Ultima 4: Quest of the Avatar - herní deník, report č. 1

Platforma: PC / Žánr: RPG / Rok: 1985


Když skončil první věk temnoty a nastal věk osvícení, kdy se tři kontinenty Sosarie spojily v jeden a čtvrtý kontinent se ztratil bůh ví kde, čímž vznikla nová země jménem Britannia, pochopil Lord British, že je třeba novému světu dát nový řád. A to pomocí plnění osmi ctnostmi v kombinaci se třemi základními principy. Hrdina (znám jako "cizinec"), povolán k záchraně Sosarie Lordem Britishem, se dosud vypořádával se zlem, jako byli čarodějové Mondain, jeho učenkyně Minax, či nakonec zvláštní entita zvaná Exodus. Ale vůbec se neřešilo, jakými prostředky docílil porážky největších zlořádů, s jakými se nejen Sosaria, ale potažmo i samotná Země, potýkaly. Účel světil prostředky. Například nevadilo, když si hrdina ("cizinec") vypomohl k penězům tím, že si nějaké nenápadně a bez oznámení půjčil z kasičky nějakého obyvatele. O vynuceném silovém řešené některých problémů nemluvě. 



Úvod:
Nový svět Britannia má být ale světem cností sám o sobě. Poctivost, soucit, statečnost, spravedlnost, obětavost, čest, duchovnost a pokoru museli dodržovat všichni, včetně případných hrdinů, které si Lord British pozve na pomoc pro případnou další záchranu světa, kterému vládne. K jejich dodržování mají vést tři ustanovené principy - pravda, láska a odvaha. Každý z těch principů vychází z kombinace několika cností a naopak ctnosti jsou odvozeny od těchto principů. To vše má od nynějška platit jako nový právní řád, kterým se musí řídit čestní obyvatelé Britannie, nevyjímaje hrdinů. A proto se rozhodne Lord British podrobit zkoušce i svého slavného "cizince".

Ukázka z knihy History of Britannia

Vazba Lorda Britishe na "cizince" nebyla náhodná. Oba jsou totiž pozemšťani. Zatímco Lord British hledal nový svět, v kterém by vytvořil harmonické království, v kterém by vše bylo jinak a lépe, než na Zemi, tak "cizincův" úkol byl zcela jiný. Byl to člověk dobrodružné povahy, kterého zkusil Lord British, jako dalšího pozemšťana, přivolat na pomoc s problémy v Sosarii a "cizinec" si takovou příležitost rozhodně nenechal ujít. K přesunu ze Země vždy došlo díky amuletu hada. Lord British jednou takový amulet našel, ten následně vyvolal měsíční bránu a po vstupu do ní se objevil Lord British v Sosarii. To mu umožnilo splnit si sen o novém harmonickém světě. Následně pomocí tohoto amuletu přivolával hrdinu "cizince" ze Země. 

Harmonický svět je totiž utopie. A tak Lord British zjistil, že Sosaria se hemží nebezpečnými místy, nebezpečnými příšerami a nakonec mocnými čaroději, kteří ji chtějí doslova vysát, zničit a tím získat pro sebe absolutní moc nad světy. Jako osamocený pozemšťan v tomto světě cítí, že potřebuje někoho svého ražení. Člověka ze Země, který bude prahnout po dobrodružství v novém světě a bude nadšeně plnit zadání úkolů, které povedou k porážce zla. Třikrát to "cizinec" zvládnul Ultima 1, 2, 3) a stal se prakticky takovou jistotou, na koho se může tu a tam Lord British obrátit, když dojde k bezvýchodné situaci v nové zemi.

Ukázka z knihy History of Britannia

Lord British si napočtvrté (Ultima 4) skrze artefakt nevolá "cizince" tentokrát proto, aby zachraňoval svět, ale proto, aby vytvořil ultra kladného hrdinu, tedy Avatara, pro případ, že by se zase nějaké zlo vymknulo své kontrole. Avatar je v podstatě zavolán na zkoušku. Předchozí tři vítězství nad zlem v prvním věku temnoty by jej sice tak jako tak mělo předurčovat k tomu, aby byl přijat vždy k dalšímu úkolu bez podmínek. Ale pravidla jsou pravidla. A tak "cizinec" dostává u Lorda Britishe jasný úkol. Najít v hlubině Stygian Abyss Kodex nejvyšší moudrosti, který ovšem může přinést jen vyvolený, tedy Avatar. A k zisku této hodnosti čeká "cizince" spousta komplikovaných a nebezpečných úkolů, o kterých se mu ani nesnilo.

