Dungeon Master 2: Legend of Skullkeep - report č.2 a velká bitva ve finále


Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1993



V první části deníku jsme skončili vstupem do hradu. Nyní vystoupíme do prvního podlaží hradu.

Hrad Skullkeep level 1:

Šamani
Vcházím do prvního nadzemního podlaží hradu a procházím vstupní místností ke mříži, u které je gong. Několikrát na něj zazvoním a podivná malá osůbka mříž z druhé strany otevře. Vejdu do haly, kde pobíhá spousta malých šamanů kolem podivného obrovského kotle s nějakou zelenou tekutinou. Šamani si mě nevšímají, jen když kolem mě proběhnou, tak mě sem tam některý zraní. Pokud na ně zaútočím já, tak se na mě všichni vrhnou. V místnosti je pár výklenků s věcmi, jakákoliv krádež spustí útok šamanů.


Vyjdu tedy zpět před mříž, za ní šamani nejdou, ani když je otevřena. Z dálky sešlu do místnosti fireball. Šamani na mě zaútočí, ale vždy se zastaví před mříží a pak utečou zpátky. V těchto momentech, kdy jsou u mříže, je postupně udolám kouzly na dálku.


Poberu věci z výklenků, v jednom je recept na Snake Staff, v jiných jsou zrovna ingredience, tak je naházím do kotle a vyrobím si tak jednu Serpent Staff do zásoby. Ze zajímavých věcí je tady meč Meteor Metal a ve výklenku za tajnou průchozí zdí je Combat Staff, bojová hůl.


Díky několika získaným Scout a Magic mapám mám docela usnadněno mapování a hledání, protože za nějakou spotřebu many lze zapnout zobrazování například tajných zdí. Místo proťukávání každé zdi tedy mohu na chvíli ťuknout na mapu a podívat se na okolí. Tento luxus si mohu ale dopřávat až od doby, kdy se dostali mí kouzelníci na vyšší úroveň a přibylo jim dostatek many. Z počátku jim mapa při množství many třeba 25 vyčerpala energii do pár sekund a používání mapy nemělo moc význam. Nyní se se zapnutou mapou potuluji po chodbách klidně celé minuty, protože kouzelníci mají many už třeba 150 a než se stihne vyčerpat příliš rychle, tak se jim na druhou stranu postupně doplňuje. Mapa žere energii samozřejmě o něco rychleji, než je její přírůstek, ale stačí ji pak na chvíli vypnout, nebo si vypnout efekty na zobrazování tajných stěn a podobně.

Využití miniona na zatížení plošinky:
Postupuji chodbou dále a tady mě čeká opět test na využití Minion Map. Je zde na zemi plošinka, která po zatížení otevře dveře v chodbě dále za rohem. Ale jen na pár sekund, pak je zase zavře. Samozřejmě nelze stihnout doběhnout od plošinky ke dveřím dříve, než se zavřou. Označuji tedy Minion mapou plošinku a jdu přímo těsně ke dveřím za rohem. Na zem pokládám k sobě kámen. Minion mapou zadávám příkaz k seslání odnášejícího Miniona. Ten se zjeví, zvedne kámen u mých nohou a přenese jej na označené místo, tedy na plošinku za rohem. Dveře se otevírají a já jimi stíhám proběhnout, ještě než se zavřou.

Hlídací oka:
Celý proces mě ale čeká ještě jednou, musím z chodby za dveřmi, vedoucí na jih,  hned vypadnout, je tam opět hlídací oko, přivolávající smrtící Firebally. Objevuji v chodbě přede dveřmi tajnou chodbu, vedoucí za to hlídací oko z druhé strany. Tady je strojovna, kterou otevřu a oko vytáhnu. A je po jednom z hlídačů.

