Ultima Underworld 2: Labyrinth of Worlds - herní deník - report č. 3

Platforma: PC / Žánr: RPG Dungeon / Rok: 1993


Než začnu třetí a poslední část deníku na Ultimu Underworld 2, musím se malinko vrátit a uvést na pravou míru jeden z posledních screenshotů v minulém záznamu. Hráči znalí této hry mohli postřehnout, že zmínka o tom, že jsem šel dát Flam runu Zogithovi v Pits of Carnage level 1, je zdokumentována obrázkem, na kterém mám v inventáři předmět, který bych vlastně ještě vůbec neměl mít. Je to tím, že jsem ve skutečnosti Flam runu donesl Zogithovi dodatečně mnohem později a už jen vlastně z principu, abych měl tento quest splněn a nemělo to už v podstatě žádný význam. 

Tady jsou pověstné padací dvířka, skrze které se házeli vězni do Pits of Carnage a kde bylo nutno zničit Guardianovu moc Altařinou hůlkou.

Proto jsem Pits of Carnage - level 1 uzavřel už minule, abych jej měl pospán komplet. Trochu jsem tím v deníku předběhl jistou část postupu hrou zmínkou o tomto posledním questu v Pits of Carnage, který jsem splnil ve skutečnosti až později. Je to jenom taková drobnost, ale zmínit to pro pořádek musím:-) Mimochodem když už jsem ještě u Pits of Carnage, všiml jsem si tam na zdi, kde byly grafity, jisté změny. Po porážce Dorstaga a zničení vlivu Guardiana někdo grafity přepsal. Ale teď už k dalším událostem.



Zpět v hradě Lorda Britishe:
Po návratu z Pits of Carnage a uplatněním nabytých skill bodů zdokonalením postavy u trenérů, je na čase si opět pohovořit s lidmi na hradě o situaci a podělit se zejména s Mirandou a Nystulem o nové poznatky. Po cestě míjím Charlese a jen tak pro zajímavost s ním zkusím prohodit pár slov. Informuje mě o tom, že někdo v hradní spižírně otrávil jídlo a jasně hází vinu na Feridwyna, kterého již před tím obvinil z vraždy Lady Tory. Charles má na něj očividně z nějakého důvodu spadeno. 


Potkám také podivně nervózního Pattersona, který mi sděluje, že se dočetl o tom, že ve světě Talorus byly v oblasti s vyvěrající lávou nalezeny tajné zásoby Filania. To je mimochodem látka, kterou potřebuji získat pro vytvoření schránky pro Djinna, o které mi řekl Zoranthus. Ale dle něj se má Filanium jasně nacházet v ledových jeskyních, tak proč mi Patterson dává jinou informaci? 


Rozhovor s Mirandou je krátký. V podstatě mě jen nabádá k tomu, abych neprodleně navštívil Nelsona, protože přišel na nějakou zásadní věc, která zásadně mění situaci. Neváhám tedy a mířím rovnou do komnat Nelsona. Tady se odehraje velmi zvláštní rozhovor, do kterého se připlete Patterson, který se ze záhadných důvodů připlížil do Nelsonových komnat za mnou. Než nás Patterson vyrušil, stihl mi Nelson říci zvláštní jméno. 


Batam Thaal. To je kouzelnice, která napsala nějaké své prvotní texty o černém drahokamu. Tedy o tom, který nyní obklopuje jako velké vězení celý hrad. Patterson je však neodbytný a nadále vstupuje do našeho hovoru a chce neprodleně mluvit se mnou. Začíná ve mě hlodat pochybnost. Co má tento někdejší šéf Fellowshipu za lubem? Neprobudily se v něm staré vazby ke Guardianovi? A byla jeho předchozí  informace o Filandiu opravdu nezištná nebo se mě snažil úmyslně svést na scestí?


Následující dokumentace rozhovoru mluví za vše. Nelson mi ještě stihne sdělit, že Batam Thaal přišla na to, jak manipulovat s černým drahokamem a že na to stačí jedno kouzlo...více už nestihne.



Patterson nenechá Nelsona doříci to podstatné, tasí nůž a chladnokrevně jej zavraždí před mýma očima, než stihnu cokoliv udělat. Samozřejmě okamžitě na Pattersona zaútočím. Po několika mých výpadech začne škemrat o Guardianovu pomoc za to, že mu tak věrně sloužil.



Bez milosti Pattersona sejmu. Stráž, která se seběhla kolem, nevěřícně kouká na scenérii a skoro to vypadá, že si není jista tím, že říkám pravdu, když vyprávím, jak se to všechno semlelo. Každopádně máme odhaleného vraha, který zabil jak Lady Tory, tak nyní Nelsona. Byl jim Patterson, nikoliv Feridwyn. Pravděpodobně stál Patterson i za tou otravou jídla, o které se zmínil Charles. 


Zpráva o vraždě obletí celý hrad. Jdu tuto novou a nemilou situaci probrat pro jistotu i s Lordem Britishem. Po cestě jdu přitom vyjádřit Feridwynovi omluvu za ostatní, kteří jej podezřívali a mírně Charlesovi i Julii vyčiním za to, že celou dobu podezřívali nevinného. Lord British samozřejmě všechno, co se na hradě děje, klade za vinu sobě a své neprozíravosti. Pattersona měl prokouknout už dávno, ale příliš důvěřoval tomu, že se v jádru změnil.


