Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar - report ze hry č. 2

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 2017


S pokračováním deníku jsem si dal trochu na čas, ale konečně mohu zveřejnit druhý záznam, takže pojďme na to. Minule jsem dokončil a opustil Samhain Hall a budu pokračovat sestoupením do Samhain Underworld.

Samhain Underworld: 
Potvory zde zůstaly standard jako v halách, tedy pavouci a trpaslíci. Nakonec však doputuji do místnosti s obřím hadem. Není to však asi ani boss fight, neboť jej v pohodě udolají mí bojovníci se zbraněmi Moon Singer, Lucerine Hammer a meč Caliburn v kobinaci kouzel Insect Swarm a Earthquake.


Socha uprostřed levelu po mně chce, abych umístil všechny aranže pro pohřební obřad. Které to jsou nevím, asi je budu teprve hledat. V téže místnosti je ve výklenku hrobka Alonza.

Hlava na zdi promluví: "Jsem DIRGE", čekal na mě dlouho. Musím mu pomoci s něčím velkým. Jeho pán, Alonzo Sangursu, jej obdaroval věčnou povinností. A to zpívat pohřební žalozpěv. Když byl Samhain osídlen původními obyvateli - Duroch'Mal, jeho pán byl bohatý patron umění. A kdokoliv požádal, mohl zde mít představení, před tím, než byl odveden na poslední pouť do Chambers of the Waters. Byla to Samhainská tradice, kdy velké želvy dotyčného odtáhly doprostřed podzemního jezera na pohřební hranici. Než se tak stalo, musela být splněna služba, a Dirge musel odzpívat pohřební chvalozpěv po té, co vzdal hold Alonzovi.
Bez toho by zavládlá zlá temnota, která by se potulovala těmito halami, dokud nebude náležitě proveden rituální obřad doprovázen chálozpěvem a žalozpěvem.
DIRGE obdržel klíč ke schodišti do Chambers of Waters, ale dá mi jej jen když budou přání jeho pána splněny a bude správně proveden rituál, který byl kdysi narušen a duše jeho pána tak nenachází pokoje. Musím najít nástroje probuzení a přinést mu je k uskutečnění rituálu:
The Burial Mask for his wake
The Funeral Wreath for his pyre
Alonzo's walking Cane
The Book of Eulogy Tribute
The Pyre Starter for the bull's bowl
The Prayer Shawl for his benediction.
Dá mi klíč do Chamber of the Water, pak mohu uložit jeho pána na jeho pohřební hranici.


V této hale je opět na zdi kompas. Co má otevřít nevím.
Procházím spletitými chodbami na jihovýchod. Je tady malý prostor a v něm hluboká jáma. Tlačítko na boku zdi jámu zavírá. Nad zavřenou dírou je nápis na zdi, který ale žádná z postav neumí přeložit.


Nenacházím cestu dále, tak zkusím jít o patro níže zde přístupným žebříkem, do Bowels of Samhain.

Bowels of Samhain:
V tomto levelu je několik vodních ploch a chodby uzavřené obřími pavučinami. V jednom hrnci nacházám Pyre of Starter. Jednu z ingrediencí požadovanou Dirgem. Vypadá to, že v této oblasti se tedy budou nacházet potřebné věci k pohřebnímu obřadu.


Projdu celý level a nacházím po různu skrýše, kde najdu dalších pět zmíněných věcí. Některé jsou v truhlách se silnými pastmi. Zatím se mi moc nedaří na tohle využívat zloděje, a tak tady zaskočí mág s kouzlem Knock Knock. Na osmém levelu zkušeností už otevře prakticky vše.


Zpět v Samhain Underworld:
S nasbíranými věcmi pro smuteční obřad se vracím nahoru do underground. Hlava poradí, kam které věci umístit:
Wreath se má pověcit na disk v místnosti (říkal jsem tomu kompas).
Shawl si má obléci jedna z mých postav (oblékám svému klerikovi).
Tribute si bere hlava samotná, bude jej číst.
Mask - dát do náhrobku s Alozem.
Cane - rovněž dát do náhrobku s Alonzem.
Pyre - dát sošce uprostřed místnosti.


