Dungeon Master 2: Legend of Skullkeep - report č.1

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1993



Někdy v druhé polovině 90. let jsem rozjel tento parádní dungeon, nadšeným hraním se dobral až k závěru a tam jsem ztroskotal na hlavním bossovi. Vlastně ani nevím, jak je těžká, protože šanci se k němu dostat mi zhatily mizející mraky, přes které je třeba k němu doskákat. Když se mi to po 15 pokusech povedlo a probil jsem se k němu přes desítky minionů, tak mě boss skopnul z mraků dolů. Když se to stalo i po druhé (samozřejmě po desítkách pokusů přeskákat tu mizející část) , tak jsem finální souboj vzdal. Rest, dojet Dungeon Mastera 2 do konce se mi tak protáhl na dvě desetiletí a je na čase jej splnit. Mapy, které tu doložím, jsou jen obrázky bez popisků. Mapy s popisky najdete v sekci dokumenty pod kartou hry na DJ´s Oldgames: https://www.oldgames.sk/game/dungeon-master-2-the-legend-of-skullkeep/ U každého obrázku mapy v deníku uvedu i odkaz přímo na mapu s pospisky.



Výběr postav:
Vybírám si tedy v první jeskyni 3 souputníky do party. Jsou uloženi v jakémsi sarkofágu, z kterého je třeba je oživit. Snažím se volit ideální kombinaci co nejvíce HP a co nejvyšší vlastnost statistiky k povolání, kterou chci u postavy mít u každé primárně. Z estetického hlediska se snažím vyhnout náboru různých zrůdiček, přeci jen mám vždycky raději partu složenou z humanoidů.



Mapa jeskyně s postavami:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1116



Usedlost a plaza s obchody:
Vycházím z jeskyně do malé kamenné útulné usedlosti s krbem. To je taková rozkoukávaná k naučení základních zákonitostí hry. Práce se světlem, posouvání pohyblivých objektů, jako je stůl, odhalení výklenku za obrazem, zisk nějakých základních peněz, do inventáře si přidám truhlu, která zde ležela na zemi, kterou mohu otevřít a podívat se, co základního mi hra dala do startu. Najdu užitečnou magickou mapu, která mi za konzumace many vyobrazuje krátkou výseč okolí, což mi velmi usnadňuje zakreslování mapy. Nemusím tak už složitě obcházet stěny a krokovat počty čtverců. A samozřejmě je tu klíč, který odemkne dveře vedoucí z této lokace.


Úvodní venkovní pasáž za první usedlosti je rovněž taková rozehřívací. Máme tu první základní potvůrky, které je snadné porazit. Máme tu takové trochu divoké náměstíčko, kdy centrum travnaté pláně zdobí kašna.


(výbava napovídá, že jsem tyto dva screeny počáteční lokace pořídil až ke konci hry :-)

Okolo jsou 4 další usedlosti, v kterých se nachází obchody na oblečení, zbroj, zbraně a samozřejmě tady je hospůdka. Vše důkladně prošmejdím, posbírám nějaké drobnosti  a v hospůdce na jednom ze stolů nacházím někým zapomenutý klíč. Tímto klíčem lze odemknout bránu na východě.




Mapa Plaza s obchody:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Západní stezka k branám Skullkeepu:
Vydávám se tedy bránou a procházím další travnatou plání lemovanou hustým porostem stromů a keřů. Tady na mě útočí první výzva, nějací červi s klepety. Jsou docela silní a musím trochu začít taktizovat, obíhat a útočit ze zálohy. Na těchto červech jsem bojovníkům nahnal první fighter levely. Je jasné, že budu muset ale přeci jen něco časem utratit u obchodníka, mám všeho všudy jeden solidní meč a u dalšího bojovníka dva nože. Chce to lepší zbraně. Z červů zůstává výživné maso, takže jím nakrmím postavy, přebytky uschovám do zásoby do batohu.


Přicházím ke vstupu do Skullkeepu. Ten je však zamčen na nějaké čtyři části klíče. Svitek ve výklenku mi radí, že k otevření vstupu do hradu musím navštívit 4 klany a od každého získat jednu část klíče. Dá se tady získat z druhého výklenku celkem silná zbraň Morningstar.
Ta se objeví po té, co odsunu jeden ze svícnů v hale a za ním je ve zdi za kamenem tajné tlačítko, to je třeba stisknout. Opustím tedy vstup do hradu a vydávám se jedinou možnou otevřenou cestou na sever. Směrem na jih je další uzavřená brána.


