Nový kousek do sbírky - Stronghold Dungeons&Dragons Kingdom Simulator

Platforma: PC / Žánr: Strategy-RTS / Developer: Stormfront Studios/ Vydavatel: Strategic Simulations Inc. / Rok: 1993


Je to přesně rok a deset dní, co jsem napsal recenzi na hru Stronghold. Je skoro zázrakem, že jsem takřka přesně na výročí získal tuto krabici. Zakoupil jsem ji tedy na eBayi z USA, konkrétně 12.11.2021, dorazila dnes.  


Tuto modlu z první poloviny devadesátek jsem si přál dlouhá léta mít v krabici. Vlastnictví digitální verze na GoGu byla jen chabá útěcha. A jak už to bývá, v letech bohatších na tyto kousky, což byl tak rok 2000 - 2010, jsem to odkládal a vždy dostala přednost jiná méně sehnatelnější krabice a tady jsem si říkal, že počkám. No čekal jsem tak dlouho, až jsem zjistil, že se po Strongholdu za ta léta zaprášilo a zbylo už jen pár buď dezolátních kousků, anebo pekelně předražených. Občas dokonce obojí.

Přední strana krabice

Když to vypadalo, že je vše marné, zásoby z nabídek na eBayi se tenčily a hra stále zdražovala, myslel jsem, že sáhnu dokonce po německé verzi. Ale nemám rád krabice popsány Němčinou. A tak jsem vyčkával a intenzivně sledoval. Obzvláště ten poslední rok poté, co jsem napsal recenzi, a o to více jsem právě toužil po tomto pokladu do sbírky.


Zadní strana krabice

A jak už to u mě bývá, při idylce na chaloupce v horách u hořícího krbu jsem si tak řekl, napojím se na chvíli na mobilní data přes hot spot (nemám na chalupě pevný net) a rychle mrknu na eBay a napíši do vyhledávače pár titulů, které zoufale sháním. A štěstí se na mě usmálo. Zatímco rychle projíždím už známou nabídku Strongholdů, obvykle nějak těžce poškozených a zároveň drahých, najednou koukám, tady je něco nového.

Otevřený manuál

Přišlo mi to jako zázrak. Krásně vypadající nepoškozená krabice, jen možná lehce prohnutý rožek na zadní straně, cena v přepočtu i s poštovným a dovozními poplatky něco málo přes 1800 Kč. No to bych byl ochoten obětovat, když vidím nabídky zdevastovaných krabic i za 2200 Kč. Musím se smířit s tím, že prostě dnes už krabice nebude v přepočtu za 700Kč  - 1000Kč  jako v letech 2000 - 2010. 

Katalog her od SSI přiložený v krabici.

Konec konců hry se v roce 1993 prodávaly někde u Visionu za 1299 - 1399 Kč. Tak co je to o nějaké čtyři stovky navýšení za skoro 30 let, byť teda za použitý otevřený kousek. Takže pohoda, transakce provedena, zaplaceno. Ještě pro jistotu píši prodejci, ať to zabalí navíc do další kartonové krabice, aby nedošlo k poškození při převozu poštou a spokojeně odpojuji net přes mobil, nalévám drink a koukám do plápolajících plamínků na čerstvě přiloženém dřevě. Možná půjdu kouknout ještě ven, jestli není jasno a nesvítí hvězdy. Je to vždy uspokojující pohled, s dobře provedeným nákupem nového kousku do sbírky obzvláště :-)

Ringo

Katalog her od SSI přiložený v krabici.

Katalog her od SSI přiložený v krabici.

Komentáře

  1. Gratulace, z fotek to vypadá na výborný stav a cena v dnešní době přepálenách cen taky OK. Děsně se mi líbí ty SSI letáky :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc moc pěkné, gratuluji. Tuhle krabici bych bral také. Ta přední strana je super, jen to vidím a hned bych hrál :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyhle náhody jsou vždycky fajn :) Cena je ještě v pohodě, obzvláště za takto zachovalý kousek.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásný krabice s ještě krásnějším obsahem. Je Stronghold zasazen do některého ze známých světů D&D?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hra má náhodný generátor map, takže ten svět je spíše anonymní. Může to být kdekoliv v zemích Forgotten Realms.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?