A obřad může začít, hlava odříkává litanii. Po té se duše Alonza odebere do věčného klidu.
Nyní mám hlavě donést kosti Alonza a ona mi dá za odměnu slíbený klíč k Chamber of the Water. Kosti Alonza mám odnést následně tam, na pohřební hranici.
Beru tedy kosti. Mezi nimi nacházím i Charon's Toll. To vypadá, že bych se mohl opět v další hře setkat s převozníkem Charonem. To bude v poslední době už potřetí :-)
Je to tak, hlava mi říká, že mám donést kosti k želvám, do jejich úst mám vložit minci. Ty převezou kosti na hranici. Charon pak Převeze alonza přes řeku Styx. No, nijak originální, ale milé a docela vlastně fajn nápad :-)
Nesmím pak zapomenout vzít popel Alonza a donést jej zpět k hlavě. Pěkný komplexní questík, co říkáte?


Chamber of Waters:
Sestupuji do Chamber of Waters. Tady se budu muset naučit plavat. Myslel jsem, že by měla přijet pro mě loď nebo ty želvy, ale nic, jen voda okolo. Díky tomu jsem se vrhnul do naprosto zbytečně zdlouhavého postupu plný dřiny, grindování a přitom to není třeba, ale to vysvětlím později. V tento moment jsem to ještě nevěděl.


Snažím se tedy učit plavat. Skok do vody mi přidá +1 bod k swimming, ale pak musím z vody hned ven, protože vitalita postav jde i do mínusu a další strávený čas v hlubší vodě znamená okamžitou smrt. Takže takhle chvíli pendluji, Clericovi jsem dal prsten na doplňování many a pomáhám si odpočíváním a kouzlením Refresh, zejména u trpaslíka a obra, které plavání vyčerpá nejvíce. Během odpočívání mě pořád něco přepadává a množstvím získaných expů ze soubojů konečně dosahují deváté úrovně zkušeností i tři kouzlící postavy. Bojovníci postupují na úroveň desátou.


Tréning plavání je úmorný. Nenašel jsem jinou možnost jak vyřešit přechod přes hluboké vodní plochy, než se prostě otrocky to plavání učit. Je to čistý grind a mě to fakt bavilo. Jen si nejsem jist, jestli tohle bude bavit každého. Jakmile se postavy ovšem dostanou zhruba na 30 bodů v plavání, což znamená 30x vlézt a vylézt z vody a zdlouhavě odpočívat, dokud se nevyplní vitalita na max, proces se kapku zrychlí. Čím více vitality vám totiž zůstane, tím rychleji se obnovují zbývající body při odpočinku. Kolem 50 bodů plavání už vlezu na jednu zásobu vitality do vody i 3x, což jsou 3 body do plavání na jeden šup a až pak odpočinek.
Při odpočinku mě zhruba 2x - 3x napadnou potvory, takže zároveň nabývám experience points a i můj zloděj Jimmy dosahuje desáté úrovně zkušenosti. Po čase parta vydrží i pět a více vstupů o vody a nakonec docílím výše skillu 100 u všech postav a mohu se bezpečně pohybovat hlubokou vodou. Samozřejmě vitalita stále trochu ubývá a je třeba dávat bacha, abych včas přeplaval větší úsek a stihl vylézt na břeh k dalšímu odpočinku.


Postupně plavu k různým ostrůvkům, nacházím občas truhly plné zbytečností, respektive věcí, které už většinou mám. Nakonec dorazím do jihovýchodního rohu, v kterém je teleport. Když do něj vstoupím, přesunu se do jiné oblasti rovněž s dalším teleportem. Takto lze absolovat skrze teleporty cestu na několik ostrůvků. Na jednom z nich je hrnec a v něm plave rybka. Mohu ji chytit. Může to udělat jen velmi rychlá postava. Zloděj Jimmy se o to na několikrát pokouší a nakonec uspěje. Chytil jsem magickou rybu.

