HeroQuest 2: Legacy of Sorasil - report ze hry č. 1

Platforma: Amiga / Žánr: RPG / Rok: 1994


Země říše Rhia skomírají, všude bují korupce, chudoba a neúroda budí v lidech pocit naprostého zmaru. Mystik Alamond je přesvědčen, že za tím vším stojí nějaké vyšší zlo a jeho podezření padne na zemi Kolchoth, ležící na západě, za nepřístupnými horami Shadow Mountains. Zdá se, že se nemýlil, a kdysi slavná země sultánů a polobohů, země Kolchoth, je v ruinách, všude jen strach a smrt a pár posledních usedlostí, kde lze najít chvíli klidu. Zemi je třeba uzdravit, zničit zlo a k tomu je nejprve nutno získat dva důležité artefakty, které se však skrývají na východě v zemi Garathor, a to léčivý Amulet of Tambor-Rin z ostrova Rin a Oracle Stone, který v lese Ironwood Forest skrývají temní elfové. Dále bude třeba najít způsob, jak překonat Shadow Mountains a dostat se do země Kolchoth samotné. Mystik Alamond mi tedy dává nelehký úkol.

The Barrow Mound of Yserat:
Na cestu se musí vydat opravdu schopná partička a tak si vybírám trpaslíka Grimbearda, barbara Angora, kleričku Carolflame a kouzelníka Ravenslocka. Abych se dostal na východ do zemí Garathor, kde je ostrov Rin a les Ironwood Forest, musím nejprve projít skrze Valley of Sorrow, kde se nachází hrobka krále vampýrů, Yaserata. 


Zvěsti o hrobce říkají, že cesta na východ vede z hrobky skrze magické dveře, které lze otevřít jen pomocí Key of Bone. Tyto dveře však hlídá kamenný golem, kterého lze porazit jen osobou vlastnící prsten Ring of Elements. Oba tyto předměty se ukrývají v Yseratově hrobce.



Když se lesem blížím ke vchodu hrobky, přivítají mě kostlivci, s kterými musím svést první bitvu. Vstupuji do hrobky a všímám si, že kromě havěti jsou zde tajemné sarkofágy, truhlice a občas v staletém prachu naleznu nějaké více či méně užitečné věci, někdy i pár mincí, které se mohou hodit. Trpaslik Grimbeard je odborník na pasti, umí je najít a deaktivovat. Odhaluje, že chodby a haly jsou pastmi doslova prošpikované, a tak nás čeká mravenčí práce, hledání a odstraňování pastí. 



Práce na odstraňování pastí jdou celkem dobře, díky čemuž postupujeme dále do dalších chodeb a větších hal. Prozkoumáváme truhly, podařilo se nám najít i nějakou tu zbroj. Důležité je pečlivě prozkoumávat jednotlivé místnosti, jelikož se zde nachází spousta tajných dveří a tajných chodeb. 



Aby toho nebylo málo, jsme neustále obtěžování různou havětí, jako jsou kostlivci, mumie a ghoulové. Ale boje zatím probíhají dobře, musím ovšem do boje posílat hlavně trpaslíka s barbarem. Zjišťuji, že kněžka je v boji úplně na nic a kouzelník pochopitelně taky, ti dva se musejí soustřeďovat na to, aby v nejkritičtější chvíli seslali léčbu případně útočný blesk. Ovšem to jen v krajní nouzi, many na seslání kouzel totiž není nikdy zrovna moc.



Hrobka je docela rozsáhlá a po porážce tun nepřátel i jednoho slabšího vampýra konečně přicházím do severního sálu s vrchním vampýrem Yseratem. Boj s ním není lehký a bojovníci utržili nějaké to zranění, ale nakonec jej zdárně porážím a získávám od něj prsten Ring of Elements. Ten si beru postavou s největší silou, což je trpaslík Grimbeard.



Od Yserata se vydávám sérií tajných chodeb plných pastí do skrytého severozápadního křídla hrobky, kde je golem. Nemá cenu se na něj hnát kýmkoliv jiným, než trpaslíkem Grimbeardem s elementálním prstenem. Díky němu jde Golem po pár ranách k zemi a já si mohu vzít klíč Key of Bone a úspěšně z hrobky proniknout ven na cestu do východních zemí.