Nyní se vydám znovu za Nystulem. Předám mu černý drahokam z Pits of Carnage. Opět mi jej očaruje a já jej mohu použít na krystal s bránami v podzemí hradu. Nastane další otřes a stabilizování již odemčených bran. Otevře se mi však jedna nová. Vede do světa, v kterém se nachází hrobka, Tomb of Praecor Loth.  Než se však pustím do Tomb of Praecor Loth, zkusím se nejprve stavit do Ledových jeskyní a najít bahno s Filaniem pro tvorbu schránky pro Djinna.


Zpět v ledových jeskyních:
Bude to kratičká zastávka. Namířím si to rovnou do druhého levelu. Nejprve zajdu na tu obří skluzavku, kde hlídalo větší seskupení potvor z rodu Yeti. Je nyní hračka tyhle bestie likvidovat, jsem už totiž dost vycvičený borec. V zákoutí je zde malé bahenní jezírko, které jsem objevil už při první návštěvě, když jsem tady pobíhal a snažil se vše zmapovat navzdory dotírajícími Yeti. Odtuším, že je to přesně to místo s Filaniem. Dle instrukcí Zorantha naliji do jezírka baziliščí olej. Zasyčí to a bahno s Filaniem změní konzistenci. 


Teď bych měl mít nějakou správnou nádobu, kterou bych potřel touto nově získanou hmotou. Ale nač uvažovat nad nějakými láhvemi. Zoranthus se zmínil, že jsou kouzelníci, kteří dokázali uzamknout Djinna přímo v sobě. Proč to nezkusit? Risknu to a udělám si bahenní koupel. Celý se do jezírka se směsicí bahna, Filania a baziliščího oleje ponořím a nechám dokonale do posledního místa přilnout tuto hmotu ke své kůži. No nebudu řešit, jak asi vypadám. Nyní budu muset najít místo, kde se nejlépe tahle hmota ke mně připeče a vytvoří Djinnovi neproniknutelnou schránku. Já budu ta nádoba pro něj, sám osobně. 

Mapa Ice Cavern . level 2 (kompletní):

Abych měl tady prozkoumané každičké místečko, navštívím ještě jednou zaniklé město Anodunos. Díky již dostupnému kouzlu open mohu pootevírat zdejší zamčené dveře. Prozkoumám každou místnost za jednotlivými dveřmi. Nenachází se zde ale nic zásadního. Vrátím se tedy zpět do svého světa k modrému krystalu a vstupuji do...


Tomb od Praecor Loth - level 1:
Tato hrobka je opravdu spletitým bludištěm, které není snadné projít. Nejvíce informací o této hrobce jsem získal někdy na začátku v Killorn Keep. Vím tedy, že by se zde měl skrývat mocný Lothův roh. Cílem bude samozřejmě i zde najít černý drahokam a také odčarovat zde moc Guardiana. Hrobka je temné a tiché místo. Vesměs se zde budu potýkat s pavouky, kostlivci, a nějakým tím ohnivým elementálem. Překvapivě i zde dojde k několika zásadním rozhovorům. Někteří duchové jsou zde docela upovídaní.


První level je vcelku jednoduchý. Má centrální místnost, z níž vede osm chodeb. Postupně je prozkoumávám a postupně nacházím části poházených útržků map. Tyhle útržky se mi postupně dokreslují do mapy komplikovaného bludiště v levelu 3 včetně poznámek o různých pastech. 


Na severu je větší hala, kde mě čeká bitva s pavouky. Na jihu je další velká hala pro změnu s kostlivci. Bitvy jsou to krásné a v pohodě vše dokáží umlátit bez jakýchkoliv problémů. Občas si vypomohu fireballem.


Na východě je oblast s jezírkem a říčkou. Hlídá to tady ohnivý elementál, který mi dokáže celkem zatopit. Ale nakonec jej porážím. Nacházím tady další mapu a plátové brnění. Dosud jsem se kvůli váhy ostýchal plátové brnění, i vzhledem ke kouzelnické profesi, nasadit. Ale když už mám na sobě navlečené plátové legíny na nohách a platovou helmu, rozhodnu se nyní oželet nosnost (většinu věci stejně skladuji u krystalu pod hradem) a navleču se do plátového brnění. Drátěnou košili zde ponechávám. 


Na severozápad vede slepá ulička. Najdu tady sekyru jeweled axe pod nějakými kostmi, ale hlavně černý drahokam. Mimochodem je tady přesně i to místo, v kterém je soustředěna moc Guardiana. Očividně dále mimo tuto slepou uličku do hrobky nepronikl, jinak by už získal Lothův roh. Stačí zde tedy opět použít Altařinu hůlku a Guardianova moc pomine i zde. 


V tomto levelu se skrývá ještě jistá ultimátní zbraň, ale na to jsem přišel, až když jsem hrobku opouštěl. Skrývá se u vodní oblasti za tajnými dveřmi u jihovýchodního jezírka. Hlídají to tady kamenní golemové. Jedná se o meč Stone Strike. Vypadá jako obyčejný long sword, ale je magický a způsobí všem nepřátelům (mimo kostlivce a lichy) zkamenění. Jeho moci si dokonale užiji ve finální části hry. 

Mapa Tomb of Praecor Loth - level 1:

Tomb od Praecor Loth - level 2:
Druhý level je pohřebiště a mohu tady nalézt hroby. U některých jsou duchové, kteří marně hledají svůj věčný klid. Lze si s nimi pohovořit. Nejprve narazím na ducha Molloye. Byl to krejčí krále Lotha. Poví mi něco o pohřebním ceremoniálu a že byl pohřben společně s králem.


