The Colonel's Bequest (aka Laura Bow 1) - report č. 3 - závěr

Platforma: PC / Žánr: Adventure / Rok: 1989


V Deníku číslo 2 jsme sice došli k závěru a úniku  z tohoto hrozného sídla, nicméně potvrzení správného závěru jsme se nedobrali, zkusíme to nyní. Jelikož spousta věcí záleží na tom, jak píši příkazy a examine, look at, search a look into nefungují přibližně stejně, jako v jiných adventurách, kde je třeba příkazy vypisovat, dochází ke spousta přehlédnutím zásadních věcí.


Dále svědomitěji povedu rozhovory, poctivě budu využívat při každé příležitosti Ask about (někdo), tell about (někdo), talk to (k někomu), a taky show (nějaký předmět někomu) a to při každé fázi, tedy časovém posunu, popravdě jsem tohle trochu v prvním hraní flinkal. Do každého aktu vepíšu jen odlišnost oproti minulému konání, která bude mít zásadní vliv na odhalení nějakých nových souvislostí, které povedou k odhalení pravého vraha. 

Předem prozradím, že jsem byl už minule vlastně blízko a závěr jsem mohl odehrát správně, jen si to chtělo u poslední vraždy více všímat Ale je fakt, že spousta indícii mi během hry unikla a díky tomu jsem pojal jednak špatné podezření a jednak jsem pak díky tomu byl na samém konci hry nepozorný, protože jsem myslel, že mám ve všem jasno, i když mi bylo zřejmé, že to takhle přece jednoduché být nemůže :-)


Act I

7:00
Oproti minule řeším okamžitě předměty, které jdou vzít ihned. Jdu tedy do stodoly s lodí, beru zde nádobu s olejem ze stolu a páčidlo z povozu. Pak jdu do kaple, kde páčidlem vylamuji parketu, beru ze skrýše Bibli a čtu si obsah, který mě navádí ke zvonu a pak zmínkou o Lancelotovi k rytíři v domě. Minule jsem zvon vyřešil olejem i bez hintu z Bible, rytíře jsem ale řešil (rovněž olejem) nesprávně, protože jsem olej použil na ruku se sekyrou a smrt mě odradila od dalších pokusů s brněním v hale, až později jsem zjistil, že se má rytíř řešit jinak a olejovat na jiných místech (nebojte, naštěstí ne intimních :-).

Dávám si pozor, abych neposunul čas, než vyřeším a prohlédnu vše, co jde.

Posuny v čase o 15 min.:
1. Návštěva Colonelovy ložnice (přistižení v intimní chvilce s Fifi).
Nebo nakouknutí do Colonelovy ložnice skrze obraz z tajné chodby (přistižení v intimní chvilce s Fifi).
2. Vstup do zábavní místnosti, ke je Gloria s Rudym.
Nebo nakouknutí do zábavní místnosti s Glorií a Rudym. (probírají, kolik má Colonel peněz, jak je nechutný jeho vztah s Fifi a rozchod Glorie s Clarencem).
3. Vstup do místnosti s barem, kde je Gertie a Clarence.
Nebo nakouknutí do místnosti s barem, kde je Gertie s Clarencem a řeší prodej pozemků a domu od Henriho a také Clarencův vztah s Glorií, z kterého její matka Gerie není nadšena).

Stejně jako minule zvolím 1. posun v čase nakouknutí z tajné chodby k Colonelovi, čas se posouvá na:

7:15
Víme z minula, že Fifi udržuje vztah se sluhou Jeevsem, ale tady oblbuje Colonela, zjevně chce získává jeho přízeň hlavně proto, aby získala dědictví, které si pak užije s Jeevesem.
Tajnou chodbou sleduji rozhovor 2. Glorie s Rudym, čímž posouvám čas na:


7:30
Oproti minula, kde jsem to minul, jdu do zahrádky s fontánkou, dávám do hřídele velký klíč z rytíře, otáčím jim, čímž se pustí voda o fontánky a uvolní se socha k otočení, když ji otočím, otevírá se mi tajná chodba do podzemních prostor. Samozřejmě ještě nesmím dovnitř, nemám lampu.
Kromě této odbočky postupuji jako minule, nic jiného se moc nedá dělat, vypadá to, že začátek jsem prošel s maximální pečlivostí.
Dírou v obraze se podívám na rozhovor 3. , čímž posouvám čas na:

7:45
a sleduji rozhovor Gertie a Clarence o prodejích pozemků.

Posun v čase na 8:00 je dán momentálně jedinou 4. událostí a to vstupem do ložnice Gertie, která tady už spí.