Přesun do Britannie a definice charakteru:
Cizinci říkejme odteď Ringo:-) Ano, tak se jmenuji:-) Když se tak potuluji přírodou, abych si odpočinul od pracovních záležitostí a celé té tíhy života na planetě Zemi, narazím na pěknou bystřinu, na jejímž druhém břehu je na mýtince kruh z kamenů. Nevěděl jsem, jestli se mi to zdálo, ale na krátký okamžik se uprostřed objevilo modré pole. Bylo mi značně povědomé. Připomínalo mi měsíční bránu, do které jsem kdysi již 3x vstoupil. 


Jdu tedy ke kamenům a najdu uprostřed kruhu nějaký artefakt v podobě kříže, jehož horní rameno tvoří smyčka (jde tedy přesně o Ankh, což budu nadále používat). Nebyl to had jako před tím. Kromě artefaktu zde však leží knížka s názvem Historie Britannie. Knížku si pečlivě přečtu a dozvím se o geografii, o lidech, kultuře a taky pravidlech života ve světě Britannia. Vypadá to, že Lord British vládne v nové zemi, v které má zavládnou přívětivý řád osmi ctností a symbolem jedné z nich, nepřekvapivě duchovnosti, je právě Ankh. Artefakt v jeho podobě stále leží v kruhu z kamení. 


Když Ankh zvednu, uslyším najednou za nedalekým svahem hluk. Jdu se podívat, co to za svahem je a vidím, že zde probíhá jakýsi karneval, všude jsou nějací kejklíři, klauni a rozverně poskakují mezi povozy okolo. Jeden z povozů je něčím zvláštní a rozhodnu se do něj podívat. Sedí v něm vědma a vítá mě s tím, že na co ještě čekám, již mě nějakou dobu netrpělivě očekává. 


Chce mi vyložit karty. Vyloží vždy dvě. Uvědomím si, že karty jasně znázorňují dvě z osmi ctností a vědma je klade proti sobě s tím, že mi povypráví krátký příběh tvořící obrovské dilema, kdy se musím vždy rozhodnout o něčem o čem se nikdy rozhodovat nechci. 


Například jestli zlodějku, kterou přistihnu, že okradla mého kamaráda, ale zjistím, že byla opravdu v bezvýchodné tíživé životní situaci, chytím, usvědčím a předvedu před soud a získám zpět peníze pro přítele, anebo budetu dělat, že jsem nic neviděl, abych primárně pomohl ženě v nesnázích. Anebo v jiném případě jsem absolutně oddán svému králi, ale zjistím, že provedl nepěkný kriminální čin. Zůstanu mu věrný a budu s ním dále spolupracovat nebo jej prozradím a dám přednost právu před oddaností? 


Těchto otázek je na mě kladeno několik a vždy mě nasměrují ke konkrétní ctnosti. Jamile tento test vědmy skončí, najednou jako bych upadl do mdlob a po následném probuzení se nacházím...obklopen hlubokými lesy a před branami nějakého města. Není pochyb, jsem zpět v jiném světě. V Britannii.


 Vstupuji do města nazývajícího se Yew. Město je zasvěceno spravedlnosti a z toho pochopím, že mé odpovědi vedly jednoznačně ke spravedlnosti a proto jsem se objevil právě zde. Když se podívám do statistik postavy, tak dle mých odpovědí jsem byl vyhodnocen povoláním jako druid. Musím získat co nejvíce informací o tom, proč tu jsem, proč jsem byl přivolán do Britannie, a za jakým účelem. 


Popravdě jsem se v Yew jen narychlo rozhlédl a pak jsem si říkal, že bude více konzistentní se ihned vydat do hradu Lorda Britishe a nejprve si promluvit s ním, než začnu pečlivě vyslýchat lidi v dalších městech, kteří by mi dávali kusé informace o něčem, o čem nemám ani páru. 


