Lands of Lore: The Throne of Chaos - report č. 2

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1993


Minule jsme vyřešili trable vůdce bažinného kmene. Nyní se vydáváme na severovýchod od bažin do Upper Opinwoodu.

Procházím pečlivě tímto lesem a přiznám se, že různým lelkováním jsem trochu ztratil nit a zapomněl na jednu zásadní věc, ale to zmíním později. Vydávám se totiž další cestou a zanechal jsem za sebou jednu nedořešenou věc, kvůli které jsem se bahnil v těch bažinách :-)


Přerostlé včely zde mají hnízda plná medu a hádanka na ingredience jasně napovídá, že tohle bude další složka protijedu. Sladkost od nepřátel. Lahvičkou nabírám med z jednoho z hnízd. Kromě toho se zde nachází spousta skrýší se zajímavými věcmi do výzbroje.


Když se chci vydat z Upper Opinwoodu dále severní cestou, přivítá mě hodně nasraná Scotia, která má na spěch, aby se se mnou handrkovala a tak přede mne postaví neprostupnou magickou bariéru. Cesta na sever je uzavřena. Na jihovýchodě Upper Opinwood se i z této části nachází panoramatický vstup do Urbish Mines.



Mapa Upper Opinwood:


Jediná cesta dále vede skrze Urbish Mines, na které byl hezký pohled z venčí, snad budou hezké i uvnitř. Po vstupu do dolu koukám na docela pěkně dřevem obložené zdi administrativní části těžební společnosti Urbish Company.


Ani tady není ale bezpečno, obří červi a podivní krabi lezoucí po stropech nejsou zrovna příjemnou společností. Tenhle velký červ je na uvítanou. Červ hlídá celou vstupní pasáž, což je chodba ústící ven ve dvou směrech, do Opinwood na jih a do Upper Opinwood na sever.




Útulná kancelář :-)


A poslední pracovník, který mě přivítá, a říká, že musím být ze záchranného oddílu. Všichni z dolu prchli, doly obsadily monstra. On zde zůstal jako poslední, aby udělal uzávěrku. Nemohl utéci, protože u východu byl obří červ, nechápe, jak jsem jej mohl porazit. Nyní konečně může utéci. Po rozhovoru s účetním si beru krompáč, který se válí u jeho stolu.


Je zde také stroj na odčerpání vody, bude potřebovat na zprovoznění nejen palivo, ale chybí mu také nějaké součástky.


Mapa Urbish Mine Company:


Vstupuji do dolu, kde mě čekají příšerky různého druhu.



A také různé textové vzkazy, které si budu muset dát dohromady, abych rozklíčoval, co se zde stalo.


Tenhle boss je náchylný na blesky, pokoušet se jej umlátit čímkoliv jiným je v podstatě bezpředmětné, ale lze to, po delší kličkované a obíhání. Naštěstí jsem našel dva docela dobré palcáty, které dokáží téhle potvoře ublížit. Mimochodem těchto potvor je zde více a ze dvou vypadne bloodstone. Je to ingredience k lektvaru, jak říkal Draracle, potřebuji maso z bestie, které nikdy nežilo. To je přesně ta útočící diamantová hrouda. Třetí ingredience je tedy má.




Důlní vozík mě dokáže odvézt do vzdálenějších pasáží dolu. Je třeba správně nastavit systém výhybek, abych projel všechny části. Celý smysl mého pátrání spočívá nakonec v nalezení součástí rozbité pumpy na vodu, protože je zde část dolu zatopena a samozřejmě nemohu nechat neodhaleno tajemství, která skrývají zatopené chodby.




Doly nejsou jen takovou procházkou a sem tam pobití příšery. Je zde komplexní systém zamčených dveří, zdí, které je možno rozbít krompáčem, velkou komplikací jsou propadla a teleporty. Je zde spousta nášlapných plošin.  Vícestupňové tlačítka spouští různý efekt, jednou teleport, podruhé propadlo přímo pod nohama. Do některých děr je ale nutno prostě spadnout.


Nakonec se mi ale povede nalézt ozubená kolečka, součástky na opravu stroje, v jedné z chodeb natěžím trochu uhlí a hurá spustit pumpu.


Nyní se mohu vydat do zatopené části. Stojí přede mnou další pasáže plné propadel a pastí.
Nejhorší zde byl pád do hadího hnízda. Hadi se zde strašně rychle množí a pobít je a uprchnout dalším, byl jeden z nejtěžších bojů, které jsem tady zažil.