Když se teleporty vydám zpět do výchozí pozice, vydám se chodbou na sever, kde je hlava a zamčené dveře. Hlava po mně požaduje nějaké specifické jídlo ze zdejších vod. No, nabízí se ta nebohá rybka. Hlava je bez skrupulí sežere a otevírá mi dveře.


Seal of the Horror:
No, a cesta stále dolů do podzemí nekončí, za dveřmi nacházím další schodiště dolů. Sice nemám Chamber of Waters ještě celý projitý, ale zvědavost mi nedá, mrknu co je níže. Název levelu je docela vypovídající. Seal of the Horror. Že by právě zde byla zapečetěna ta hrůza z dávné minulosti, s kterou se zdejší svět potýká? A nebyla náhodou poražena rytířem Georgem? Nebo nejde zabít a byla jen uvězněna? Nepřátelé, kteří se tu na mě vrhli jsou nějací šílení mniši a pak nějací psi.
A co jsem tady nenašel? Výstup po žebříku někam nahoru. A překvapivě, rovnou do Sacred Pools v Crusaders Temple za ty zamčené dveře, které se mi tam nedařilo otevřít. A tady nacházím odpověď na to, jak se řád rytířů dostal za zapečetěné dveře v Samhain Grotto. Právě skrze Crusaders Temple ve vesnici Crowl a přes tyhle lázně - Sacred Pools.
Vypadá to, že putováním skrze Cenotaph jsem uzavřel jakousi okružní cestu, splnil spoustu úkolů a navíc se asi dopátrám i k tomu, o kterém jsem si myslel, že je třeba splnit primárně - tedy najít ztracenou Claru.
Každopádně je to i super zkratka, inventář mi totiž přetéká věcmi a už jsem musel něco i zahazovat na zem. Takže skočím ke kováři něco prodat a vrátím se k věcem, co jsem nechal povalovat v Chambers of Waters.


Zpět v Sacred Pools, Crusader Temple a vyřešení některých logistických záležitostí ve městě:
V lázních mě hned konfrontuje naštvaný vrchní prelát Agrosyre. Říká mi, že Horror nemůže být poražen. Lze se s ním jen smířit. Pracovali na příměří s ním a Svatý George vyjednával kompromis s tímto zplozencem pekla před mnoha staletími. Výměnou za krev byl Horror rozšířen do kaple. Jako úlitba horroru byla obětována krev cizinců a nevinných, ale raději přistoupili na tohle, než aby byla zničena celá vesnice. Sir George byl zdiskreditován jako podvodník navždy. A díky tomu, co jsem objevil, nechť mě pohltí hrob.
Po té na mě Agrosyre zaútočil a zavolal si jako posily šílené mnichy a pochopy Vanguardu. No, povedená partička tohle.

Souboj je na pohodu, moje parta na levelech 9 a 10 si snadno poradí s prelátem i jeho cháskou.
Zůstalo po nich spousta věcí, zajímavá je jen asi kniha, kterou mi zatím nejde identifikovat.


Jdu se podívat, co má akce provedla v chrámu s knihovníkem Gorloem. Je nepřátelský a vynadá mi, že jsem zabil Agrosyra. Jelikož mám u sebe asi 140 000, zkusím jej uplatit šílenými penězi, po asi 25 000 peněz se stane neutrálním a lze s ním zase kecat. Zabíjet jsem jej nechtěl, přeci jen mi dal před tím spoustu informací. Možná že mi dá pak ještě nějaké, když bude třeba.