Putuji tedy dle mapy Britannie rychle na jihovýchod k městu Britain a hradu Lorda Britishe. Po cestě se setkávám s prvními nepřáteli, s kterými se utkávám v boji. K ruce na mých cestách mi byl tento deník, který jsem si postupně zapisoval. Obrázky, které jsou okolo, se někdy budou týkat aktuálně popisované situace, často je však, obzvláště později, berte jako ilustrační a nebudou vždy přímo souviset s konkrétními popisovanou událostí, protože dokládat dokumentární obrázek ke každé situaci a ke každému  rozhovoru, kterých je tady stovky, mi přišlo jako šílenství:-)  


Castle Britannia - hrad Lorda Britishe:
V hradě si mohu povykládat s klauny, strážemi, dvořany, ale podstatné informace očekávám od samotného Lorda Britishe, kterého najdu v druhém patře hradu v trůnním sále. Abych se od různých lidí něco dozvěděl, je potřeba se ptát na základní věci, aby se rozpovídali. Takovými základními dotazy jsou name (jméno), job (práce), health (jak se má), help (pomoc). Po odpovědích na tyto dotazy se obvykle dozvím ze slov lidí, na co se ptát dále, zaznamenávám si jednotlivé termíny o kterých se baví, popřípadě si pozorně zapíši nějaké výrazy a případné poznámky o tom, na koho se mám na tyto termíny zeptat. 

Mapa Castle Britannia

Lord British:
Lord British je velmi výřečný a povykládá mi vše o osmi ctnostech (Virtues) a které město je jim zasvěceno, principech (Principles) a který hrad jim je zasvěcen, kodexu nejvyšší moudrosti (Codex) a hlubině Abyss. Zadá mi za úkol stát se Avatarem. Mám se stát ctnostným ve všech zmíněných oblastech a jedině člověk, kterému se to povede, může vyzvednout z hlubiny Kodex nejvyšší moudrosti. Pro pochopení, jak toho docílit, včetně pochopení  mnoha puzzlů a hádanek a celkového naplnění všech ctností, jsem si musel uvědomit zásadní věc. Jak principy, tak ctnosti, mají své pevné pořadí v seznamu a mnohdy je nutno znát, na které pozici se která ctnost a princip nachází. Dost často se totiž odkazuje na pořadí těch ctností nějaký puzzle nebo jiné okolnosti. Dále je na každou ctnost navázáno konkrétní město a časem zjistím, že plno dalších věcí, které budu dle toho muset skládat do nějakého logického celku  Psal jsem to již na začátku, ale seřadím si to tady včetně příslušných měst a hradů:

Principy:
1. Pravda (Truth) - Lycaeum na ostrově Verity Isle
2. Láska (Love)  - Empath Abbey na západě Deep Forest
3. Odvaha (Courage) - Serpent's Castle na Isle od Deeds

Virtues (Ctnosti):
1. Poctivost (Honesty) - Moonglow na Verity Isle
2. Soucit (Compassion) - Britain
3. Statečnost (Valor) - Jhelom na Valarian Isles
4. Spravedlnost (Justice) - Yew v Deep Forest
5. Obětavost (Sacrifice) - Minoc východně od Lost Hope Bay
6. Čest (Honor) - Trinsic severně od Cape of Heroes
7. Duchovnost (Spitrituality) - Skara Brae na ostrově Blízko Spirit Wood
8. Pokora (Humility) - Magincia daleko od pobřeží na ostrově v hlubokém moři leží její ruiny


Důležité je se Lorda Britishe ptát dotazem help na další informace. Jeho odpovědi se pak začnou sice opakovat, ale na co jsem přišel o něco později, je zásadní věc. Jakmile postoupím v úkolu a něco splním, mohu se dalším dotazem na help dozvědět nové informace, které mi Lord British porpvé neřekl. Ale k tomu se ještě dostanu. Pro začátek funguje dotaz help 4x a získám na základě nich od Lorda Britishe tyto informace:

Help1: nejprve se mám vytrénovat a získat lepší zbraně, zbroj a mám se naučit magii.
Help 2: Mám komunikovat s lidmi a najmout do party další členy. Jen dobrý vůdce družiny může splnit quest.
Help 3: Mám najít svou cestu ctností. Musím navštívit osm svatyní (Shrines). Ke každé je Runa, která mi umožní vstoupit a pak musím znát ke každé mantru, abych v nich mohl meditovat. 
Help 4: Musím pečlivě zvažovat své kroky, protože všechny mé kroky, jak dobré, tak zlé, budou zapamatovány. Mám často navštěvovat věštce Hawkwida, který mi pomůže vyhodnotit, jak daleko jsem v které ctnosti postoupl a když budu připraven, pošle mě na meditaci do patřičné svatyně. Jen splnění všech ctností mi umožní získat kodex.

