Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon - report č. 2
Platforma: Amiga AGA / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1991
Ti impové jsou docela bastardi, rodí se tu jako na bežícím páse (trochu naruším atmosféru přesunem k realitě, autoři hry tady kapánek přepálili respawn, impové jsou schopni se vám "narodit" před očima).
V mezipatře tohoto levelu, do kterého se sestupuje schody jsou mravenci, rojí se tam taky solidně. Beru z jejich levelu důležité klíče a prchám z tama pryč.
Našel jsem i Stone gem, v levelu jsem totiž narazil na teleportační bránu (známou už z prvního putování pod Waterdeepem).
Zvědavost mi nedá a do teleportu vstoupím.
Teleport mě přenesl zjevně do některého patra chrámu Darkmoonu.
V chrámu projdu dostupné místa, pobiji pár mnichů a pak se teleportem vracím zpět, Dark Moon klíči si otevírám cestu po schodech ven. Po cestě narážím na zámek, ke kterému mám klíč, otevře výklenek ve zdi.
Jinak za jedněmi dveřmi v patře chrámu jsem zaslechl hovor, pečlivě jsem si jej poslechl a pak jsem musel absolvovat souboj. Jéjej, ti dostali na prdel. Jako ne Gotrek nebo Arutha, myslím ti útočníci, které vyrušilo drhnutí hrnku o zeď. Arutha je fakt trouba, nejen, že má na pendrek statistiky, ale musí ještě s tím hrnkem, když poslouchá cizí hovory přes dveře, udělat zbytečný kravál.
A jinak tady není nic, kam by se dalo pohnout, takže mě nemine pokus projít tu pasáž, kterou mi otevřel jeden z wind hornů. Lezu tedy po schodech nahoru, hlásí se mi to tady jako Silver Tower...
Silver Tower level 1:
V tomhle koutě věže už nic není, tak se vydávám dále chodbami. Konečně narážím na první potvory, obludka s krunýřem. Za dalšími dveřmi je velká hala a v ní se rojí podivné čtyřnohé potvory vypadající jako nějaký druh dinosaura s dlouhýma rohama a svítícíma očima. A jsou top zřejmě bazilišci, protože dokáží způsobit zkamenění.
Za velkou halou je místnost s ornamentem, kde je třeba evidentně vložit tři nějaké gemy. V pravé sekci od tohoto místa je chodba s pohyblivou dírou. Když přijdu na systém, kterým díra postupuje, podaří se mi projít do místnosti a v té mě čeká velká bitva s mnoha bazilišky ve větší místnosti. Prokličkovávám mezi nimi, abych se vyhnul co nejvíce úderům a postupně je pobíjím. První gem je můj.
Postupuji tedy dále. Vcházím do sekce napravo, kde je místnost s 6 nášlapnými plošinkami, vkročením na ně si zavírám vždy chodbu před sebou, zatím neznám řešení a tak se vydávám na sever.
Tady mě čekají jedny zamčené dveře hned po příchodu do pasáže, následně vstupuji do místnosti přehrazené dírami, za nimiž je plošinka. Ta potřebuje zatížit něčím obzvláště těžkým. Na zdi je tlačítko a tak jej stisknu a za dírami se objeví bazilišek, který vstoupí na plošinku. Jedna z děr se zavírá, probíhám, zabiji baziliška a jdu dále.
Odemykám zámek ve tvaru lastury, nebo spíše toho krunýře, co mají typ otvory na zádech a vcházím do chodby, na jejichž konci je teleport a ústa, které mě vyzývají k položení všech holy symbolů a magických knih, aby mě přenesly do matky všech bitev. No hurá, to mám radost. Nakouzlím na sebe všechny ochrany co jde a odhazuji tedy na určené místo předměty, díky nichž mohu kouzlit. Tedy kříže a knihy. Magické hůlky si ale mohu ponechat a mám jich požehnaně nasbíraných z prvního dobrodružství pod Waterdeepem, tak třeba to bude stačit.
Z této místnosti procházím průchozí stěnou do další chodby s teleportem, ta mě přenese do další chodby, kde se dá dostat jen probitím skla, které mě každým úderem zraňuje, ale nakonec to zvládnu rozbít. Následuje odpočinek, hodně dlouhý, protože klerici nemohou sesílat léčivá kouzla bez kříže.
Další teleport mě hází do chodby s podivnou příšerkou s dlouhým nosem, nebo něčím, jako chobotem, jako od tapíra. Porážím jej a získávám Eye of Talon. Zatím teda nevím, na co to je, ale na něco to bude, to je jasné.
Dalším teleportem procházím...do další místnosti, kde je další štít vypadající jako zrcadlo. Z této místnosti vede průchozí zeď do haly přerušené dírami, jak se tam muselo stisknout to tlačítko, aby se objevil bazilišek, který stiskne plošinku.
Vracím se do místa, kde je 6 nášlapných plošin a zavírají přede mnou zeď.
Řešení je nakonec snadné, v první řadě plošinek dále od pohyblivé zdi jsou dvě krajní, které reagují na položení předmětu, takže se stačí postavit na jeden kraj a na druhý naházet předměty a tím posunu zeď na opačný kraj, než jsem já. Pak je průchod jednoduchý. Za touto částí je chodbička s dveřmi, u kterých je na zdi důlek přesně na Eye of the Talon. Je třeba jej vložit a pak zase vytáhnout, dveře se otevřou. Následuje ještě past v uzavřeném prostoru a krunýřovci, ale všechno pobíjím, tlačítkem mohu otevřít zapadlé dveře, ale hlavně, dále se vydat chodbou, kde vede schodiště do dalšího levelu.
Nalevo (západ) této sekce je průchozí zeď do místnosti s třemi plošinkami, dvěma dveřmi a jedním tlačítkem mezi nimi. Nápis na severní zdi říká, že půjde o cestu plnou stráží, nápis na jižní zdi sděluje, že jde o zkratku. Jakkoliv se snažím mačkat plošinky a tlačítko, stejně se mi povede otevřít jen ty jižnější dveře, tedy zkratku, tak do nich vcházím, tam je teleport do místnosti se shell key.
Pak se teleportem vracím zpět, nyní jdou otevřít i ty druhé dveře, tak je chodba s putující dírou, je třeba přijít na posloupnost pohybu té díry a chodbu přeskákat. Následuje teleportace do místnosti, kde musím čelit útoku 4 těch potvůrek s dlouhým nosem a beraními rohy. Docela tuhá bitva. Z jedné z potvůrek vypadává crystal key. Dalo by se říci, že nyní mám oba klíče, jenže hala zde pokračuje dále a na konci jsou zamčeny dveře rovněž na crystal key.
Nacházím i čtvrtý zrcadlový štít.
Ty zmíněné dveře jdou ovšem obejít z druhé strany průchozí zdí, takže Crystal Key na ně plýtvat nebudu.
