Bravely Default

Platforma: 3DS / Žánr: jRPG / Developer: Silicon Studio / Vydavatel: Square Enix / Rok: 2012


Bravely Default je klasické japonské RPG, kterému na jednu stranu vůbec nic nechybí, ale bohužel ani nenadbývá. Nedá se svítit, mám tento pocit už od RPGček z PS2. Nějak postrádám tu invenci RPG her ze SNESu a Playstationu 1. Nicméně pokud si chcete užít nové a zároveň tak trochu klasické RPG SNESového charakteru s moderními featurami, tak je tato hra na Nintendo 3DS jasná volba. Jde o duchovního nástupce hry 4 Heroes of Light z Nintenda DS.




Hra není a zároveň i je tak trochu Final Fantasy. Bere si hodně z job systému stařičké Final Fantasy 3. Postavy se tedy učí spoustu povolání a může z nich používat různé skilly, dle levelu povolání a skillů, které se pro daný level naučí. Nechybí trénování v klasické podobě, nasbíráte expy a po určitém množství se postava posune na další level. Trénujete tedy jak postavu v základu, tak i povolání. To tu bylo již mnohokrát. Tentokráte obaleno do líbivé grafiky na 3DS se spoustou přehledných menu. Přímo s Final Fantasy hru ovšem pojí příběh točící se kolem krystalů. Je to taková typická 4 heroes Final Fantasy.


Po grafické stránce se ale vesměs taky nesetkáme s ničím revolučním, hra tak trochu připomíná mix Suikoden Tierkreis z NDS, remaku Final Fantasy IV na NDS, trochu obaleno do temnoty jako v Persona nebo Shin Megami Tensei sérii a grafika prvního města značně připomíná pěkný vodovkově kreslený styl z SaGa Frontier 2 z PS1. 


Po hudební stránce je hra v celku příjemná, za co bych ale zavíral nepodmíněně je dabing, ten ve hrách nemusím obecně. Zde věčně ukňouraná bílá kněžka vám brzy poleze na nervy. 


Příběh hry je taková klasická patlanina, není už totiž moc co vymýšlet, takže tu je boj dobra se zlem, občas se zlý dá na stranu dobrých, aby to nebylo úplně přímočaré, samozřejmě vás bude zajímat, jak to všechno skončí, ale příběh nebude tím hlavním lákadlem. Nejzábavnější na hře jsou ty RPG prvky jako trénování postav a jejich povolání. 


Souboje jsou naštěstí tahové, tady přeci jen jeden inovativní prvek je. Za jedno kolo může postava seslat až 4 útoky, ale musí pak počítat s tím, že pokud nepřítel přežije, tak má 4 útoky najednou on a to nemusí vždy dopadnout dobře, takže je třeba taktizovat, kdy této příležitosti využít. 


Ve hře je i minihříčka, stavba městečka, díky kterému získají postavy další bonusy. Co mi přijde naprosto zbytečné, tak jakási snaha i o online hraní s kamarády, kdy si můžete posílat postavy jako jakési strážce a pomocníky. Dále jsou ve městě bossové, které kamarádům můžete přihrát jako cíl, na kterém se vyřádí a nebo taky vylámou zuby. V podstatě nepotřebná blbina. 


Hru bych shrnul asi tak, že autoři posbírali hromadu nápadů z let minulých od různých her, nasypali do jedné nádoby, zamíchali, protřepali a vysypali solidní hru, kterou by každý vlastník 2DS/3DS měl mít, protože za to stojí. Ale nějaké životní pařby typu Final Fantasy 7 od toho opravdu nelze očekávat a hra se o to vlastně ani nesnaží. Zábavná je, tak co. Kritika je daná holt dlouhými léty hraní spousty japonských RPG a asi mě už překvapí a dostane máloco nového. Jsem spíše rád za povedené remaky jako byly Dragon Quest 4, 5, 6 na NDS a Dragon Quest 7 na 2DS/3DS. Nicméně ani tak si druhý díl Bravely Default uniknout nenechám a u něj zase někdy příště.

Hodnocení: 80%

Ringo

Pozn.: Obrázky jsou převzaty z internetu.

Komentáře

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?