Ultima Underworld: The Stygian Abyss - report č. 2

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1992


Ani jsem se nenadál a měsíc utekl jako nic, přesně od chvíle, kdy jsem dal první záznam deníku z Ultimy Underworld: Stygian Abyss. Kdo však dával pozor, jistě si všiml, že na konec tohoto deníku jsem dodal odkaz na www.oldgames.sk, že tam budu v jednotlivých záznamech deníku pokračovat, takže jsem deník dopsal tam a jeho souhrn vám teď v dalších asi třech dalších dílech přinesu i zde, s trochu rozšířenější obrázkovou galerií.


V prvním záznamu jsem načal jen na ukázku zahřívací level 1. Na ten tedy plynule navážu a můžeme se pustit do dobrodružství v dalších patrech tohoto úžasného dungeonu.

Level 2:
V tomto patře je také živo. Narazím zde hned na klan trpaslíků, kteří tady těží drahokamy. Král Goldthirst mi dává úkol porazit v dolech bestii, která se tam usadila.






Dále tu máme pomateného trpaslíka Ironwita, který hledá své blueprints, mám prý sledovat zlatou stezku a najít lektvar na létání, ale neví, kterou má barvu, jestli zelenou nebo červenou. Musím tedy získat lektvar na létání, abych se dostal do místa, kde nejde ani proskákat.



Setkám se tady s prvními opravdu tuhými nepřáteli - headlessy, známé potvory bez hlavy. Nakonec naleznu lektvary, a ten na létání byl ten zelený, červený mě pochopitelně otrávil. Získám ztracené blueprints a vracím je Ironwitovi. Za odměnu dostanu další lektvar na létání, který si pečlivě uschovávám na horší časy (zbytečně, ten byl pro změnu zelený a opravdu otrávený :-).



Jdu do dolů, kde mi trpaslík Hewstone přiblíží další detaily. V severní části dolů nacházím zmíněnou potvoru, vypadá jako Beholder. Dává mi teda zabrat, a když se mé hitpointy blíží nule, rychle prchám.



Je mi líto zahodit tolik úspěšných úderů a tak prchám do levelu prvního - vzpomínáte? Je tam léčivá fontánka. Doléčím se, vracím se k Beholderovi a porážím jej. Od krále Goldthirsta (dobré jméno - hladový po zlatě :-) získávám stone cutter. Nevím zatím, na co mi bude, ale třeba se bude hodit.




Klíčem je ale trpaslík Shak, kovář, schovávající se za sekcí s doly za důmyslnou pasáží plnou mostů přes říčku.


Shak je kovář a naučí mě mantru LON na skill repair - opravy zbraní a zbroje. Dále mi dává informace o artefaktech - Meč a štít. Umí i identifikovat předměty a když najdu něco, co vypadá jako artefakt, mám za ním přijít.






Kromě dost nasraného člověka Corbyho jsou tu pak ještě nepřátelští goblini na severu, které musím pobít. Za jejich sekcí jsou schody. Ty jsou i za síní u krále Goldthirsta, takže si mohu vybrat, kudy sestoupím do levelu 3. Znamenám si, že na severovýchodě je zamčená mříž a tlačítko na otevření je až za ní. Tady se ještě budu muset vrátit.




Pak tu je strážce královské (asi) pokladnice vedle královy síně na jihozápadě. Steeltoe, který ji hlídá chce heslo. Heslo zatím nevím, takže se do pokladnice, nebo co to tam mají, nepodívám. Steeltoe je dost nabroušený, tak jej nechám raději být.


Jinak stále bojuji s váhou věcí, které potřebují nést, kapacitu inventáře udává nosnost a tu mám stále na hraně. Vyzbrojil jsem se konečně kroužkovým brněním, ale už moc věcí neunesu, takže si dělám různá skladiště na jídlo, peníze, zbraně atd.
Nalezl jsem také dost klíčů, které otevírají různé dveře, ty si rovněž odkládám do skrýše po prolezení celého levelu, předpokládám, že do dalšího levelu funkční nebudou. Pokud ano, tak se pro ně budu vracet.


Našel jsem klacek a provaz, vytvořil jsem si tak udici na ryby, ale asi to chce nějaký skill, protože se mi nedaří nic ulovit.

Nacházím i další mantry, po jejichž zadání u kříže získám několik bodů do jedné konkrétní dovednosti a tak můžu konečně specializovat svou postavu trochu cíleně třeba jen na skill attack.




Level 3:
Tento level lemuje okolo velká podzemní řeka. Vstupuji do něj jihozápadním schodištěm. Je zde tlačítkový puzzle na otevření dveří. Když jej zadám špatně, zaútočí na mě kostlivci. Zajímavé místečko na grindování.


(Toto místo bude naprosto klíčové, ale teď to ještě nevím :-)


Vydávám se západním okruhem a narážím na lizardmeny - zelené, šedé a červené. Jeden z nich, Ishtass, mluví mou řečí a vypráví mi o situaci po smrti Sira Cabiruse a taky že zatkli nějakého pomateného kouzelníka, který jim ukradl jídlo a mumlal pořád něco o zlomeném meči. Říká mi, že jejich vůdce Ossikka šel pobít nepřátele lizardmenů zvané kri´kla někam do nižších pater a nikdy se nevrátil. Tímto získávám další úkol - najít jej.