Chodbou procházím dále, před jedněmi dveřmi je past spouštějící blesky, za dveřmi je plošinka, která dveře za mnou zavírá a já se ocitám v hale, v které létají firebally a prochází několik rohatých nosatých potvor. Když oblast vyčistím, spustím past uprostřed, která spustí všechny 4 firebally z každé strany a uzavře mi cestu k uhnutí. Nakonec proběhnu a přeci jen se 4 vyhnu, jeden mě zasahuje. V místnosti po levé straně od navždy zapadnutých dveří nakonec nacházím opravdu pekelně skryté tajné tlačítko, doufám, že jsem jich takových doposud neminul někde více.
Tím se mi otevírá další cesta.
Nacházím dveře, naproti ním je otvor, je jasné, že z tadyma budou létat firebally a to hned po sešlápnutí plošinky právě za dveřmi, naštěstí je hned vedle možnost ustoupit do malé slepé uličky.
Procházím tedy a ustupuji a čelím obrovskému státu rohatých nosatců. Kdo má nízký level postav, může si právě pomoci firebally létajícími z otvoru, potvory k vám přijdou a hned dostávají zásahy. Hned vedle plošinky je ovšem tlačítko, které zavírá dveře a tím i cestu fireballů k vám. Já to zavřel a tvrďácky jsem pobil nepřátelé meči a kouzelnými hůlkami. Bylo jich fakt hodně.
Cesta se dále větví na rozcestí vedoucí do dvou velkých hal na každé straně. V jedné nacházím zvláštní zámek ke dveřím ve tvaru podlouhlého kříže. V druhé na zemi zde leží pátý zrcadlový štít a na stěně je páka. Ta otevírá další velkou oblast plnou rohatých strážců a taky chodbičku se skleněnými bariérami. Ty jdou překvapivě rozbít silou a za ní nacházím Jakousi hůl ve tvaru kříže s názvem Starfire. Bezpochyby bude pasovat do toho zámku ve tvaru kříže. Také nacházím kouzlo Stone to Flesh, které zapíši mágovi do knihy.
Starfire umí kouzlit nějakou magickou ochranu. Po vložení do kříže ve stěně a vyjmutí se otevřou dveře. V delší chodbě nacházím průchozí stěnu a za ní je další, šestý, zrcadlový štít.
Pokračuji dále chodbou a zjevuje se mi Khelben. Sděluje mi, že mě Dran našel a že budu muset čelit jeho smrtícímu kouzlu, na které nefunguje ani oživení (ressurection) a proto jej budu muset zmást. Khelben mi posílá Amulet of Ressurection, který by mě měl automaticky v případě smrti přivést k životu. Proto se mám nechat za následnými dveřmi zabít Drannovými strážci, což Drana zmate, jeho kouzlo se mine účinkem a amulet mě pak zpět oživí.
Samozřejmě mi to připadá jako strašná kravina, navíc si matně vzpomínám, že mi Khelben posledně říkal, že už nebude možno navázat s ním kontakt.
No, a šestý smysl mě nemýlil, pobil jsem strážce, místo abych se nechal zabít a zjevil se mi opět pořádně namosurený Dran, nejprve tedy jako Khelben, postupně se v Drana proměňujíc. Ha, neskočil jsem mu na lep, tohle si prostě zvykat nebude.
Za tímto malým rozhovorem mě čeká cesta několika puzzly jako kombinování pěti plošinek, které zprovozňují dva teleporty za dírami, do kterých je třeba hodit minimálně 6 předmětů, dokud se vše nepovedlo nastavit tak, aby za skleněnými bariérami na 6 políčcích s plošinkou nebyl přes teleport vržen jeden předmět. Každá kombinace pěti plošinek vrhne předmět na jiné políčko, je třeba přijít na to, aby prostě všechny za bariérou byly stlačeny, otevřou se dveře. Za nimi je třeba projít pasáží několika schody nahoru a dolů a místnostmi s pohyblivými dírami, je třeba je proběhnout samozřejmě tak, abych nespadl nějakou dírou dolů. Nakonec docházím do finále této pasáže, ve výklenku je prsten s dalším Crystal Keyem, to asi pro případ, že bych vyplýtval ten jeden, co jsme našel a pasoval ke dveřím, které jsem neodemkl, protože jsem je oběhl z jiné strany.
Posledně (v reportu č.1 k EoB 2) jsme skončili povídání druhou úrovní vězeňské podzemní části. Nyní budeme pokračovat třetím podzemním patrem.
Vstupuji do dungeonu level 3 vězeňské sekce:
Zlověstně vypadající dveře, které jsem už viděl v 10 a 11 patře pod Waterdeepem (EoB1), akorát v zeleném provedení, se za mnou nenávratně zavírají. Vypadá to, že jsem v pasti. Útočí tu na mě podivné zelené slizy obdélníkového tvaru. Je zde spousta dveří na zámky ve tvaru pavouka. Několik dveří jde otevřít tlačítkem, super, teď nastává to pravé peklo, nějací okřídlení impové mají občas výdrž a když mě jich pár zasáhlo a já se chtěl doléčit odpočinkem, mou partu probudily děsivé sny.
Výborně, jsem tedy v pasti a není cesty ven. Takže postupuji se zvýšenou opatrností, volím ústupy a úkroky, abych získal co nejméně zásahů. Nacházím první pavoučí klíče a taky jsem našel meč. Nějaký speciální, který...byl samozřejmě prokletý a nešel sundat. Nacházím i kouzlo Remove Curse, které sice mohu přepsat do knihy, ale k načtení do kouzelníkovy mysli potřebuje odpočinek a tady já odpočívat nemohu.
V mezipatře tohoto levelu, do kterého se sestupuje schody jsou mravenci, rojí se tam taky solidně. Beru z jejich levelu důležité klíče a prchám z tama pryč.
V celém levelu je spousta tajných tlačítek otevírajících zdi, za kterými se skrývají mnohdy docela solidní zbraně, jindy jen otevírají nový prostup nějakou chodbou. Zajímavá byla další past, která mě uzavřela v místnosti, kde ležel zmíněný prokletý meč a nějaká zbroj. Po jejím zvednutí za mnou zapadly ty dveře a objevila se armáda impů. Byly to docela horké chvilky, ale i to se zvládlo.
S mravenci jsme si poradili, s impy taky, cílem bylo získat další dva darkmoon key, otevírající dvoje dveře vedoucí ven z tohodle pekla.
Ještě musím zmínit místnost s šesti nášlapnými plošinkami, za nimi byly dveře, které se otevřely až po zatížení pěti z nich (SPOIL: ve tvaru pětky na kostce).Našel jsem i Stone gem, v levelu jsem totiž narazil na teleportační bránu (známou už z prvního putování pod Waterdeepem).
Zvědavost mi nedá a do teleportu vstoupím.
Teleport mě přenesl zjevně do některého patra chrámu Darkmoonu.
Vycházím schody a vejdu zpět do levelu 2, dostávám se do malinké severovýchodní B pasáže levelu 2, jak byli ti pavouci, otevře se mi tam stěna.