Dále je tady vyplašený ohnivý duch Reef, který vykřikuje něco o smrti krále. Nic důležitého mi vlastně neřekne. Nakonec na mě pomatený zaútočí a já jej tak musím zničit.


Zajímavější je rozhovor s Trysterem. Chce, abych mu donesl jeho kosti. Měly by se povalovat někde v místě, kde je také jeho sekyra zdobená drahokamy (jeweled axe). 


Je jasné, že to bude to místo, kde se povalovaly kosti u zmíněné sekyry (jeweled axe) a černého drahokamu v levelu 1. Odskočím si tam tedy pro kosti a vracím je šťastnému Trysterovi. Získává konečně hmotnou podobu. Jenže jen jako kostlivec.



Nejdůležitější je tady rozhovor s duchem Heleny, manželky Lotha. Když se jí představím a ujistí se, že nejsem ve službách žádného z jejích nepřátel, pošle mě hned za Lothem, že si s ním mám pohovořit a sdělit mu popravdě, že je mrtvý.


Mám si ale dát pozor na nemrtvé strážce Letha, Lorda Umbria a Morphuse. Tito tři velmi mocní nemrtví hlídají vchod do Lothovy hrobky a budu je muset nejprve přechytračit, případně porazit v boji.


To by bylo v tomto levelu vše. Východně od Heleniny hrobky je chodbička, v které číhá dotěrný duch. Po jeho porážce se mohu vydat do třetí úrovně hrobky.

Mapa Tomb of Praecor Loth - level 2:

Tomb od Praecor Loth - level 3:
V třetí úrovni mě hned na úvod přivítá Silanus. Je to duch jednoho ze služebníků Guardiana. Jako dobrovolník se tady vydal hledat Lothův roh. Samozřejmě nepřežil. Roh je pro Guardiana důležitý, neboť má obrovskou moc a je schopen otřást základy jakéhokoliv hradu a znehybnit jakoukoliv armádu.


Roh je ukrytý u svého pána v nejvyšší, tedy čtvrté úrovni této hrobky. Nejprve však musím projít tuto třetí úroveň plnou pastí a pohyblivých podlah. Kdysi existovala mapa této úrovně, ale byla roztrhaná na malé kousky (to jsou ty, co jsem postupně našel v první úrovni).
 

Silanus mi nabídne mi klíč, který mi pomůže odemknout dveře k jednomu ze tří strážných lichů před Lothovou kryptou. Navede mě pak někam na severovýchod, kudy by se mělo bludištěm dát projít ke schodišti do úrovně, kde se Lotharova krypta nachází.


Zmíní ovšem ještě další klíč, který otevírá druhé dveře k strážným lichům. Jenže ten právě ztratil někde na severovýchodě tohoto bludiště, když tam spadnul do jakési stoky s vodou.


Třetí úroveň je opravdu velmi komplikované bludiště a díky tomu, že jsem si poskládal nalezené útržky mapy, získal jsem popisnou mapu včetně všech pastí. Jenže je musím nějak sám překonat, nestačí vědět, že tam jsou. Cest ke schodišti na severu je několik a vlastně nejsou povinné, stačí projít jednou ze tří komplikovaných stezek. Dost mi tady pomohlo kouzlo Fly, hlavně v pasáží plné tlačítek, které zapínají a vypínají velké části podlahy.


Proč se opravdu vyplatí projít tohle bludiště kompletně a prozkoumat každý kout, jsou ultimátní věci, které jsou zde ukryty. Ať už je to Helmet of Great protection, Plate leggins of great protection, Plate boots of unsurpassed thoughts nebo třeba takový Ring of regeneration.


Jednou ze zajímavých cest je průchod skrze halu nekonečně se množících kostlivců na severozápadě. Jde tady bojovat klidně celý den a sbírat tak zkušenosti. Druhou variantou, jak projít, je malý vodní kanál na severovýchodě, který lze otevřít spuštěním ovládače kanalizace, který je v tomto bludišti samozřejmě úplně jinde, než ta kanalizace samotná. Tlačítko nedaleko kanálu navíc otevírá tajnou místnost, kde se nachází další klíč, který tady ztratil Silanus. Netřeba to dále prodlužovat, bludištěm jsem poctivě prošel, překonal všechny nástrahy a postoupím do úrovně s kryptou samotného Praecora Lotha.


 Mapa Tomb of Praecor Loth - level 3:

Tomb of Praecor Loth - level 4:
Díky klíče Silanuse a druhého klíče, nalezeného u vodního kanálu v levelu tři, mohu otevřít zdejší zamčené dveře bez toho, abych popudil strážné Lichy. Jenže je tak jako tak stejně potřebuji zabít, protože útok na toho třetího popudí ty ostatní tak jako tak. Jinak jsou to fakt miláčkové, však posuďte sami:-) 

  
Z pár rozhovorů se strážnými lichy lze odtušit, že tihle lichové pustí někoho dále jen přes svou mrtvolu...ehmmm. No, prostě stráží hrobku Lotha za každou cenu a to hlavně před Guardianovými pohůnky. Nevěří však nikomu, tedy ani mně, takže souboj je nevyhnutelný. Sice tak odstraním obranu Lothovy hrobky, ale vzhledem k tomu, že pak získám vše, po čem Guardian tady prahne, je to jedno. 