Act II

8:00
Gertie už spí ve své ložnici.

Posuny času v Actu II o 15 minut:


1. Vstup do kuchyně, kde si povídá kuchařka Celie s Lillian.
2. Venku nalevo domu u vchodu do pracovny si povídá Clarence s Wilburem.

Třetí a čtvrtá možnost posunu zde nastává až po vyřešení scénky číslo 2.

3. Podívání se do zábavní místnosti, kde si povídá Gloria s Clarencem
4. Podívání se do knihovny, kde opět sedí Wilbur a čte.

Po té, co naleznu mrtvou Gertii pod okny její ložnice posouvám čas scénkou číslo 2 ( rozhovor Clarence s Wilburem venku u vchodu pracovny) na:

8:15
Tak tady pozor, první změna, v tomto čase jde otevřít dveře do nějakého pokoje. Jsou to ty jinak zamčené dveře z venku kousek od boudy se psem. Na tohle jsem prvně nepřišel, myslel jsem, že najdu způsob, jak je třeba vypáčit a ne že se v nějaký čas otevřou, když to zkusím. Někdo tudy očividně musel vejít a nechal je na chvíli odemčené. Jde o služebnický pokoj sluhy Jeevese. Vlastně mi mohlo docvaknout, že jsem minulé hraní nenarazil na jeho příbytek nebo ložnici.
Takže prozkoumávám pro mě nový prostor, na nočním stolku jsou krekry, beru si je, vzpomínám, že je pochtíval papoušek.



Dám papouškovi krekr a na to mi řekne "řeni mu, že je dostihový podvodník"

Posouvám čas scénkou číslo 3 (rozhovor Glorie s Clarencem u kulečníku) na:

8:30
Procházím se po okolí a nacházím u altánku sedět smutného Clarence. Bodejď by ne, když dostal kopačky. Minule jsem tuto scénku u altánku minul. Vždycky jsem si říkal, kam se třeba z domu někdo poděl a tady vidím, že ti lidé vždycky někde jsou, jen je třeba vše znovu a znovu důsledně procházet.

Scénkou číslo 1 (Celie s Lilli v kuchyni) posouvám čas na:

8:45
Po pokecu v kuchyni posouvám čas scénkou 4 (Wilbur si čte v knihovně) na:

Act III

9:00
Po zmizení Wilbura z knihovny se posuny času dějí v momentě kdy:

1. Navštívím Glorii v zábavní místnosti
Nebo do zábavní místnosti nakouknu skrze kukátko v tajné chodbě.
2. Vstupem do ložnice Clarence a Rudyho.
Nebo nakouknutím z tajné chodby do ložnice Clarence a Rudyho.
3. Návštěvou Lillian v jejím hracím domečku u houpačky.
4. (Po rozuhovoru 2-) Vstupem do pokoje Fifi v podkroví, je obtěžována Rudym.

Dávám papouškovi druhý krekr. Říká: "Ona jde po mně!!"
Jdu se projít ven, venku konečně používám olej na zvon a hůl na zazvonění a zvon padá. Beru z něj kliku.
Také zaklepu na dveře od domku Celie, otevře mi. Ukazuji jí náhrdelník, je její a je ráda, že jsem jí jej donesl, zve mě za to dovnitř, já si u ní ze stolu beru mrkev. Po pokecu o ostatních ji opouštím a vydávám se ke stájím, tam dávám mrkev koni. Zkrotne a já si mohu vzít lampu, která za ním visí na stěně.
Nacházím druhé tělo, Wilbura v kapli.
Čas posouvám rozhovorem 2. nakouknutím do ložnice Rudyho a Clarence, na:

9:15
Šmejdím u Colonela a nacházím něco, co jsem před tím minul, po prozkoumání kanónu totiž vidím v jeho hlavni klíč. Colonel mi jej nedovolí vzít, počkám si na někdy, až nebude v místnosti.

Tady posouvám čas návštěvou podkroví, 4. hádka Fifi s Rudym, na:

9:30
Posouvám čas na 9:45 akcí 3. vstupem do dětského domečku, kde je Lillian a hraje si s panenkama.

9:45
Colonel právě není ve své ložnici a tak můžu vzít klíč z hlavně kanónu.

Akcí 1 návštěvou Glorie v zábavní místnosti posouvám čas na:

Act IV

10:00
Vyzpovídám Glorii jako všechny ostatní před tím příkazy Ask about a Tell about.

V tomto actu se čas posouvá o 15 minut v těchto případech:

1. Colonelova pracovna za knihovnou. Lillian si nenápadně prohlíží Colonelovy exitické zbraně v levé vitríně.
2. Setkání s opilou Ethel někde venku.
3. Setkání s Clarencem někde venku.
4. Bitka Rudyho a Clarence u sochy v parku před vchodem do domu.