Jdu za kovářem, jenže...ten je na mě taky naštvaný za zabití preláta. Nasypu do něj asi 10 000 a stane se přátelským a obchody mohou zase jet. Super :-) Pořeším přeplněný inventář, poprovdávám co se dá a na zemi u kováře si uschovám věci, co sice nepoužívám, ale zdá se mi, že by se časem přeci jen mohly hodit.

Zpět v Seal of horror - final:
Vrátím se nyní do Seal of Horror a zmapuji jej. Není rozsáhlý. Nacházím zřejmě halu, kde docházelo k obětem. Najdu zkrvavenou róbu a v ní amulet. Obávám se, že jde o pozůstatky Clary. Než však půjdu podat zprávu do hospody ve vesnici, rozhodnu se zde ještě splnit nedořešené věci. Schodiště do dalšího levelu pod Seal of Horrors zatím nechávám být a vrátím se zpět do Chamber of Waters.


Zpět v Chamber of Waters:
Snažím se tam zmapovat zbývající prostory. Je to trochu úmorné, protože po delším plavání musím absolvovat zdlouhavý odpočinek. Nacházím opět nějaké místnosti s truhlami. V jedné je další prsten doplňující magii, při odpočinku během jedné až dvou vteřin. Konečně mají všechny tři mé postavy, zaměřené na kouzlení, tento prsten a nemusím přerušovat odpočinek a nechávat kolovat mezi nimi dva prsteny, co jsem měl už před tím.


Konečně jsem narazil na to, co jsem měl asi najít nejprve. Tajné tlačítko jižně od prvního vstupu do vody odhaluje chodbu, na jejímž konci je želva. A teď jsem dospěl k tomu, jaký jsem trouba. Na tu želvu mohu nasednout, jak mi řekla hlava v hrobce Alonza. A tím jsem mohl pohodlně projet celý vodní level bez těch zdlouhavých restů po delším plavání :-) Stačilo jen zajít prvně do jihozápadního koutu. A já si jej samozřejmě nechal až nakonec. No neva, aspoň jsem se pořádně naučil sám plavat :-)


Ale to není vše. Uprostřed jezera je takový ostrůvek a na něm dva trámy. Byl jsem tam několikrát. No a to je přesně ta hranice, kam jsem měl položit kosti Alonza, ale nejprve do nich teda dle pokynů hlavy dávám tu pečeť Charon's Toll. Pokládám takto kostru Alonza na hranici. Ta shoří a získávám jeho popel. Ten musím jít nyní vrátit nahoru do jeho hrobky. 

Zpět v Samhain Underworld:
Za splnění tohoto úkolu jsem od mluvící hlavy v Alonzově hrobce dostal 2000 Exp. points. No, čekal bych větší odměnu, na zisk 2000 Expů mi stačí i dva souboje.


Jinak tento level nemám taky na 100% projitý. Přehlédl jsem před tím totiž jednu průchozí zeď v jedné jihovýchodní hale. Ale už jsem ji našel a mohu prostoupit touto tajnou zdí a tak level zkompletovat. Jsou tady zamčené dveře na nějaký tlačítkový puzzle, ale vůbec netuším řešení. Snad to najdu dále v chodbách. Dále vcházím do nějaké haly bezesných. Přepadla mě tady legie mumií. Po jejich porážce prozkoumávám halu, je tady sud s tekutinou léčící Hit Pointy. V jedné z chodbiček je truhla s další Death Mask a pár více méně zbytečnostmi.


Zůstává mi bohužel stále nevyřešena Phoenix Gate na tlačítka: Star, Moon, Fire, Bird, Man, Fish. Možná bude hint na té ceduli, co byla za jednou dírou na začátku, kterou šlo uzavřít. Je tam napsáno něco jazykem, který neumím přeložit.


Zpět v Chamber of Waters:
Jdu zpět do Chamber of Waters. Tady jsou taky jedny zamčené dveře. Při dalším průzkumu zjišťuji, že vedle těch dveří je okno s mříží a za ním vidím páku, na kterou nedokáži dosáhnout.