Zopakuji proces s dveřmi a vcházím do chodby za nimi. Tady zjišťuji, že musím rozmontovat ještě další 4 oka. Musím jednat rychle a před jedním okem rychle, než se otevře, proskočit do tajné chodby směrem na západ. Z této chodby vede ještě jedna průchozí zeď do místnosti dále na západě. zde najdu ozubené kolečko (mimochodem mám tedy už dvě, protože jedno prodával jeden z obchodníků a já jsem si jej koupil, společně s jakousi železnou trubičkou. V této místnosti kromě nějakých rour a trubek je také otvor ve stropě a je tam vidět vyčnívající žebřík, ale není stažený až na zem. Takže tudy cesta, alespoň prozatím, nevede.

Vycházím ze západní místnosti do tajné chodby vedoucí na jih, stáčející se na východ. Tam nacházím ve zdi další strojovnu hlídacího oka a rozmontovávám jej jako to oko první. Dále na východ je opět tajná průchozí zeď a vede do další chodby, která se pak stáčí krátce na sever a tady máme třetí oko.
V té průchozí části zdi se nachází hint na jednu záležitost, která mě taky potrápila a došla mi až pozdě. V průchozí části zdi je totiž napravo výklenek. Tam se nachází černobílá invisibility helma.

Další zákys, kde se skrývá tlačítko?:
Finta je v úkrytu toho výklenku. On je totiž nepřehlédnutelný, i když je v průchozí části zdi a vidíte jej v pohodě bočním viděním. Co by šlo ale přehlédnout je, kdyby tam bylo něco menšího. Třeba......takové skryté tlačítko. Jelikož chodbu, kterou potřebuji projít, hlídají oka 4 a já jsem našel strojovny jen ke třem, tak je jasné, že se k té strojovně musí dát nějak dostat. Tady nastalo zoufalství číslo 2. Strojovna by měla být jižně přesně za tou zdí, kde jsem už odmontovával první oko za tajnou stěnou. Oko směřovalo na západ. Oko směřující na jih je ale kryto ještě jedním čtvercem stěny a já nevím, jak jej otevřít. Zkoumám okolo stěny, jestli tam není tajné tlačítko. Dokonce se na na ťuknutí narychlo mrknu do mapy v návodu ve Score, jestli ta stěna, bránící průchodu ke strojovně čtvrtého oka je fakt falešná a zjišťuji, že opravdu je. Průchozí není, takže je jí třeba nějak otevřít, ale tlačítka nikde nenacházím. a pak mi to docvakne, co se tak mrknout do průchozí zdi a trochu se tam i otočit a prohledat boční stěny? Heuréka, na východní stěně je opravdu malinkaté, snadno přehlédnutelné tlačítko, která otevře na jihu stěnu, za níž je strojovna čtvrtého oka. Ty rozmontuji a cesta chodbou je bez strážců a bezpečná.


Dovýbava v obchodech, uskladnění věcí, ozubené kola:
Chodbou tedy putuji směrem jih, východ, sever, východ a dostávám se do větší haly. Na jihu haly je průchozí zeď a za ná jsou dva výklenky, v nichž se nachází zbytek černobílé zbroje a na zemi je teleport, který se mohu přesunout pomocí Tech Shield do úvodní sekce s obchodníky.

To mi dává možnost vyřídit pár manažerských věcí, poprodávat některé nasbírané předměty a popřemýšlet, jestli si zde neudělat záložní místnost a taky ji Minion Mapou neoznačit. Věci v inventáři bobtnají, postavy toho moc už neunesou, takže bych jim mohl odlehčit a odkládat si zde nějaké akutně nepoužívané věci.


V jednom výklenku haly nacházím další ozubené kolo. Na co budou je jasné. Je třeba projít severní chodbou, kde jsou za sebou čtvery dveře a všem je třeba do strojovny na východní stěně namontovat toto ozubené kolo. Ještě, že jsem si další dvě kola prozíravě koupil u obchodníka.

Dveře na ozubené kola, malé sklepení pod propadlišti:
Dveře na ozubené kola se na chvíli otevřou, ale po chvíli se mechanismus zase začne zavírat a aby mě dveře nezranily, musím postoupit k dveřím dalším, jenže se zavřením těch předchozích se otevře propadlo a já spadnu do menšího sklepení.