Papouškovi dávám třetí krekr. říká: "Já ji naučím, nemůže se se mnou rozejít!"
Posouvám čas situací 1. Lillian si prohlíží zbraně.

10:15
Vyzpovídám Lillian v pracovně o všech.
Po té ji nacházím ve své ložnici.

Procházím se venku a vidím někam běžet Clarence, scénka č.3, posouvám čas na:

10:30
Sleduji jej.

Posouvám čas scénkou 4. bitka Rudyho a Clarence před domem, na:

10:45
Rudy po bitce utíká nalevo, já se vydávám napravo, směrem, kterým utíkal Clarence.
Clarence nenacházím, zato v altánku narážím na tělo mrtvé Glorie.



Vracím se do domu. Colonel není ve svém pokoji, ale konečně tu zůstal v patře výtah, jindy když byl Colonel pryč, byl pryč i výtah, což bylo zvláštní.
Zkoumám výtah a ovládací panel má klíčovou dírku. Určitě na klíč z hlavně kanónu. Používám jej a nyní je možno vyjet výtahem nahoru, do podkroví.





Nacházím se na nějaké půdě, kde mě zaujala hromada novin, tak je jdu pročíst.
Jsou zde jen informace o Colonelově hrdinství a zranění ve válce. Pak je zde truhla s jeho věcmi. Kromě toho, že má místnost pěknou atmosféru díky prosvětlení měsíčním světlem zde nic zajímavého není.
Vracím se výtahem dolů.




Venku potkávám Ethel, čímž spouštím situaci 2 pro tento akt a posouvám čas na:

Act V

11:00
Po nálezu válečku a stopy bot s orlem se ještě vydám do domu. Změna oproti minula je, že můžu jet výtahem na půdu. Tam znovu prozkoumávám bednu a nacházím něco navíc, přibyl plášť, rukavice, čepice a boty. A boty jsou od hlíny!!!
A na podrážce není nic jiného než orel.



Posun v čase nastává:

1. Návštěvou Colonelovy ložnice, když je v ní Colonel a Lillian.
Nebo nakouknutím z tajné chodby do Colonelovy ložnice.
2. Návštěvou baru, kde pije Clarence
3. Návštěvou jídelny, kde jí Rudy koláč.
4. Po všech předchozích událostech je čvrtou návštěva Colonelovy ložnice.
Nebo nakouknutí do jeho ložnice skrze otvory v obraze.


Spouštím posun v čase shlédnutím rozhovoru 1. Lillian s Henrim, na:


11:15
Vydávám se do Colonelovy ložnice, ale pak hned přejdu zpět do tajné chodby, z které jsem pozoroval Colonela a Lillian a dozvídám se nový fakt. Když jsem chodil chodbami před tím, cítil jsem cigaretový kouř a našel i nedopalek. Nyní jsem ucítil vůnu pafrfému. Chodbami zjevně nechodí jen Colonel, ale i nějaká žena. A moc jich nezbývá, Lillian nebo Fifi. Nevím jestli by ze staré Ethel byl cítit kromě alkoholu i parfém a nebo že by se voňala stará kuchařka? Asi ne.

Další změna oproti minule, Ethel nenacházím mrtvou v zahradě, ale najdu jí ve stodole v lodi.
Posouvám čas vejitím do baru kde pije Clarence, tedy situace 2, na:

11:30

Papouškovi dávám další krekr, říká: "Jeeves! Kiss me again!"
Posouvám čas nahlédnutím do jídelny, situace 3, kde svačí Rudy, na:

11:45

Přesouvám čas návštěvou Colonelovy ložnice, situací 4, na


Act VI

12:00
Změna oproti minula, v koši v koupelně nacházím malou lahvičku, toho jsem si minule nevšiml.
Na lahvičce je etiketa s nápisem - "uspávací prášek od doktora" od doktora Wilbura.
Prozkoumávám ještě malý nápis lupou, ten píše, že po velkém množství může být spánek fatální, tedy věčný. Jde tedy svým způsobem o jed.


Posun v čase zde nastává

1. Po návštěvě vlastní ložnicve, kde Lillian kouká do něčeho ve svém zavazadle.
Nebo nakouknutím skrze obraz do ložnice, kde Lillian píše něco do svého deníku.
2. Po návštěvě Clarence, který píše deník u stolu.
Nebo nakouknutím skrze obraz do Clarencovy ložnice.
3. Před pracovnou na schodech sedí Rudy a hladí psa.
4. Zaklepáním na dveře domku Celie.