Vypořádat se s lichy, a to i postupně s jedním po druhém, byla popravdě fuška. Chtělo to sérii opravdu účinných úderů, zapojit do toho pravidelné léčení a díky tomu vlastně neplýtvat manou, že bych to zkoušel uhrát na firebally, které té many spotřebovávají docela dost. Morpheus mě uměl pořádně otrávit. Po jeho porážce získám runu Nox, sloužící k sestavení kouzla právě na léčbu otravy.


Hlavně Lord Umbria mi nadělal potíže největší. Používá jakýsi instantní kill pomocí jednorázového odsátí života, podobně jako lich, s kterým jsem měl čest v třetí úrovni Pits of Carnage. Tohle odstátí funguje však jen na větší vzdálenost, proto nesmím v souboji připustit, aby se ode mě lich vzdálil a musím jej mydlit pěkně na blízko. Háček je v tom, že lich poletuje, takže jsem jej musel nejprve zatlačit do nějakého kouta. Ale nakonec se zadařilo. Pod jeho ostatky nacházím užitečné runy. Moje runová tabulka pro sesílání kouzel je však již kompletní.


Abych se však dostal k poslednímu strážci jménem Lethe, musel jsem vyřešit jeden drobný puzzle. Je nutno odstranit bariéru blokující cestu k němu. Směrem na východ od místa, kde sídlil  Lord Umbria, je jezero se spoustou vystouplých sloupů, přes které lze přeskákat. Je to takový puzzle podobný tomu v magické akademii. Jenže já už umím létat, takže no problém. 


Otravuje tady sice docela silný červený duch, ale snadno jej zneškodním za letu pomocí úderů svého meče.


Cílem je se dostat jen na druhou stranu tohoto jezera k pentagramu se svíčkami. A jak už jsem se naučil někde na začátku v Killorn Keepu, odstranění svíček zneškodní nastraženou past či bariéru.


Bariéra byla tedy odstraněna a nyní mě čeká souboj s Lethem. Lethe byl už v podstatě hračka a byl to jen souboj síly a odolnosti. a to vše samozřejmě, kromě svých nezdolných magických schopností, mám:-)


Následně mě čeká menší chaotická bažinatá hala na východ od sídla Letheho.  Je plná nepříjemné havěti včetně zeleného démona. Základem je zakouzlit chození po vodě, ať mohu normálně bojovat a udělat se všemi těmi červy způsobujícími otravu, lurkery, i démonem, krátký proces. V tajné chodbičce za bažinou je klíč a tím se odemykají  vrata do Lothovy krypty.


V kryptě mě čeká sám duch Praecora Lotha. Vznáší se nad příkopem s lávou, který chrání vstup do samotné krypty. Kromě toho, že tento příkop snadno mohu překonat kouzlem létání, je tady ještě neviditelný most, přes který lze pohodlně projít.


Když už jsem u toho lávového příkopu, učiním zde jistou záležitost. Zakouzlím létání a snesu se dolů do příkopu a smočím se v lávě. Kdo dával pozor, ví, proč tak činím. Je třeba spéct totiž to bahno s Filaniem, a baziliščím olejem, kterým jsem se pomazal a následně je tuto schránku nutno zesklovatět pomocí kouzla Iron Flesh. Činím tak velmi rychle, abych nebyl žárem rovnou zabit a co nejdříve se pak vznesu zpět nahoru. V lávovém příkopě jsou navíc ohniví elementálové, kteří po mně metají firebally.


Nyní si pohovořím s Praecorem Lothem. Myslí je stále někde ve starých časech a je přesvědčen, že je stále králem. Sdělím mu, že mě posílá jeho žena Helena. A vyřizuji mu její vzkaz, že je mrtvý.


Nechce tomu věřit a tak mu musím vysvětlovat, že v té jeho vítězné bitvě bohužel padnul. Byť stále nechce uvěřit, náhle jakoby se mu postupně rozbřesklo, rozhlíží se kolem a diví se, kde to vlastně je.


Po nějaké té vysvětlovačce, jak to vše skončilo, že padl se svou družinou a že je mrtvá i jeho žena, pochopí se smutkem danou situaci. Rozhodne se mi v boji proti Guardianovi pomoci. Řekne mi o mocném magickém rohu, který vlastní. Je to mocná zbraň a určitě by mi mohl pomoci. Předá mi nakonec roh, což má jeden významný následek. Lothově duši je umožněn věčný odpočinek a je tak osvobozena, země se otřese a Loth zmizí. A já třímám v rukou jeho magický roh.


Prošmejdím ještě jeho kryptu a kromě pár artefaktů nacházím jeden důležitý a to Banner of Killorn Keep. Jestli si vzpomínáte, jak obtížně jsem hledal v Killorn Keep tajné dveře k místu, kde se měla odčarovat Guardianova moc, tak tuhle věc řešil jistý quest spojený právě s praporem Killorn Keep. Další quest je spojen se zde všudy přítomnými rostlinkami u náhrobků. Jsou to uspávací kytky. Přiznám se, že tak dalece jsem myšlenku skrze celou hru neudržel, abych si vzpomněl, že o nějakých snech mluvil Mokpo v ledových jeskyních, takže děkuji za božské osvícení bohem hint, že mi tuhle informaci pro tuto fázi hry dohodil :-) Takže si zde beru i několik těchto rostlinek a hurá pryč z tohoto temného místa. V prvním levelu najdu v jedné skrýši ještě meč Stone Strike, o které jsem se dříve při popisu prvního levelu hrobky zmínil.