Detail malého sklepení, je součást mapy celého povrchu:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Zde najdu v jednom výklenku další Vorpal Blade, takže mám dva (ve skutečnosti tři, protože jeden další jsem si koupil před tím ještě v obchodě :-) Jsou zde zase duchové, takže se Vorpal blade sice hodí, ale ještě účinnější je kouzlo proti neživým nepřátelům.
Vracím se ze sklepení nahoru zpět do prvního levelu hradu a postupně, s pády do sklepení, vyřeším všechny čtyři dveře na ozubené kola.


Hlavní strojovna:
Vstupuji do hlavní strojovny hradu. Zde se nacházejí portály, kterými prostupují nepřátelští minioni, kteří mě od jisté chvíle neustále vyhledávají a nenechají mi trochu klidu. Portály jde na čas zavřít.
V místnosti jsou na zdech nějaké návody, jak zprovoznit stroj. Někde ve spodním levelu bych měl zatápět pod kotlem a v levelech nahoře a před použitím vodního boileru bych měl v nějakém levelu nahoře otočit nějaké vodní ventily. No, uvidíme, co z toho všeho bude, nejprve se musím do daných míst vydat a tak zkoumám místnost dále. Kromě páky, spouštějící stroj, je zde tlačítko na zdi, z boku té zdi je čtvercový otvor. V jednom z výklenků je Shield Key, pasující do toho otvoru. Dále tu jsou výstup nahoru, jenže s vytaženým žebříkem a pak je tu prostup dolů, zde žebřík je. Na severu jsou uzavřené dveře.


Takže co s tím vším. Nejprve vkládám shield key do otvoru. Pak stisknu tlačítko na severu na téže zdi z čelní strany. Klíč vyskočí ze zámku a padá na zem, jenže tam se objeví propadlo a klíč spadne někam do neznáma. Skočit za ním asi není nejmoudřejší. Otevřely se však dveře na sever. Ale zádrhel tkví v tom, že dále v severní chodbě jsou opět dveře na tentýž klíč, který propadl dírou v zemi. Musím se teda vydat dolů. Použiji tedy ten žebřík, dírou proskakovat nebudu.



Doly nadzemní část:
Žebříkem sestupuji do lokace dolů na rudu Pyro, zřejmě něco jako uhlí. Táto sekce je povrchová a nachází se hned vedle přízemí hradu. V severozápadní sekci dolu není nic, kromě povalující se rudy, jedné díry do nižšího patra a taky nějaký vláček u stropu na převoz rudy.
V jižní sekci dolu není nic moc zajímavého, kromě spousty děr a velkých balvanů, a taky všudypřítomných protivných netopýrů. Balvany lze odvalit do děr. Pro slabší jedince je zde výklenek s dvěma strenght potiony. Balvany pečlivě naházím do všech děr, tímto je ucpu. K čemu to slouží popravdě nevím. Děr je spousta ale stačí na postup do jihovýchodní části zavalit díru jen jednu. Úplně na východě se keři lze prodrat zpět na venkovní okružní cestičku okolo Skullkeepu. Je zde ale taky žebřík do nižšího patra.

Mapa nadzemní části dolů:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119

Doly level -1 (část první):
Ten využívám, jenže....je jen jednosměrný, po seskoku na zem zjišťuji, že je žebřík vysoko a už se nedostanu zpět nahoru. Musím se tedy probloudit druhým levelem Skullkeepských dolů. Po obhlédnutí okolí zde nacházím balvany v poloze stejné, jako je poloha děr, kterými jsem je proházel v nadzemní části dolů. Když se vydám severovýchodní chodbou na sever, narazím na zástupy kostlivců. Dále na sever vedou dveře. Za těmi jsou otravní jedovatí červi. Ve výklenku hned naproti dveřím je green gem, v dalších výklencích na severu je také green gem a Kalan Gauntlet do výbavy. Přidává postavě manu. Pod balvanem v rohu leží Storm Ring.


Doly level -2:
V západním rohu místnosti je žebřík vedoucí do druhého podzemního levelu dolů, které je zde spíše jako past pro ty, kteří spadnou nějakou dírou z levelu -1.


