Pařanské Vánoce - návrat k legendám


Na vánoční volno se vždycky moc těším, kromě atmosféry, rodinných návštěv, dobrého jídla, pití a pohody, se nabízí toto volno také k tomu rozjet nějakou tu hru s tím, že si u ní mohu posedět déle do noci, bez vidiny ranního brzkého vstávání. Taky mi to dost připomíná mladé pařanské léta, kdy byl člověk ještě s rodiči doma a v poklidu seděl a pařil vše, co mu přišlo pod ruku třeba do tří do rána a někdy mám nutkání, tak, jako se každé vánoce strojí stromek, tak si zahrát každé vánoce nějakou tu hru, co se mi vybavuje z těch dávných skoro ještě dětských let. Asi bych měl teď smažit Master of Magic nebo nějaké ty staré Heroesy :-) Celkově, když se podívám na letošní rok, tak kromě první hektické poloviny strávené nad starými resty, tedy dungeony Crystal Dragon, Abandoned Places 2 s šílenými mapovacími orgiemi a Rytířu Grálů, tak se pak díky dohrání a odeníčkování Eye of the Beholder 1 a 2 nesl v duchu znovu hraní her, které jsem už kdysi hodně dávno dohrál.


Na vánoční volno jsem si řekl, že se nebudu pouštět rovněž do ničeho nového, frustrovat se u nějakých na nervy náročných věcí typu léta nedohraný Might and Magic 2 nebo nedávno po dlouhé pauze dojetý The Dark Queen of Krynn, ale naopak, udělám si pohodu a zahraji si nějakou TOPku, kterou jsem už dohrál. Sázka padla na adventuru, kterou mám stále tak nějak neochvějně navždy na prvním místě a to Indiana Jones 4 And The Fate of Atlantis.


S úžasem jsem zjistil, že mám jakousi silně selektivní sklerózu na řešení her a defakto jsem to jel bez jakékoliv vzpomínky, jak se ten který úkol řešil a bylo to pro mě jako nové hraní a zjišťování ve staré známé krásné VGA grafice. Dokonce k úplnému závěru hry jsem musel použít 3x lehké naťuknutí z youtube gameplaye, abych na některé věci přišel, nebo se spíše ujistil, že to jako je ono, ale má pohodlnost mi říkala, to tohle beztak nebude, tak se do těch míst pro to ani nebudu vracet. Indiana Jonese 4 mám tedy opět za sebou. Vlastně k rozehrání a dohrání mě namotivovaly 3 věci. Ve snaze rozšířit zde sekci adventur se chci aktuálně věnovat těm, co mám v TOP5 a chystám recenzi právě na Indyho 4 s tím, že jsem chtěl dodat vlastní obrázky, což znamenalo projít pár obrazovek a když už jsem byl u toho, tak jsem to rovnou dojel :-)



Druhým kouskem je hra, kterou jsem tu onehdy recenzoval, je to japonské RPG původem ze SNESu - Chrono Trigger. Jednak je na čase si jednu z nejlepších RPG všech dob prostě zopakovat a jednak mám restík, mám hru v originále na Nintendo DS a tuhle verzi jsem zatím nehrál. Ona je vlastně stejná jako ta SNESová, ale má nějaké ty featury jako automapu, což původní SNES verze neměla. Takže nyní se oddávám pařanské mši a hraji opět jednu z nej nejen RPG všech dob, ale jednu z nej her vůbec :-)



Tolik tedy k propařeným vánocům, ten Chrono Trigger se ale potáhne ještě myslím docela dlouho i do nového roku, takže se kapku odkládá plán na deník a zmapování Eye of The Beholder 3, ale i to pak bude :-)

Ringo



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?