V těchto dvou levelech tedy zůstávají pro mě nevyřešené věci, nad kterými jsem se zasekl, ale pořád ještě mám další věci, kterým se mohu věnovat.


Zpět do vesnice Crowl:
Vydám se zpět do vesnice prodat věci a konečně podat důkazy o tom, že byla Clara zavražděna kleriky z Crusaders Temple.

Stavím se do zbrojnice, je tam ještě jedna neodemčená truhla a zjistil jsem, že netřeba to složitě odpasťovat, stačí opět mág na vyšším levelu a jeho kouzlo Knock Knock a tak se vyhnu silné smrtící pasti.

Jdu do hospody k Raghildě, sdělit zlé zprávy. Ukazuji jí Ruby broach, náhrdelník, který jsme našel v obětní místnosti v Seal of the Horrors. Raghilda oplaká svou sestru a následně mi poděkuje za to, že jsem odhalil pravdu. Kromě 500 bodů zkušenosti z toho nemám nic více. Co bych taky chtěl, za takovou hrůznou zprávu. Nenapadá mě, co dál, tak mi nezbývá, než se vrátit do Seal of Horror k tomu schodišti, kterým jsem neměl ještě odvahu sestoupit. Skrze Seal of Horror tedy procházím schody do...


Adobe of the Horror:
Tady na mě zaútočí něco jako slepý Beholder, jmenuje se Samhain Horror....dvě kola a celá má parta, z většiny už na levelu 10, se poroučí do věčných lovišť. Ten prelát měl asi pravdu, tohle jen tak porazit nepůjde. Problém je, že nikam nyní nevede další cesta. Mohl bych se ještě vrátit se do Eyrie, tedy na skaliska na náhorní plošině, jak bylo to hnízdo...jenže mě zatím vůbec nenapadá, co tam jako mám hledat. Celá pouť do Underworld, vyřešení pohřebního rituálu a následné nečekané vyřešení ztráty Clary vyústilo jen v zisk 2500 Expů dohromady a odhalení zla v Crusaders Temple ve vesnici Crowl. Trochu mě to rozladilo, čekal jsem nějaké další navázání na děj, otevření cesty dále s nějakým novým cílem a ono nic. Jen zpřístupněna cesta do Adobe of the Horror, kde dostanu nakládačku.

Potulování se jen tak, do míst, kde jsem ne vše vyřešil:
Jdu pořešit nějaké resty. Například v Mauzoleu zůstalo neodemčených 6 truhel zamčených na Perk Key. Během různých soubojů mi naštěstí z potvor nějaké tyto klíče zase napadaly, tak je jdu využít a sbírám speciální předměty z Perk Truhel. Jedna z truhel zůstává stále neodemčena, jeden klíč mi pořád schází.

Nyní bych mohl popsat, jak jsem hodiny tápal, hledal, a hloubal nad tím, kudy asi vede cesta dále. Přes Samhain s neporazitelným Horrorem se mi zatím nechce. Cesta musí snad být jinde. Stále řeším záhadu s oblastí Eyrie, hnízdem, nalezeným vejcem. Ale dost bylo tápání. Během něj jsem si totiž prošel texty z lokací, ale hlavně, konečně mě napadlo si přečíst popisky některých předmětů. Jestli vzpomínáte, jak jsem v Eyrie nalezl dva artefakty, z nichž jeden jsem odevzdal Siru Coffergusovi, tak ten druhý - helma, ten jsem si nechal a dal jsem jej nejlepšímu bojovníkovi Gotrekovi. Popis předmětu po prozkoumání mě však překvapil, u tohoto předmětu tam totiž je napsáno nejen to, že je to helma nějakého důležitého významu, je tam u ní i přesně popisek, jak ji použít. Vypadá to, že díky těmto nepozornostem zbytečně míjím kontextové záležitosti a naopak se zbytečně vydávám předčasně někam, kde bych asi ještě chodit neměl.