Tomb of Praecor Loth - level 4:
Tato mapa by mohla být ještě kompletnější. Chybí zde východní odbočka z první strážnice na severu a lávový příkop také není zmapován až na konce obou stran. V podstatě to nebylo potřeba objevit a tak jsem to neobjevil:-)

Drobná odbočka do Killorn Keep - odhalení tajemství srdce pevnosti:
S rohem a praporem mohu hrobku opustit a stavím se nejprve do Killorn Keep a odevzdám jej Ogrimu. A tady je to tajemství toho neviditelného vstupu do těch míst s vyvěráním Guardianovy moci. Pokud jsem si kladl otázku, jak jsem to sakra mohl vědět bez toho, abych proklikal každý metr stěn v Killorn Keep anebo si to ulehčil nahlédnutím do hintů, tak tady je odpověď.  


Ogri šťastný, že jsem mu donesl ztracenou vlajku, mi nabídne informaci o jistém tajemství. Srdce pevnosti Killorn Keep je v jisté místnosti (již jsem v ní byl, viz report č.2), kterou střeží dvě zvláštní kreatury vypadající jako létající mozek s očima. Vznášejí se ve vzduchu podobně jako pevnost Kllorn Keep a pravděpodobně ony tuhle zvláštnost hradu zajišťují. Jejich zabití by pravděpodobně zapříčinilo zhroucení pevnosti.


Když se jej zeptám, jak se do srdce pevnosti vstupuje, řekne mi o tajné chodbě ústící někde v oblasti kasáren. Tak, a máme to, tady asi přesně měl nastat moment, kdy jsem se měl vydat do toho místa odčarovat Altařinou hůlkou moc Guardiana. Tohle jsem měl již ale splněno. Některé rébusy této hry nejsou tak neřešitelné, jak vypadají a je k nim hint přímo ve hře a je třeba být jen trpělivý a neznérvoznět hned pocitem, že jsem něco přehlédl.


Drobná odbočka do Ice Cavern a snění ve věčné nicotě:
V malé jeskyňce vedle vstupu do druhé úrovně Ice Cavern sídlí, jak vím z předešlých průzkumů těchto prostor, podivín Mokpo. Sdělím mu, že jsem našel halucinogenní kytky. 


Jednu mu dávám. Hned ji zkonzumuje a upadá do spánku....


Když se probudí, mluví o nicotném světě plném násilí. A taky něco o pyramidě, a že je třeba sešlápnutím přebarvit každý její stupeň na jednu barvu.


Co to všechno znamená zatím moc nevím. Zkusím zkonzumovat taky jednu kytku a upadnu do spánku. Jsem přenesen do nekonečné nicoty do jakési podivné oranžové svatyně. Obklopují ji neprostupné mříže. Uprostřed je bedna a v ní je další černý drahokam. Jenže jsem ve snu a nemohu si jej vzít do inventáře. Mohu jej jen zvednout a zahodit. Zahazuji tedy černý drahokam za mříže a na to se probouzím. Tento sen má velký význam a cílem je opravdu dostat drahokam ze schránky a zahodit jej mimo svatyni. To se dozvím o něco později. Celý tento quest s halucinacemi ale není pravděpodobně vůbec povinný, protože zisk černého drahokamu ze svatyně se dá řešit i jinak a to pomocí dvou kamenů moonstone a kouzlu Gate Travel nebo pomocí kouzla Portal. Vše k tomuto řešení již mám.  

Návrat do hrad Lorda Britishe - konzultace s Nystulem:
Kromě toho, že uplatním všechny nově nabyté skill pointy a moje postava začíná být fakt dost nabouchaná na to, abych nepřátele kosil kouzly i mečem, navštívím v hradě Lorda Britishe Nystula a sdělím mu, že mám roh Praecora Lotha.


Nystul je nejprve nadšen z toho, do jaké neprostupné schránky z Filania jsem se dokázal obalit. Jako správný vystudovaný pozná, že jde o lidskou nádobu připravenou na přijetí Djinna a získání nepopsatelné síly. Následně mi vysvětlí, jak je roh Praecora Lotha mocný, ale zatroubit na něj měl sílu jen samotný Loth. Pokud budu chtít využít síly rohu, budu muset najít v sobě nespoutanou sílu někoho vězněného, kdo chce ven. Náznaků, že tuhle sílu zajistí právě Djinn, mám už tolik, že je naprostou jistotou, že jsem na správné cestě. Jen získat toho Djinna. 


Nakonec mi Nystul očaruje posledně získaný černý drahokam, který pak opět použiji u modrého krystalu ve stokách a tím se mi otevírá poslední finální svět, do kterého mohu nyní vstoupit.

Eternal Void:
V této úrovni bych nejraději za sebe nechal mluvit jen obrázky. Ale samozřejmě k nim taky musím něco říci, protože se tady odehraje spousta klíčových událostí. Nicméně tento svět je takový chaos, že nemá smysl popisovat nějaké podrobnější kroky.


Nejprve tady potkám známého Mokpa. Tedy jeho snící já. Vysvětlí mi, jak to tady chodí a že je to o sekcích o  čtyřech barvách, Modrá, červená, fialová a žlutá. Každá představuje samostatné bludiště, které je třeba projít a prostoupit do speciálního místa s pyramidou. 


