Lands of Lore: The Throne of Chaos - report č. 1

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1993



Po nedávné recenzi jsem se rozhodl zúžitkovat bohatou galerií obrázků a vytvořit tak report, nebo-li obrázkový komentovaný herní deník. Tak pojďme na to.

Peláším k hradu Gladstone Keep, co to jde, jelikož mě povolala povinnost nejvyšší, žádá si mě král sám.






Do země vtrhly hordy bestií a království hrozí velké nebezpečí, obzvláště díky zlé čarodějnici Scotii, která prahne po moci a zrovna získala prsten Nether Mask, díky němuž se může proměnit v cokoliv a kohokoliv. Mým úkolem je dojít pro Ruby of Truth - drahokam pravdy, který by proměny Scotie odhalil.



Mapa Gladstone Keep:




Drahokam Ruby of Truth je ukryt v Roland´s Mannor, tedy jeho sídle za mořem, kam se musím neprodleně vydat. Kraj je již zamořen různými pochybnými existencemi, které na mě útočí. Armády zla již infiltrovaly zemi a musím si tedy pospíšit. Míjím dvojici pochybných lupičů, kteří jsou u vchodu nějaké jeskyně. Mám sice na spěch, ale nedá mi to, lupiče pobíjím a vstupuji do jeskyně, která se zdá být jejich skrýší.

Mapa Northland forest v okolí Gladstone Keep:






Nacházím zde velmi užitečnou lucernu, bude se hodit do budoucna. Dále jsou zde truhly s lupem a nějakou základní výbavou, dokonce paklíče. Vše beru a odcházím z jeskyně za svým hlavním posláním.



Mapa Thug´s Hideout:

Po východu z jeskyně narážím na podivnou ženu, která chce proniknout, do Gladstone Keep, ale nezná heslo. Chce se ke mně přidat s tím, že bych jí tam doprovodil. Vzhledem jejího podezřele zlostného výrazu ve tváří odmítám. Žena se promění ve vránu a odlétá pryč. Kdopak to byl je asi jasné.


Přicházím k přístavu a nechám se přeplavit na vzdálenější území na jihu, na kterém se nachází Rolands´s Mannor. Naštěstí zdarma, protože se prokáži jako králův posel.



 

V Southland Forest nacházím hospůdku, no tam nejde se nezastavit a nedat si pivko. Samozřejmě strašně spěchám, že, ale je třeba se posilnit aspoň jedním kouskem.



V hospodě sedí elf Timothy. Trochu si popovídáme a když zjistí, že mám poslání a je proti Scotii, chce se ke mně přidat, protože je Scotia podle něj nejzlejší tvor, jakého kdy potkal. Tak proč ne, možná se druhá ruka k dílu bude hodit.


V southland forest jsou pěkní různobarevní ještěři. Takové přerostlé Agamy, či co to je, chtěl jsem jich pár vzít na chov, ale moc nesouhlasily, takže jsme zažili s Timothym pár pěkných bitev s těmito ještěry.



V místním obchůdku mám šanci se vybavit nějakou základní výzbroji.


Mapa Southland Forest:

Pohled na Roland´s Mannor nás vyděsil, je z něj ruina, očividně je po útoku nepřítele.


Procházíme se domem, po zemi krvavé stopy, známky oje a nakonec nepřítel sám, nějací odporní orkové.






Nakonec nacházím zraněného Rolanda, kterého Orkové věznili. Poznává mého spolubojovníka Timothyho a sděluje mu děsivou zprávu, že jeho sídlo dobyla temná armáda a Ruby of Truth byl odcizen. Je jasné, že království je teď bez ochrany. Scothia může být teď kýmkoliv.


Mapa Roland´s Mannor:

Rychle se plavím zpět do Northlands forest, k hradu Gladstone Keep, tentokráte musím za plavbu zaplatit. Nechápu proč. Asi se mi tady nevěří, nebo co. Vstupuji do hradu, do trůnního sálu a tam se děje přesně to, co se dalo čekat. Scotia převtělena do dvorní čarodějky Dawn otráví krále temnou magií. Pravá Dawn vtrhne do místnosti a Scothii odežene.




Ale králi není pomoci, otrava postupuje a tak se dvorní koncil rozhodne krále uzavřít do magického sakrofágu, kde je zmražen, aby postup otravy byl zastaven. Sarkofág je zamčen čtyřmi jehlany, klíči, každý patřící jednomu z radních koncilu..


Mým novým úkolem je najít tajemného Draracla v nedaleké jeskyni a získat od něj protijed. Vydávám se ihned na cestu. Tomothimu je přidělen nový úkol u dvora a já dostávám jako doprovod čtyřrukého bojovníka Baccatu. Jeho možnost držet dvě zbraně a dva štíty se ukáže jako velmi cenná. Mimoto získávám dvě základní kouzla, Spark (jiskry) a Heal (nejzásadnější kouzlo pro přežití v mnoha soubojích)


Draracle caves jsou velmi neutěšené místo plné obřích krys, s kterými mám z počátku obrovské problémy. Jejich útoky jsou mnohdy smrtící a přinášejí také otravu, takže každou chvíli řeším problém, že má postava upadne po otravě po vyčerpání HP do bezvědomí a musím ji léčit.


Nejen krysami je to tady zamořené, tenhle ještěr umí paralýzu.