Zpět na náhorní plošině Eyrie:
Takže k helmě - je to artefakt mocného kouzelníka, jehož létající loď parkuje u jednoho ze srázů náhorní plošiny Eyrie. Použít lze tak, že ji dám jedné z postav a na správném místě se vyspím. Samozřejmě je to to místo, které vypadá jako nějaká díra, což jsem popisoval při předchozí návštěvě této oblasti.


Díky Avian Helmet jsem se dostal do nějakého snu a nacházím se nyní na zmíněné lodi. Po popisu situace na mě text hodí hlášku, že jsem splnil mini quest a odměňuje mě 1000 zkušenostními body. No, teda ale říkám si, miniquest? To vypadá, že jsem se dostal do nepovinné oblasti a tím pádem to asi stejně nebude cesta k dalšímu postupu. No nic, ale za průzkum nové oblasti to stojí.


The Wizard's sky Barge - Dřevěná létající Galeona:
Šmejdím po lodi, koukám na krásná panorámata z oken. Nakonec mě v jendé místnosti přepadne obluda, podobnou jsem potkal už ve skladišti ve vesnici Crowl. Boj to nebyl lehký, ale Insect Swarm obludu docela paralyzoval a tak jsem ji v pohodě umlátil. 


V další mistnosti potkávám samotného majitele lodi, kouzelníka, který mi vynadá, že jsme zabil jeho roztomilého domácího mazlíčka. Kouzelníka porážím, beru si jeho bohatou výbavu knih a magického oblečení a vracím se teleportem zpět na skály.



Cesta odsud už nikam nevede a jediné východisko zdá se být návrat do Adobe of Horror a porazit tam zrůdu Samhain Horror.

Zpět v Adobe of Horror:
Po několika marných urputných pokusech přežít první kolo beze ztráty se mi to popravdě na více než 10 loadů povedlo. Šlo o to, aby v prvním kole, které Samhain začína několika útoky po sobě, nezabil žádnou postavu a do dalšího kola se dostal můj mág s kouzlem charm. Charmnutý Samhain přestal útočit a následně jsem jej umlátil zbraněmi. Takže mohu oslavit vítězství.



Vault of Exemplar:
Po porážce Samhain Horror mohu projít chodbami dále a teleportovat se do Vault of the Exemplar. Tam je nějaký obrovský zelený zámek. Jenže jak jej odemknout? Někde jsem něco musel minout, a tak mě čeká opět putování na samotný začátek. Řešení se skrývá ve opět vesnici Crowl.


Tady jsem se dostal do takového zákysového kruhu, kdy jsem obíhal vše možné, prokecával různé postavy a nepřišel jsem vůbec na nic. Popravdě, musel jsem kouknout do hintů na netu, abych se dozvěděl něco, na co bych asi nikdy nepřišel. Vajíčko - ano, přesně to, co jsem našel v Raptor Grotto, Cosmic Egg. To je klíčem k řešení.

Zpět ve vesnici Crowl - vyřešení cosmic Egg v magickém muzeu, v Minning company a na Eyrie:
Vracím se do vesnice Crowl a tady dojde k využití toho, co jsem myslel, že je tady z plezíru. Musím jít do obchodu Bronze Cauldron pokecat s Trimestem. Ptám se jej na Magické muzeum, které se nachází v sklepeních jeho sídla. Dává mi permanentku pro vstup. Nyní mohu spouštět různé magické efekty u jednotlivých exponátů. K čemu to všechno?