Nicotě dominuje vyvýšený oranžový komplex, v němž je skrytá svatyně, která je mi povědomá. Je to ta, v které jsem byl ve snu po požití halucinogenních květin. Komplex však blokuje nějaká bariéra a nelze se tak ke svatyni přiblížit. Ve snové formě jsem ze svatyně vyhodil černý drahokam. Nepochybně bude cílem jej získat. Dále je nicota rozdělena na bludiště několika barev. Bludiště jsou různě vzájemně propletené. Ke správnému splnění každého z nich je však nutno sledovat cestu jedné vybrané barvy.


Eternal Void - Red:
Nejprve sleduji rudou stezku a dostávám se do lávového komplexu. Předem se obrním kouzlem ochrany proti ohni. Tady mě přivítá opravdu tuhý souboj s ohnivými elementály a démony. Hlavně ten boss démon je extra tuhý a musím ocenit nález meče Stone Strike, který mi v boji s přesilou velmi pomáhá zkameněním nepřátel na určitou dobu.


Po porážce démona nacházím pod ním hůl Sceptre of the Deadly Seeker. Zásadní předmět tohoto dobrodružství. Je to přesně to žezlo, které chtěl Zoranthus výměnou za láhev s Djinnem. Abych rudou sekci zdárně dokončil, musím projít ještě několika ohnivými bludišti. 
 

Pak se dostanu do finálního teleportu, který mě přenese k pyramidě. Jak kráčím po jednotlivých stupíncích pyramidy, obarvuji její plochy na červeno. Když je obarveno vše, objeví se u vrcholku pyramidy červený teleport. Ten mě přenáší do prostorů, kde se povalují různé věci a artefakty. Asi odměna za úspěšné projití danou zónou. Překvapí mě setkání se starým známým (z Ultimy Underworld 1!), který zřejmě ve spánku sní v tomto světě a je zde mnohem inteligentnější, než v reálu. Je to troll Rawstag. 


Když opustím prostory s odměnou, objevím se u podivného pentagramu s iluzí obří lebky. Na zdi jsou nějaké cedulky se slabikami a když si je dám dohromady, je z nich slovo Sigil. Vzpomenu si na slova Zorantha, že finální rituál pro vypuštění Djinna z láhve a zajetí jej ve schránce z Filania musím proběhnout ve svatyni Sigil of Binding. Takže tady se budu muset s Djinnem vrátit. 

Návrat za Zorantehem - přesunutí Djinna do mé tělesné schránky:
Jen tak na okraj, k rychlým návratům ke krystalu pod hradem využívám Moonstone, který jsem si zde ponechal. Druhý mám u sebe a když na něj zakouzlím již dostupné kouzlo Gate travel, jsem okamžitě přenesen k druhému moonstone, tedy tomu u krystalu. A teď rychle do Pits of Carnage do Zoranthovy skrýše.


Zoranthus je nadšen, že jsem mu donesl ztracené žezlo Sceptre of Deadly Seeker, kterou v nicotě ztratil kdysi jeden z jeho učňů při pokusech se sněním. Asi taky zkoušel požít ty rostlinky. Za to od Zorantha konečně získám jeho láhev s Djinnem.


Pro jistotu mi zopakuje postup, co je všechno nutné udělat pro patřičný rituál. Vzhledem k tomu, že bahno s Filaniem a baziliščím olejem jsem získal, pomazal se s ním, připekl jsem si jej v lávě na kůži a vyhladil do skelného pevného povrchu díky kouzlu Iron Flesh, čeká mě poslední krok. Dojít si zpět do nicoty do místa s pentagramem, což je svatyně Sigil of Binding. Nebudu prodlužovat popis celé cesty. Jednoduše jsem opustíl  Zorantha pomocí kouzla Gate Travel, vstoupil do nicoty a ve svatyni jsem hodil láhví s Djinnemo zem. Ten z láhve vyšumí a ve snaze najít novou schránku vstoupil přímo do mé tělesné schránky zpevněné připečeným Filaniem.


Než se vydám prozkoumávat nicotu dále, vrátím se ještě do Killorn Keep a taky do hradu Lorda Britishe. Skill pointy, které jsem totiž získal z hektických soubojů v červené sekci nicoty mi dovolily si v podstatě nahnat mnou preferované skilly na maximum, což je hodnota 30.



Eternal Void - Blue:
Nyní se mohu vrátit do Eternal Void. Tak, jak jsem prošel červenou ohnivou sekci, procházím postupně stejně tak i modrou, fialovou a žlutou. Zaměřím se nyní na modrou sekci. Je tady obrovská plocha a po ní se prochází slepý kouzelník Prinx. Slíbí mi odměnu, pokud mu donesu, co on chce. Ovšem co chce, na to musím přijít sám.


Dále v modré sekci potkávám jakousi bludičku Wisp. Vypadá to, že jde o tajného agenta odporu proti Guardianovi. Ví, že jsem cestovatel mez světy a ptá se, jestli nevím, co se stalo s Bishopem. Když bludičce sdělím, že jsem mu pomohl utéci z vězení, chce mi za odměnu říci jistou informaci. Vypráví mi o historii rasy Trilkhai. Vzpomenu si na Blackie z Killorn Keepu, která po mně chtěla, abych o jejich rase něco zjistil. Takže ji mám co donést.


