Lands of Lore: The Throne of Chaos - report č. 3 dokončení

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1993



Posledně jsme konečně namíchali ve White Tower protijed.
Zatímco spěchám potěšit koncil, že mám již protijed pro krále, zjišťuji, že je v naprosté panice. V koncilu se prý objevila Dawn a chtěla po Arbroathovi jeho klíč k sarkofágu. Ten trouba jí ho samozřejmě dal. Je jasné, co se stalo, úřadovala tady opět falešná identita Scotie.


Spěchám ven z města, dohnat falešnou Dawn. To se mi daří nakonec daří. Proměňuje se však v silného ještěra, který má blbou vlastnost vyrazit mi zbraně z rukou. Tohle je opravdu tuhý souboj, který samozřejmě jako vždy vyhraji, jinak by to nepokračovalo dále.



Jenže Scotia po porážce prchá. Chci o jejím útěku uvědomit koncil. Stráž města je však pobita.


Když vstoupím do místnosti koncilu, situace je jasná. Město je pod útokem Dark Army, kterou někdo vpustil do města. A naše parta je prakticky jediná, která může útok zastavit.


Následuje doslova bitevní vřava, kdy pobíjím desítky orků, jsou jich plné ulice. Občas je třeba se schovat do nějakého domu a doléčit se.


Má parta nakonec udělá Dark Army takové potíže, že nepřítel zavelí k ústupu.



Nakonec mě cesta vede k hospodě, která je tentokráte prázdná a za ní je otevřen vchod do nějakého suterénu. Vcházím tam a co nevidím. Válečný štáb Dark Army s jejich velitelem Frendorem.


A to není vše, poznávám v jejich řadách Victora. Zrádce jeden, nikdy mi xicht tohoto kováře nepřišel sympatický, doslova z něj zářila křivárna. Nabádá mě, abych se k Dark Army připojil, že není zbytí....Luku, přidej se k temné straně síly...


Samozřejmě odmítám a pustím se s válečným štábem do boje. Po delší bitvě vítězím. Když prohledávám ostatky generála Frendora, nacházím ztracený Arbroathův klíč Geron´s Keyk sarkofágu, mám tedy již tři.Dále po něm zůstala rukavice Gauntlet of Force, která je jedinečným klíčem k otevírání pasáží v tomto dungeonu. Přikládá se k symbolu rukou vytesaných ve zdi.



Nyní mě čeká docela rozsáhlý podzemní dungeon za hospodou, Catwalk Caverns. Plný pastí a  průchozích zdí. Dá se říci, že jde o nejrozsáhlejší a nejkomplikovanější level ve hře. Velmi početná série nášlapných plošin otevírá různé stěny a dveře.



Nechybí samozřejmě souboje s rytíři Dark Army.



Tady se dají duplikovat předměty. 1x. Takže je dobré si rozmyslet, který to bude. V Catwalk Caverns nacházím také poslední kouzlo hry, Mist of Doom, účinné proti duchům.


Konečnou fází tohoto dungonu je návštěva u dvou podivných ras, Knowles a Xeobs. Jediná cesta ven je přijetí jedné rasy, které pomůžete zlikvidovat tu druhou. Bohužel je nutno si jednu z těchto odporností vybrat. Vybírám stranu Knowlesů. Tím jsem teleportován do sekce Dungeons pod samotným hradem Cimmeria...


Mapa Catwalk Caverns:


Tenhle červený dungeon je velmi nepříjemné místo. Vizuálně je sice zajímavý, ale všudypřítomná rudá barva na mě působí až drasticky. Boj proti Xeobsům začíná. Jsou to velmi nepříjemní protivníci. Rozežírají zbroj, takže ji raději bojovníkům sundávám, čímž jsem ale samozřejmě vystaven větším zraněním a tak se boje táhnou, každou chvíli hledám klidné místečko k doplnění zdraví a many. 



I v tomto dungeonu se nachází spousta truhel se zajímavými věcmi. Nejpodstatnější je ale získat jednak Diamant a to nejdůležitější - v jednom z výklenků se nachází poslední pyramidový klíč ke královu  sarkofágu, Nathaniel´s Key.


Nakonec po sériích různě nalezenými klíči a poodemykaných dveří vcházím do místnosti, kde jsou Knowlesové a posílají mě do dalších bitev proti Xeobsům.


Marně se jim snažím vysvětlit, že už jsem vybojoval dost a potřebuji pokračovat v cestě. Je jasné, že tady se asi zacyklil člen koncilu Nathaniel, po kterém jsem našel jeho klíč k sarkofágu. Prostě jsem odsouzen bojovat až do smrti.