Mám projitý celý říční okruh, pobil jsem spoustu lurkerů. Začínám se už v lecčems zlepšovat, boje už nejsou takový problém a tak na severu ve skryté sekci sejmu docela našlapaného naštvaného bojovníka Toma Lovese Judyho.



Naopak mírumílovný dobrodruh Zak má fóbii ze tmy a prodává louče a svítilny.


Nyní je třeba naučit se řeč lizardmenů, abych mohl splnit několik questů. Ve vězení je pomatený kouzelník, neumí mluvit, ale zná řeč lizardmenů. Zvláštní paradox. Vypisuji si všechna slova, které mi lizardi říkali, když jsem se pokoušel navázat s nimi hovor. sděluji tato slova kouzelníkovi a on mi pantomimou naznačuje, co dané slovo znamená. No není to geniální? Slovníček lizardí řeči si sepisuji do poznámek u mapy, abych jej měl pořád k dispozici (podobně tak činím i s mantrami, které získám v tomto levelu).




Nyní je možné se domluvit s hlídačem Sseethareem, z jehož řeči pochopím, že chce donést spoustu jídla a pak propustí vězně. Jelikož už jídlo umím kouzlit, řeším situaci jednoduše. Nakouzlím hromadu jídla, donesu jej strážci a ten otevře vězení a pomatený kouzelník je volný.


Další lizardmen Iss´leek chce donést rudý diamant a za to mi dá svitek s kouzlem. I tento úkol splním.


Nyní se vydám do jihozápadní sekce lidských banditů. Mají zde skrýš za tajnými dveřmi, kterou jim vybrakuji. Ničeho si nevšimli. Právě jejich sekce je zavřena těmi dveřmi na tlačítkový puzzle, který jsem zmínil na začátku levelu, ale dá se k nim dojít i oklikou přes řeku a mosty a tyto dveře otevřít z druhé strany.


A teď to hlavní. V jedné knize, co se tady povaluje, nacházím informaci o tajné chodbě na jihovýchodě. Tam by se měla nacházet část zlomeného meče.
Prohledávám tedy pečlivě zdi v jihovýchodní části a nacházím tajné dveře, za nimi je páka, po jejímž stisknutí se zhroutí rozsáhlá pasáž v jižní hale a otevírá nové prostory. Kromě toho, že tam musím zabít ducha tady nacházím další léčivou fontánku, kříž, kde si mantrami vylepším další vlastnosti a v místnosti za dveřmi nacházím první část zlomeného meče. Zřejmě část prvního artefaktu.



Vracím se do levelu 2 k Shackovi, který mi artefakt identifikuje. Ano, vlastním čepel Cabirusova meče, je třeba najít ještě rukojeť.


Za zmínku ještě stojí poznámka, kterou jsem našel načmáranou na zdi:" Zeptej se Shanklicka na šíleného mága".


Další nápis na jiném místě mi radí: " Vydej se na úplné dno propasti a pak se probojuj zpět nahoru, abys získal statečnost"



A příště nás čeká docela náročný level 4...

Ringo

Komentáře

  1. Ta pasáž s učením jazyka lizardmenů byla fakt povedená. Ryby mi šly lovit jen někde a dokonce mi přišlo, že ryb je omezené množství (asi aby sis nenalovil tunu ryb do zásoby najednou).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Když jsem to před 25 lety hrál, tak si pamatuji, že jsem si něco nalovil, nicméně mi to teď přišlo bezpředmětné, vždycky jsem hromadu jídla nakouzlil. Udici jsem vyrobil jen z principu a později jsem ji zahodil. Jinak učení jazyka u Lizardmenů považuji za jeden z nej questů v RPG hrách vůbec.

      Vymazat
    2. Souhlas s translátorovým questem! Mně přišel parádní i quest s tou korunkou a ideální cestou.

      Vymazat
    3. Mě fascinovaly i questy související s mantrami. Ta hra vlastně měla asi celkově nej questy vůbec. Nebyly to kraviny, byly fakt sofistikovaně propracovány a svázány s příběhem.

      Vymazat
    4. počkejte až si to přečte ruuuthan... :D

      Vymazat
    5. lasice: neber jméno satanovo do úst nadarmo, nebo se nám tu ještě zjeví :D

      Mě se na puzzlech obecně líbilo, jak to do sebe logicky zapadá, třeba celá ta práce s indiciemi a jejich skládáním. Všechno se to navíc odehrávalo na menším prostoru v rámci pater hory, takže tu nehrozilo, že najdu indicii a její význam mi dojde až za několik desítek hodin, jako třeba u Wizardry VII. V UUI se hodně věcí dalo udržet v paměti. Pokud jde o ta patra, mě hodně překvapilo, jak celá hora žije jako jedna velká komunita, kdy každé patro má své pevné místo ve struktuře celého společenstva. U dvojky se tohle roztáhlo namísto pater přes různé světy, které spolu navíc neměly navenek nic společného a musím říci, že to už nebylo ono.

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?