Eye of the Beholder 2: The Legend of Darkmoon - report č. 3 finále

Platforma: Amiga AGA / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1991


V minulém reportu č. 2 jsme skončili levelem 3 Crystal Tower. Nyní pokračuji do

Crystal Tower level 4:
Jelikož jsem poctivě sbíral v předchozích patrech zrcadlové štíty, tak jsem nyní odměněn docela hladkým postupem. Kromě toho, že po vstupu do čtvrtého patra pobiji pár duchů mě přivítá socha mága, který mi sděluje, že mě čeká bludiště, kde se stěny mění a je opravdu pro otrlé a zkušené dobrodruhy. Ptá se ,zda skutečně chci do bludiště vstoupit. Miluji bludiště, fakt, jak v parku vidím taková ta keltská bludiště, v kterých je třeba najít cestu ven, hned do toho jdu....to jsem ale odbočil. Takže jak říkám, svolím k cestě do bludiště a jdeme na to.


Nejprve je třeba na věšáky v následné sekci pověsit všech 6 zrcadlových štítů, aby se mi otevřely dveře dále. Následně je potřeba je posbírat a každému je dát do ruky a to tak, aby byly nejlépe aktivní.



Bludiště opravdu občas mění strukturu. Co je nemilé je to, že je plné medůz. čistím tedy level od medůz a přes to, že mám štíty, stane se mi v momentě, kdy mě obklíčí, že mi přeci jen zkamení trpaslík Tanglor. Bohužel jsem si toho nevšiml včas a tak postupuji i se zkamenělým trpaslíkem.
Jako co, nic si nenalhávejme, mám jej chvíli, stál za pendrek a tak jeho oběť oželím, alespoň je za hrdinu. Kouzlo Stone to Flesh mám sice napsáno v knize, ale můj kouzelník na 11 levelu jej bohužel nemůže seslat.


V bludišti najdu v jednom koutě stone dagger, asi do teleportu. Později nacházím před klíčovou pasáží Hilt of Talon, vypadá to jako rukojeť nějakého černého meče. Pak je tady klíčová pasáž, kde je třeba uzavřít dveřmi 4 medůzy na 4 plošinkách. Pomůže k tomu kouzlo Hold Monster, aby vám nepláchly. Po té, co jsem 4 medůzy uzavřel se mi nakonec otevírá finální pasáž tohoto levelu.




Vejdu do sekce, kde je plno duchů, pobíjím je. Pak je tady plošinka, na kterou když vstoupím, uzavře mě to do skleněného koridoru a zjeví se mi můj oblíbenec, Dran. Jako každý víte, že fakt nejsme kámoši a nikdy jsme nebyli, i když jsem doufal, že mi přibude někdo další do přátel a dovrším tak pěkného kulatého čísla 3000 přátel, ale holt tenhle týpek mě evidentně blokne. No nemá mě rád.



Crystal Tower level 5:
Dran mě nechá propadnout do další pasti. Čeká mě level s úzkými chodbami a boj s obry, kteří tu chodbu celou zaplní. Takže je nutno postupovat opatrně a ty obry okopávat a ustupovat, co to jde, aby mě nezasáhli. 


Jsou zde chodby s pohyblivými dírami a je třeba dávat pozor, abych do nich nespadl. Vždycky existuje nějaká posloupnost zavírání a otevírání děr a tu je nutno vysledovat. Nic složitého, nic dramatického. Nakonec nacházím zřejmě vůdce trpasličí smečky, který se mi vyplakal na ramínko, jak jsou zde uvězněni, nakonec odchází a nechává zde ležet Tongue of Talon. Asi něco, co patří k Hilt of Talon. Za králem obrů je teleport, kterým je možno se díky stone dagger teleportovat zpět do chrámu.



Jinak ty obry přes celou chodbu považuji za jeden z grafických vrcholů dungeonovského snažení napříč všemi hrami tohoto žánru.

Nyní si zrekapitulujeme celou Crystal Tower a její strukturu. Věž má 5 pater:
Level 1 - malinkatá, defakto jen přestupní pasáž.
Level 2 - Velmi zapuzzlovaná pasáž plní bazilišků a krunýřovců. Jeden z nejrozsáhlejších levelů hry.
Level 3 - Level plný rohatých nosatců.
Level 4 - Labyrint s medůzami, nejrozsáhlejší level hry a je zde první části důležitého artefaktu (Hilt of Talon)
Level 5 - level plný obrů, jak se ukázalo, nebohých, zajatých v tomto bludišti. Ale svatoušci to nejsou ani náhodou. Zde je druhá část důležitého artefaktu (Tongue of Talon)