Netopýří jeskyně:
Pobíjím další červy a přicházím do pasáže s bránou na východ, která je zamčená na klíč ve tvaru blesku. Na západní straně louky, u keřů, je vstup do podzemí. Slezu tedy žebřík do podzemí a nacházím se v jeskyni se zajímavou otevírací mříží s lebkou. Ve výklenku si vezmu dvě lahvičky s protijedem.


Jeskyně je plná netopýrů, kteří občas způsobí otravu. Jakou lahvičku použít vím, zároveň si zapamatuji recept na ni pro své priesty, ti mi občas pomocí magie umíchají do lahvičky další. Po netopýrech zůstávají mrtvoly, které se dají pojídat. Fuj, víte, co z toho vzniká.


V jeskyni je nějaký stroj - mlýn, poháněný vodou. Dále zde vede další průchod na povrch, tam jen ale nakouknu, protože je tam venku stádo obřích tvorů - viz později. Vracím se tedy zpět původním výstupem na povrch.


Planina Triceratopsů - perpetum mobile na jídlo a zkušenosti:
Dále vede cesta úzkým průchodem na sever. Za tímto průchodem se otevírá další planina, na které se promenádují zvláštní obří tvorové připomínající pravěkého Triceratopse. Jsou to ti, které jsem viděl, když jsem jeskyní prošel jiným východem. Triceratopsy je třeba ubíjet dlouze a postupně, dokud nenaženu další levely svým bojovníkům.


Zde si na delší čas nacházím prostor pro tréning. Něco se přiučí i mágové a já mám fajn pocit, že se parta někam posouvá, učí se nové údery a sílí. Do toho si občas zakouzlím něco jako světlo, nějakou tu lahvičku, aby ani povolání Priest a Mage nezůstaly pozadu.


Z Triceratopsů zůstávají obří steaky, takže se mi ze zdejší louky stává pěkná zásobárna jídla. Mimochodem jsem se vrátil i do obchodu se zbraněmi a tam jsem si za pár našetřených peněz koupil sekyru. To už se panečku jinak ti Triceratopsové porcují. Jinak se v jednom zákoutí u nich povaloval i luk a hromady šípů, což jsem si samozřejmě vzal.



Počasí je jinak docela divoké, když neprší, tak je pořád zataženo a na obloze je pochmurná šedá deka. z té se občas spustí lehký déšť, jindy přeroste v liják a bouřku s blesky.


To se jdu obvykle schovat nějak pod stromy v prostupech mezi lokacemi nebo rovnou do nějaké usedlosti či obchodu, protože úder blesku, pokud partu zasáhne, je smrtící. Umí rozlámat i menší stromy. Když se tedy dostatečně natrénuji, zkusím se posunout dále. Jsou zde další dva prostupy do netopýří jeskyně, do její druhé části. Tam jsem našel diamant, jinak tam není nic zásadního. 


Druhá část netopýří jeskyně:
Na východě planiny Triceratopsů je další vstup do netopýří jeskyně. Je to oddělená větší část od té, do které jsem vstoupil před tím. Zde je nejzajímavější naleziště diamantů. Čas od časů se tam objeví zelený diamant. Docela důležitý příspěvek do mé peněženky.

Mapa netopýří jeskyně:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1121



Stonehenge a první část klíče ke Skullkeepu:
Od triceraptosů vede další úzký prostup do zvláštní pasáže, jakési pláně s nepříjemnými víry střílejícími blesky. Těmi probíhám na otevřené prostranství, kde je Stonhenge, uprostřed něj je oltář.


Na něm leží spousta užitečných věcí. Je tu batoh, upgradovaná magická mapa, která umí za ještě notnější konzumace many vyobrazovat na mapě i podrobnosti jako věci a nepřátele. Ale hlavně, je tady první část klíče do hradu Skullkeepu. A to není všechno, je tu i klíč ve tvaru blesku. Ten otevírá bránu vedoucí na východ.


Mapa západní stezky s Triceratopsy a Stonehange:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Severní stezka nad Skullkeepem a Zloději:
Na východě jsou opět červi s klepety. Ale co hůře, pobíhá tady zloděj, který mi krade věci a pak s nimi odbíhá pryč. Je to první taková dosti otravná věc, že bych byl raději, kdyby to ve hře nebylo. Pochopil bych jednoho, kterého pak sejmu a je klid. ale oni se tu ti zloději i respawnují a to je dost opruz. A zatímco je proháním, abych z nich dostal ukradenou sekyru, tak mě do toho dorážejí ti červi. Zloděj nakradené věci snáší do svého doupěte na východě u této stezky, tam si je můžu vyzvednout zpět.