A to samozřejmě ne, z téhle proradné pasti Knowlesů se musím vymanit. Nejsou mi o nic méně odpornější než Xeobsové, takže na Knowlesy zaútočím. Dost možná po mě jen chtěli nějaký určitý počet zabitých Xeobů a třeba by mě nějak více odměnili, ale na to jim kašlu. Po likvidaci Knowlesů po nich zůstává mimo jiné Valean´s Cube.


Mapa Dungeons:


Schodištěm z Dungeons se dostávám do finále, Cimmeria Castle. V prvním levelu mě přepadnou nepříjemní duchové temných rytířů. tady jsem teprve pochopil, jak jsem mohl mít usnadněnou práci ve White Tower. Napadlo mě konečně použít Valean´s Cube na nepřítele. Odsávám tedy energii z duchů, ti to vydrží tak maximálně na 3x a navíc si z nich odčerpávám manu pro své bojovníky. Další varianta likvidace duchů je kouzlo Mist of Doom.




Zdá se to jako jednoduchá záležitost, ale taková sranda to není. Tyhle bojující sekyry jsou opravdu těžkým protivníkem, je docela obtížné je zasáhnout. největší komplikací v tomto levelu je hala plná děr, kterými se propadávám zpět do Dungeons. Problém je hlavně v tom, že po vstupu do této haly mi zmizí automapa a přestane fungovat kompas. Je zde navíc spoustu spinnerů, které mě vždycky zmatou a nevím, kudy jsem už šel a kudy ne. Cílem je v této hale najít a zatížit 4 nášlapné plošiny.




V jedné z místností je uvězněná Dawn.



Daří se mi ji vysvobodit díky Diamantu z Dungeons.




Tohle je Doom Sword, který se mi nepovedlo sebrat, akorát mě zranil. Možná je na to třeba určitý level figter skillu.


Vydávám se do druhého levelu plného těchto nepříjemných ozubených kol, také ničí brnění.


Ještě horší jsou tihle odporní hmyzáci, je obtížné je zasáhnout a hlavně, strašně rychle se množí. Musel jsem mnohde za sebou zavírat dveře, aby mě nenapadali ze zálohy.


Jelikož jsem našel v obou levelech nějaké sošky symbolizující nějaké zvíře (kobru, jednorožce), je jasné, že musím pečlivě hledat další, že k něčemu asi budou potřeba.



I hrad je plný pastí, klíčů a samozřejmě zamčených dveří a truhel. Ale na mě si už jen tak někdo nepřijde. Falešné propadla, tlačítka sepnutelné hodem do dálky přes překážku a podobně, na to vše jsem již zvyklý.


Nakonec nacházím i klíč k místnosti, která je vlastně hlavním cílem. zde byl unesen ve svém zmraženém a zamčeném sarkofágu král. Sarkofág byl však ještě očarován temnou magií Scotie a tu je třeba prolomit. 4 klíče členů koncilu bych měl, protijed bych také měl. Sošky mám však jen tři a zde jsou 4 podstavce, takže je jasné, že někde musí být soška čtvrtá.


A tak se vydávám schodištěm do levelu třetího.


V levelu třetím je třeba si všímat tajných tlačítek, které otevírají stěny. Po mnoha soubojích s obřími žábami, které odzbrojují protivníka jsem nakonec v jednom zákoutí našel čtvrtou sošku. Je k tomu třeba vyřešit správnou kombinaci tlačítek a otevíratelných falešných stěn. A tady je třeba dávat pozor na jednu věc. V tomto levelu totiž sídlí i Scotia. A trochu odbočím, protože zde je možno taky skončit špatně bad endem. touha zmapovat level kompletně a pak se ke králi vrátit skončila samozřejmě fiaskem, protože po vstupu do sekce se Scotii se uzavřou všechny východy a nezbývá, než ji porazit. Což ovšem je asi nemožné bez důležitého artefaktu, který má jen král.


Po uvítačce se Scotii používá čarodějnice svůj Nether Mask - prsten, který ji umožňuje proměny. Fáze první je tahle obludka, tu jsem v pohodě porazil.


Druhá fáze je však tohle a při vší snaze zkoušet použít snad vše (kouzla, zbraně) byla tahle fáze Scotie takřka nezranitelná a já jsem tady skončil bídnou smrtí. (mimochodem jsem si celé třetí patro ukládal pod jednu pozici, takže při snaze zmapovat celý level jsem si to uložil i v místě, kde se uzamknou navždy východové dveře. Po bídné smrti tedy load a celý třetí level znovu a tentokráte se vší opatrností, zbrklá touha vidět finále někdy vede k jeho zbytečného oddálení.