Nakonec zpět až k východu a nyní si podám toho protivného klerika v prvním patře, co mě z počátku poslal pryč a já to vzal raději schody dolů. :-)
A proč jsem se vlastně trmácel těmi třemi patry vězení a nešel rovnou do chrámu?
V třech patrech vězení se totiž skrývají 4 důležité artefakty Wind horns: West, East, North a South. Jsou to důležité klíče k dalšímu postupu ve hře. U vstupu do chrámu je totiž obrázek mraků a tam je třeba rohy zatroubit, otevře se stěna. Ta vede tedy do vražedné pasáže, kam ani náhodou ještě nejdu :-)
Dále jsou zde dveře zamčeny na podivné zámky ve tvaru nějakého půlkruhu. Ani k jedněm klíč nemám.
Další specifikum je zámek v sytě červené barvě, k němu taky klíč nemám.
Hromadu starostí mi přidělala zvláštní skrytá pasáž. Ono zde jde dost věcí rozbít, přišel na to Gotrek, když omylem šťouchnul do jednoho podstavce a ten spadl na zem a rozsypal se. Co mu ale neodpustím, tak rozbité okno, jo jdou zde rozbíjet okna, nevěřícně kroutím hlavou, jak se do toho všichni s radostí pustili a rozbíjejí tady okna toho nádherného chrámu. Dokonce Raistlin, tolik milující temnotu, si jedno rozbil. Já teda taky, jen jedno, ale to jen ze zvědavosti, jestli to jde rozbít fakt tak snadno, věřte mi.
Ale zpět k těm podstavcům. no co budu lhát, rozflákali jsme všechny podstavce a za jedním se na zdi skrývalo tajné tlačítko. Tak jsem jej stisknul a za ním byla ta pasáž. 3 teleporty tam byly. Dva mě přenesly jen o kousek dále v tomto patře. Ale jeden mě přesunul do oddělené části. Uprostřed čtvercové místnosti (to je blbost, co? Jak kdyby tu snad byla nějaká kruhová, v krokovacím dungeonu, kde se pohybujeme po čtvercích) byla stisknutá plošinka. V každé ze 4 stěn byl výklenek a v jednom byl copper key a v dalších třech byl gem různých barev. Po chvilce přemýšlení mě napadlo strčit všechny gemy do jednoho výklenku a heuréka, on otvírá stěnu.
A tady, vzhledem k tomu, že jsem zapomněl vyprávění všech expedicí, co se tady vydaly přede mnou (prý jsem tu byl kdysi taky, ale to teda muselo být hodně dávno a v jiné realitě), jsem byl v pasti a na pár dnů tady zakysl. Dostal jsem se totiž jen do místnosti, kde byla cedule s nápisem "tady bys neměl být". Na zemi se válí pár věcí, tak ty beru no a cesta ven ovšem nikde. Dávám load (taky nevím, co to je a proto to nebudu vysvětlovat, prostě další pokus, no :-). Takže vydávám se naskládat gemy do jiného výklenku. Nebudu to protahovat. Jižní a severní stěny jsou dead endy, západní a východní jsou zásobárny, jedna na jídlo, druhá na lektvary. Zároveň je na zemi růžový gem, který se po položení na stisknutou plošinku uprostřed místnosti mění na teleport a přenese mě zpět do sekce s třemi teleporty. A na to jsem přicházel taky dlouho, kouzlo je v tom, že když pokládáte ten gem, nesmíte stát na plošince samotné. Dlouho jsem myslel, že jo.
Teleport přenášející do oddělené sekce mizí, takže je možno si vyzvednout jen jeden bonus, jídlo, nebo lektvary, jinak nic. A nebýt funkce load, tak hniji někde v severní lokaci, z které není cesty ven.
Nakonec zpět až k východu a nyní si podám toho protivného klerika v prvním patře, co mě z počátku poslal pryč a já to vzal raději schody dolů. :-)
A proč jsem se vlastně trmácel těmi třemi patry vězení a nešel rovnou do chrámu?
V třech patrech vězení se totiž skrývají 4 důležité artefakty Wind horns: West, East, North a South. Jsou to důležité klíče k dalšímu postupu ve hře. U vstupu do chrámu je totiž obrázek mraků a tam je třeba rohy zatroubit, otevře se stěna. Ta vede tedy do vražedné pasáže, kam ani náhodou ještě nejdu :-)
Procházím patro chrámu a narážím na pár cel, v kterých jsou bezvýznamné předměty. Spousta dveří je zamčena na copper key, ty otevřu pomocí copper key, kterých mám docela dost, našel jsem je povalovat v předchozích levelech ve vězení. Jedny dveře na mě promluví podivnými ústy, že může projít jen ten, kdo má značku Darkmoonu. Hmm, asi nějaké tetování beztak, kde tady seženu tatéra? Je tady nějaký tatér? Hlásícího se Gotreka ignoruji, sám je potetovaný od hlavy k patě, tak bych nerad vypadal stejně.
Dále jsou zde dveře zamčeny na podivné zámky ve tvaru nějakého půlkruhu. Ani k jedněm klíč nemám.
Další specifikum je zámek v sytě červené barvě, k němu taky klíč nemám.
Hromadu starostí mi přidělala zvláštní skrytá pasáž. Ono zde jde dost věcí rozbít, přišel na to Gotrek, když omylem šťouchnul do jednoho podstavce a ten spadl na zem a rozsypal se. Co mu ale neodpustím, tak rozbité okno, jo jdou zde rozbíjet okna, nevěřícně kroutím hlavou, jak se do toho všichni s radostí pustili a rozbíjejí tady okna toho nádherného chrámu. Dokonce Raistlin, tolik milující temnotu, si jedno rozbil. Já teda taky, jen jedno, ale to jen ze zvědavosti, jestli to jde rozbít fakt tak snadno, věřte mi.
Ale zpět k těm podstavcům. no co budu lhát, rozflákali jsme všechny podstavce a za jedním se na zdi skrývalo tajné tlačítko. Tak jsem jej stisknul a za ním byla ta pasáž. 3 teleporty tam byly. Dva mě přenesly jen o kousek dále v tomto patře. Ale jeden mě přesunul do oddělené části. Uprostřed čtvercové místnosti (to je blbost, co? Jak kdyby tu snad byla nějaká kruhová, v krokovacím dungeonu, kde se pohybujeme po čtvercích) byla stisknutá plošinka. V každé ze 4 stěn byl výklenek a v jednom byl copper key a v dalších třech byl gem různých barev. Po chvilce přemýšlení mě napadlo strčit všechny gemy do jednoho výklenku a heuréka, on otvírá stěnu.