Jelikož se blížíme finále, nebylo by od věci také zrekapitulovat stav postav. Jde o partu pokračující z EoB1, tak o mnoho levelů zde tím pádem nepostoupily, navíc jsem získal skvělou bojovnici Calandru, který zastínila ničemu Aruthu, který jako Paladin stojí naprosto za pendrek a jsem rád, že tahle hnida nebude se mnou do EoB3 pokračovat :-) Ale co to plácám, co to je EoB a ještě k tomu s trojkou, že :-) To se mi jen něco zdálo, nebo nějaké Deja Vu, či co :-)


Zpět v Chrámu:
V Crystal Tower jsem našel klíč s rudým diamantem, teď popravdě nevím, jestli jsem to už zmiňoval. Ale přesně tento klíč pasuje do červeného zámku v chrámu, otevírá dveře, za kterými je stěna a v ní je vyrytý obraz meče.



Zde je třeba vložit Hilt of Talon, Tongue of Talon a Eye of Talon. Všechny tři artefakty z Crystal Tower. Stěna se rozpadne, zůstal mi v ruce Talon Sword a já můžu pokračovat dále. 



Drobné fintičky s nášlapnými plošinkami po všech těch zkušenostech hravě vyřeším a otevírají se mi tak schodiště do další věže, tentokráte Crimson Tower.

Rekapitulace map Darkmoon Temple:
Level 1 - Chrám má vstupní pasáž, malinkatou. Lze se odsud díky 4 Horn of Wind dostat do Silver Tower.
Level 2 - okružní pasáž chrámu, lze se zde dostat do Crystal Tower a Silver Tower.

V levelu 2 mi zůstaly bohužel uzavřeny troje dveře na jakýsi zámek vypadající jako 1/4 kruhu. Moje chyba, že jsem si do party nevzal zloděje, jeho paklíče by to jistě zvládly.



Crimson Tower level 1 patro 1:
Crimson Tower je úzká věž o sedmi patrech. Přenesením na mapu je ale smrsknuta na 2 levely, to jen tak pro pořádek, že to není věž o dvou patrech.
Do prvního patra vedou z chrámu dvě schodiště, jedno do severní a jedno do jižní sekce.Cílem zde není nic jiného, než vstupy do teleportu nakonec dva z teleportů odstranit. Odkryje se stěna s vyrytým kruhem. Oblast jsem pečlivě prozkoumal a za jedním bannerem se nachází červený kroužek, druhý kroužek vypadl z jednoho z mágů, kteří se tady respawnují a jsou velice obtěžující, metají docela silné firebally.


Kroužek vsunuji do vyrytého kruhu na zdi a otevírá se zeď, pozor, tahle cesta je již jednosměrná, vede do třetí, východní sekce prvního patra, zeď se znovu zavře. Lze projít ještě zpět druhým kroužkem, ale nejsem si jistý, jestli hra pak vygeneruje u nepřátel další kroužky, trochu tuším že ne, takže tady je třeba dávat bacha na save pozice, kdyby náhodou partě něco chybělo, aby to zavčasu získala, než se pustí do této jednosměrné cesty, z které není návratu.


V severní sekci prvního patra je výklenek, který slouží k zásadní věci. Během hry jsem nasbíral nějaké sféry, v nichž byl oheň, Sféry spouštěly ohnivé kouzlo a pak zmizly. Kdo to neprozíravě použije v soubojích a vyplýtvá všechny tyhle koule, které šly nalézt, je zde záchrana. Vložením kamene promění výklenek zde kámen právě na tuto sféru ohně. Já jsem si sebou přinesl sféru jen jednu, měl jsem jen jeden kámen, který jsem si proměnil a pro další jsem musel cestovat hezky zpět do vězeňských katakomb, kde jsem jich pár nechal. Naštěstí jsem jeden našel hned nedaleko. Sféry je nutno k dohrání hry mít 3.
To všechno se ale člověk dozví až ve vyšších patrech věže a jelikož se nejde pak vrátit zpět, tak může nastat neřešitelný problém a vynucený load někde třeba hodně zpět.


Nyní zpět do pasáže, která mě za kroužkovou zdí zavede do okružní místnosti, východní části prvního patra. Zde jsou průchozí zdi vedoucí do dvou tajných koutů a pak k tajnému schodišti nahoru. V jednom skrytém koutě jsem našel podivnou zlatou proděravělou minci.

Schody vcházím do patra 2


Crimson Tower level 1 - patro 2:
V tomhle patře se různě mění struktura stěn, je třeba chodit tak dlouho, dokud nenajdu druhou proděravělou minci a pak jakéhosi pološíleného obra měnícího se ve strom, chce, abych na něj sáhnul. Učiním tak, sebere mi dvě proděravělé mince a za to mi dává jednu normální zlatou minci.
Pak najdu schodiště do třetího patra.