Mapa Castle Britannia - druhé patro 

Takže úkol zní prozatím jasně. Muž s koženou brašnou....pardon, to je z jiného světa. Takže kromě toho, že budu cestovat, mluvit s lidmi, trénovat v soubojích, najímat členy do party, musím zároveň najít osm run k odemčení osmi svatyň a získat osm manter k meditacím. Dále musím plnit ctnosti, aby se zlepšoval můj charakter, a zjišťovat u věštce Hawkwida, jak na tom jsem. 


Hawkwid (věštec): 
Prošmejdím ještě hrad Britannia a zjistím, že Hawkwid je v přízemí. Popovídám si s ním a vyzpovídám jej ohledně všech ctností. Zatím v žádné nijak nevynikám, tak u něj není zatím moc co řešit.

Když se tak potuluji hradem, potkám ještě pár osob, které mi sdělí zajímavé info, které bude nutno vést v patrnost.

Juliet:
Poradí mi, že mám zjistit, jak se osm ctností formuje do tří principů.

Seesha:
Je to zraněná bojovnice a léčí se v hradní ošetřovně. Poradí mi, že mám najít kováře Zircona v Minocu, že vyrábí mystické zbraně (Mystic Weapons) a jen díky nim přežiji v hlubině (Abyss).

Shawn:
Ptá se mě, jestli jsem hrdý. Říká, že jeho město bylo zničeno za svou hrdost (Pride). Později se ukáže, jak je informace o hrdosti důležitá a jakou souvislost s ní mají ruiny města. Bystřejším docvakne, že hrdost by mohla být opačná vlastnost k pokoře, které jsou zasvěceny ruiny města Magnicie.

Jdu to ještě ověřit k Lordu Britishovi a zeptám se jej na hrdost (Pride). Lord Britishmi potvrzuje, že hrdost je opakem pokory. Hrdost není ctnost, je jednou z osmi kombinací principů pravdy, lásky a odvahy, avšak neobsahuje ani jeden z nich, a tak musí být hrdost zavržena ctností pokorou. Musím říci, že duchovní rozměr a propracovaný důraz na ctnostný život s pravidly, které opravdu dávají smysl, mě tady naprosto fascinuje.


Sheila: 
 
Její informace mi připomenou, že mám najít vnitřní světlo v jednotlivých svatyních a budu potřebovat runu pro vstup a mantru pro meditaci.

Water:
Poprvé se dozvídám o dungeonech (Dungeons). Sdělí mi, že existují tři místnosti s oltáři (Altar Rooms), které propojují nejspodnější levely všech osmi dungeonů. Když položím kameny (Stones) správných barev na jednotlivé oltáře, získám klíč (A Three Part Key) složený ze třech části. 

Zorin:
Zorin je mág, který mi poradí, že mám najít tři hrady, Empath Abbey, Lycaeum  a Serpent's Castle. Ve všech třech hradech žije někdo ze sourozenců Anthosů. Mám se každého z nich zeptat na Bell, Book a Candle. Tohle je velmi klíčová informace.

Nesmím opomenout zmínit zásadní věc. Kdykoliv se Lorda Britishe zeptám na heal, optá se nazpět, jestli jsem v pořádku a když řeknu, že ne, zdarma mi vyléčí hit pointy u všech postavy.

Další věc je, že kdykoliv získám zkušenosti na postup na další level, musím se vrátit k Lordu Britishovi a on tyto postavy povýší na další level. Znamená to nárůst Hit Pointů o 100 na každý nový level a také navýšení některé ze statistik síla (stenght), inteligence, a obratnost (dexterity).

Tímto mám hrad projitý, vyzpovídal jsem, koho jsem mohl a získal jsem jasné informace, které nesmím zapomenout a musím se dále na ně doptávat na dalších místech. Mohu vás bezpečně ujistit, že jsem při svém pátrání na mnohé z toho občas opravdu zapomněl a pak se bezvýsledně točil v kruzích a nevěděl, co dále. Je to tím, že informací bylo tolik, že některé jednoduše zapadly v textu. Ale zpět k dalším cestám. Nyní se mi nabízí navštívit město Britain hned vedle hradu.


Britain (Compassion):
Vstupuji do města Britain plného různých obchodů. Mohu si tady nakoupit zbraně, zbroj, jídlo...kdybych měl dostatek peněz. Takže nejprve si budu muset zajistit nějaký finanční příjem. Ale když už jsem tady, popovídám si s místními. Kromě klasických dotazů na práci se pokusím vyptávat i na spoustu termínů, které jsem se dozvěděl v hradě.