A tady, vzhledem k tomu, že jsem zapomněl vyprávění všech expedicí, co se tady vydaly přede mnou (prý jsem tu byl kdysi taky, ale to teda muselo být hodně dávno a v jiné realitě), jsem byl v pasti a na pár dnů tady zakysl. Dostal jsem se totiž jen do místnosti, kde byla cedule s nápisem "tady bys neměl být". Na zemi se válí pár věcí, tak ty beru no a cesta ven ovšem nikde. Dávám load (taky nevím, co to je a proto to nebudu vysvětlovat, prostě další pokus, no :-). Takže vydávám se naskládat gemy do jiného výklenku. Nebudu to protahovat. Jižní a severní stěny jsou dead endy, západní a východní jsou zásobárny, jedna na jídlo, druhá na lektvary. Zároveň je na zemi růžový gem, který se po položení na stisknutou plošinku uprostřed místnosti mění na teleport a přenese mě zpět do sekce s třemi teleporty. A na to jsem přicházel taky dlouho, kouzlo je v tom, že když pokládáte ten gem, nesmíte stát na plošince samotné. Dlouho jsem myslel, že jo.
Teleport přenášející do oddělené sekce mizí, takže je možno si vyzvednout jen jeden bonus, jídlo, nebo lektvary, jinak nic. A nebýt funkce load, tak hniji někde v severní lokaci, z které není cesty ven.
Jinak za jedněmi dveřmi v patře chrámu jsem zaslechl hovor, pečlivě jsem si jej poslechl a pak jsem musel absolvovat souboj. Jéjej, ti dostali na prdel. Jako ne Gotrek nebo Arutha, myslím ti útočníci, které vyrušilo drhnutí hrnku o zeď. Arutha je fakt trouba, nejen, že má na pendrek statistiky, ale musí ještě s tím hrnkem, když poslouchá cizí hovory přes dveře, udělat zbytečný kravál.
A jinak tady není nic, kam by se dalo pohnout, takže mě nemine pokus projít tu pasáž, kterou mi otevřel jeden z wind hornů. Lezu tedy po schodech nahoru, hlásí se mi to tady jako Silver Tower...
Jak už ukázaly některé podzemní parta, tak i nadzemní budou oproti EoB jedničce specifické tím, že se jeden level skládá na několik sekcí. Fakticky chodíte po schodech nahoru a dolů, ale přitom daná sekce může všechny nad patra i pod patra poskládat ve výsledku jedné čtvercové mapy, což činí jakože jeden level. Je zde tedy rozdíl mezi levelem a patrem.
Vstupuji tedy po schodech za otevřenou zdí, kde byly symboly mraků, do Silver Tower, level 1 A. Tady mě uvítá nějaký dědeček sdělující mi, že půjde o zkoušku. Po té, co se vykecá, tak zmizí.
Čeká mě frustrující snaha proběhnout halou s elektrickými výboji, což logicky skončí vždy smrtí a tak volím asi zřejmě jedinou cestu, proběhnu dvěma blesky do bezpečné chodbičky, která vede ke rozdvojené pasáži. V jedné je místnosti s ústy, které chtějí tři kosti. Za odměnu mi dají Bone Key. Dále chodbička ústí do pasáže s dvěma zamčenými dveřmi. Na co jsou zamčené dveře se zelenou klíčovou dírkou nevím. Druhé jsou zamčeny na copper key, ještě jeden v zásobě mám a tak dveře otevírán, jsou za nimi schody do levelu Silver Tower 1 B.
Tato část má dvě pasáže. Silver Tower je malebná, s úžasnou atmosférou a krásnými výhledy okny do krajiny. Jenže okna jsou otevřená a tak se tady usadily obří vosy a udělali si tady kupu hnízd. Jsou pěkně otravné a paralyzují i způsobují otravu. Po litých bitvách s vosami jsem v centru jejich hnízda našel kosti, zřejmě nějaký nebožák a mezi nimi jsem vyhrabal další copper key.
Jdu z pasáže s hnízdy pryč, je tu totiž ještě jeden směr, dveře zamčené na bone key, který samozřejmě máme a tak je odemykám. Klikatou chodbou jdu do místa s nášlapnou plošinkou a do haly, kde jsou 4 páky, z jedné strany jsou zavřené dveře. Nápis na zdi mi radí, že klíčem je víra. Víra v co? Záhy je jasná jedna věc, v něco mám věřit. Za dveřmi jsou totiž v další klikaté chodbě další troje dveře a páky na zdech je otevírají. Jenže také některé páky otevírají propadliště před dalšími pákami a jak na potvoru, po vyzkoušení všech kombinací, aby se otevřely všechny dveře se podaří otevřít troje v řadě, ale ty čtvrté ani náhodou, prostě díra zabrání přístupu k páce.
Procházím rozcestím, vedoucím napravo a nalevo. Vydávám se nalevo a tam mě čeká prozatím ne moc pochopený asi puzzle. Jsou zde dveře označeny I, II a III. Dveře I a III vedou do slepé uličky, za I je díra, která na mě vychrlí fireball.
Dveře II vedou k rozcestí opět na levo a pravo, na stěně uprostřed jsou ústa, která mi poradí, že je třeba pozavírat všechny jejich druhy a pak na mě roztomile vystřelí fireball. K čemu sloužilo číslování dveří jsem nepochopil, ale asi to ničemu nevadí.
Vydávám se nalevo, tam jsou dvoje zaseknuté dveře, jedna finta s dead endem, kdy rada zní, vyberte ty pravé dveře. Samozřejmě jsem zvolil ty napravo, nalevo je to past, která by mě uzamkla navždy. V tomhle trochu používá EoB 2 sviňárnu, jsou zde místa, z kterých není cesta ven. Naštěstí vám to dá velmi záhy najevo, chce to nebýt zbrklý a nepřepsat si pozici.
V jedné místnosti je zraněná postava, trpaslík, beru jej teda do party, ale zase mám v partě přetrpaslíkováno. Nevím proč musím pořád narážet na trpaslíky. Docela by se mi šiknul nějaký zloděj do party, protože nevím, co s těmi zamčenými dveřmi v templu, ke kterým nemám klíč, možná by to paklíčem nějaký zloděj zvládl. Procházím tedy elektrickými výboji zpět, vydávám se ke dveřím na zelený zámek.
Otevírám dveře zeleným klíčem - nachází se zde kudlanky zelené a žluté barvy. Postupně se jimi probíjím, nacházím další zelená klíč za lehkám puzzlem s dvěmi tlačítky a dvěmi dírami.
Za dalšími dveřmi na zelený klíč je hnízdo, které postupně vymlátím, nacházím stěnu s dvěma zelenýma očima, vytahuji jeden zelený gem a vložením zpět se mi otevře stěna. Za ní se nachází copper key a hlavně Mantis Idol, zelená maska kudlanky.
Po vložení Sword of Hunger do posledních úst v levelu 2 se otevírají konečně klíčové dveře na konci chodby, kterou lemují zavřená ústa. Vcházím do nich a shledávám se zde se zjevením neskutečného sympaťáka, takový ten typ, s kterým byste šli krást koně nebo kdykoliv zašli na pokec u piva.