Papoušek u baru po zisku dalšího krekru říká: "Nemůžu ji najít, kde je Gloria?"

V podkroví nacházím zavražděnou Fifi a Jeevese. Zjevně otrávené práškem, který byl ve skleničce, co jsem našel v koši.
Posouvám čas vstupem do ložnice, kde je Lillian, tedy situace 1, na:

12:15

Dále posouvám čas situací 2, návštěvou ložnice Clarence, na

12:30

Pak situací 3, Rudy hladí venku psa, na:

12:45

Nakonec klepu na dveře Celie, situace 4 a čas se posouvá na:


Act VII

1:00

Posouvám čas na:
1:15 vstupem do domečku Lillian.

Posouvám čas na:


1:30
Vstupem do kaple, kde se modlí Celie.
Papouškovi u baru dávám další krekr, říká: "Spěte sladce moji miláčkové. V suterénu, v suterénu"

Posouvám čas na:
1:45
Přečtením Clarencova deníku v jeho ložnici.
Nalézám Clarence mrtvého na Wilburově posteli. Nacházím u něj sirky.


Výtahem jedu nahoru a opět zkoumám na půdě Colonelovu truhlu. Tentokráte tam nacházím věci se stopami od krve.


Nyní se vydávám do podzemí, do kterého se vstupuje u kašny. Sirkami od Clarence rozsvěcuji lampu.
Nacházím zde sklepení s hromadou těl všech mrtvých, které sem byly naházeny jídelnou odpadní šachtou.
Otevírám také klikou od zvonu tajnou chodbu, kterou se vydávám do hrobky, tam beru váček s drahokamy a zpět do domu vyřešit celý problém.


Posouvám čas na:

Act VIII

2:00
Návštěvou vlastní ložnice, v které něco hledá Rudy. Já pak prozkoumávám deník Lillian.

Dávám papouškovi krekr a ten říká: "vezmi pistoli, vezmi pistoli!"

Na vchodových dveřích domu je lísteček s nápisem: "uvidíme se v zahradě s kašnou". Běžím tam.
Nacházím mrtvou Lillian a u ní leží pistole.
A také u ní leží náboje, čehož jsem si před tím nevšiml.
A beru také od ní klíče.
Když Lillian prozkoumám, zjišťuji, že má na sobě to podezřelé oblečení z truhly, plášť a boty se znakem orla na podrážce.
Tímto se dostáváme k usvědčení vraha. Zatímco po návštěvě půdy to vypadalo, že Colonel dělá v převleku výlety a vraždí, tady zjišťujeme, že na jeho půdu měla přístup i Lillian a chodila si z tama věci půjčovat a taky je tam pak schovávala.


Běžím zpět do domu, vybíhám schody a odemykám dveře v podkroví na známou půdu, kde se dalo dostat výtahem.
Nabíjím pistoli.

Tentokráte střílím samozřejmě Rudyho, čímž jej zraňuji. Colonel mi pak celou věc vysvětluje.




Takže co stačilo minule ke zdárnému dohrání hry? 

1. u poslední mrtvoly vzít kromě pistole i náboje a všimnout si, že Lillian má na sobě podezřelé hadry a boty s podrázkou s orlem. Usvědčující stopa ukazující na vraha, stopu s orlem jsem našel u zkrvaveného válečku. Bylo by jasné, že vrahem je Lillian. Jenže někdo zabil jí. A je jasné, kdo z přeživších měl větší motiv.



2. Poprvé mi unikla vůně parfému. Podruhé jsem jí ucítil v tajné chodbě, takže bylo jasné, že tajné chodby využívá i žena a nastrkává falešné důkazy mající ukázat na Colonela. Kdybych byl ještě pozornější, tak co mi uniklo i tentokrát, tak možnost čichat. Odhalil bych již na začátku hry parfém Lillian a jasně bych jej v chodbách identifikoval, že je její. 


3. Klíč k výtahu a cesta na půdu - tohle byla spíše stopa falešná, protože v Colonelově truhle se skrývaly věci vraha. Ovšem ukrývala je tam Lillian.


Lillian tedy povraždila všechny a jí pak zabil Rudy, aby se zbavil posledního spoludědice a zůstal sám. Mrtvoly Lillian shazovala do sklepení skrze šachtu, která měla dvířka jak v ložnici, tak v kuchyni pod ní.





Po vyjasnění všech těchto událostí odkazuje Colonel celé dědictví své kuchařce. 

Vraha jsme odhalili, u další hry zase někdy příště.

Ringo


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?