Mapa města Britain

Iolo:
Za mostkem říčky, která městem protéká, najdu u ohniště skupinky bavících se lidí a mezi nimi barda Iola. S tímto jménem jsem se již setkal. V prvním mém dobrodružství kraloval jednomu z hradů v Sosarii. V třetím dobrodružství jsem jej potkal jen jako světem se potulující bezprizorní postavu. Nyní je tady ve městě a je bard. Po kratším hovoru mi nabídne, že by se ke mně přidal. Proč ne, společník ze zdejšího kraje se bude hodit. Iolo se tak stává prvním přijatým členem do mého společenství. Je to navíc postava zastupující ctnost soucit (Compassion). 


Pepper:
Kromě toho, že je bojovnice a bard, tak mi sdělí zajímavé info po mém dotazu na rune. A to, že runa soucitu se nachází zde ve městě a mám hledat někde na konci nějaké chodby.

Thevel:
 Pátrá po tajemství magických orbů (orbs). Mám se zeptat jednookého žebráka v Serpent Castle, ví o orbech více. 

Joe:
Tento přiopilý bojovník mumlá něco o tom, že Yellow Stone se nachází v dungeonu Despise.
Vzhledem k tomu, že se dozvídám o tomto kameni ve městě zasvěceném soucitu (Compassion), budu předpokládat, že této ctnosti patří žlutý kámen (Yellow Stone) a patří do dungeonu Despise

Cricket:
Tento bard mi odpoví na dotaz na mantru, že mantra ke svatyni soucitu, tedy k Compassion, zní: MU.

Sebastian:
Zná hrozné tajemství. Mondainův vliv stále ze světa nezmizel a stále v něm existuje nějaký jeho artefakt. Více mi řeknou v hospodě v Bucaneer's Den. Mám se ptát na lebku (Skull). 

Shapero:
Mám najít Julia, ví podstatu soucitu. Pokud plním úkol Avatara, mám jít do svatyně, která je za dvěma mosty směrem na východ.


Julio:
Compassion se z části skládá z ctnosti Love. Značím si dávat dohromady, že každá ctnost se skládá z několika principů

Mentor:
Tento pastýř mi doplňuje informace o hrdosti. Říká, že uprchnul z Magnicie. Toto město démoni zničili pro jeho hrdost. Hrdost (Pride) se neskládá z žádných tří ctností. Z toho si dávám dohromady, že pokud jsou ruiny Magnicie momentálně zasvceny opaku hrdosti, tedy pokoře (Humility), je dost možné, že ani Humility se nebude skládat z žádného ze tří principů.

Sprite:
Žebrák si stěžuje, že má hlad. Žebráky si zapamatuji, jelikož až získám dost peněz, budu za nimi chodit a dávat jím peníze. Zlepší to bezpochyby ctnost soucit (Compassion).

U místní léčitelky se mohu za peníze buď léčit, ale také dostanu možnost darovat krev. Sebere to sice 100 hit pointů, ale je to jedná z činností, která mě zlepší v ctnosti obětavost (Sacrifice).

Abych zužitkoval info o runě, potloukám se po městě, hledám chodby, které mají nějaký konec a v nich to pořádně prozkoumám. Nakonec mám štěstí, protože v chodbě místního hostince nacházím runu ke svatyni soucitu. Tímto uzavírám pouť kolem Castle Britannia a města Britain. Dozvěděl jsem se další klíčové informace a získal první runu a první mantru.


Kromě toho jsem se dozvěděl, že mám pátrat po barevných kamenech (Stones) a žlutý je v dungeonu Despise. V souvislosti s kameny jsem se dozvěděl, že když na oltáře položím kameny správných barev, získám klíč (A Three Part Key) Dozvěděl jsem se o existenci Mondainovy lebky (Skull), o které by něco měli vědět v hospodě Bucaneer's Den. V jednotlivých hradech se mám ptát tří lidí s jménem Antos na zvon (Bell), knihu (Book) a svíci (Candle). Nyní se vydám do světa a zkusím nabrat nějaké ty zkušenosti. S pomocí Iola, mého společníka, kterého jsem v Britainu získal. Dle mapy jsme se rozhodl putovat na jih, protože se nedaleko nachází vesnička Paws a pod ní dále na jih město Trinsic.