Crimson Tower level 1 - patro 3:
Patro 3 je jen hadovitě stočená chodba s nepříjemnými hell houndy a mágy, kteří mě značně potrápili firebally.


Crimson Tower level 1 - patro 4:
Patro 4 má dvoje dveře zamčené na coin, tady použijeme minci od obra. Stačí otevřít jedny dveře, je to okruh 4 mstností, kde prudí mágové.



Uvězněný obr mi v básničce sděluje tajemství o Dranovi, než ji dořekne do konce, tak ale zkamení. Pravda musí být umlčena. Jako vždy.

Crimson Tower level 1 - patro 5:
Patro 5 je přesně to místo, kde je nutno použít tři ohnivé sféry ve skleněných koulích.
Tři zelené bariéry je třeba odstranit správným natočením dvou tlačítek, vždy obě ve správném směru směrem ke zdi, kde je bariéra.


Po odstranění všech tří bariér je třeba do tří úchytů vložit koule se sférami. Objeví se výtah, který se spustí potažením za kovový kroužek ve zdi, který družinu vynese do Crimson Tower level 2, patra 6



Crimson Tower level 2 - patro 6a:
V patře 6 jsou nepříjemní ohniví salamandři dávající docela velký damage, je třeba je všechny pobít. Ale respawnují se tady. Takže semo tamo se nějaký další objeví.


Na severu a jihu jsou malé místnosti, kde není nic. Aspoň je tu hezký výhled z okna.


Kdo se chce potrápit, tak může vlézt do západní sekce, kde jsou staří známí mozkomorové a to v počtu větším, než je milé. Navíc se respawnují a to docela zásadně rychle.
V podstatě tu ale není nic, jen zajímavá možnost nakouknout do magické koule, která umí ukázat minulost, ale nahlédnout i do budoucnosti. Ta je evidentně nemilá a bude třeba ji zabránit. Taky je tu v podstatě hint, proti komu celou dobu má parta stojí.


Jelikož je značně frustrující a opravdu jen pro otrlé, jako je moje banda, do této sekce lézt, není povinná, ale já si to z principu splnil.






Na východě je ovšem ta správná cesta. Dveře jsou zamčeny a po obou stranách je výklenek s nějakou magickou bariérou. Stačí na obojí zakouzlit dispell magic a bariéry jsou pryč. V každém výklenku je Amulet of life. Odčarováním bariéry se také otevřou dveře. 


Za nimi je umírající nějaký mág, zřejmě bývalý Dranův sluha, který prohodí pár posledních bezvýznamných slov a zemře.
Schody nahoru vedou do patra 7.


Crimson Tower level 2 - patro 6b:
V tomto patře je pár prázdných místností kromě jedné. V té je oltář, nad kterým se sklání největší fešák na světě, Dran, miluji jeho grimasy, mohl by hrát nějaké divadlo.



Rozpovídá se mi o tom, jak je mocný, ty jeho xichty fakt žeru. Nakonec, co předvede všechny své diplomatické čísla, na mě zaútočí. 



Tady se ukáže, že jsme pendrek tvrďáci, prostě normální srabi, kteří pobíhají okolo a trapně útočí ze zálohy, jenže co jiného na zmetka (jinak titulní obrázek tohoto článku), který mě smete dvěma mávnutími ruky, že.


Nebyl to moc fér souboj, ale Dranova síla taky není úplně fér. Když cítí, že jeho zranění jsou fatální, mění se v draka a to je teprve frajer, smetl by mě na jedno dýchnutí. Používám stejnou obíhací taktiku.


Vždycky by mě zajímalo, jestli jsou pravdivé kecy jiných dobrodruhů, že nepoužívají step side a otočku ale bojují férově face to face, protože jsou prostě dobří a umí to. Jasně, machrováníčko a podobně, umím to ubojovat, umím použít správnou taktiku...všechno kecy. 


Nepočítejte, že existuje nějaká zázračná finta jako resist kouzla, láhvičky s giant strenght a podobně. Tohle si prostě odúkrokoval každý.






Dran je poražen, objevuje se Khelben, diví se, že Dran je drak, že tohle nevěděl. Můj úkol končí, teď jsou na řadě bílí mágové, kteří musejí Darkmoon srovnat se zemí, coby místo zla.
Khelben dovypráví své geniální myšlenky a přesouvá mě pryč z tohoto zoufalého místa.


Jsem čekal, že přijedou velké stroje s takovou tou koulí a ono to zvládlo pár chlápků v bílých pláštích (snad to nebyl nějaký klan :-) a zvládli to pár blesky. Sakra, ale takový to byla pěkná kulturní památka.