Jsou zde ohnivé pole, z kterých občas vyskočí ohnivý elementál. Ale jde si tady přijít i k nějakému bohatství. Natěžím zde dva Blue Gemy. Jedna kostra zapadla ve zdi drží sekyru. Na západě se povaluje zlatá mince. Vracím se zpět do prvního podzemního levelu dolů.
Mapa dolů level -2:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1135

Doly level -1 (druhá část):
Připomenu, že jsem se sem vydal hledat klíč, který mi sem propadl dírou v prvním podlaží hradu. Cesta ke klíči je opravdu trnitá. Vstupuji chodbičkou v severozápadní části do rozlehlého prostoru, kde je jakýsi protivný skřet, který na mě hází jedovatý mrak. Je velmi nebezpečný a tak jej ústupy a přískoky proháním po prostoru. Je třeba opatrně, kolem jsou díry, kterými bych mohl propadnout dolů. Nakonec jsme jej tedy umlátil, zůstal po něm Blood Key.


Potřeboval docela dost ran, ale mí fighteři i mágové si s ním poradili velmi rychlo. Ale zjistil jsem, že je zde past, do které by jej bylo možno nalákat. Jen je třeba otevřít západní dveře chodbičky, v které se po vstupu východními dveřmi začne posouvat po sešlápnutí plošinky dřevěná zeď s bodáky. Takže klíčem asi bylo nalákat tam skřeta, utíkat před ním na západ a pak vylézt z této chodbičky západními dveřmi a ty před ním zavřít, nebo mu jen zablokovat cestu a nepustit jej ven. No, nevyužil jsem tohoto chytrého řešení a tupě jsem jej umlátil silou, myslím, že jsem mu zvolil čestnější smrt :-)


Abych nezapomněl, v jednom severním koutku haly leží tolik hledaný Shield Key, který mi sem propadl.


Blood key od skřeta pak otevírá dveře na sever. Zde je zajatých několik permoníků, které tímto osvobodím. Budou to mí cenní spojenci, budou totiž o level výše zatápět v kotli. Velké tlačítko na zdi místnosti spustí teleport v severozápadním rohu. Tento teleport mě vyhodí zpět do nadzemní části dolů a já se tak mohu vydat zpět do prvního nadzemního podlaží hradu, žebříkem zpět do strojovny. Jídla a vody mám zatím dost, takže nemusím pro tentokráte nějak doplňovat zásoby a dovybavovat partu. Dá se říci, že jsem dokonale připraven jít do finále. Ale nejprve musím spustit ten stroj v hradě.

Mapa dolů level -1:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1134

Zpět v Castle level 1 - hlavní strojovna: 
Nalezeným Shield klíčem odemykám druhé dveře v severní chodbě strojovny. Otevírá se přede mnou hala, v které jsou další dva portály, které uzavírám a pobíjím okolní nepřátelské miniony. 
Ve výklenku je další scout map. Jednu už mám. Její funkci jsem dosud nevyužil mimo mapování. Lze s ní však vypustit špióna. ale neměl jsem potřebu zatím nic podobného využívat. Možná to bude potřeba později.

Na jih vede chodba přes díru, před ní je plošinka, která spouští kouzlo, které v intervalech díru zavírá a otevírá. Je třeba včas proskočit a dostanu se ke dveřím, které se otevírají jen z této strany a umožňují tak cestu do velké jižní místnosti, z které jsem se před tím dostával skrze dveře na ozubená kola. Tam, jak mám taky to skladiště u teleportu za prostupnou zdí.

Ale tam teď nepotřebuji jít, hlavní je dostat se do druhého patra hradu. Žebřík do něj se nachází za tou dírou právě u zmíněných dveří. Ale jsou zde taky dva žebříky dolů, do sklepení. Jeden vede do malé sekce, asi pro případ, kdybych propadl tou dírou přede dveřmi. Druhý žebřík v severní části místnosti vede rovněž dolů.


