1 rok na blogu - info č. 8


Je tomu přesně rok, co jsem založil tento blog a proto cítím povinnost k prvnímu výročí napsat pár řádků :-) Původní plán nenápadného blogu pro vlastní osobní poznámky se nakonec docela zvrhl v hektické psaní recenzí a dalších článků a je až neuvěřitelné, že jich je se vším všudy celkem přesně 150. Toto info bude 151 :-)

Když se podívám na portfolio žánrů, tak jasně převládají PC RPG, japonské RPG a strategie.
Řeči čísel jen v recenzích - RPG: 37, jRPG: 42. Celkově v článcích  obecně se mi podařila zvláštní a nechtěná vyrovnanost v těchto kategoriích a je to 52 na 52. Další subžánrové dělení ukazuje na to, že v PC RPG mám v drtivém zastoupení kategorii Dungeon - celých 43 článků z těch 52. Strategie má v článcích zastoupení: 21, čistě v recenzích 20.

Ale povedlo se mi postupně zařazovat i jiné žánry, které jsem míval hodně rád a dnes už na ně není moc času, ale rád bych se sem tam k nějakým vrátil. Jde hlavně o adventury a potom simulátory, pro které jsem neudělal ještě zvláštní stránku se seznamem recenzí, protože jsou zatím jen 2.

Do čeho se mi původně nechtělo, ale stejně jsem se do toho nakonec pustil, tak to je deníčkování her. Hry, které jsem hrál za starých časů a teď si je připomínám znovu hraním, tak si poslední dobou nějak pečlivě dokumentuji, dělám screeny, píši poznámky. Dává mi to skvělý dojem pečlivého a dokumentovaného hraní, ale zároveň zvyšuje časovou náročnost hraní takovéto hry. Přes to mi to nedá a po dokončení nějakého deníku a závazku, že další už nedělám, se stejně záhy do dalšího pustím. Tyto deníky nazývám reporty. Stejně tak ale nazývám krátké zprávy o tom, co jsem rozehrál, do čeho jsem se pustil a co zrovna hraji.

Tak jste se tady mohli setkat s třídílnými deníky např. na Eye of the Beholder 1, 2, 3, The Dark Queen of Krynn, Lands of Lore, ale taky report hry, kterou jsem hrál poprvé a to na Xenosaga I nebo zcela neplánovaně taky na stařičkou adventuru Laura Bow . Obvykle jsou třídílné, protože dát to do jednoho článku by bylo nekonečné čtení.

Na co jsem obzvláště hrdý, tak na to, že se mi povedlo dát do kupy i článek ve spolupráci s dalšími známými hráči a trochu jsme probrali definici žánru dungeon a nakonec se povedlo do tohoto projektu zapojit i Jakuba Červinku, známého pařana, fanouška Dungeon Mastera, Amigy,  a taky někdejšího redaktora a dlouholetého spolupracovníka časopisů Excalibur (u jehož zrodu byl) a časopisu Score.
Okazy na oba články zde:
https://ringohrani.blogspot.com/2020/04/jak-definovat-zanr-dungeon.html
https://ringohrani.blogspot.com/2020/05/jakub-cervinka-jeho-definice-dungeonu.html

No je to spousta práce a zatím mě to baví. Uvidím, jaký prostor mi dovolí googlovský blogger využít, trochu začínám mít obavy, že jednou nastane problém s obrázky, pro které blogger nenabízí úplně neomezený prostor. Ale zatím jsem nenarazil na limit, tak asi zatím dobré :-)

Tolik první ročenka a hurá do dalšího roku plného zábavy, ale taky i práce :-) A děkuji všem, kteří tento blog čtete :-)

Ringo.

Komentáře

  1. Gratuluji k prvnímu roku a přeji hodně sil do mnoha dalších. Tvůj blog se krásně zařadil mezi několik málo pravidelně čtených webů.

    OdpovědětVymazat
  2. Také se přidávám ke gratulacím. Články jsou psané poutavě a máme v podstatě shodný vkus na hry. Je to přesně to pravé krmivo pro mě.

    OdpovědětVymazat
  3. Gratulace k prvnímu výročí, kolego bloggere :) Přeji hlavně at ti nadšení vydrží a nepřijde tvůrčí krize a chuť s tím seknout - to by byla škoda.

    OdpovědětVymazat
  4. Díky UgraUgra za to, že jsi mi poslal script na vyobrazování posledních příspěvků v diskusích na levé liště. Moc jsem to tam chtěl mít, ale nevěděl jsem, jak na to. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
  5. Gratz, co to tady tak čtu (cože, už rok?) zjištuji že máme hodně společného hraní, jen tak dál a hlavně ať je chuť :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?