 

Ten obrázek požadující kód copy protekce na mě bohužel vyskočil po zahájení cesty do další lokace. Jelikož má HeroQuest 2 sofistikovanou copy protekci, kde si kód nastavíte pomocí papírových koleček s čísly, které se objeví v oknech po té, co natočíte kombinaci znaků, které vám hra náhodně vygeneruje. Takže to vypadalo, že jsem bez šance, to kolečko pochopitelně nemám. A tady musím poděkovat Jakubovi Červinkovi, kterému jsem napsal, jelikož vím, že má krabicovou originálku, jestli by mi na kolečku nevytočil tyto znaky a neposlal kód :-) Po té, co jsem od něj zdárně obdržel kód, jsem se tedy mohl vydat dále. Vícekrát mě naštěstí hra požadavky na další kódy už neobtěžovala. 



Ironwood Forest:
Ve východní zemi se mi otevřely tři cesty a mohl jsem si vybrat, kterou klíčovou lokaci navštívím nejprve. 


Po té, co jsem nejdříve navštívil obchodníka v místním městečku, prodal mu pár věcí, které jsem nalezl v Yseratově hrobce, nakoupil jsem si nějaká ta nová kouzla a léčivé lektvary, vydávám se nejprve do Ironwood Forest na jihovýchodě, kde elfové straží Oracle Stone. Samozřejmě jsme před tím nezapomněli zužitkovat nabyté zkušenosti a trochu si i zatrénovat, abychom si zvýšili nějaké ty vlastnosti, jako sílu, inteligenci, umění boje, magii a pod.



Kromě elfí stráže, která mě po příchodu uvítala, je les plný duchů a na razil jsem tady i na beholdery. Postupuji ze severu na jih, vedou zde dvě cestičky. Jedna lesním porostem směrem na jihovýchod, z kterého pak brankou proniknu na pozemek s kostelíkem. 



Druhá cesta je přímá na jih, přes most a řeku, za kterou se rýsuje monumentální sídlo, hrad temných elfů. Rozděluji partu, abych okolí prozkoumal rychleji. 



Nejlitější boje mě čekaly v hradě elfů, stráží tady bylo opravdu hodně. Bráněn je však i les a okolí kostelíku. Abych boje zvládl a některá část party nebyla vydána napospas přesile, směřuji nakonec všechny členy party nejprve ke kostelíku. 



V podstatě bych mohl misi ukončit právě v kostelíku, protože přesně tam se nachází Stone Oracle. Ale nedá mi to, když už jsme tady, rozhodl jsem se vyčistit i hrad elfů a vysbírat z něj veškeré poklady.



Hrad je plný pastí, kromě elfů si zde zabojuji i s duchy. V truhlách nacházím kromě nějakých zbraní i lektvary a peníze. Škoda, že to parta pojala kapku jako hru na sebe a kdo dříve přijde, ten dříve mele a tak se každý snaží bezhlavě jako první napakovat tím, co našel. 



Zjišťuji, že mág a kněžka jsou stále tak nějak k ničemu, do boje na blízku s nimi nemá smysl jít a kouzla stále šetřím na horší časy. Ale s tím už teď nic nenadělám, vyhodit je nemůžu. Používám je alespoň na prohledávání okolí, akorát občas najdou něco, co by se hodilo jinému členovi party, ale oni se o to nehodlají dělit. Jsou to sobci. Ale zpátky k našemu postupu. Hrad byl docela velký, plný nástrah, ale nakonec jsem jej vyčistil. Po návratu do kostelíku a vyzvednutí Stone Oracle mohu toto místo konečně opustit a naplánovat další cestu.



The Castle of Dark Corruption:
Opět vyřídím pár obchodních záležitostí, poprodávám cetky, nakoupím lepší zbraně a zbroj . Zjistil jsem, že klíčem jsou rychlé boty (přidávají docela dost bodů k pohybu). Důležité je mít zásobu léčivých lektvarů, většinu peněz nakonec utrácím za ně. Každý člen party je sebestředný chrt, takže co najde, prodá a za peníze nakupuje jen pro sebe. S nikým se o nic nedělí. Pokud chci barbarovi koupit plátovou zbroj, ale chybí mu ještě 100 zlatých, tak má prostě smůlu, trpaslík, který má nastřádáno třeba 500 zlatých, mu nedá ani vindru. Lakomec jeden. 



Kouzelníkům dokupuji pár nových kouzel, ale vím, že stejně nejvíce využiji u kleričky heal a u mága blesky. Zase něco potrénuji, vylepším postavám statistiky a hurá do další lokace, kterou je temný hrad na severovýchodě.

  

Hrady zbožňuji a tak se tady porozhlížím a obdivuji jeho krásy a panorámata. Samozřejmě to není ale žádná idylka, i zde musím pobít nejprve spoustu nepřátel. Pochopitelně i tady pleníme, co se dá a tak prohledáváme každý kout, bereme, co najdeme.