Stav mé hlavní postavy těsně před finále.


Mapy Cimmeria Castle levely 1 - 3:



A teď k správnému závěru. Po zisku sošky z levelu 3 je třeba se neprodleně vydat zpět ke králi v druhém levelu a nelézt do sekce se Scotii. Všechny čtyři nalezené sošky je třeba umístit na podstavce tak, aby na sarkofág správně vrhaly světlo z venku. Když se podaří najít správnou kombinaci, černá magie kolem sarkofágu se prolomí. 


Nyní je třeba položit čtyři žluté pyramidové klíče na 4 rohy sarkofágu. Ten se rozmrazí.


Následně podáme králi elixír.


Uzdravený král mi předává prsten Shard of Truth, který je schopen zastavit Scotiinu proměnu v neporazitelnou bestii.


A nyní zpět do třetího levelu za scotii, nyní vybaven vším, čím je potřeba.


Scotii je třeba normálně umlátit zbraněmi, v momentě, kdy se chystá na proměnu je nutno použít prsten od krále. Proměna je zastavena a můžu ji tak dorazit.


Scotia padla a já si můžu vychutnat finále.






Co říci o hře závěrem. Hodnocení najdete v recenzi, tak se dotknu pár zajímavostí. Hra v některých pasážích nabízí dvě cesty. Vedou sice k témuž cíli, ale máte tak šanci jít například rozdílnou strukturou levelu, nebo získat rozdílné předměty. Je třeba si uvědomit zásadní věc. Vydat se někdy jednou cestou znamená, že je druhá navždy uzavřená.

Řešení některých questů mají také mnohdy dvojí řešení, například v Dungeons, když se koukám zpětně do některých poznámek na netu, je asi možno skutečně vybojovat válku za jednu stranu a získat tak odměnu v podobě jednoho levelu u jednoho skillu navíc. Tohle jsem třeba tedy minul svým svéhlavým řešením a likvidací obou stran. Jak jsem to řešil před těmi více než dvaceti lety si už ani nepamatuji :-) 

Mnohé předměty skrývají svou moc a je třeba se nebát je použít. Já ve strachu, že si vyčerpám Valean´s Cube, jsem je ihned použil na likvidaci bariér. Tím ale Cube zmizí a zkomplikoval jsem si tak třeba další postup, který by mohl být snazší ve White Tower.

Někdy je obtížné přijít na vstup do nějaké zapuzzlované sekce, některé jsem proto nechal být. Například v dolech jsem asi minul malinkou část druhého levelu, protože jsem nepřišel na to, jak vyřešit tlačítko, které je ze strany úzké chodby nad dírou.

Stejně tak Catewalk Caverns mají druhý malinkatý level, do kterého se jde propadnout, ale jediné, co tam je jsou dveře, které nejdou nijak otevřít. Jediné, co jsem tam tedy využil byly schody zpět nahoru (ani jsem sem nedával v mapách tento minilevel).

V prvním patře Cimmeria Castle jsem narazil na něco, co nevím, jestli není bug. Cesta k Doom sword vede přes mříž, kterou jde otevřít jen tak, že jí prohodím malý předmět, který za ní sepne tlačítko. Jenže zafungovalo to jen jednou. Po neúspěšném pokusu sundání Doom sword ze stěny jsem musel loadnout a mříž se pak už chovala jako standardní dveře, prohodit už nešla a tak se mi neotevřela. Další, na co jsem nepřišel, jak zavřít poslední díru v chodbě, která má mést k místu, kde jde dávat do výklenku předměty a přeměňovat je v peníze. ale jelikož je to na konci hry k ničemu, tak jsem to nechal být.

Kouzlo Hand of Fate - tohle byla fakt perlička a hru jsem dojel bez něj, zoufale jsem koukal, že svitek na kouzla není zcela zaplněn, že jedno kouzlo chybí. Po následném zhlédnutí pár youtube videí jsem zjistil, že nejsem sám. Nepřišel jsem na tohle ani kdysi dávno, když jsem hru dohrál v 90. letech (stejně jako na finty s Valean´s Cube.) Po dohrání hry mi Phoenix v diskusi na DH poradil, že mám v Yvel Townu zkoušet sundávat prkna z přibitých dveří. Tak jsem se do hry vrátil a opravdu, kouzlo Hand of Fate je tady (viz šipka na mapě):





U dalšího deníku (které jsem původně už nechtěl dělávat) někdy příště.

Ringo

PS.: Malá upoutávečka na to, co je v přípravě :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?