Ve východní části je také TechShield, který umí kouzlo teleportace. Zjišťuji, že ty podivné dlaždice s čtyřcípou hvězdicí, na které ležel ten štít a jednu jsem viděl i na plaze u obchodů, jsou teleporty. Spouštějí se právě pomocí Techshield. Teleportují obousměrně - vždycky mezi aktuálním venkovním teleportem směrem do centra prostoru s okolními obchody a hospodou, kde jsem začínal a pak zpět.



Bažiny s vlky a druhá část klíče ke Skullkeepu:
Na severu je sekce s bažinami a vlky. Bahno mě zdržuje v pohybu, někdy je těžké vytáhnout nohu z bláta a posun vpřed se podaří až na několikerý pokus. Vlci se zde respawnují velice rychle, tak je to v podstatě bitva za bitvou. Fighteři tady mají levelovací žně. Samozřejmě si pomáhám i firebally.


Malá podzemní část ukrývá pár lektvarů síly, jinak zde, kromě možnosti odvalit obří balvany, nic není.

Mapa bažinní jeskyně:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1126

V sekci s vlky beru z oltáře další Clan Key Piece, a Moon key. A taky uprgradovanou automapu - Scout map. Nejzapadnější část tohoto prostoru se navíc otevře a je možno odsud projít k triceraptosům.


Všiml jsem si, že jsou zde taky díry a za nimi nepřístupné políčko, kde se válí peníze. V jedné skrýši v keři se nachází kost. Zkouším ji hodit vlkům a oni solidně aportují, tak mě napadlo tu kost hodit za díru do prostoru s penězi. Vlk díru hravě přeskočí a s kostí posbírá i věci okolo, takže mi přiaportuje jak tu kost, tak ty peníze. Vida, cesta, jak se dostat k penězům za dírami, nalezena.


Mapa severní stezky se zlodějem a bažinami s vlky:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Východní stezka kolem Skullkeepu:
Nyní se mohu vydat na jih. Zde se neděje nic dramatického. V jedné skrýši najdu Invisibility Shield, úplně na jihu je teleport zpět na plazu s obchody na západě. Odemykám bránu pomocí Moon Key a vcházím do východní části venkovních prostor okolo hradu. Procházím až do jihovýchodní sekce, kde je velké prostranství s Obry se sekyrami.


Obři a třetí část klíče ke Skullkeepu:
Kradou věci z rukou. První, s kterým jsem se setkal, je však nejzákeřnější, vezme mi z rukou jednu věc a uteče s ní do jednoho kouta, kde věc promění v zelený drahokam. Setkal jsem se s tím ale jen u toho jediného, Ostatní věc vždycky seberou a pak někde jinde zahodí. Tito obři v hojném počtu hlídají další oltář, na kterém leží fire key a třetí Clan Key Piece.


Obři nechávají po sobě sekyry, které je možno prodávat a tak si přijít k nějakým penězům. Takže poskytují pro změnu perpetum mobile na peníze a zkušenosti. Na sever od nich je oblast s dalšími obchody, kde se dá koupit zajímavá zbroj i zbraně.


Na prodej sekyr je lepší se ale přesunout k prvotním obchodům na plaze u startu našeho dobrodružství, dají mi tam za ty sekyry více peněz. Jinak pobíjení obrů se zvrhlo v solidní genocidu, zůstávají po nich kostry. abych se jimi nemusel prohrabovat, tak jsem je čas od času naházel na jedno místo.


Mapa východní stezky s obry a obchody:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Jižní stezka kolem Skullkeepu:
Nyní mohu pomocí Fire Key odemknout bránu směrem na západ. Cesta se jednak stáčí zpět k bráně do Skullkeepu, tady se mi i permanentně otevírá brána, která zůstávala z druhé straně zavřena. Takže se mi otevřel celý okruh kolem hradu. Na jihozápad vede úzkým průchodem cestička. V malé skrýši tam nacházím Vorpal Blade. Dveře, které jsou přede mnou se otevřou, ale jakmile jimi projdu, uzavřou se a není tudy cesty zpět.


Hřbitov a zlý les:
Nacházím se na hřbitově, kde na mě útočí duchové. Ty je možno pobít Vorpla Blade, nebo kouzlem proti duchům, které se naučím z hole, která leží shodou okolností na zemi hned za bránou hřbitova.


