Info č. 19 - stručné shrnutí letní sezóny, vydání Return to Monkey Island a podcast u Jana Modráka

Jelikož léto bylo letos hodně našlapané, tak jsem ani nestihnul napsat žádné letní prázdninové info, a tak tady máme rovnou podzimní. Nestihnul jsem tak ani na konci července oslavit třetí rok existence tohoto blogu a poděkovat všem čtenářům, jelikož číslo rozkliknutí čehokoliv na tomto blogu se vyšplhalo na neuvěřitelných 150 000 a návštěvnost dle statistik stále roste. Takže díky za přízeň, bude mi potěšením, když vydrží jak váš zájem, tak samozřejmě můj zápal pro tuhle pisatelskou činnost. 

Nebudu sumarizovat, co vše jsem stihl popsat, co vše jsem stihnul zahrát za poslední tři měsíce. To si každý určitě umí vyhledat ať už projitím starších příspěvků, či projetím archívu. Takže to zjednoduším na konstatování, že kromě strategické odbočky, kdy se mi povedlo dojet všech 195 map v Powermongeru, konečně dospělo k závěru i mé úsilí dohrát všechny adventury od Lucasfilm Games/Lucas Arts (ať už ty kdysi dávno dohrané pro zopakování, nebo zahrání si poprvé těch, ke kterým jsem se dosud z nějakého důvodu nedostal), od úplně té první, až po tu poslední. Takže od Labyrinthu (1985) až po Monkey Island 4 (2000), celých 15 let adventurní tvorby od Lucase mám projetých. Jedinou výjimkou, kterou jsem si nezopakoval, je Indiana Jones 4, protože tuto pro mě nejlepší adventuru všech dob jsem si znovu připomenul zahráním asi před necelými dvěma lety a tehdy jsem ji i popsal, takže  je to relativně ještě čerstvá záležitost. Jak jednotlivé hry dopadly po stránce hodnocení, to jste si mohli přečíst v mých recenzích.

První recenzi na lucasovskou adventuru jsem zveřejnil již na začátku května a na tu poslední se můžete těšit na konci tohoto týdne. Vlastně tu měla být ještě před tímto infem a jde o hru Monkey Island 4: Escape from Monkey Island. Ale události se trochu pohnuly a musí to jít stranou, protože mi to vyšlo prakticky na datum vydání posledního nového dílu právě ze zmíněné série, tedy Return to Monkey Island. Trochu prozradím, že recenzovat zrovna teď Monkey Island 4 by z mé strany asi bylo trochu neuctivé k nově vydanému Return to Monkey Island, protože Monkey Island 4 je popravdě....no nebudu to prozrazovat úplně, však uvidíte.

Takže je to tak, 19.9.2022, tedy včera, vyšel Return to Monkey Island, který jsem si jako správný fanda série ještě před vyjitím předobjednal. Kdo tak učinil, získal navíc DLC, naprosto nezbytný Horse Armor :-) 

Return to Monkey Island mám samozřejmě od včerejška rozehraný, takže se mi v podstatě poprvé v životě stalo, že jsem rozehrál hru, která vyšla nejen v aktuálním roce či měsíci, ale dokonce aktuálně v tentýž den onoho rozehrání. Obvykle se totiž k novým hrám dostávám tak s odstupem pěti let :-) Tímto trochu dám na frak tomu neustálému retru tady a možná budu poprvé v životě novinář (ne ve smyslu profese, ale ve smyslu, že přinesu nějakou aktuální novinku ze současného herního dění :-)

Jak už název tohoto infa napovídá, nejde čistě jen o to vydání Return to Monkey Island. K této příležitosti jsem se navíc stal hostem v podcastu Honzy Modráka, a bylo mi velkou ctí přijmout jeho pozvánku a zavzpomínat k příležitosti vydání Return to Monkey Island na první 4 díly této úžasné adventurní série.

První část rozhovoru je zveřejněna pro všechny: https://modrak.podbean.com/e/126-monkey-island/

Plná verze s bonusovou částí, tedy MI 2, 3, 4 je zde: https://modrak.gazetis.to/podcast-126-monkey-island-28b1e0#player-1

Ringo

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?