Zajímavostí jsou dvě možné cesty průchodu Draracle´s Cave, jsou zde dva drahokamy a dvě dračí hlavy, které po vložení drahokamu do hlavy otevřou tajnou stěnu. Dají se otevřít sice obě najednou a pak si je projít, nicméně kdo to neudělá hned, tato možnost zmizí a postupovat dále už jde jen jednou ze zvolené cesty.



Dungeon skrývá spoustu různých puzzlů, pastí a kombinačních řešení. Některé truhly a dveře lze otevřít jen nalezeným klíčem, jiné jde otevřít paklíčem. Trénuji postavy dostatečně kromě boje a magie i v Rogue dovednosti, takže už umí lecos vypáčit.


Obtížný je zde hmyz, ale oproti krysám je to pohodička. V jednom z hnízd jsem našel uvězněnou Loru, služebnicí Draracla, přidává se k mé partě, že mi pomůže na cestě k Draraclovi. Mimo jiné jsem našel ve zdejších chodbách svitek dalšího užitečného kouzla, Freeze.


Tenhle divný šnek umí rozežrat kyselinou brnění, takže je lepší jej postavám v této pasáží sundat.


Draracle se se mnou bude bavit jen když mu dám do jeho skříňky nějaký vzácný předmět. Vyděrač jeden. Našel jsem tuhle někde v těch zatuchlých kobkách zvláštní kalich. Vypadá to, že je to přesně to, co chtěl. Jenže protijed mi nedal.


Kouzlo Scothie je příliš mocné a já musím sehnat takřka nedosažitelné ingredience. Alespoň mi řekl které, jenže mi to dal v hádankách. Jakoby problémů nebylo dost.


Mapy Draracle´s Cave level 1-4:





Vracím se zpět z jeho jeskyně do Gladstone Keep, snad mi tamní dvůr pomůže rozklíčovat hádanky a zjistíme, jaké jsou ty ingredience. Jenže potkávám smrtelně zraněného Timothyho, který mi sděluje, že byl Gladstone Keep dobyt, král odnesen nepřítelem kdo ví kam a koncil se přestěhoval někam do úkrytu, odkud bude plánovat odboj. Země je zjevně dobyta nepřítelem.



Na cestě od Gladstone Keepu nacházím v křoví ukrytého gladstonského kováře. Ten mi dává meč a sděluje mi, že královská čarodějka Dawn stihla utéct na lodi. Někam směrem k zemi, kde je les Opinwood, tam by se měla skrývat.


Kovář mi ukazuje ukrytou loď, na které se mohu přeplavit také, což také činím a vyloďuji se na břehu Opinwood. Musím najít Dawn a zjistit, kde je koncil a co dělat potom...


V Opinwoodu jsou tyhle rohaté příšery se samostřílem.


Nachází se zde krásné panoráma na místní důl.


V jednom zákoutí je tajemný vozka, kterého se ptám jestli neviděl čarodějku Dawn. Není moc ochotný, sděluje mi jen, že po útoku na Gladstone Keep nelze věřit nikomu a jak se můžu prokázat, že jsme opravdu tím, kým jsme. Tím rozhovor končí, zjevně se vozkovi budu muset nějak prokázat, aby byl sdílnější.


V lese je i tenhle žebrák, když mu hodím pár drobných, tak mi dá radu a nasměruje mě do bažin Gorkha Swamp. Mimochodem při šmejdění po lese jsem narazil na zamčený pařez, v kterém se schovával magický svitek s kouzlem Lighting. Kouzlo se naučím a přidávám si jej do knihy kouzel.


Les je i zde zamořen orky.


Mapa Opinwoodu:


Vstupuji tedy do bažin, přivítají mě mírumilovná stráž místního kmene zde žijícího.


Ale i tady jsou nebezpeční tvorové, nějaké slizy, které je lepší zabít kouzlem Spark než se je snažit mlátit zbraněmi.


V bažinách se nachází i věštkyně, která je ochotna za poplatek dopsat poznámky k hádankám na protijed, které by mi mohly pomoci odhalit podstatu ingrediencí, které je třeba získat.




A tady máme vůdce kmene. Oni jsou to hlavně obchodníci, narazil jsem v bažinách hned na dva a daly se tam koupit užitečné věcičky, zbraně na blízku, střelné zbraně. Obchodovat chce i vůdce klanu a copak mi to chce prodat? Ruby of truth - drahokam pravdy. Pochlubí se, že se jim jej povedlo ukrást orkům z temné armády.


Když vidí, že drahokam moc chci, ale nemám mu za něj co nabídnout, má pro mě jiné řešení. Žijící dřeva jeho klanu ukradly velmi vzácnou helmu Brass Helmet. Mám se k nim vydat, helmu jim vzít a vrátit ji vůdci.


Úkol to byl zajímavý, žijící dřeva jsem našel, pobil a vzal jim požadovanou helmu. Efektní je průchod bažinami, kde jsou řídké jezírka, kde bych se jistě utopil. Kouzlo freeze je však zmrazí a jezírko jde tak překročit. V těchto jezírcích lze nabrat do prázdné lahvičky (kterých pár mám) bahno, jako jednu z ingrediencí protijedu. Jak říká hádanka, něco z hlubokých hlubin.  Ale zpět k vůdci bažinového kmene. Za helmu mi dal Ruby of Truth. Tady by se válka proti temné armádě a Scotii mohla lámat v náš prospěch.


Mapa Gorkha Swamp:

A tady se na chvíli rozloučíme a budeme pokračovat příště, jelikož je to ještě hodně dlouhé vyprávění. Tak aby toho nebylo moc najednou :-)

Ringo

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Heroes of Might and Magic 2: The Succession Wars