Sklepení hradu - větší severovýchodní sekce:
A vede do druhé a rozsáhlejší části sklepení, kde bliká spoustu teleportů, kterými se ale nikam nedostanu. Na zdech jsou tlačítka, která  spustí fireball, který různě bloudí těmi teleporty a vždy si mě najde. Jsou docela silné a pár firebalů po sobě je jistá smrt. Pobíhá zde bohužel navíc skřet, který ty tlačítka sám mačká. Celé je to navíc past, zjišťuji, že žebřík, kterým jsem sestoupil je vytažen nahoru. Skřeta je třeba postupně ubít. Je docela hbitý. Ale nakonec se zadaří. Po porážce skřeta se otevřou dveře do malé chodbičky na severu, kde je tlačítko, které zpět spustí žebřík. Úplně na jihu jsou prostupné zdi do haly, kde se nachází za další prostupnou zdí na jihu skrýš s penězi.

Mapa většího sklepení, je součást mapy celého povrchu: 
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1119


Zpět v Castle level 1 - jak k žebříku do levelu 2?

Na zavírání nebo otevírání vzdálených mechanismů slouží kouzlo Zo. Zavírá portály a zavírá také díru, za kterou je žebřík do patra 2. Plošinka před dírou mi ukazuje, jak díru zavřít. Jenže sešle dvojité ZO, díru tedy znovu otevře. Jenže jak seslat jedno Zo, aby nezmizelo v dáli v chodbě? Bude jej třeba o něco odrazit. A tak mě napadá, že bych mohl zkusit seslat přepravního miniona (obraný a útočný bohužel nefugnují, jsou příliš malí).  A opravdu, přepravní minion se posune za díru a já rychle sesílám Zo, aby se o něj kouzlo odrazilo a zavřelo díru. Hurá. Otevírám si jednak dveře do jižní haly a jednak mohu vystoupit po žebříku do...

Mapa prvního patra hradu:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1133



Castle level 2:

V levelu dva mě přivítají nepříjemní rohatí tvorové, kteří střílejí z luku. Na blízko jsou v pohodě, horší je, když se seskupí v dálce a zasypávají mě šípy. V tomto levelu je třeba získat master key, který otevírá dveře do jižní chodby z velké haly. Dále tady je podivná létající bedna, kterou musím postupně umlátit. Je hbitá a rychle letí přede mnou pryč. Ale nakonec se mi ji podaří sundat. Tato bedna skrývá jeen z dalších magic boxů s kouzlem na naučení a také vacuum fuse.


Tento předmět lze nalézt na mnoha místech a taky koupit u obchodníků. Kam vacuum fuse patří je jasné. V jednom otvoru ve zdi je vidět přerušený obvod pumpy a tím jej tedy uzavírám. Dále je zde opět mechanismus s chybějícím ozubeným kolem. Mám jich dost a tak tam jedno dám. Pokud bych neměl žádné, tak v jižní části velké haly je výklenek, který jedno takové kolo ukrývá.


Za tajnými zdmi severozápadní věže jsou další dvě části invisibility zbroje. Lze zde také odemknout mechanismus, který spustí shora z třetího patra  dolů žebřík, ale klíč zatím k tomuto žebříku nemám. Zde je ve výklenku i Master Key a já se tak mohu vydat směrem na jih od haly. Abych si z této chodby otevřel několik dveří v řadě spletitými chodbami do velké strojovny s pumpami, musím namačkat správně několik tlačítek, které jsou v chodbičce na západ. Dle scout mapy je to snadné sledovat, která páka co otevírá a zavírá.


Kromě toho, že i v jihozápadní věžičce je žebřík na spuštění do levelu níže, přicházím konečně do strojovny s pumpami, kde je třeba do jednoho přerušeného obvodu opět zapojit vacuum fuse. Z jednoho výklenku si beru Cross key. Dále tlačítkem spouštím i zde žebřík do patra níže, ten vede přímo do strojovny v prvním patře. Bude to důležitá zkratka, která mi umožni hbitě dát celý stroj do provozu od kotle v dolech, přes mechanismus v prvním patře a pumpy v patře druhém.