Když jsem procházel z kraje hry katakomby pod Crusaders Temple, byly tam různé nápisy. Nedošlo mi, že jde o hinty. Jenže v těch hintech se hovořilo o Cosmic egg a text naznačuje slovy něco, co jsem u jednoho přístroje v muzeu magie viděl jako spouštěcí frekvenci přes šest tlačítek. Měly mě naťuknout dvě slova, Cosmic Egg a v jednom z hintů se mluví o trumpetě. A přesně na jednom z tlačítek u stroje v muzeu je napsáno - Trumpet. No, jako jistou logiku to dává. Ale když vezmu v potaz, že s těmito nápisy jsem se setkal tak před sto hodinami hry, tak se tohle prostě člověku nespojí, nemá jak, dávno to zapomněl, obzvláště když popisky na cedulích na zdech působí tak nejednoznačně, že si člověk řekne, to je beztak nějaká blbost napsaná jen tak. Takže popravdě, tuhle cestu, že mám jít skrze hinty z katakomb a pak je využít u inkriminovaného stroje, jsem si našel v návodu. A to není vše. To vajíčko, má se hodit do stroje, jenže....ne celé, je třeba jej nejprve rozbít. No, jenže kde? No já bych jej osobně nerozbíjel, ale hra to tak chtěla, tak jsem se dočetl ještě další věc, musím jej dojít rozbít do drtiče v dolech trpaslíků. Takže mě čeká cesta zpět do Mining company k drtiči, v kterém vajíčko rozbiji.


Takže ke zmíněnému puzzle s vajíčkem a strojem zvaným Chrnoworks of Kroondergraff:

Tlačítka: Blow Trumpet, Pull Lever, Spin Wheel, Twist Crank, Wind Coil, Turn Key.
Nyní si projdu zápisky z Catacomb:
1. Na jednom obrázku je Larrikin jdoucí s trumpetou, poblíž je rozbité vajíčko a na nebi letící sova.
2. Z Textu na jedné ceduli lze postupně vyhledat slova shodující se s tlačítky: SPINELESS, TRUMPET, TWISTING, TURN, PULL, WIND.

Když jsem správně naklikal tlačítka, ze stroje vyšlo vajíčko, další, mám tedy již dvě. Tentokráte Jeweled Egg.


Nyní mě čeká dlouhá cesta, zpět přes bývalé Lichovo a Hobknobovo sídlo až do dolů trpaslíků k jejich drtiči. Tam rozdrtím vajíčko, které jsem našel v dungeonu pod The Eyrie, tedy v Raptor Grotto.
Drtím vajíčko a vlévám obsah do Jeweled Egg. A teď už mi je jasné, že to bude asi to, co je třeba vložit do hnízda. Takže zpět, kde jsem ne tak dávno řešil létající loď kouzelníka. Tedy do The Eyrie, tentokráte k hnízdu.....a zase blbě, nic to nedělá a má trpělivost je na nule. Takže....zase hint. To vajíčko mělo jít zpět do stroje. Jako tohle je opravdu hodně zavádějící, protože co si mám myslet jiného než to, že mám dát vajíčko k vysezení do hnízda? No nic, škoda se rozčilovat. Prostě tohle řešení bylo obtížné a smiřuji se s tím, že jsem na to nepřišel. Takže zpět do vesnice, do muzea, vkládám vajíčko do stroje a vypadla z něj mechanická sova, jak z filmu Souboje Titánů. No, ok, jako není to špatný puzzle v konečném výsledku, ale rozprostírá se na příliš velkém prostoru, budící spíše nejasnosti než že by směřoval k správnému vyřešení.


Sovu tedy dám konečně do hnízda, ta ale uletí. Co teď? Zkušenost s nalezením lodě kouzelníka mi říká, vyspi se. Dám tedy spánek. A nic, tak ještě jednou, další spánek, setmí se. Sova přilétá večer a hodí mi pod nohy Exemplar Key. K tomu nějakým mechanickým hlasem vyřkne slovo - L-A-C-H-E-S-I-S. Tohle slovo si pamatuji z prvního dungeonu, ze Shrine of the Raptor.

