na tom mém pokusu o web a pak jsem ji přehodil na RPGhry.cz, tady je lehce upravená a dopsaná. O drtivou většinu recenzí z RPGhry.cz jsem ale přišel, jen ten Stone Prophet má jakési štěstí, že jej vždycky zálohuji těsně před zánikem prostoru, kde se nachází :-) Ale není to tady jen prostý copy paste z nějakých let minulých, abyste si nemysleli, jde spíše o základ, který jsem ještě rozšířil a dopsal, mnohdy šlo totiž spíše o takové neucelené popisky a hlášky o hře a navíc jsem při tom sběru starého napsal i nové články a reporty (celá sekce o Eye of the Beholder, Zanki Zero, recenze na Storm Master, Space Quest 3, Xenosagu, Civilization 6, článek o CRPGBook atd., to vše děláno naprosto nově a exkluzivně pro tento blog až po jeho vzniku:-)

BTW již postupně přibývá obsah na stránce Sbírka konzolových her, postupně fotím a dodávám. Donedávna tam ještě byla trapná hláška v "přípravě" :-)

Ne vše se někdy podaří tak dokonale, jak by to mohlo být. Píši navíc docela rychle a plodím překlepy, někdy hrozné překlepy a jak už se to stává, můžete to 10x po sobě přečíst a stejně si chyby nevšimnete i přes korektora s podtržítky a narazíte na ni třeba až po třech dnech, kdy už je to odesláno na ostro :-), takže se občas vloudí nějaký šotek a narazíte na hrubku, chybu, ve víru myšlenek na nějaké vyplozené neshody :-)

Ringo

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?