Ty tedy zapínám a dávám do provozu i mechanismus v patře prvním. Ještě zamknu portály pro nepřátelské miniony pomocí kouzla v prvním i druhém patře. Ale je to jen dočasné řešení, oni si jej za chvíli zase otevřou. Začínají být otravnější a jejich výskyt je čím dál častější. A nyní zpět do severozápadní věžičky odemknout žebřík pomocí cross key do třetího patra.


 

Mapa druhého podlaží hradu:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1142


Castle level 3:

Třetí podlaží hradu je příjemně zapuzzlováno a je trochu třeba zapojit mozek i hbitost. Naučím se zde ovládat natáčecí silová pole, které umějí odrážet firebally. Nejprve je ale třeba projít spletitou cestu. Nejprve musím porozbíjet spoustu stolů naskládaných v severozápadní věži, bránících mi v cestě. Pak musím proběhnout pasáž  plnou děr a beranidel, které mě do nich shazují. Nutností je zakouzlit kouzlo Sphere of speed, abych pastmi proběhl. Další komplikací je místnost s dvěma putujícími teleporty, které mě vždy hodí někam, kam nechci, ale já potřebuji proběhnout halou na sever. Máme zde i opět fintu pro miniona. Je třeba stisknout plošinku obklopenou dírami. ale ta jen otevírá místnost, kde je výbava - ohnivý meč a část ohnivé zbroje. Nic, co bych už neměl.


Probíhám halu s teleporty. Jelikož jsem povaha trpělivá, beru si předměty z výklenků na východní zdi a nechám se tak teleportem párkrát dohnat. Ale když mám posbíráno vše, probíhám na sever.
Za zamčenými dveřmi na západ je další část strojovny - jsou zde 4 kola zapínající vodní stroj a ohnivý stroj. Vodu čerpáme, pokud hoří v dolech pod kotlem, máme i oheň. V dole jsem permoníkům nanosil pod pec dostatek uhlí a oni jej do kotle s radostí hází. Je však třeba dávat pozor na zrádné miniony, kteří je od této činnosti čas od času chodí rušit a stroj pak nemá oheň. Proto je v klíčové chvíli třeba zavřít minion portály, nechat permoníky házet uhlí a vydat se rychle do levelu 4. A le o tom za chvíli.


Nyní mě čeká jeden z nejhezčích puzzlů hry. Velká hala předělena dírami. Před i za dírami jsou dvě silová pole, které jde posouvat a otáčet. Silová pole za dírami posouvají a otáčejí tlačítka na zdi, ty dvě silová pole, u kterých stojím, mohu posouvat vlastními silami sám.  Jedno tlačítko vystřelí fireball. Cílem je za 1. propálit fireballem dveře vycházející z haly na západ v části za dírami. Druhým a mnohem důležitějším úkolem je nestavit cestu fireballu tam, aby doletěl tam, odkud vyšel a tím se zavřou díry předělující halu. Jo a třetím úkolem je pobíjet hejna minionů, kteří opět zvýšili svou aktivitu.

Za proraženými dveřmi na západě jsou další části fire zbroje. Ve věžičce na východě je žebřík do posledního, čtvrtého patra věže.

Mapa třetího patra věže:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1143


Castle level 4:

V tomto patře se nachází ukazatelé všech energií, které musí spouštět stroj uvedený do provozu. 1. voda, 2. oheň, 3. elektřina, čtvrtý ukazatel ukazuje chod stroje. To vše jsem dal do kupy - permoníci topí, uzavřel jsem elektrické obvody, spustil pumpy. Vše běží. Jediné, co teď může chod stroje pokazit jsou nepřátelští minioni, kteří přeruší permoníky topiče.


Abych se dostal do hlavní haly 4. parta, musím k tomu získat potřebný klíč. Nejprve musím proběhnout chodbou s elektrickými výboji. Opět pomůže kouzlo sphere oif speed. Na konci chodby je páka, která na chvíli výboje vypne. To až se budu chodbou vracet.


Ale úplně na západě je výklenek, kde jsou dva klíče. Skull keya Onyx key. K otevření chodby potřebuji Onyx key. Oba klíče si ale vzít nesmím, jen jeden z nich, protože se jinak spustí past, bariéra, která mi nedovolí se pohnout. OK, vracím skull key zpátky, bariéra mě pouští a tak mohu otevřít chodbu na jih.