Modrou sekci nicoty pak proběhnu, absolvuji pár soubojů, projdu po mostě, jehož části se po různu zvedají a snižují, proskočím do centra na oranžově zbarvenou plochu, vstoupím do teleportu a objevuji se opět u pyramidy, jejíž plochy přebarvím na modro. Na vrcholku se objeví modrý teleport, do kterého mohu vstoupit a objevím se zase v menším prostoru různými předměty majícími spojitost s vodou. Vesměs jde o různé láhve. Tímto je modrá sekce splněna. Nyní sleduji fialovou stezku.


Eternal Void - Purple: 
Ve fialové sekci najdu snícího trolla Bloga. To je ten, co v Pits of Carnage chce hrát tu hru s kameny. Povídá mi něco o nesrozumitelnosti tohoto bludiště. Postupuji dále fialovou sekcí, až dojdu k jakémusi proudu, do kterého skočím a propluji k teleportu.


Za tímto teleportem se vrátím v čase. Je tady bludiště vizuálně vypadající jako dungeony v Akalabeth nebo Ultimě 1 a 2. Cílem je probít se bludištěm až do té správné chodby, která vede k východu.


V podstatě jde o jednoduchou záležitost. Bludiště je přímočaré s pár okruhy a odbočkami. Za krátko mě opět čeká vstup na pyramidu, její přebarvení na fialovo a vstup do fialového teleportu.  


Eternal Void - Yellow:
A nyní konečně do žluté sekce. Žlutá sekce mi přijde nejhezčí. Je zvláštně působivá a působí doslova plasticky. Poletují tady obdobné mozky s očima, které jsem viděl v srdci Killorn Keep, kde zajišťovali pevnosti možnost se vznášet. Když tyhle potvory zabiji, vypadnou z nich oči, které mohu vzít. Když je donesu do modré sekce slepému Prinxovi, zjistím, že je to přesně to, co chtěl. Dá mi za odměnu svitek s kouzlem Fly. Ale to je spíše pro ne mágy, protože já tohle umím zakouzlit běžně. Ale zpátky ke žlutě zbarvenému bludišti.



Cílem je najít místo, kde se postupně objevuje a mizí plošinka. Po nalezení tohoto místa je cesta ven snadnou záležitostí a opět se opakuje situace s pyramidou, kterou je třeba obarvit na žluto a projít žlutým teleportem. Prostor s odměnami je plný zlata a peněz. Ale popravdě, za celou hru jsem peníze prakticky nepotřeboval. Tak je nechávám tady ležet i nyní.


Jakmile jsem takto úspěšně prošel všemi čtyřmi barevnými sekcemi, lze pyramidu přebarvit na oranžovo. Následně se objeví oranžový portál, který mě přenese za oranžovou bariéru hned pod Shrine of Spirituality. A právě pod touto svatyní naleznu černý drahokam, který jsem z ní ve snu, po požití halucinogenních kytek, zahodil.


Tohle má hned několik řešení, pokud bych vynechal tu snovou záležitost. Už jsem to stručně zmiňoval výše. Do svatyně se skrze mříže dá dostat vzlétnutím před mříže a proskočení jimi pomocí kouzla Portal. A pak je možno skrze mříže prohodit jeden moonstone a kouzlem Gate Travel se takto dostat do svatyně. Každopádně černý drahokam je můj. Mimochodem i zde je třeba odčarovat moc Guardiana Altařinou hůlkou. A to právě u této svatyně. Stačí vzlétnout nahoru na těsno k mřížím a hůlku použít. Následně se teleportuji zpět ke krystalu pod hradem Lorda Britishe.


Návrat do hradu Lorda Britishe: 
Návrat ke krystalu v hradních stokách je zajímavý. Čekají tam totiž vojáci. Ale ne vojáci hradní stráže. Jsou v barvách vojáků z Killorn Keepu, bojovníci Mors Gothy. Nejlepší šermířky (jedině Lobarovi z Killorn Keepu se povedlo ji v dávných časech porazit). Mors Gotha je Guardianova nejvěrnější bojovnice a velí velkému oddílu elitních jednotek Killorn Keepu.


Pohůnky Mors Gothy však snadno vyřídím. Jdou fakt na férovku a tak jim férově předvádím umění svého meče a jeho schopnosti na chvíli proměnit nepřítele v kámen a vyřadit jej tak na čas z boje. Tímto jsem na čas odvrátil drobnou invazi do hradu Lorda Britishe skrze podzemí. Ale je na čase se podívat do Killorn Keepu a zastavit tak další možné výpady z tohoto hnízda bojovníků věrných Guardianovi. 


Než to však učiním, odskočím si ještě za Nystulem v hradě Lorda Britishe, který mi očaruje poslední černý drahokam. U Mirandy ještě zjistím, že to vypadá, že moc černého drahokamu je zřejmě díky mé činnosti oslabena, ale Nystul ji sdělil, že stále nemáme prostředky k tomu, abychom jej zničili. Vyhráno tedy zdaleka není. Začaly se jí navíc zjevovat sny, které se mohou brzy stát realitou. V Britannii se začaly objevovat hordy Guardianových invazních armád, které z posledních sil zadržuje Lord Draxinusom. Nyní zpět ke krystalu. Použiji na něj poslední černý drahokam a jeho barva se změní do stabilní bledě modré barvy. Guardianova moc dostala další silnou ránu. Trvale vzájemně otevřené světy nyní mohou společnými silami povstat proti jeho zlovůli.