Ze hřbitova vede cesta na otevřené prostranství, kde je plno oživlých stromů. Po větší bitvě to vypadá, že zde bude klid a mohu se vydat z této oblasti další cestičkou na východ, kde je nějaký zřejmě kostelík.


Kostel (úvod) a magický obchod:
Vcházím do kostela. Jsou zde na podlaze nějaké dřevěné dlaždice. Jedna je nestabilní a hned mě pošle do sklepení. Zde jsou nemrtvé kostry. Jdu schodištěm zpět nahoru. V jižní zdi je za balvanem tlačítko, otevírá tajnou skrýš s Magic Boxem a Fire Key ve tvaru šestiúhelníku.


Trochu jsem začal panikařit, protože mi začala docházet voda a jídla jsem s sebou taky moc netahal při pocitu bezpečí, že se kdykoliv vrátím nějaké nalovit. Jenže dveře ze hřbitova se za mnou napevno zavřely a já budu doufat v jiný východ.


Na východě je velká hala. Na jižní a východní straně jsou dveře. Jsou zamčeny na šestiúhelníkový klíč, jeden modrý, druhý červený. Červený již mám, mohl bych odemknout dveře na jihu. Z haly vede otevřená cesta ven na severu, tak zkusím nejprve tu.


Zádrhel tkví v tom, že musím opatrně a rychle, jelikož v podlaze v hale jsou dvě pohyblivé propadla a mají  tendenci mě pronásledovat. Rychle prchám tedy na sever.

Mapa kostelního sklepení:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1131

Dostávám se na prostranství s dvěma fontánkami s vodou rudé barvy a agresivními kostrami.


Ty pobiji a všímám si, že dále na sever se odhalil průchod mezi křovinami, který vede zpět na okruh kolem pevnosti Skulkeep. Na západě je kamenný obchod s různými vesměs magickými věcmi.


Trocha administrativy, přezbrojení a zásobení se na horší časy:
Když jsem si zašel pro jídlo a dále se trochu potrénoval a naškudlil nějaké peníze z prodeje sekyr, které mám od pobitých obrů z východní části (chodím je tam pro výcvik a ty sekyry pobíjet tak nějak pravidelně), mohl jsem si koupit konečně tu nej zbroj, která tady je a to kompletní Tech výzbroj pro dvě postavy a černobílou invisibility zbroj.


Tyhle dvě zbroje mají nejsilnější obranu. Dále jsem si zakoupil kompletní rudou fire zbroj pro dvě postavy. Tu ale obvykle někde povaluji v nějaké skrýši do zásoby, ony ty zbroje jsou dosti těžké. Nakonec jsem dokoupil i nejlepší zbraně.

Zjistil jsem, že nejsilnější je sekyra Vorax s útokem beserker, pak Blue Steele. Cena zbraní v obchodě neodpovídá vždy její síle. Mnohdy zbraň prodraží její magické efekty, které jsou ale vyčerpatelné a samotná zbraň v boji je pak třeba horší než za nižší cenu sehnatelná právě sekyra Vorax. Hodně zajímavý je meč Excsymyr. Bojovníci s ním dokáží dělat dvoj údery. Byť jeden úder je o něco slabší než u Blue Steele, tak při dvojúderu jej i předčí a navíc s ním postavy rychleji cvičí.

Nesmím taky zapomenout na výbavu artefakty, které jsem našel. Různé magické hole nebo náhrdelníky přidají postavě nějaké body k maně. Dobré je také nakoupit a obléci postavám plášť zvyšující dexterity. Jinak kouzlení, probíhající sestavováním run, vyžaduje recepty, jak takové runy skládat, abych něco kloudného seslal. Sestavy run se skrývají právě v magických předmětech a je třeba si je vypsat, alespoň ty, které jsem si nezaznamenal v prvním dobrodružství a jsou úplně nové. Když má třeba taková magická hůl na sobě dvě runy a jejich sesláním se okolo rozsvítí, je jasné, že je to kouzlo světla a budu jej takto sesílat pokaždé, co tyto dvě runy sám postupně po sobě složím. Hůl k tomu pak již nepotřebuji.


