Info č. 14 - půlroční rekapitulace

Nejhorší je dělat plány. Zpravidla je porušíte a pak na vás dolehne tlak nesplněných restů. Poslední půlrok je pro mě jakýmsi plnění nesplněných plánu let dávných, zároveň ale neplněním plánů, které jsem si původně na letošek předsevzal :-) A i letošek je pro mě zajímavý na jednu situaci z herního éteru, což zmíním na konci, jelikož je to docela čerstvé a já zkusím jít postupně. 

Reunion


Chronoliogicky by to šlo takto: 

1. V lednu jsem dohrál o vánocích rozjetý dungeon Brány Skeldalu.
2. V únoru jsem konečně dojel během 20. let na několikrát rozehraný Battle Isle 2
3. V únoru jsem také dojel Dark Quest 2, který mě přiměl konečně něco dělat s dlouhá léta (už od devadesátých let) plánovaným hraním izometrických, rohově viděných, her z kategorie Knight Lore, Cadaver, Heimdall, HeroQuest 2, Darkmere.
4. Během února jsem rozjel nádherně kreslenou japonskou záležitost, Ni No Kuni, ale touha po izometrických rohových záležitostech prozatím převládla a přednost dostal HeroQuest 2 a následně Cadaver. Takže Ni no Kuni čeká, až se k němu vrátím, nějakých pár hodin jsem tomu už věnoval a doufám, že to neskončí v pozici odložených restů na někdy, což mnohdy znamená na nikdy :-)

Ni No Kuni

5. V březnu jsem dojel HeroQuest 2
6. Duben a Květen se nesl v duchu hraní Cadavera, v nejvypjatějších chvílích jsem odpočíval u strategie Ascendancy. V květnu jsem obě hry dokončil.

Cadaver

7. V květnu jsem rozehrál Reunion, který jsem včera úspěšně pokořil.    
8. V květnu jsem nakonec rozehrál i Darkmere a tím jakoby mé mánii do izometrickýh, z rohu viděných, her došel kapku dech. Darkmere samozřejmě pozvolna hraji, mapuji, ale ucítil jsem nutnost proložit tohle adventurně akční hraní kapánek něčím strategickým. 

Darkmere

9. Z nostalgie jsem si v červnu několikrát zahrál Railroad Tycoon Deluxe, který jsem nakonec musel zdokumentovat retro recenzí. A pro srovnání jsem párkrát zahrál i novější Sid Meier´s Railroads, které velmi brzy rovněž popíši zvlášť v článku.

Reunion

Konkrétně tedy zrovna včera se mi povedlo dohrát Reunion a musím říci, že to byla, navzdory některým chybkám, strhující pařba až do samotného konce. Překvapilo mě, až jak moc dobrá tato hra je. Závěr byl fuška, ale nejtěžší stejně v celé hře bylo odolání poslední sedmé Morguslké flotile a pak dobytí Morgulské domovské planety (což je cca prostřední fáze hry). Škoda, že Amnesty Design nesplnili slib, který se objeví po dokončení hry, tedy že jsme se měli v roce 1995 těšit na Reunion 2. Asi se to nakonec přerodilo v Imperium Galacticu vydanou až v roce 1997.

Reunion

Občas ale člověk hraje něco jen tak na oddych, a tím jsou pro mě v posledním měsíci vláčky, které jsem ve své době hrával hodně, u kterých jsem si ale myslel, že se k nim už nikdy nevrátím. Ale nostalgie je potvora a vzpomínka na devadesátky a Railroad Tycoon mě dovedla k tomu si hru pustit s tím, že tu o ní něco sepíši (viz recenze),  a nějak jsem se pak od toho neuměl odlepit. 

Railroad Tycoon Deluxe

Nakonec jsem si říkal, že tohle by zasloužilo krabici a tak jsem vyhlížel na eBayi vhodný kousek a nakonec zvítězila Power Plusková CD-ROM edice Railroad Tycoon Deluxe. Byly i jiné nabídky, ale tam mi vždy něco nesedlo. Každopádně si teď RRT Deluxe čas od času dávám.

