Leisure Suit Larry 6: Shape Up or Slip Out!

Platforma: PC / Žánr: Adventure / Developer: Sierra-on-Line / Vydavatel: Sierra-on-Line / Rok: 1993

Co může být herně letnějšího, prázdninovějšího nebo dovolenkovatějšího (to třetí slovo už nemá s češtinou nic společného:-), než Larryho pobyt v luxusním hotelu s bazénkem a spoustou letního vyžití? Larry s číslovkou šest je sice v pořadí teprve pátá hra díky vynechávce dílu čtvrtého, ale co na tom. U Larryho není nic normální, tak proč by nějaké číselné řazení mělo tady hrát roli.

Leisure Suit Larry 6 je klasickou point and click adventurou z produkce Sierrry-on-line a proto není žádným překvapením, že tady funguje prakticky vše naprosto stejně, jako v jiných adventurách Sierry-on-line. Samozřejmě jde již generačně o pozdnější výtvor v 256 barevné grafice + SVGA grafice v CD-ROM verzi. Díky tomu tady máme místo příkazového řádku menu s kreslenými ikonkami, na které myší klikáme a vykonáváme obrázky naznačované činnosti jako je chůze, rozhlížení se, seber, použij nebo i rozepni (to není až tak úplně samozřejmě běžná činnost v ostatních adventurách). Interaktivní obrazovka pak vyobrazuje scénu, v které je možno dané činnosti provádět.

Graficky má hra zvláštní kouzlo. Umí přesně navodit to, co jsem zmínil v úvodu. Dovolenou, pohodičku na hotelu, chlazené drinky a bazén plný koček. Samozřejmě ne těch šelem, co požírají v přírodě ptáky, což vás dokáže dokonale vytočit, protože...ale to sem nepatří, takže znovu. Samozřejmě jsem tady u Larryho 6 měl na mysli kočky, coby  krásné ženy, s pár šňůrkami, majícími naprosto marně zakrýt intimní partie.

Hra tak doslova dýchá tím, co právě nyní prožíváme. Létem. Grafikům Sierry se opět povedlo trefit to, co mě na jejich adventurách uchvacuje. Vyobrazení scenérie, kterou si užívám i jen pohledem, i kdyby se na ní herně nedělo naprosto nic. I když u Larryho jsou to trochu nadnesená slova, protože tady těch uchvacujících scenérií až tak moc zase není. Je to takové střídavě oblačno. Ty hezčí nepochybně atmosféru drží, ale někdy jsou tady i momenty ne příliš zrovna působivé či líbivé. To stěžejní tady mají totiž být hlavně detailní pohledy na holky, a ne nějaký pohled do lesa (na kočky požírající ptáky).

Ačkoliv prvotní 256 barevná verze působila podivně přepixelovaně, že i předchozí Larry 5 vypadal mnohem uhlazeněji, vyšla asi o rok později (jak jsem naznačil už výše) přepracovaná CD-ROM verze v detailnějším rozlišení SVGA, z které pocházejí okolní obrázky. Ačkoliv působila mnohem čistěji, tak některá místa, i ženy, ztratily trochu to původní kouzlo, kterým se zapsala prvotní 256 barevná pixelatá verze. Vyloženě ošklivě na mě působilo přepracované menu. Někdy se prostě šperkuje, až se přešperkuje.

Namluvení a hudba mají ale již patřičnou kvalitu a u CD_ROM verze tady profi vývojáři již asi neměli jak udělat nějakou chybu. Takže po této stránce není co vytknout.  Technickou stránku bychom tedy měli za sebou a mohu se vrhnout na hratelnost. Ta u adventury stojí a padá na tom, jak kvalitní je děj, příběh a puzzly, které musí hráč řešit.

Z hlediska puzzlů, kromě toho, že jsou uvalené, na Larrym nebylo až tak nic katastrofálního vlastně nikdy. Potíž mám hlavně s dějem, příběhem a motivací se v něčem takovém plácat. V tomto ohledu je Larry prakticky stejný jako všechny předchozí díly. Řeší tu naprosté prkotiny jen proto, aby docílil toho, že sbalí ženské, které se mu připletou do cesty. Potíž je v tom, že je ošklivý, je trouba a je ve věku, jenž vystihuje hláška  "magore vrať se do hrobu". 

Přiznám se, že z mého pohledu jde o typ dobrodružství, které mě moc nebere. Snažíte se, sbíráte předměty, řešíte a výsledkem je nějaký trapas. Tahounem má být zisk nějakého screenu, na kterém se některá z ženštin objeví co nejméně oděna, nebo se cenzurovaně odehraje nějaká erotická scéna. Koho tohle může nějak jako vyloženě lákat, obzvláště dnes, v době internetu, fotek a videí všeho možného? Nikoho. OK, hráči nižší náctiletí by mohli hře přidat body za to, že jim hra navodí něco, co ještě nemohli zažít, ale už je oblažují fantasijní představy tohoto typu. Ale myslím, že už ani oni nejsou včerejší a umí na netu hledat. Tímto vlastně padá erotické kouzlo Larryho a jedinou devizou, mimo exotický dovolenkový pobyt, který nezažíváte každý den, by mohl zůstat humor.

Ano, hra je vtipná, navozuje spoustu humorných situací, jenže co si budeme lhát. Spíše trapných a laciných, než že bych se jako smíchy popadal za břicho. Možná jsem se jen usmál nadčasovosti vtípku na pláži s ženštinou, která měla něco navíc. Možná jsem se spíše usmál proto, že kdysi se tomu smát mohlo otevřeně, dnes už bych si tak jistý nebyl. 

V podstatě bych tady u této hry mohl hodnotící rámec zúžit jen na porovnání se staršími díly. Mohu tedy říci, že Larry 6 je asi spíše lepší, než díly 1, 2, 3. Ale nechytá se na Larryho 5. Šestý díl Larryho  je spíše návratem k oplzlému prvnímu dílu. Budiž šestce ke cti, že má vizuálně z celé série asi nejhezčí ženské a ta poslední, která je finálním triumfem pro slizouna Larryho, fakt vypadá sympaticky i s tím, že jde jen o kresbu.

Larry 6 pro mě znamená opět jen takový drobný výlet na fiktivní dovolenou v krásném hotelu, který sice nepřekoná reálný dovolenkový pobyt u moře, ale kdo má hry jako koníček a hledá v nich i něco více, třeba trochu toho umění a imprese, tak ví, že momenty typu "jsem na dovolené, koukám na moře, na pláž, popíjím drink....jako např. v Larrym" ,se prostě umí v hráčově fantasii dostavit. A platí to i obráceně. Až v zimě budete hrát nějakého Larryho, může vám to připomenout vlastní krásnou letní dovolenou. A tohle přesně je pro mě největší klad této spíše jen průměrné adventury.


Hodnocení: 55%  

Ringo























Pár obrázků z VGA verze pro porovnání:









Komentáře

  1. Jediný díl série, který jsem dohrál. Tenkrát jsem CD-ROM neměl, takže to byla VGA verze. Grafika té původní se mi líbila. Ta SVGA je strašně rozkolísaná mi přijde. Některé lokace nejsou vůbec pěkné.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?