Kostel (dokončení) a čtvrtý díl klíče do Skullkeepu:
Takto vybaven se vracím do kostela. Probíhám halou s dírami. Samozřejmě se mi to nepovede na poprvé a párkrát spadnu do sklepení kostela. Tady je mimochodem jedna větší hala se skrýší, kterou otevřu tajným tlačítkem na zdi. Je tu truhla s drahokamy. Jinak se dá v tomto sklepení najít také docela solidní brnění, ale já už mám to nejlepší, takže tohle mohu rozprodat obchodníkům. Ale zpět nahoru do kostela, Nakonec se mi po několika pokusech daří stihnout odemknout šesti úhelným fire keyem dveře, otevřít je a vběhnout do klikaté chodbičky.


Tady to vypadá jak v pyramidě, jsou zde sarkofágy a když šlápnu na nášlapnou plošinku, vyběhne z nich mumie. Mumie bez potíží porážím a dostávám se klikatou chodbou na samotný jih.


Tam je na zdi tapiserie, za níž je ukryt výklenek. Tam kromě šesti úhelného Wind Keye nacházím ohnivý meč Fury, a Guard Minion (strážného Miniona, létající mechanický stroj, který mě bude bránit před útoky nepřátel). Mohu se z něj naučit tohoto miniona sesílat. Mimochodem v obchodě lze koupit Attack Miniona, z kterého se naučím sesílat miniona útočného.


Nyní se mohu vydat k východním dveřím přes halu s dírami, opět párkrát samozřejmě spadnu do sklepení, ale nakonec se mi podaří Wind Keyem dveře otevřít a vběhnout do docela velké místnosti, uprostřed níž je kulatý stůl a na něm leží poslední čtvrtá část Clan Key Piece k bráně do Skulkeepu. Samozřejmě jeho zisk není jen tak. Ať přijdu ke stolu z které strany chci, vždy je klíč na té vzdálenější straně, jakoby se stůl otáčel. Tady mi dojde, že půjde něco jako o obchod a pokládám na stůl zlaťák. Na druhé straně se zhmotní prodavač, stůl otočí, bere zlaťák a já poslední Clan Key Piece.


Než se vydám do Skulkeepu, tak se na chvíli zase pověnuji nezbytnému tréningu. Snažím se o vyvážení postav mezi všechny čtyři povolání a tak občas nechávám bojovat mágy vepředu a bojovníky naopak kouzlit. Občas si jen tak vyplýtvám manu sesláním fireballu nebo namícháním nějakého lektvaru a konečně se mi daří některé postavy dostat na Master úroveň v některých dovednostech. Zjistil jsem, že nejrychlejší tréning bude u vlků a občasné zaskočení k Triceraptosům pro jídlo.


Mapa jižní stezky s hřbitovem a kostelem:
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Přízemí hradu Skullkeepu:
Nyní do Skulkeepu - otevírám bránu a po pár krocích se zase za mnou zavře a už nejde otevřít. I ze strany za dveřmi je zámek, asi jej bude třeba něčím odemknout v případě, že se budu chtít vracet ven z hradu.

První, co mě čeká za dveřmi je hlídací oko na zdi, jakmile k němu přistoupím, okamžitě ustupuji, jelikož boční chodbou proletí smrtící firebally přinášející nejen zranění, ale rovnou jistou smrt. Zkusím vstoupit do chodby znovu a vypadá to, že tento strážný funguje jen jednou.


Čeká mě ale další peripetie. Tři tlačítka v jižní chodbičce a troje dveře za sebou vedoucí na sever. Každé tlačítko jedny otevře, ale vzápětí zavře, takže musím rychle namačkat všechny tři a proběhnout chodbou. Bohužel mám postavy docela zatížené a jsou pomalejší a poslední dveře se ne a ne podařit proběhnout, než se zavřou.


A tak zvolím fintu, že proběhnu jen ty dvoje dveře a na políčko před ty poslední naskládám své nejtěžší věci včetně brnění. Trochu si taky pomůžu namícháním lahviček se sílou a jejich vypitím. Pak se vrátím zpět k tlačítkům, stisknu postupně všechny tři a odlehčen běžím co mi nohy stačí a povede se mi proběhnout i těmi posledními dveřmi. Zůstanu stát ve futrech a posbírám si své věci, které jsem tam před ně před tím naskládal. Postupuji dále do hradu. Vypadá to, že ty dveře po úspěšném proběhnutí zůstávají už otevřené, abych se mohl vrátit. A tady jsem se taky trochu opět nachytal svou nepozorností. Ono totiž existuje kouzlo Aura of speed, která by mohla celý problém vyřešit bez práce s odlehčováním postav. Ale aspoň mě to poučilo do budoucna.