Má to však háček, je právě neskutečně vytočený, slušně řečeno. Po milém představení za mnou jako správný kámoš zabouchává natrvalo dveře, kterými jsem vstoupil a přede mnou zůstávají už jen schody do dalšího patra, u kterého si je Dran Draggore naprosto jist, že jej nemám šanci projít a přežít.
Khelben mě opět kontaktuje, sděluji mu, kdo se mi zjevil. Varuje mě, že je to velmi nebezpečná bytost, bude muset obeznámit Lordstvo ve Waterdeepu, následně se kontakt přerušuje s tím, že už nejde znovu navázat.
Jsou zde místa s nášlapnými plošinami, které různě otevírají a zavírají stěny. Je tady pasáž s prostupnými chodbami, která se nemapuje, ale odkazuje na ní svitek z levelu 2, kde je pasáž zmapována. Za prostupnými zdmi nacházím Beholdera zaseknutého v díře, chce, abych jej osvobodil. Samozřejmě tady člověk nesmí věřit nikomu a ničemu. Tlačítko na zdi způsobí průvan, který mě hodí dírou nahoru. Je zde pár zajímavých věcí, hlavně diamantové kladivo. A taky Beholdeři, v podstatě už klasičtí. Je třeba je ubít a různě před nimi ustupovat a útočit na ně ze zálohy.
Dalšími otravnými potvorami jsou zde plamínky, jdou těžko zasáhnout.
Cíl levelu je jasný, dostat se k jakémusi značkovači, který z party udělá členy sekty chrámu Darkmoonu. Je třeba pobít dva beholdery, kteří hlídají kostku s obtiskem ruky. Po té, co vkládají členové party. Po té jsem teleportován zpět ke vstupu do chrámu. Nevím, jestli nebude teď kamarád Dran namíchnutý ještě více. Ale co uuž. Podle všeho jsem měl v levelu 3 zemřít, ale já to prošel. Teď uvidím, co dál v Chrámu, s tou značkou, že jsem členem bych mohl dělat, že jsem fakt členem, že :-)
Z faktického pohledu by se dalo říct, že má stříbrná věž 4 patra, ale level 1 je rozdělen, jak jsem zmiňoval níže, jakoby do mezipatra. Mnohdy jsou zde jen schodiště, když by to člověk mapoval sám na papír bez automapingu, tak by bylo těžko identifikovatelné, do jakého místa na papíře do mapy ty schodišťové mezipatra umístit. Málokoho by asi i napadlo dělit první patro nebo to jedno vězeňské patro na část A a B a umísťovat ji na jeden papír. Kreslil by to každý asi jako levely zvlášť, jen by neodpovídaly takovému tomu schématu mapy na 30x30 čtverců.
Zpět do chrámu:
Crystal Tower - Level 1:
Vstupuji tedy po schodech za otevřenou zdí, kde byly symboly mraků, do Silver Tower, level 1 A. Tady mě uvítá nějaký dědeček sdělující mi, že půjde o zkoušku. Po té, co se vykecá, tak zmizí.
Čeká mě frustrující snaha proběhnout halou s elektrickými výboji, což logicky skončí vždy smrtí a tak volím asi zřejmě jedinou cestu, proběhnu dvěma blesky do bezpečné chodbičky, která vede ke rozdvojené pasáži. V jedné je místnosti s ústy, které chtějí tři kosti. Za odměnu mi dají Bone Key. Dále chodbička ústí do pasáže s dvěma zamčenými dveřmi. Na co jsou zamčené dveře se zelenou klíčovou dírkou nevím. Druhé jsou zamčeny na copper key, ještě jeden v zásobě mám a tak dveře otevírán, jsou za nimi schody do levelu Silver Tower 1 B.
Jdu z pasáže s hnízdy pryč, je tu totiž ještě jeden směr, dveře zamčené na bone key, který samozřejmě máme a tak je odemykám. Klikatou chodbou jdu do místa s nášlapnou plošinkou a do haly, kde jsou 4 páky, z jedné strany jsou zavřené dveře. Nápis na zdi mi radí, že klíčem je víra. Víra v co? Záhy je jasná jedna věc, v něco mám věřit. Za dveřmi jsou totiž v další klikaté chodbě další troje dveře a páky na zdech je otevírají. Jenže také některé páky otevírají propadliště před dalšími pákami a jak na potvoru, po vyzkoušení všech kombinací, aby se otevřely všechny dveře se podaří otevřít troje v řadě, ale ty čtvrté ani náhodou, prostě díra zabrání přístupu k páce.
Samozřejmě jsem našel před čtvrtými zavřenými dveřmi na jedné zdi i tajné tlačítko, to nedělalo nic. Několikrát jsme se propadl i do děr, ale nikam to nevedlo. Nad tak jednoduchou věcí jsem si lámal hlavu několik dní (přiznávám zpoždění také díky sledování záznamů utkání v MS Ragby ;-). Nebyl jsem schopen se ani rozvzpomenout na řešení z předchozích výletů zde před léty. No ale pak se mi najednou rozsvítilo, vždyť jasně, tlačítko udělá klíčovou díru před pákou iluzorní, jen tomu věřit. Takže problém vyřešen a díky tomu mohu vstoupit otevřeným průchodem do Silver Tower levelu 2...
Silver Tower Level 2: Musím zmínit, že lobotomie odstupu času je úžasná a vůbec si nepamatuji, jak jsem situace řešil kdysi, takže jsem potupně zakysl, abych teda nakonec byl donucen k návratu do levelu 1. Ale popořadě:Dědula, který mě uvítal po vstupu do věže, se mi zjevuje opět a radí mi, že dveře napravo mě posunou dále, dveře nalevo jsou past. Procházím tedy dveřmi na levo, tam je teleport, který mě přenese do pasáže směřující do levelu 2.
Přivítali mě tady hadi tří různých barev. Jsou to potvory, pokud kousnou, jsou jedovatí. Nicméně moje parta je už na vysoké úrovni a většinou tyto hady dává po pár ranách.
Dalším uvítáním byli jacísi pomrzačení beholdeři. Je třeba je střelit z dálky, padnou po jedné ráně, jenže s výbuchem, takže není vůbec dobrý nápad do nich seknout na blízko.
Přivítali mě tady hadi tří různých barev. Jsou to potvory, pokud kousnou, jsou jedovatí. Nicméně moje parta je už na vysoké úrovni a většinou tyto hady dává po pár ranách.
Dalším uvítáním byli jacísi pomrzačení beholdeři. Je třeba je střelit z dálky, padnou po jedné ráně, jenže s výbuchem, takže není vůbec dobrý nápad do nich seknout na blízko.
Dveře II vedou k rozcestí opět na levo a pravo, na stěně uprostřed jsou ústa, která mi poradí, že je třeba pozavírat všechny jejich druhy a pak na mě roztomile vystřelí fireball. K čemu sloužilo číslování dveří jsem nepochopil, ale asi to ničemu nevadí.