Zpět ve Vault of Exemplar - final:
Nyní mohu jít do Vault of Exemplar. Odemykám zelený zámek. Z truhel zde vyberu velmi užitečnou výbavu. V jedné z truhel je zajímavá destička na níž je vyryto Lachesis. Opět to jméno. Je zde i teleport, který mě může přenést do Shrine of Raptor. Z Vaultu vycházím po žebříku do Lalain Falls.



Lalain Falls:
Tato lokace je kratičká, nachází se tady několik truhel s nějakou tou výbavou, z které si vybírám pár věcí, které by se mohly hodit. Je tady několik vodních ploch mezi skalisky, které musím přeplavat. Jinak se zde nic zásadního neděje.


Na konci této části je sráz, který musím sešplhat. Zkušená parta si s tím jistě poradí. Vypadá to, že jsem tímto uzavřel jeden úvodní velký quest a teď se přede mnou otevírá celá země, v které mou partu čekají další velká dobrodružství. 


Doufám, že budou stejně zajímavá a strhující, jako bylo to dobrodružství doposud. Trochu jsem si vzpomněl na Fate: Gates of Dawn, který měl podobně zajímavý úvod, po němž jsem však zjistil, že jsem prozkoumal teprve desetinu hry, přitom obrovským rozsahem úvodní části to klidně mohlo být ukončeno a bylo by to všechno super. Grimoire snad nebude trpět podobným neduhem jako Fate, kdy po rozsáhlé úvodní části hra velmi upadla v nekonečnou prázdnou nudu. Uvidíme dále, ale o tom až někdy příště. 



Na co nesmím zapomenout, pokud se do této pasáže hry někdy budu vracet, zůstaly mi tady nějaké drobnosti:
1. Stále nemám projitou pořádně Armory ve vesnici Crow, zůstaly mi tam nějaké zamčené dveře.
2. Samhain Underworld - chybí dokončit 1% mapy, zůstává mi tam nepřeložená jedna cedule a je tady uzavřena Phoenix Gate na tlačítka s nápisy: Star, Moon, Fire, Bird, Man, Fish
3. V Chambers of Water jsou zamčeny jedny dveře na páku, na kterou nedosáhnu.
4. Aquavia level - jeden vůbec z prvních, je projitá jen na 91%. Ono tam asi už nic není, možná jsem jen nevstoupil na ty vodní plochy tehdy, protože postavy neuměly plavat.

Pro představu, jak vypadá v podstatě takové úvodní intro této hry a v jakém je rozsahu, tak tady jsou sesumírovány mapy lokací (takové ty s jednou chodbou a jednou místností jsem neřešil):


Musím ještě dodat, že hraní Grimoire se mi velmi táhne a odstup od prvního deníku je snad půlroční. Rozehrál jsem hru totiž tak, že se ji chci vzhledem k avizovanému rozsahu věnovat občas, zatímco do toho budu hrávat i jiné hry. Takže první dva díly deníku pocházejí z hraní hry někdy před půl rokem. Nyní se ke hře chystám vrátit a posunout se v ní zase o nějaký kousek dále a pak to zase nějak sesumírovat do deníku - dílu třetího. Nevím, jestli je to dobrý přístup, ale díky deníku naštěstí neztrácím nit a mohu vždy pěkně navázat a když něco zapomenu, tak si to deníkem připomenu. Ale tak nějak teď cítím, že bych se do toho přeci jen měl opřít více a dát si tuto hru jako prioritu.

Ringo

Komentáře

  1. Kouskovat hru problém nebude, podstatné je, že máš deník, kam se můžeš podívat. Vzhledem k délce hry beztak na část podstatných věcí zapomeneš a bude potřeba si je připomenou právě z deníku (popř. screenhotů). Nehledě na to, že některé věci vypadají bezvýznamně, ale Cleve pak na nich postaví puzzle :) O nudu bych se každopádně nebál. Není to sice tak vtahující jako první část, ale pořád je co řešit.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?