Sid Meier´s Railroads

A teď k zmíněné události z éteru, která mi připomněla, že jsem myslím v nějakém starším infu zmínil, že zde učiním hlavně ze záložních důvodů přepis mého herního deníku k Abandoned Places 2 (na čemž už se pracuje), který se i s mými kompletními mapami nachází na www.oldgames.sk. Nejlepší bude, když obrázkem zdokumentuji celou situaci. 


Legendární cRPGAddict (jistě jej znáte, snaží se dohrát a zdokumentovat všechny cRPG, jaké kdy vznikly a vede o tom blog právě pod tímto názvem) rozehrál aktuálně Abandoned Places 2. Dostal se do 13. levelu a zdálo se mu, že je to nějaké dlouhé, viz. jeho report ze hry. Chtěl osondovat, kolik jej toho ještě čeká a tak googlil, až vygooglil mé mapy, které jsem vytvořil před dvěma léty na www.oldgames.sk v DJovém dungeon mapperu (viz sekce Dokumenty u hry).  A tu CRPG Addict zjistil, že je teprve v polovině hry a že nedá dalších 35 hodin do dalšího mapování a dojede výjimečně hru podle mých map. Je to historicky poprvé, co dojížděl nějakou hru dle map někoho jiného a porušil tak jisté pravidlo, že jede bez walktrough a dle map druhých. Mě to docela potěšilo, protože mapovat 28 map byla docela fuška a jsem rád, že ty mé mapy byly užitečné i pro tak velké hráče, jakým je CRPG Addict, alias Chet a že mu ty mé mapy byly nakonec nápomocny ke zdárnému dokončení hry :-) Každopádně velká čest být zmíněn na takto legendárním velkém místě, jako je CRPG Addict. CRPG Addict je totiž velký vzor pro všechny milovníky RPG her.

Moje mapa levelu 26 z Abandoned Places 2

No a to je pro dnešek vše. Času není moc, práce kolem chalupy plno, ale i tak se snažím volné chvíle naplnit další zábavou, tedy i herně, pokud to jde. Navíc mám rád, když je to v přírodě, umocní to atmošku na max, hlavně ve večerních či nočních hodinách. Takže noťásek hezky ven na stůl a nasávat herní atmosféru i skrze čerstvý letní vánek s nějakým tím kouknutím třeba do nově vybudované skalky nebo na noční hvězdnou oblohu rozvíjející v člověku další fantasie, budící nutkání si třeba zahrát nějakou další sci-fi hru, anebo taky přečíst znovu něco od Asimova :-) 

Skalka v noci :-)

A co chystám dále? No nechte se překvapit. A nebo malinko naznačím. Chtělo by to fakt zase nějakou tu japončíkárnu, ale taky třeba adventuru, tak uvidím.

Ringo




Komentáře

  1. Gratuluji, to využití map je opravdu super. Ni No Kuni jsem hrál dvojku a celkem nadšení a to je prý jednička mnohem lepší, ale tehdy ještě nebyla na PC. S těmi rohovkovými hrami mě lákáš, mám tam hromadu restů, zatím jsem si alespoň hezky početl.

    S plánováním je to těžké, také se mi to většinou zhroutí. Každopádně King's Quest rozhodně schvaluji a těším se na článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten King´s Quest 4 mám v plánu už od první poloviny devadesátek, co jsem viděl obrázky excaliburu, nechápu, že jsem se k tomu ještě nedokopal. Dohrál jsem tehdy jen 1, 2, 3 a 5. U 4 a 6 mám jakýsi zvláštní respekt, že to bude něco fakt velkého a nechávám si to jakoby na správnou dobu :-) Celkově mám tak nějak pocit, že pořád plánuji, ale vůbec nestíhám :-)

      Vymazat
  2. Překreslování mapiček do editoru je trošku opruz, k tomu tomu nahodit ještě nějakou oku lahodící fazónku, promyslet poznámky apod. Až si člověk říká, jestli mu to za tu námahu stojí :D O to více potěší, když se dozví, že to opravdu někomu pomůže. Akorát bych byl trošku opatrnější s tím vzorem, můj vzor Chet rozhodně není ;) Nebýt Richmonda, tak ani nevím, kdo to je :) Ale to bych nebyl já, abych si nerýpl :D

    Tycoony jsem taky hodně hrával, ale až ve VGA grafice (prostě to hezčí). Mělo to své nezapomenutelné kouzlo. Dokonce k tomu existovala nějaká implementace pro linux, ale už si přesně nevybavuji, jak se to jmenovalo (pokud se mi to tedy už neplete s něčím jiným).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě to mapování baví, vím, že to bude sice dřina, zabere to polovinu herní doby, ale z výsledku mám vždy radost a pak si řeknu, stálo to za to. Já si už od dětství strašně rád kreslil mapy něčeho a graficky je šperkoval, možná sice kapku kýčovitě, ale prostě mě bavilo si vytvářet takhle prostředí.