 

Artefakty jsou sice dva, Stone Oracle už mám, léčivý amulet se nachází na ostrově Rin, tak co dělám zde, v tomto hradě? Jak víme, hory Shadow mountain jsou velmi neprostupné a pro přesun skrze ně do západní země Kolchoth mi pomůže Staff of Teleportation, která by se dle pověstí měla skrývat právě zde na tomto hradě, plném zla. Okolí straší tajné noční rituály a zdejší koboldi údajně používají teleportační hůl k nečekaným přesunům do obydlí obyvatel města, aby je okradli a zase zmizeli. Štěstím je, pokud takovou nečekanou návštěvu lidé přežijí.



Hrad tedy střeží armáda Koboldů, což je opět a zase práce pro mé bojovníky, trpaslíka Grimbearda a barbara Angora. Kněžka Calorflame začíná být po nabytí zkušeností již užitečnější. Větší nálož many ji umožňuje seslat docela dost kouzel heal a tak je nápomocna v případě většího zranění našich bojovníků v první linii. Když je některý nepřítel příliš tuhý, pomůže i mág Ravenslock s nějakými těmi blesky.

 

Hrad skrývá spoustu truhel se spoustou docela užitečné výbavy. A co se hodit nebude, to zpeněžíme ve městě u obchodníka. Nakonec v jedné krásné hale narážím na pána hradu, Hornsona. Boj to nebyl nijak snadný, ale nakonec jej porážím. Zůstává po něm Staff of Teleportation, kterou si samozřejmě beru a vydávám se zpět do města načerpat další síly a pořešit výbavu, nějak se nám začíná přeplňovat inventář.



The Island of Rin:
A nyní vzhůru do bažin, které se po postižené zemi rozlézají jako mor. 



Posledním místem, které navštívíme v Garathoru je východní část země s rozlehlými bažinami, uprostřed nichž se skrývá ostrůvek s chrámem, ve kterém se ukrývá druhý artefakt, Amulet of Tambor-Rin. 



Bažiny mají spoustu zákoutí a ostrůvků propojených přechody z pevných stabilních kamenů a já se s pečlivostí sobě vlastní rozhodnul každé zákoutí projít a prozkoumat. I když, co by tu člověk mohl najít. Vyskytují se tady jakési bažinní žabí zrůdy (kdo ví, jestli to nejsou Kuo-Toa), které pobíjím na potkání a narážím tady na docela populární  Mind flayery (po koboldech a beholderech další známí z bestiáře Forgotten Realms).



Chrám na ostrově je obehnán bažinou, v které je spousta falešných kamení, na které když stoupnu, tak se potopí. Je jasné, že tohle je zádrhel, který budu muset nějak řešit. Které kameny jsou falešné a na které lze bezpečně stoupnout? Otázku mi brzy zodpoví boss Thorastin, jakýsi bažinní žabí muž s palcátem. Udolat tohoto bosse bylo fakt o nervy, je to zatím to nejtěžší, s čím jsem se setkal. Nakonec se museli do boje zapojit všichni, kouzelník vyplýtval veškerou manu na blesky, kněžka léčila o 106 a nakonec s podpůrnými lektvary na sílu jsem žabího muže udolal. A co jsem u něj nenašel? Mapu cesty skrze bažiny k chrámu na ostrově. 



Po zisku mapy se mi značí prostupná cesta k chrámu zlatě. Docela jsem rád, že jsem narazil i na tuto formu rébusu, protože klasické search treasure, search secret door, search trap, disarm trap, bylo kapku už jednotvárné. Takže nyní vstupuji do chrámu na ostrově Rin.



Hrádek skrývá spoustu pokladů, ale je navíc dobře střežený žabími muži a mind flayery. Snažím se jej opět prošmejdit celý a pobít všechny stráže. Hlavním cílem je však Amulet.



Nakonec jsem dorazil do největší centrální místnosti hradu, kde jsem musel vybojovat krutou bitvu s mind flayery, kteří střežili Amulet of Tambor-Rin.

Bažina byla opravdu vyčerpávající. Máme oba artefakty, Oracle Stone a Amulet of Tambor-Rin, které by měly zlomit kletbu zlem zmítající se země Kolchoth. Díky Staffr of Teleportation se nyní mohu přesunout za Shadow Mountains, na západ, do nejbližšího městečka, obývaného trpaslíky. Trochu si s nimi zaobchoduji, vyslechnu drby, potrénuji postavy, aby zužitkovaly nabyté zkušenosti. Docela jsme od začátku této mise posílili a vycepovali své dovednosti. 



A kam nás zavedou cesty v zemi Kolchoth, o tom si povíme příště v druhé části našeho reportu tohoto dobrodružství.

Ringo

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?