Závěrečné shrnutí:
Pokud byste chtěli sáhnout po EoB 1 a 2 a nemáte rádi mapování, doporučuji sáhnout právě po Amiga AGA verzích s automapingem. Když nainstalujete z Hoborgových stránek HOBRing (http://hobring.esero.net/) jeho HWA balíček a hry, je to otázka pár kliků myší a všechno se nainstaluje samo bez toho, abyste museli něco složitě nastavovat. Udělá se vám i ikonka na spuštění hry.

Rozhodně bych neradil nalistovat mapy z nějakého časáku a hrát podle nich, totálně by to zkazilo gameplay, vše vidíte dopředu, navíc nepřehlédnete tajná tlačítka ani to, kde co vzít a kde to použít. Druhý díl na této kombinatorice stojí absolutně a je to alfa a omega zábavnosti na této hře, zároveň je pěkně logická a zadání jsou jasná, což činí hru svým způsobem lehčí, než byl EoB 1, kde některé úkoly byly dost o náhodě, že je člověk vůbec našel. Tady máte jasný kombinační úkol a pokud to hráči aspoň trochu myslí, tak na vše přijde logicky sám, nic není třeba hledat po návodech a kazit si tak hru. Nejsou tady žádné sprosté zákysy typu - tadyhle něco udělej a přijdi si na to, co, bez jakýchkoliv vodítek. Na druhou stranu jsou každé puzzly prakticky povinné, protože každý vede k tomu, aby se dalo dostat dále. EoB1 šlo klidně projít bez řešení level Questů, které byly spíše bonusem.


Co tady ale je a na to je třeba dávat bacha, tak nějaké ty pasti typu dead end. Zavření v chodbě bez možnosti úniku tady je asi 2x, jednosměrná cesta ke konci hry, kde když vám chybí něco, o čem jste nedostali od začátku jedinou indícii, tady je jednou, na konci hry. Ukládá se tady ale na 6 pozic, proti jedničce, kde byla jen jedna. Takže si vždy je nutno vymezit jednu z těch pozic jako bezpečnou, že víte, že máte vše, jste v místě, z kterého se dostanete kam chcete a nebo že se dá na všechny nutná místa vrátit. Pokud jste si nevzali do party zloděje, počítejte s tím, že neodemknete v Chrámu Darkmoon troje dveře, za jedněmi z nichž je údajně dost dobrý mág.


Asi bych doporučil si přetáhnout postavy z dílu jedna, některé hektické soubojové pasáže jsou docela tuhé a přemýšlel jsem, jak by to asi zvládly ty postavy na 6. levelech, kdybych začal s novýma. Musel bych asi strávit nějaké hodiny grindovaáním u respawnovacích míst. Na druhou stranu se ve hře pohnete už jen o 1 - 2 levely, pokud sem naběhnete s postavami na 9. levelu z EoB 1. Takže EoB2 je, co se vývoje postav, značně umrtvený. Celá jeho genialita spočívá jen ve velmi chytře navržených puzzlech a struktuře levelů a taky grafice, která je, jak už jsme u Westwoodu zvyklí, naprostý klenot mezi hrami, jasně rozpoznatelný, krásný i na dnešní dobu.


Pokud sáhnete po variantě s automapingem u EoB 1 a 2, automaticky se tím vzdáváte možnosti importu postav do třetího dílu, který je jen na PC. Zároveň je EoB 3 bez automapingu a pokud si jej chcete naplno užít, tak je třeba naladit mapovací aplikaci a smířit se s dvouměsíční pařbou, oproti dvoutýdenní, když je to s automapingem.


Takže můj plán do budoucna - budu zde pokračovat s EoB 3, ale teď si na chvíli dám pauzičku, protože EoB 1 a 2 mi vstoupili do několika rozehraných her, u kterých teď budu hodně těžko navazovat, ale potřebuji dohrát i tyhle a čím déle budu dojetí odkládat, tím více je odsoudím k nedohrání nikdy. Takže EoB 3 bude, budu jej mapovat zde a popisovat zde v deníku. Po nějaké pauzičce. Jestli to bude ještě letos, nebo se do toho pustím hned po novém roce...uvidím :-)

Nyní se tedy loučí zdejší parta po dvou dobrodružstvích, tato parta v EoB 3 pokračovat nebude, budu tam muset nagenerovat novou (podobnost jmen bude čistě náhodná :-) a jít do varianty startu postav na nižších levelech a poloprázdnými spellbooky. No co, aspoň si i tuhle variantu vyzkouším.

See You next time.

Ringo

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?