      Co se týče vzoru, mohu mít jakýkoliv názor na Chetův gimlet a jeho podsekávání dungeonů třeba kvůli absence ekonomiky, když tam ekonomiku netřeba hledat, nicméně jeho blog o RPG a snaha je všechny fakt hrát na tvrďáka, dohrát, a ještě o tom sepisovat reporty, to prostě už od roku...a teď si nevzpomenu přesně, jestli to byl nějaký 2008 nebo tak nějak, obletělo snad celý svět RPG fandovství. To prostě v jistém smyslu vzorové je. Hodně lidí to pak napodobilo s jinými žánry. Existuje takový blog např. o jRPG a něco se mi vybavuje i o adventurách.

      ad vlaky - RRT má pro mě nesmrtelné kouzlo díky atmosféře a stylu gameplaye. Všechny další vlaky to posunuly vždycky kapku jinam, třeba to i vylepšili a vyšperkovali (jako např. Transport Tycoon, který jsem hrával vlastně i ještě více), ale u RRT mě vždycky fascinovala jistá komplikovaná jednoduchost. Jako bach měl dojem, že měl tu ekonomiku zpracovanou nejlépe, ale přitom přístupně pro hráče, zatímco další hry už mi přišly komplikovanější směrem - zvýšení položek, přeplácaním, vyšperkování grafiky, ale zjednodušení hloubky ekonomického systému. divné je, že v době vydání Transport Tycoona jsem říkal, že obstaróžní RRT už asi nikdy hrát nebudu, přeci nebudu koukat na vlaky vypadající jak housenky shora, a teď s odstupem 25 let na to najednou koukám zase jinak a ta grafika RRT se mi líbí více než ve své době :-) Pravda, ve své době jsem hrál stařičkou základní EGA verzi, ale v tom VGA upgradu toho zase tak moc nepřibylo, jen pár barev.

      Vymazat
    2. Abych pravdu řekl, tak na úplně první zmínku o Chetovi si moc nevzpomínám, vím jenom, že mi vypadl v souvislosti s tím, že jsem něco hledal a teprve časem jsem na něj narážel častěji. Ono je to ale dané tím, v jaké komunitě se zrovna pohybuješ. Chet byl v té době v hluboké minulosti, což mělo k současným cRPG hodně daleko a tím byl dost vzdálen tomu aktuálnímu. Lidi v Gothic nebo TES komunitě mají podle mě o něm jen mlhavé povědomí, resp. je ta zmínka o existenci týpka, co hodlá zmapovat všechna cRPG, moc nechytla (ale jo, vzpomínám si, akorát jsem tomu právě nepřikládal takovou váhu). Naopak si docela dobře vybavuji snahu Ugry o zmapování českých her, protože to už jsem vnímal cíleně. Ono asi hodně záleží na okamžiku, kdy se ty zájmy protnou a pak tomu člověk teprve přiřkne nějakou váhu. Paradoxně nebýt asi Cheta, tak nedohraji MMI, byť mě do toho dotlačili jiní, ale zřejmě ovlivnění právě Chetem :D

      Vymazat
    3. Tak koukám, že Chet už Abandoned Places 2 dohrál, ale hodnocení teda dost rozpačité.

      Vymazat
    4. To se ale dalo čekat, že to mu dá málo, kdyby byl hrou nadšen, tak ji zmapuje sám. Očividně toho měl po polovině hry dost a chtěl to už prostě jen dorazit.

      Vymazat
  3. Ty blogy na jrpg a adventury by mě hodně zajímaly. Nebyly by linky?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mrkni na levou lištu, kde mám odkazy na oblíbené sledované blogy, je tam The Adventure Gamer a Super Famicorn RPGs.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?