Přes spoustu útrap jsem se probil do skrýše, kde se k mému překvapení nachází jeden z královských kancléřů a těžební inženýr Paulson. Přivítá mě s úsměvem, že jsem jej konečně našel. Po dobytí Gladstone Keepu se odebral ukrýt do své kanceláře v dolech. Když jsem mu řekl, že mám recept na protijed, tak se rozhodl přidat k mé partě. Navíc mi předává svůj klíč Paulson key k uzamčenému sarkofágu s králem. V jeho tajné skrýši najdu užitečnou výbavičku a zbroj a vydávám se ven z dolů. Zdánlivě jakoby byl důl mimo souvislost, ale nalezení Paulsona s jeho klíčem je velkým posunem vpřed.


Mapy Urbish Mines 1 - 4:





A nyní se vrátím k zmíněné zapomenuté věci, jak jsem psal, že jsem ztratil nit. úplně mi vypadla z hlavy situace s vozkou v Opinwoodu. Mám totiž z bažin od vůdce Ruby of Truth a vozka chtěl prokázat, že já jsem já. Takže peláším k vozkovi, prokáží se Ruby of Truth. Z vozu vykoukne Dawn!  Dále mi předává Valean´s Cube, mocný magický artefakt schopný odsát magickou sílu.


No paráda. Ráda nás vidí, Paulsona taky, zisk receptu na lektvar ji taky naplní optimismem. Dává mi druhý klíč k sarkofágu s králem, Dawn´s key.


Dále mi předává Valean´s Cube, mocný magický artefakt schopný odsát magickou sílu. Že by dokázal odsát magickou moc Scotiiny bariéry na severu Upper Opinwoodu?


A je to přesně tak, bariéra se po dvojím použití Valean´s Cube otevírá. Bohužel tím se artefakt vyčerpává a mizí. Ale cesta je volná. Přede mnou je na severu kratičká jeskyně vedoucí do Yvel Woods. Nevím z počátku, kudy se vydat dříve. Kousek od jeskyně je White Tower. Možná jsem to nezmínil, ale v tomto zapomenutém místě by mělo být magické místo, kde by měl být namíchán lektvar. Teď přemýšlím, kdo mi tuhle informaci dříve říkal, myslím, že to byl sám Draracle.


Přes to mi to nedá a rozhodnu se zatím bílou věž minout a jdu zmapovat východ lesa. Tam sjem směrován k severu, kde je silná orčí stráž. Podaří se mi ji pobít a získávám další Valean´s Cube.


Na úplném severu se mi naskýtá pohled na Cimmeria Castle, sídlo Scotie. Temná armáda však k hradu strhla mosty, aby se do něj nemohl nepřítel dostat. Budu muset najít zjevně jinou cestu.



Opět míjím na jihu temnou věž a vydávám se na západ. Narážím však na další magickou bariéru Scotie. Trochu neprozíravě vyčerpám i druhou Valean´s Cube na odstranění bariéry. Za ní leží město Yvel. V něm si projdu pár ulic, ale nakonec si říkám, že bude lepší přeci jen prošmejdit nejprve White Tower.




Mapa Yvel Woods:


White Tower je architektonivcky docela hezká, tak si po ní uděláme exkurzi.


V prvním patře se usídlily Amazonky.


Nachází se zde spousta truhel s užitečným obsahem. Spousta dveří je zde zamčena na klíče podivných tvarů. Takže je to taková trochu kombinační hledaná klíče A k dveřím A, za kterými se skrývá klíč B k dveřím B a pod.


Amazonky zde mají vězně. Jako sedí tu právem, je to známý zloděj, který kdysi kradl v samotném Gladstone. Dobře mu tak.


Amazonky mají svou princeznu. Na tu když narazím, tak se mnou nemá slitování. Jenže já s ní také ne. Jedná se samozřejmě o souboj na život a na smrt, kdo by čekal náhodou trochu něco jiného :-)



V levelu 2 jsou podivné slepice.Nevypadá to na klecový chov. Hlavní úkol je vyřešit systém propadel, falešných děr, projít do tajných pasáží, získat svitek s novým kouzlem fireball. Dále je nutno získat další sérií klíčů k poodemykání dosud zamčených prostorů v levelu 1.



No, a máme tady noční můru celé hry, duchařský level 3, ke není zákoutí, kde by se dalo skrýt.

(Tady si dovolím vsuvku mimo děj. Já hru v devadesátkách dohrál a z tohoto levelu jsem po vzetí klíčových věcí prchal jak namydlený blesk, plný hrůzy a děsu, protože respawnovaní duchové chodili i skrze zeď a bylo jich strašně moc. marně jsem je ubíjel zelenými meči k tomu určenými. Takže znovu vstoupit do těchto míst byla pro mě čirá hrůza).


A zpět k aktuálnímu dění. Překvapivě tentokráte pro mě level nepředstavoval tak velký děs, bojoval jsem systematicky, neprchal jsem pokaždé jak zajíc a dokonce jsem se nebál si v některých místech odpočinout a doplnit manu. Klíčem bylo Baccatovi dát do ruky zbraň nejsilnější pro nejvyšší damage a zelený meč do ruky jako primární zbraň, dokázal tím prolomit obranu duchů a zároveň uštědřit damage nejsilnější zbraní.


