Nové kousky do sbírky - 5 krabic

 Wizardry 1, Cadaver, The Chaos Engine, Ascendancy, Reunion

Do sbírky přibylo za posledních 6 měsíců hned několik kousků. Chtěl jsem postupně dávat k tomu jednotlivá infa, ale dal jsem si na čas a tak to dám souhrnně, co mi postupně přibylo a musím teda říci, že se musím vrátit až do listopadu, konkrétně 21. listopadu :-) Ale to až nakonec, já to totiž vezmu pozpátku. 

5.5. 2021: Na prvním obrázku již vidíte Reunion. Tato hra je zvláštní. Jde totiž o adventurní sci-fi strategii a je to tak trochu dvouvaječné dvojče hry Alien Legacy. Hry jsou si totiž průběhem a herním stylem až nápadně podobné a vyšly taky v témže roce, 1994, takže těžko říci, jestli dvě vývojářské studia osvítil tentýž nápad a nebo někdo od někoho opisoval během vývoje. Hra byla dost rozporuplná, našla si skalní příznivce, kteří na ni nedali dopustit a stala se pro ně doslova kultovní (což naprosto chápu proč) a na druhou stranu ji ale mnozí recenzenti ve své době nepochválili kvůli pár neduhům a nepřehlednostem. Dnes se však jedná nepochybně o kult, na který si vzpomenou skalní a mají jen slova chvály a hromady skvělých vzpomínek. Pro mě tahle hra byla jasná koupě, protože miluji takové ty atypické zvláštní tituly, které jedni nenávidí, ale druzí uctívají. Rád se přidávám k uctívačům :-)


26.4.2021: Dalším kouskem je Ascendancy, o které si můžete více přečíst v recenzi. Je jasné, že svou obsesi vesmírnými strategiemi teď již nezapřu. Ano, jak je hra sci-fi, 4x a dají se obsazovat planety, jdu do toho. Ascendancy vzbudila ve své době tak trochu poprask díky krásné grafice a chytlavé hratelnosti. S některými herními mechanikami ale někteří spokojeni nebyli a tak hra opět zůstala v srdci skalních příznivců a pro ostatní upadla tak trochu do sféry průměru nebo až zapomnění a nestala se zrovna tou, která by byla skloňována na každém kroku. Přes to je dnes hra již naprostou klasikou a ne nadarmo vyšel její port pro mobilní telefony. Pro mě to byla jasná koupě, protože mám rád legendy a když se člověk baví s někým o hrách a jeden z x hráčů jen tak nesměle zmíní - hele, mě se líbila Ascendancy, tak to na mě vždycky umí zapůsobit, stejně jako to na mě působilo u Reunionu, kdy zmínky o něm působily tak nějak nadpřirozeně :-) Ne nadarmo se u mě honosí Ascendancy hodnocením 90%. 


14.4.2021: A teď úplně z jiného soudku. U obsese z 4x vesmírných strategií jsem se už vyzpovídal, pojďme si říci něco o dalším mém až chorobném nutkání. Někdy se zjeví firma, jejíž tvorba mě zasáhne jako umění a vůbec nemusí jít o hry z mnou preferovaného žánru. Copak jsem někdy básnil o střílečkách, akcích , hrách arkádového ražení? Nikdy. Přesto mou sbírku jedna taková obohatila a je to díky firmě The Bitmap Brothers, u níž obdivuji nejen absolutní preciznost v grafickém ztvárnění, ale taky hratelnost a herní zpracování obecně. A proto mám nutkání koupit vše, kde je logo The Bitmap Brothers. Tahle firma prostě umí udělat i arkádu pro všechny, do které schovají plno tajemství a bonusů, opřede to dech beroucí grafikou, precizními animacemi a člověku je najednou jedno, že něco mydlí akčně jako v bezduché střílečce, tohle prostě vtáhne a baví čímkoliv. To jsou The Bitmap Brothers. A jejich graficky asi druhá nejhezčí hra vůbec. The Chaos Engine. Jedná se o původní Amiga OCS verzi, což znamená nižší paletu barev. Později vyšly upgrady této hry v AGA grafice pro CD32 i PC. Překvapivě monumentálněji však vypadá ta původní OCS verze, protože přebarvení panáčci v upgradované AGA a VGA verzi působí příliš přebarveně komixově a trochu oproti prostředí razí.


22.3.2021: A proto opět The Bitmap Brothers a snad jedna z graficky nejhezčích her v herní historii vůbec. A to prosím jde o hru z roku 1990. Jak již obrázek napověděl, je to Cadaver a jeho druhé pokračování Pay Off. O Cadaverovi jsem básnil již v recenzi, tak něco povím k té krabici. Měl jsem na výběr zakoupit za nižší cenu původní vydání, s původním motivem na krabici a barevným manuálem, jenže ve verzi pro Atari ST. Krabice se však ničím nelišila od verze z Amigy. Nicméně původní vydání samozřejmě neobsahuje pokračování Pay Off a já to chtěl mít prostě komplet. Proto jsem sáhl k pozdějšímu vydání z edice XL, což jsou takové ty krabice s modrým okrajem a zlatým lemováním (mimochodem se mi tohle zpracování hodně líbí, mám takhle i Eye of the Beholder trilogii).  Manuál je sice černobílý, ale obsahem se neliší od původního. Takže je tu vše, jak má být a jsem i s touto verzí nadmíru spokojen. Šlo o to mít jednu z nej her prostě ve vlastnictví v krabicové podobě a to jsem si splnil. A jde o Amiga verzi.


21.11.2020: A teď tedy do toho listopadu loňského roku. Jde o Wizardry 1: Proving Grounds of the Mad Overlord. A musím říci, že tahle hra mě nestála nic. Dostal jsem ji darem od Richmonda. Jedná se o luxusní kousek, opravdu stylová krabice s nádherným zdobením obrázkem zeleného draka. Manuál parádně propracovaný, má vlastně více grafiky než hra samotná a připomíná pravidla k dračáku nebo nějaký gamebook. Krabice obsahuje originálně vytvořený sešit s čtverečkovanými papíry pro kresbu map. Disketa má krásný lesklý štítek s nápisem. Jediným neduhem byla nálepka přes střed krabice, kterými prodejci z nepochopitelných důvodů rádi krabice her prznili. Po půlhodinové práci jsem ale nálepku sundal bez poškození krabice, jedinou stopou po ní je trochu lepkavý viditelný čtvereček, ale už není překrytý ten drak na krabici nesmyslnou nálepkou s texty popisující podmínky distributora. Každopádně jestli by mělo být něco základem sbírky každého RPGčkáře, tak tady tenhle první díl Wizardry a zároveň zakladatel rozsáhlé série. Je jedno, jak, a zda vůbec, je dnes hratelný a zda jej budu či nebudu hrát. Prostě jen pro ten pocit mít první díl něčeho, co pak vyústilo v luxustní Wizardry 6, 7 a 8, to prostě stojí za to.

Ringo

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?