Info č. 29 - rok šestý

 

Blog Ringohraní na přelomu července a srpna dovršil šesti let a já dosud, ve stále ještě tak trochu po dovolenkovém odpočinkovém tempu, rozmýšlel, že je čas na další info, či úvodník. Úvodník je vlastně nepřesný výraz, jelikož mé původní předsevzetí nějak otevřít úvodníkem každý měsíc vzalo rychle za své. Přesto jsem i ty občasné infa psal kdysi častěji s pocitem, že je píší strašně rád. Bylo to tím, že když člověk začíná, tak se teprve rozkoukává, je plný nápadů a vnáší do celé tvorby více a častěji nějaké změny a chce to vše dávat nějak na vědomí. Když se obsah i vzezření blogu nějak ustálilo, najednou mi přišlo, že by každé takové info bylo jen článkem pro článek, a tak se to spíše omezilo na výroční prázdninové info a novoroční rekapitulační info a přijde mi to tak dostačující. Vlastně je dobře, že blog tak nějak žije přirozeně bez toho, abych jej musel každou chvíli prezentovat nějakým info článkem. Primární jsou články o hrách a herním dění.

Po šesti letech mě napadaly myšlenky, jak to sakra mohlo tak rychle utéci. Šest let je dlouhá doba a člověka vždycky tak trochu napadne mrazivá myšlenka, kolik toho má za sebou a kolik toho vlastně čeká ještě před ním. Každý kousek času, který člověk posune za sebe, logicky ve předu ubude. Ale abych nezabředl do nějakých nepříjemně negativních úvah ohledně plynutí času, musím si říci to hlavní a to pozitivní. Šest let docela intenzivního psaní, to jsem skoro dosáhl věku průměrné životnosti redaktora nějakého herního magazínu. Samozřejmě blog nemá tu kvalitu časopisu a neklade takové nároky (ty si klade člověk jen sám sobě), ale z hlediska intenzity té činnosti by se to dalo porovnat. 

Řeči čísel je to dohromady 315 recenzí, 70 herních deníků či reportů, 28 tematických, rozhovorových a jiných článků, 30 článků o sběratelství her, 29 info úvodníků anebo taky i 2 články typu preview, kde jsem si zkusil nedávno něco nového, tedy popis hry v nějakém early accessu. S tímto infem je tady dohromady 479 publikovaných článků za 6 let. Průměrně je to přibližně 7 článků na měsíc. Pokud bych si položil otázku, jak dlouho to půjde ještě táhnout, jak dlouho bude mít člověk tu chuť, tvůrčí energii, inspiraci, nápady a nevyčerpanou slovní zásobu, obzvláště když je na to sám, tak odpověď neznám, a to je dobře:-) Prostě dokud mě to bude bavit...A teď musím vám všem poděkovat za vaši přízeň, která mi dodává motivaci tohle všechno dělat a doufám, že jsem vás po těch letech nezačal už nudit:-)

Když jsem před rokem oznámil úspěšnou pětiletou existenci blogu, zamýšlel jsem se trochu i nad detaily, co mi zůstává stále někde v kategorii nesplněno. Je toho dost a blog se v tomto smyslu svým způsobem stává, kromě zábavy, i mojí druhou prací s občasnými prvky prokrastinace. Pro přiklad uvedu stále neschopnost dopsat herní deník na hru Cadaver, což odkládám již čtyři a půl roku. Rovněž v nějaké diskusi avizovaný deník na Thunderscape nemám stále zpracovaný ani z 10% Obojí mi svítí v konceptech jako rozepsáno a někdy přemýšlím, zda to vůbec dopsat. Časový odstup už je tak velký, že hrozí, že z toho vyšuměl ten někdejší zápal, kdy jsem to měl rozehrané a bude se to dopisovat velmi obtížně. Takže se uvidí, jak s tím nakonec naložím. Přeci jen mám k oběma hrám udělaných stovky screenshotů a úplně se mi to zahazovat nechce.