Vydávám se nalevo, tam jsou dvoje zaseknuté dveře, jedna finta s dead endem, kdy rada zní, vyberte ty pravé dveře. Samozřejmě jsem zvolil ty napravo, nalevo je to past, která by mě uzamkla navždy. V tomhle trochu používá EoB 2 sviňárnu, jsou zde místa, z kterých není cesta ven. Naštěstí vám to dá velmi záhy najevo, chce to nebýt zbrklý a nepřepsat si pozici.
Po likvidaci hadů a posbírání různých předmětů a klíčů se vydávám zpět k rozcestí s ústy a jdu tentokráte napravo. Hlavním úkolem je zde pozavírat spoustu úst a přijít na hinty, které vám dávají. Jedny jde zavřít jakýmkoliv svitkem, další jsem zavřel 5 kameny (pokud někdo nevláčí s sebou kameny z vězeňského levelu, tak je tady za jednou tajnou zdí místnůstka, kde výklenek proměňuje malé předměty na šutry). Jedny ústa chtějí nějaký potion. Po mírném tápání se vracím k zaseklým dveřím na rozcestí směrem v levo. Jedny jdou najednou otevřít, nevím, jestli jsem to zkoušel před tím nějak nedbale nebo co. Druhé však neotevřu ani náhodou. Ale proč to zmiňuji, za těmi jedněmi zaseklými dveřmi je rooten food. Jo, tohle přesně chtějí další ústa.
A pak nastává zákys. Zbývá zavřít další tři ústa. Jedny chtějí nějakou přírodní krásu, červenou a tenkou, druhé chtějí nějakou nasycenou čepel, které se nebudou bát dotknout a třetí chtějí z nižšího patra předmět se skrytým svitem. Ani jeden z těchto tří předmětů nemám v inventáři a je jasné, že mě čeká návrat do Silver Tower levelu 1 a budu se muset pokusit projít někam těmi blesky, které mě obvykle nejméně po třetím kroku v nich zabijí.
Ještě jedna zajímavost stojí za zmínku. V levelu 2 jsou dveře, za kterými jsem upozorněn, že jde o past, když jimi projdu, je zde nějaký zraněný týpek, který říká, že mě varoval. Pak mi řekne stručný příběh o tom jak sem byl zahnán hady a není odsud cesta ven. Mám dvě možnosti, zabít jej nebo odejít. Nezabíjím jej a odcházím, zabít jej znamená zde uvíznout navždy. A nyní zpět do levelu 1 do místnosti s blesky pohledat další předměty pro hladová ústa...
Zpět v Silver Tower Level 1 část A s blesky:
Jsem zpět v levelu 1 a vracím se do části s elektrickými výboji. Pasáž do levelu 2 vedla pravou chodbou přes jeden výboj. Nyní zkouším jít doleva, cesta přes dva výboje, 2x mi zemřelo několik postav, na potřetí procházím beze ztrát, jen s těžkými zraněními. Vyléčím partu a rozhlížím se kolem. Nacházím se v menší hale se 4 dveřmi. Za každými je schovaná kudlanka známa z prvního dobrodružství levelu 11, akorát se mi zdají nějaké tmavší. A nikdy jim nevěřte. Jednu zraněnou jsem vyléčil a stejně na mě zaútočila. Z jedné z kudlanek vypadává zelený klíč, což znamená, že se dostanu přes dveře na zelený zámek na odbočce doprava přes jeden blesk.V jedné místnosti je zraněná postava, trpaslík, beru jej teda do party, ale zase mám v partě přetrpaslíkováno. Nevím proč musím pořád narážet na trpaslíky. Docela by se mi šiknul nějaký zloděj do party, protože nevím, co s těmi zamčenými dveřmi v templu, ke kterým nemám klíč, možná by to paklíčem nějaký zloděj zvládl. Procházím tedy elektrickými výboji zpět, vydávám se ke dveřím na zelený zámek.
Za dalšími dveřmi na zelený klíč je hnízdo, které postupně vymlátím, nacházím stěnu s dvěma zelenýma očima, vytahuji jeden zelený gem a vložením zpět se mi otevře stěna. Za ní se nachází copper key a hlavně Mantis Idol, zelená maska kudlanky.
Běžím zpět do levelu 2 k ústům, které chtějí předmět se skrytým svitem. Vkládám do nich Mantis Idol. Ústa mi oznámí, že jsou gate keeper a otevírají jedny z dveří v Silver Tower level 2, které mi dosud byly uzavřeny v levé části levelu.
Za těmito dveřmi se nachází Red Gem a je jasné, že bude patřit do úst, které chtějí malý červený předmět přírodní krásy.
Stále mi zůstávají jedny ústa zavřít, chtějí nějakou čepel a mně nezbývá, než se vrátit zpět do levelu 1 s blesky, či elektrickými výboji. Obrním se trpělivostí, chce to několik pokusů, ale nakonec se mi podaří sice s polovinou party v bezvědomí proběhnout místností s blesky do pasáže, kde je houf kudlanek. Pobíjím je a získávám neskutečný pocit vítězství, že jsem to nakonec prošel, pořád jsem doufal, že něčím někde ty blesky vypnu, ale bylo nutno je fakt proběhnout.
Za těmito dveřmi se nachází Red Gem a je jasné, že bude patřit do úst, které chtějí malý červený předmět přírodní krásy.
Stále mi zůstávají jedny ústa zavřít, chtějí nějakou čepel a mně nezbývá, než se vrátit zpět do levelu 1 s blesky, či elektrickými výboji. Obrním se trpělivostí, chce to několik pokusů, ale nakonec se mi podaří sice s polovinou party v bezvědomí proběhnout místností s blesky do pasáže, kde je houf kudlanek. Pobíjím je a získávám neskutečný pocit vítězství, že jsem to nakonec prošel, pořád jsem doufal, že něčím někde ty blesky vypnu, ale bylo nutno je fakt proběhnout.
Získávám tady Sword of Hunger, což napovídá, kde jej použít. Páka v této pasáží navíc zastavuje výboje elektřiny a tak bude cesta zpět hladší.
Má to však háček, je právě neskutečně vytočený, slušně řečeno. Po milém představení za mnou jako správný kámoš zabouchává natrvalo dveře, kterými jsem vstoupil a přede mnou zůstávají už jen schody do dalšího patra, u kterého si je Dran Draggore naprosto jist, že jej nemám šanci projít a přežít.
Silver Tower level 3:
Po vstupu do levelu 3 mě přivítají staří známí, tentokráte praví Beholdeři. Ne takoví ti mrzáci, co hned vybuchnou. Přes sérii teleportů, kde získávám klíče ke čtyřem zámkům, které otevírají cestu dále se dostávám do hlavní části třetího patra.Dalšími otravnými potvorami jsou zde plamínky, jdou těžko zasáhnout.