Přicházím ke schodišti na severu vedoucímu nahoru do dalšího patra a nacházím vedle nich výklenek. Tam je velmi cenná Minion map a zlatý klíč - ano, ten k odemčení brány Skulkeepu, abych mohl případně ven. Za tajnou průchozí zdí na jižní straně je Crystal Shield.

Past sklapla + zoufalý zákys (úvaha dobrá, řešení špatné :-):
Ještě než se vydám schodištěm nahoru, podívám se do zákoutí za chodbičkou vedoucí na západ. Tady jsou díry v podlaze, jedna je však skrytá a já padám do menší jámy. Zde jsou jedovatí červy. Po té, co  je pobiji, zde nevidím nic užitečného, jen žebřík nahoru. Vylezu ven, jenže se nacházím na ploše o dvou čtvercích, a kolem mě samé díry, včetně v místě, kudy bych se měl vrátit ke schodišti. Na zemi leží meč Tempest.

Mapa malé jeskyňky pod severozápadní části hradu:
S popisky:https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1132

Tady pro mě nastává první totální zákys kdy naprosto zoufale zkouším hledat tlačítka, nášlapy, zkouším pokládat předměty a nic nefunguje. Prostě jsem uvězněn mezi dírami. Přiznám také tentokráte lehké naťuknutí návodem, z lehka jsem mrknul, abych se nedozvěděl moc, jen navedení na správnou cestu. Mimochodem kdybych sem vůbec nelezl a pokračoval schodištěm dále nahoru, tak by se nic nestalo. Výsledkem je totiž jen nepotřebný meč a snaha hry donutit hráče naučit se používat Minion Map. Ale o tom níže.

V podstatě jsem měl úvahu dobrou, jen jsem ji prováděl totálně blbě a tak nezafungovalo, co zafungovat mělo. Ale taky to nemělo teda moc logiku, ale nevadí. Když jsem v návodu narazil k dané lokaci na větu začínající "Meč Tempest musíte...." dále jsem ani nepokračoval ve čtení a bylo mi to jasné. Meč bude beztak nutno hodit do díry. Škoda jen, že v podzemí na tohle není aspoň náznak v podobě třeba  plošinky na podlaze, aby to dávalo smysl.

Vybírám si tedy namátkou hození meče na západ. Musím ještě podotknout, že jeden meč Tempest už jsem měl a jak jsem hodil ten druhý někomu do batohu, tak už jsem si nevybavil, který je který. Mohl jsem se divit, že mi to nejprve nezafungovalo, když jsem házel ten zakoupený v obchodě nebo kde jsem jej před tím vzal. Musím prostě použít ten, co jsem tady ve této místnosti na zemi našel. Meč propadne dírou a díra u vchodu do této místnůstky mizí a já mohu projít.

Mapa přízemí hradu (šedá část, hnědá jsou přilehlé doly):
https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Minion Map a její využití:
Teď něco řeknu k zmíněné Minion Map. Nejprve jsem netušil, k čemu je to dobré. Prostě někde označím mapou místo, na kterém stojím a když stisknu na obrázky koule, tak se zjeví jakýsi vak, který ode mně někam odletí, spustí tam chapadla a pak se rozplyne. Nakonec mi to docvaklo, cesta k získání toho Tempest meče je testem, jak se naučit používat tento létající přenosný vak na věci. Jdu zpět do místnosti s dírami, sejdu dolů do jámy, tam leží meč tempest. Minion Mapou označím toto políčko. Vrátím se nahoru třeba až ke schodišti a tam minion mapou vyšlu sběrače. Ten odletí do označeného místa v jámě, zvedne z tama Tempest (znovu objevující se díra v místnosti s propadly mě už trápit nemusí). Minion mi přes všechny překážky meč donese a položí jej přede mnou.


A minion funguje i opačně, umí naopak do místa označeného křížkem věci odnést. Stačí něco položit před sebe, Minion Mapou zavolat odnášecího Miniona a ten vezme předmět z políčka, kde stojím a odnese jej na políčko, které jsem před tím mapou označil křížkem. Tohle využiji hned v prvním nadzemním patře hradu.

Poslední dlouhé odstavce jsou tak trochu suchým výčtem problémů bez nějakého obrázkového oživení, ale ono je těžko dokumentovat obrázky zákysy na čas :-)

Tímto vyprávění pro dnešek ukončím a příště se podíváme, jak celý příběh dopadl. Vstupem do Skulkeepu dobrodružství totiž ani zdaleka nekončí.

Ringo

Celá mapa povrchu:

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?