Nebudu se pouštět teď do rekapitulace toho, co se na blogu dělo doposud v letošním roce (a dělo se toho mnoho), to si nechám až na konec tohoto roku. Ostatně i teď se můžete podívat do archívu tady na blogu. Ale zmíním aspoň to, co se chystá v nejbližší době. Možná jste si všimli, že jsem konečně, kromě občasného básnění o navždy jedinečné, nejlepší a nepřekonatelné Ultimě 7 (a Ultimě Underworld 12), napsal něco i o Ultimě I a Ultimě 2. Prakticky každá z Ultim někdy v dávné minulosti na mém počítači běžela, ale mimo sedmičky a dvou podzemních dílů jsem žádnou nedotáhnul do konce, a to je vlastně jeden z dalších restů. Takže se postupně můžete mimo jiné těšit na dohrání a popsání všech ostatních dílů Ultim s tím, že si dost možná i ten sedmý díl znovu zopáknu, jak mám už léta v plánu. A tím bych toto v pořadí 29. hlášení ukončil :-)

Ringo

P.S.: I letošní letní dovolená byla naprosto úžasná :-) 



Komentáře

  1. Hlavně nebilancovat čas, neporovnávat původní plány apod. :). To vždycky vezme za své nebo se z toho stane povinnost, a to je pak vlastně ještě horší. Šest let je krásná doba a podstatné je, že tě to stále baví. Ostatně je to na těch článcích vidět a to je za mě to hlavní.

    OdpovědětVymazat
  2. Congratulations to the 6th anniversary! Keep up the good work...

    OdpovědětVymazat
  3. Ringo, perfektní šestiletka ! A já přeji Ringoblogu minimálně další dvě, tři nebo nejlépe 10 dalších šestiletek ! :) :) :) Pevné nervy s pařením retro her, pevnou vůli v pokračování psaní, a tu dovolenou závidím, možná se příští léto můžeme na krátko potkat u Ožujsko pivo na Čiovu :-D :-D
    Ondra N.

    OdpovědětVymazat
  4. 6 let, to máš za sebou 10 % života blogu. Tak s chutí do dalších 54 let!

    OdpovědětVymazat
  5. Čau, díky za tvoje články – je v nich opravdové herní nadšení, které jsem kdysi znal i já. Dneska už nejsem schopný zahryznout se do komplexního RPG (a vlastně do žádné hry; za ty roky už jsem se začal věnovat jiným věcem), ale o to raději čtu někoho, kdo je stále stejně nadšený jako kdysi před 30 lety, svůj koníček si zachoval navzdory všem okolním změnám a svou chuť hrát předává i dál. Vlastně mi to připomíná dětství.

    Tož ti přeju, ať ti nadšení vydrží! (A vlastně mě před několika málo lety některý tvůj článek strhnul k dohrání mého prvního dungeonu, jímž bylo Lands Of Lore; hra mě tehdy fakt chytla... možná bych měl navázat některou další starou peckou...)

    Mám jeden drobný návrh na zlepšení či prosbu: pokud píšeš o hře, kterou právě hraješ, bylo by skvělé přidat i fotku tvého setupu – tedy prostředí, kde nejčastěji hraješ. Nevím proč, ale pořád si pamatuju jedno hezké zátiší s přenosným počítačem, lahváčem a venkovní krajinou… působilo to na mě hrozně uklidňujícím a pohodovým dojmem. A celý text to jaksi ukotvuje. Jenom nápad.

    Díky!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Komentáře jsou částečně moderované, některé komentáře se tak mohou objevit až po schválení. Pokud nemáte účet u Google, zadejte prosím aspoň přezdívku. Žádné reklamy ani odkazy na jiné stránky nebudou schváleny. Děkuji.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Brány Skeldalu

Ishar: Legend of the Fortress