Cíl levelu je jasný, dostat se k jakémusi značkovači, který z party udělá členy sekty chrámu Darkmoonu. Je třeba pobít dva beholdery, kteří hlídají kostku s obtiskem ruky. Po té, co vkládají členové party. Po té jsem teleportován zpět ke vstupu do chrámu. Nevím, jestli nebude teď kamarád Dran namíchnutý ještě více. Ale co uuž. Podle všeho jsem měl v levelu 3 zemřít, ale já to prošel. Teď uvidím, co dál v Chrámu, s tou značkou, že jsem členem bych mohl dělat, že jsem fakt členem, že :-)
Jsem zpět v chrámu a jdu rovnou k ústům, které mi tam říkaly, že jen člen může vstoupit. Jelikož jsem označkován, jsem členem. čeká mě bariéra se zeleným křížem, která jde rozbít. Po dalších pár kombinacích s tlačítky se mi otevírá chodba se vstupem do Crystal Tower.
Crystal Tower - Level 1:
Po vstupu do Krystalové věže mě čekají zatím jen prázdné chodby prvního patra, procházím do většího sálu, tam je tajná chodbička za zdí s teleportem. Ten mě hází do malé pasáže s menší halou, kde leží nějaký zrcadlový štít (důležitý!). Vracím se dalším teleportem do vstupní pasáže, procházím pár chodbiček a jedinou cestou dále jsou schody nahoru, do druhého patra.
Crystal Tower Level 2:
Vstupuji do pasáže, kde můj mág odhaluje magickou povahu zdejších zdí. Nachází se tu ve zdi i dvě podobizny asi nějakého mága. Když na jednu zakouzlím dispel magic, otevře se chodba. Postupuji dále, za jedněmi dveřmi nacházím starého slepého mága, velmi mocného. Chce opustit svět s tím, že mu musím pomoci, musím se ho dotknout a jeho moc pak prostoupí dotyčnou postavu. Risknu to se svým mágem a získávám level zkušenosti navíc. (Na screenech můžete vidět, že se spustil nějaký bug, text není bílý, jako obvykle, ale zčernal. Po skončení rozhovoru různá místa na obrazovce hrají různými barvami, pomůže restart hry).V tomhle koutě věže už nic není, tak se vydávám dále chodbami. Konečně narážím na první potvory, obludka s krunýřem. Za dalšími dveřmi je velká hala a v ní se rojí podivné čtyřnohé potvory vypadající jako nějaký druh dinosaura s dlouhýma rohama a svítícíma očima. A jsou top zřejmě bazilišci, protože dokáží způsobit zkamenění.
V levé sekci od ornamentu je místnost s teleporty, postupně do nich vcházím, až mě to hodí do chodbičky, kde je druhý gem. V této pasáží u teleportů se ještě nachází průchozí zeď vedoucí na sever chodbou a do další místnosti s třetím gemem.
Všechny tři gemy vkládám do ornamentu a otevírají se mi dveře, které byly napravo od této místnosti.
Postupuji tedy dále. Vcházím do sekce napravo, kde je místnost s 6 nášlapnými plošinkami, vkročením na ně si zavírám vždy chodbu před sebou, zatím neznám řešení a tak se vydávám na sever.
Tady mě čekají jedny zamčené dveře hned po příchodu do pasáže, následně vstupuji do místnosti přehrazené dírami, za nimiž je plošinka. Ta potřebuje zatížit něčím obzvláště těžkým. Na zdi je tlačítko a tak jej stisknu a za dírami se objeví bazilišek, který vstoupí na plošinku. Jedna z děr se zavírá, probíhám, zabiji baziliška a jdu dále.
Dále nalevo je brutální sekce plná potvor s krunýřem a plošinkami, které spouštějí z různých stran firebally.
Snažím se nejprve pobít potvory, protože i ty sešlápnutím plošinky spouští fireball. Nacházím několik klíčů a zavřené dveře, ke kterým patří. Také nacházím druhý štít vypadající jako zrcadlo.
Snažím se nejprve pobít potvory, protože i ty sešlápnutím plošinky spouští fireball. Nacházím několik klíčů a zavřené dveře, ke kterým patří. Také nacházím druhý štít vypadající jako zrcadlo.
Odemykám zámek ve tvaru lastury, nebo spíše toho krunýře, co mají typ otvory na zádech a vcházím do chodby, na jejichž konci je teleport a ústa, které mě vyzývají k položení všech holy symbolů a magických knih, aby mě přenesly do matky všech bitev. No hurá, to mám radost. Nakouzlím na sebe všechny ochrany co jde a odhazuji tedy na určené místo předměty, díky nichž mohu kouzlit. Tedy kříže a knihy. Magické hůlky si ale mohu ponechat a mám jich požehnaně nasbíraných z prvního dobrodružství pod Waterdeepem, tak třeba to bude stačit.
Vstupuji do teleportu a tam na mě ve větší místnosti čeká cca 6 želv, tedy těch bastardů s krunýři. A heuréka, já mám magickou hůlku cone of cold, takže 4 hned zabíjím a další dvě upižlám meči. Uff. Vzhledem k tomu, že čelně se setkat s tímto krunýřovcem znamená mít po druhém úderu mrtvou postavu, tak to dopadlo luxusně.
Z této místnosti procházím průchozí stěnou do další chodby s teleportem, ta mě přenese do další chodby, kde se dá dostat jen probitím skla, které mě každým úderem zraňuje, ale nakonec to zvládnu rozbít. Následuje odpočinek, hodně dlouhý, protože klerici nemohou sesílat léčivá kouzla bez kříže.
Další teleport mě hází do chodby s podivnou příšerkou s dlouhým nosem, nebo něčím, jako chobotem, jako od tapíra. Porážím jej a získávám Eye of Talon. Zatím teda nevím, na co to je, ale na něco to bude, to je jasné.
Dalším teleportem procházím...do další místnosti, kde je další štít vypadající jako zrcadlo. Z této místnosti vede průchozí zeď do haly přerušené dírami, jak se tam muselo stisknout to tlačítko, aby se objevil bazilišek, který stiskne plošinku.
Otevírám dveře na crystal key, který jsem našel, jak jsem se zmiňoval o těch klíčích, které tady nacházím, zrcadlovou pasáž je třeba otevřít správnou kombinací stisknutých tří pák a tlačítka. Získávám Amulet of Life. Taky zatím nevím, na co je.
Vracím se do místa, kde je 6 nášlapných plošin a zavírají přede mnou zeď.
Řešení je nakonec snadné, v první řadě plošinek dále od pohyblivé zdi jsou dvě krajní, které reagují na položení předmětu, takže se stačí postavit na jeden kraj a na druhý naházet předměty a tím posunu zeď na opačný kraj, než jsem já. Pak je průchod jednoduchý. Za touto částí je chodbička s dveřmi, u kterých je na zdi důlek přesně na Eye of the Talon. Je třeba jej vložit a pak zase vytáhnout, dveře se otevřou. Následuje ještě past v uzavřeném prostoru a krunýřovci, ale všechno pobíjím, tlačítkem mohu otevřít zapadlé dveře, ale hlavně, dále se vydat chodbou, kde vede schodiště do dalšího levelu.