Levelem v pohodě procházím, až narazím na dveře, říkajícími, že nemám oddanost. Tady asi bude třeba nějakého předmětu nebo události, na kterou jsem ještě nenarazil.



Jelikož se zde už nebojím a mám vychytané, kde se nejvíce znovu objevují duchové, tak si tak v pohodě nakonec levelem procházím a dočišťuji zbytky questíků. Jeden z finálních je stisknout na dvou opačných stranách chodby tlačítka tak, aby se objevilo uprostřed chodby propadlo do levelu 2. Odměnou mi byl souboj s mega bossem Minotaurem. Mega boss je ale silné slovo, protože jsem se popravdě pilným tréningem a grindováním vycvičil dostatečně na to, aby s pár soubojovými úkroky byl minotaur snadnou záležitostí.


Opouštím pasáž s minotaurem 2, která vyplňuje prostor levelu 2, který mi byl před tím skryt.

Jestli se ptáte, k čemu všemu to bylo - White Tower je moře kombinací klíčů a dveří rozházených po všech třech levelech. Výsledkem je odemčení sublevelu, kde je duch stařeny. Ke stařeně vede puzzle s výklenky, kde je třeba naskládat ty správné předměty. Stařena mi dá nádobu Crucible of Faith v podobě hlavy.


Crucible of Faith, jak už název napovídá, je jednak věc, která otevře ty dveře v levelu 3, o kterých jsem psal, že vyžadují nějakou událost. Za nimi se skrývají dvě truhly se zbrojí, otevřít lze však jen jednu, druhá po otevření jedné zmizí.


Dalším cílem je se dobrat ke klíči, který otevírá v levelu 1 místnost s oltářem. Na oltáři jsou ramena busty bez hlavy. Přesně zde pasuje Crucible of Faith.


Tak, a tady jsme v jednom ze základních cílů hry. Jednak máme splněnou White Tower, a navíc máme připravené místo k tvorbě protijedu. Jenže nám pořád chybí čtvrtá ingredience, jakýsi prášek matky země.


(Dovolím si mimo dějovou vsuvku číslo 2. Jakkoliv se mi zdála věž oproti prvnímu hraní jako hračka, přeci jen jsem se párkrát dost v soubojích zapotil. Zelené meče proti duchům (lze ve hře najít dva) jsou totiž účinné, ale dost často se stává, že s nimi postavy minou. Úžasná věc mi došla totiž až na konci hry. Vzpomínáte na Valean´s Cube a její neprozíravé vyčerpání u druhé bariéry? Tak ta totiž má zvláštní efekt. Duchy zabije na dvě - tři použití tím, že z nich vysaje energii. Každým vysátím se Cube nabije, dalším použitím z ní může má postava v partě odsát manu. Dalším použitím zase Cube útočí na duchy. Dva tři zásahy a je po nich. Tohle by z White Tower dělalo opravdu naprosto nestresující záležitost. Sice mě trochu mrzí, že jsem na to přišel až ve finální části hry, ale na druhou stranu mám zvláštní dobrý pocit poctivosti, že jsem si to utloukl na férovku bez této finesy))

Mapa White Tower level 1 - 3 + Sub-Level:




Jelikož jsem bez čtvrté ingredience, vydám se do jediné lokace, kterou jsem ještě neprozkoumal, Yvel Town. Město vypadá opuštěně, mnohé domy mají deskami obité dveře. Jakoby se vše připravovalo na válku. Je zde pár funkčních obchodů. Na kohopak zde nenarazím, na Victora, kováře z Gladstone Keepu. Prodává pár dobrých zbraní. Divné mi je, že prodává, když vidí, že jdu zachraňovat království.


Obchod na střelné zbraně:



Prošmejdím i pár interiérů domů, které jsou otevřené. Ve městě je i hospoda, kde se na chvíli stavím na drink a na pokec. Jeden ukecaný chlapík tam chrlí jeden příběh za druhým.



Konečně! V jednom domě se skrývá disent našeho království, náš koncil. Jenže je rozhádaný, všichni jsou nervózní, je vidět, že s neví rady a ani hlavní kancléř Geron Arbroath. Ukazuji mu recept na protijed a podotýkám, že ještě jedna ingredience chybí. Odkazuje mě na jednu ženštinu skrývající se v jednom z domů, že by mohla mít poslední ingredienci.


Ženu jsem nalezl a opravdu mi nabídla Powder of Mother Earth. Poslední ingredienci k protijedu.



Mapa City of Yvel:


Vracím se do White Tower a připravuji lektvar v hlavě busty.


A co se dělo dále, o tom zase až příště, ve finální části deníku.

Ringo

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?