Tady je možnost spustit další žebřík do patra níže a jak vidíte, mám zkompletovanou cestu dolů žebříky až sem. Nakonec to bude taky jediná cesta, jak se sem dostat a vyřešit zbytek hry. Zde se nachází cíl mé cesty. Je tady hala s bránou do astrální sféry a já ji musím pomocí silného energetického výboje otevřít. Je zde reaktor, který musím aktivovat výbojem ze stroje, který jsem tak pracně zprovozňoval. A nejen to, potřebuji na reaktor nasměrovat ještě dva firebally, které se zde tlačítky spouštějí, ale střílejí na sever rovně kolem reaktoru. No a na západ od této haly je místnůstka se dvěma silovými poli, jenže se sem jde dostat jen teleportem, který spouští zámek na Skull key.


Jak víme, když si budu chtít vzít skull key, budu tam muset vrátit onyx key a už se sem zase nedostanu těmi dveřmi. A přesně proto jsem si chytře pospouštěl ty žebříky vedoucí až sem. Jednoduše se vrátím chodbou, vytáhnu onyx key key ze dveří, ty se samozřejmě zavřou. Ale klidně jej jdu vyměnit za skull key ve výklenku. Vracim se do levelu 3, žebřík je spuštěn do míst s teleporty, tak jim rychle proběhnu a sem zpátky u přístroje. Aby to nebylo tak jednoduché, tak samozřejmě mám výpadek ohně a žebříky spěchám dolů do dolů k permoníkům. Sundám otravného miniona bránícího v topení a peláším zpět nahoru do čtvrtého patra.



Tam se vydám odemknout pomocí skull key teleport, ten mě přesune do místnůstky s . Překážejí tady stoly, ty rozbíjím. Zevnitř tlačítkem otevírám dveře (šly otevřít jen zevnitř) a veškerými silami vytlačím dvě silová pole a nastavím je tak, aby odrážely firebally na reaktor. Pákou spouštím také výboj ze stroje a brána je otevřena.



Mapa čtvrtého patra hradu:
   S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1144

Jinak z této haly vede žebřík ještě nahoru na střechu hradu, tam se nachází obří nezamknutelný portál chrlící miniony a desítky rohatců s luky. Vesměs je zbytečné s nimi bojovat, tak jich pár pobijí a vracím se dolů a hurá do astrální sféry, do mraků....

Mapa střechy hradu:
S popisky: https://www.oldgames.sk/dungeon-mapper/map.php?map=1145



Mraky a finální bitva:
Astrální sféra jsou jakési mraky. Větší shluky jsou pospojovány cestičkami, které však mizí pod nohama a je nutno je rychle přeskákat (kdysi před čtyřiadvaceti lety pro mě nepřekonatelný problém a tehdy jsem tady hru vzdal, nyní se jen tak nedám :-).


Nyní jsem poznal krásu kouzla Sphere of Speed a mraky jsou naprostá pohodička, nespadnu ani jednou. Dostanu se do velkého shluku, kde mě čeká hlavní padouch. Jeho minioni se plantají všude kolem. Taktika kouzlit vlastní útočné a obranné miniony mi přijde jako patová situace a tak si nehledím těch nepřátelských a rovnou jdu rubat do bosse. Zasadím mu spoustu ran a on stále žije, ale já jich schytal také mnoho a tak volím variantu ústupu a seskakují z mraků, doléčím se, doplním síly a vracím se zkratkami zpět. Znovu proskáču k hlavnímu padouchovi. Ten se naštěstí nedoléčuje a tak mu zasadím pár dalších smrtelných ran, až nakonec padá do obláčků a rozplyne se na prach, aby se zpovídal temnému pánu, proč proti mně neuspěl.


Mapa mraků:


Na závěr by se slušelo představit vycepované hrdiny:






Tak, a máme jednu z nejlepších her vůbec za sebou. Pokud vám uniklo mé hodnocení hry v recenzí, tak mrkněte sem :-)

Ringo




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?