Poslední návštěva Killorn Keepu:
V Killorn Keepu nejprve rychle zaběhnu ke kočičákům, abych sdělil Blackie, co jsem se o jejich rase a jejich tažení vesmírem dozvěděl od bludičky ve Věčné nicotě. Za odměnu mi dá informaci o tom, že Mors Gotha vlastní nějakou knihu. Slyšela Mors Gohthu často nahlas přemýšlet právě o této knize, když se potulovala chodbami Killorn Keepu. Kniha by měla obsahovat nějaká mocná kouzla, která mají co dočinění s černým drahokamem.


Nyní prošmejdím pevnost, abych zjistil okolnosti invaze vojáků z Killorn Keepu do hradu Lorda Britishe. Popovídám si s Mystell. Ta samotná hovoří o invazi i do Killorn Keepu. Mors Gotha se svými vojáky vtrhla i zde a převzala velení. Mystell tady zůstala bezmocná a není ji to zrovna po chuti. S Killorn Keepem měla velké ambice a vysněné cíle a teď o vše přišla. Guardian ji shledal jako neschopnou.


Když chci navštívit Altaru, najdu jen její dopis. Musela z Killorn Keepu zmizet, protože přišla Mors Gotha se svými vrahouny a hrozí tady odhalení. Mors Gotha má důležitou knihu, kterou bych se měl snažit získat.


Mors Gotha a její kniha:
Kde je však Mors Gohtha? Nabízí se ještě jedno místečko v Killorn Keepu, které jsem neotevřel. Jsou to zamčené dveře v kasárnách vedoucí do malé komnaty. 

Mapa Killorn Keep - level 1 (Mors Gotha pod písmenem G):

Prozatím jsem si netroufal tam lézt, protože u dveří stála stráž a nechtěl jsem proti sobě z kraje popudit vojáky Killorn Keepu. Ale teď už je to jedno. Zajdu k těm dveřím, odemknu je kouzlem open a vejdu dovnitř.


Jsou to komnaty samotné Mors Gothy, která mě přivítá nejprve mile. Obdivuje moje schopnosti a chce mě po svém boku, že bychom společně Guardianovi dobývali světy.


Když odmítnu, snaží se ještě kompromitovat Lorda Britishe. Ale má to marné. Když neoblomně vyjadřuji věrnost Lordu Britishovi, začne se vztekat a zaútočí na mě. Férovka to moc není, protože dveřmi sem začnou proudit zástupy vojáků Killorn Keepu a zaútočí na mě zezadu. 


Opět musím poděkovat za Stone Strike meč. Postupně tak mohu rozsekat své zkamenělé nepřátele. Nakonec porážím i Mors Gothu. V zoufalství beznaděje se dovolává Guardiana a ten ji zachrání. Objeví se rudý teleport a vytáhne Mors Gohthu z tohoto místa. Zjevně nečekala takovou rychlou pomoc, jelikož si nestihla ani sbalit své saky paky. Vtažena do teleportu se ještě marně pokouší natáhnout ruku po své knize, která zůstala ležet na zemi. Což se stane Guardianovým silám nakonec osudným. 


Zpět do hradu Lorda Britishe - finále:
Popovídám si s Mirandou. Ta mě navede hned k Nystulovi, který má samozřejmě zájem o prozkoumání knihy Mors Gothy. Ochotně tedy předám knihu Nystulovi.


Nystul v knize nalezne kouzlo na odčarování magické moci krystalu. Poté bude možno jej rozbít. Nystul však potřebuje znát, v kterém místě a čase přesně bylo Guardianovými agenty sesláno kouzlo pro obklopení hradu černým drahokamem. Jedině v místě tohoto počátku bude moci být kouzlo i zlomeno.


Tohle byla tedy zapeklitá situace. Obešel jsem všechny v hradě a nemohl jsem na nic přijít. Nakonec jsem si musel vzpomenout na jeden hodně dávný rozhovor z kraje tohoto dobrodružství. Na rozhovor s Julií, komornou Lady Tory. Hovořila tehdy o podivných zvucích ve 4 hodiny ráno v trůnním sále. 


Spěchám za Nystulem, abych mu předat tyto klíčové informace. Na otázky odpovím trůnní sál a 4 hodiny, načež události naberou rychlý spád. Do komnat Nystula vstupuje Julia a varuje nás, že byl hrad napaden Guardianovými vojáky, kteří pronikli skrze drahokam.  


Nystul vyzve Julii, ať jej okamžitě zavede do trůnního sálu. Když společně vyběhnou ven, uslyším v chodbách povědomý hlas. Mors Gotha je zpět. A je na mě, abych se o tohle postaral, zatímco Nystul bude moci nerušeně proklouznout.


Utkám se tedy podruhé s Mors Gothou a jejími vojáky. Po epické bitce je hotovo a já rychle spěchám do trůnního sálu, v kterém na mě již čeká Lord British, Miranda a Nystul s knihou.


Vše je připraveno k seslání kouzla a odčarování moci drahokamu obklopujícího hrad...


Jakmile moc krystalu pomine, mohu s pomocí síly Djinna v sobě zatroubit na roh Praecora Lotha a tím krystal rozbít...


Následující obrázky vypovídají o tom, jak se dílo zdařilo...






Stalo se tedy přesně tak, jak Nystul předpokládal, krystal se rozpadnul a Britannia je opět zachráněna. A já se mohu s dobrým pocitem vrátit zpět do své reality, než se zase něco v Britannii semele a budu opět povolán do služeb Lorda Britishe. The end.

Ringo


Takhle vypadalo mé skladiště věcí v místě, kam jsem se vracel nejčastěji.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?