Crystal Tower Level 3:
Hned na úvod levelu mě přivítá skleněná bariéra zamčena na dva klíče (shell key a crystal key). Za nimi jsou schody nahoru, asi do dalšího patra, ale nejprve bude třeba prolézt patro 3.Nalevo (západ) této sekce je průchozí zeď do místnosti s třemi plošinkami, dvěma dveřmi a jedním tlačítkem mezi nimi. Nápis na severní zdi říká, že půjde o cestu plnou stráží, nápis na jižní zdi sděluje, že jde o zkratku. Jakkoliv se snažím mačkat plošinky a tlačítko, stejně se mi povede otevřít jen ty jižnější dveře, tedy zkratku, tak do nich vcházím, tam je teleport do místnosti se shell key.
Pak se teleportem vracím zpět, nyní jdou otevřít i ty druhé dveře, tak je chodba s putující dírou, je třeba přijít na posloupnost pohybu té díry a chodbu přeskákat. Následuje teleportace do místnosti, kde musím čelit útoku 4 těch potvůrek s dlouhým nosem a beraními rohy. Docela tuhá bitva. Z jedné z potvůrek vypadává crystal key. Dalo by se říci, že nyní mám oba klíče, jenže hala zde pokračuje dále a na konci jsou zamčeny dveře rovněž na crystal key.
Nacházím i čtvrtý zrcadlový štít.
Ty zmíněné dveře jdou ovšem obejít z druhé strany průchozí zdí, takže Crystal Key na ně plýtvat nebudu.
Chodbou procházím dále, před jedněmi dveřmi je past spouštějící blesky, za dveřmi je plošinka, která dveře za mnou zavírá a já se ocitám v hale, v které létají firebally a prochází několik rohatých nosatých potvor. Když oblast vyčistím, spustím past uprostřed, která spustí všechny 4 firebally z každé strany a uzavře mi cestu k uhnutí. Nakonec proběhnu a přeci jen se 4 vyhnu, jeden mě zasahuje. V místnosti po levé straně od navždy zapadnutých dveří nakonec nacházím opravdu pekelně skryté tajné tlačítko, doufám, že jsem jich takových doposud neminul někde více.
Tím se mi otevírá další cesta.
Nacházím dveře, naproti ním je otvor, je jasné, že z tadyma budou létat firebally a to hned po sešlápnutí plošinky právě za dveřmi, naštěstí je hned vedle možnost ustoupit do malé slepé uličky.
Procházím tedy a ustupuji a čelím obrovskému státu rohatých nosatců. Kdo má nízký level postav, může si právě pomoci firebally létajícími z otvoru, potvory k vám přijdou a hned dostávají zásahy. Hned vedle plošinky je ovšem tlačítko, které zavírá dveře a tím i cestu fireballů k vám. Já to zavřel a tvrďácky jsem pobil nepřátelé meči a kouzelnými hůlkami. Bylo jich fakt hodně.
Cesta se dále větví na rozcestí vedoucí do dvou velkých hal na každé straně. V jedné nacházím zvláštní zámek ke dveřím ve tvaru podlouhlého kříže. V druhé na zemi zde leží pátý zrcadlový štít a na stěně je páka. Ta otevírá další velkou oblast plnou rohatých strážců a taky chodbičku se skleněnými bariérami. Ty jdou překvapivě rozbít silou a za ní nacházím Jakousi hůl ve tvaru kříže s názvem Starfire. Bezpochyby bude pasovat do toho zámku ve tvaru kříže. Také nacházím kouzlo Stone to Flesh, které zapíši mágovi do knihy.
Pokračuji dále chodbou a zjevuje se mi Khelben. Sděluje mi, že mě Dran našel a že budu muset čelit jeho smrtícímu kouzlu, na které nefunguje ani oživení (ressurection) a proto jej budu muset zmást. Khelben mi posílá Amulet of Ressurection, který by mě měl automaticky v případě smrti přivést k životu. Proto se mám nechat za následnými dveřmi zabít Drannovými strážci, což Drana zmate, jeho kouzlo se mine účinkem a amulet mě pak zpět oživí.
Samozřejmě mi to připadá jako strašná kravina, navíc si matně vzpomínám, že mi Khelben posledně říkal, že už nebude možno navázat s ním kontakt.
No, a šestý smysl mě nemýlil, pobil jsem strážce, místo abych se nechal zabít a zjevil se mi opět pořádně namosurený Dran, nejprve tedy jako Khelben, postupně se v Drana proměňujíc. Ha, neskočil jsem mu na lep, tohle si prostě zvykat nebude.
Za tímto malým rozhovorem mě čeká cesta několika puzzly jako kombinování pěti plošinek, které zprovozňují dva teleporty za dírami, do kterých je třeba hodit minimálně 6 předmětů, dokud se vše nepovedlo nastavit tak, aby za skleněnými bariérami na 6 políčcích s plošinkou nebyl přes teleport vržen jeden předmět. Každá kombinace pěti plošinek vrhne předmět na jiné políčko, je třeba přijít na to, aby prostě všechny za bariérou byly stlačeny, otevřou se dveře. Za nimi je třeba projít pasáží několika schody nahoru a dolů a místnostmi s pohyblivými dírami, je třeba je proběhnout samozřejmě tak, abych nespadl nějakou dírou dolů. Nakonec docházím do finále této pasáže, ve výklenku je prsten s dalším Crystal Keyem, to asi pro případ, že bych vyplýtval ten jeden, co jsme našel a pasoval ke dveřím, které jsem neodemkl, protože jsem je oběhl z jiné strany.
Teleport mě hází prakticky na začátek levelu 3 a já mohu odemknout dva zámky u skleněné bariéry, která se otevře. Schodiště za ní mě vede do dalšího patra nahoru, tedy Crystal Tower, level 4.
A tady pro dnešek putování ukončíme a do Krystalové věže level 4 a následně na finále se podíváme příště v reportu číslo 3.
Ringo
Pozn: opět podotýkám, že denní rozpisy hraní postupně zveřejňuji na stránkách DJ Old Games v deníku ke hře.
Ahoj, krasa. Jinak blesky v ST 1 se daji vypnout;)
OdpovědětVymazatMatně si vybavuji páku, ale ta byla až za těmi blesky, šlo to tedy vypnout až v momentě, kdy už jsem to měl okolo v podstatě pořešené.
VymazatJa tu pasaz poprve prosel podle navodu v excaliburu. V bleskach vede stezka, kdy se postupne vypinaji, jen na jednom miste vzdycky uderi. Pak to chtelo mit stesti a rychle se dostat mezi pribihajici kudlanky. Ale zjevne to slo hrat i jinak.
OdpovědětVymazat