Paws:
Přes bažinatou oblast doputuji k vesničce Paws. V Paws je obchod s jídlem, se zbraněmi, hospoda a obchod s koňmi. Nejdůležitější tady ovšem bude obchod s magickými předměty, do kterého se jde dostat přes tajnou stěnu z obchodu se zbraněmi. V Magic shopu si mohu zakoupit ingredience k namixování kouzel. Na začátku se nejvíce budou hodit ingredience na léčení otravy, protože ta nastává poměrně často po střetu s hady nebo vstupem do bažiny. Takže si zadám mix a několikrát do zásoby smíchám zakoupený česnek (garlic) a ženšen (ginseng).

Mapa vesnice Paws

Prodavačka v magic shopu je slepá. V podstatě tak neví, kolik přesně ji za ingredience platím. Dát ji méně mi nepochybně pošramotí pověst. Zato přeplatit ji, to by mohlo zvýšit nějakou ctnost.

Vyzpovídal jsem všechny osoby ve městě a zmíním ty, které mi daly nějakou kloudnou informaci. Budu nadále zaznamenávat jen osoby, které mi sdělí něco, co by mohlo vypadat jako souvislost. Různé stráže a bojovníky, kteří mi jen řeknou, že hledají dobrodružství, hlídají město nebo bojují za Lorda Britishe, zmiňovat nebudu.


Wilmoore:
Je to vrchní strážce a jedinou zajímavou informací je, že východně od Paws připlouvají piráti. Asi tam budou mít někde hnízdo.

Francesca:
Vlastní obchod s koňmi. Když se mě s obavami ptá, zda jsem nepřišel krást koně, tak odpovídám, že ne. Na to mi řekne, že musím vidět Smitha. Když se ptám, kdo je Smith, tak říká, že mluvící kůň. Opravdu zde najdu Smitha a mohu s ním promluvit, ale neřekne mi nic moc (jméno tohoto mluvícího koně bude dobré si zapamatovat nejen pro toto dobrodružství;-).

Zair the Wise:
Tento zvláštní muž mi říká, že byl blízko kodexu. Když se jej na Kodex ptám, říká, že k tomu, abych k němu mohl vstoupit, potřebuji klíč ze tří částí (A three part key) a taky heslo ke vstupu (Word of Passage). Začínám si dávat do kupy informace, kterých začíná být nad hlavu a člověk se do toho může slušně zamotat. Mám mít tedy klíč a heslo k vstupu do Abyss, abych se dostal ke Kodexu v Abyss.


Jingles:
Mladý mág hledá vědění o magii. Jeho mistr umí kouzla Gate Travell. Jeho mistrem je Mantorian a žije ve skryté vesnici v Lock Lake a přístup do ní je možný jen lodí.

Damsel:
Tento druid zdánlivě neříká nic podstatného, ale jednu důležitou informaci, což pochopím později, mi přeci jen dá. Hovoří o dungeonech (Dungeons) a o tom, že je důležité se předzásobit jídlem, pokud se v nich člověk chce potulovat. Mimochodem se mě zeptá, zda se chystám vstoupit do hlubin a když odpovím ano, tak mi řekne, že je tajný vstup přímo z velkého hradu. Takže to vypadá, že z Castle Britain je tajný vstup do nějakého dungeonu.

Barren:
Barren je hraničář. Dotazuji se jej na všechny možné věci, které jsem výše zaznamenal jako důležité a překvapivě na dotaz rune mi prozradí, kde se jedna z nich skrývá. Mám prohledat kopcovitou část města na jihovýchodě městečka. Nacházím runu pokory (Humility). O tom, proč se tato runa nachází v Paws a nikoliv někde ve městě pokoře zasvěcenému, tedy v Magnicii, se dozvím později. Nicméně lecos lze odvodit od předchozích informací, že Magnicia byla zničena za to, že spíše vyznávala protipól pokory, tedy hrdost.  


Sir Simon:
Velmi důležitou informací tohoto lorda je, že Mystics mohou být nalezeny jen opravdovým Avatarem, který splní všech osm ctností. Co znamená mystics si mohu odvodit z rozhovorů výše a půjde (jako v případě předchozích tří dobrodružství v Sosarii) o magické zbraně a zbroj. A hned mi k tomu dodá i hint, kde se nachází jedna z nich. Mystic armour leží uprostřed dubového háje (Oak Grove).

Lady Tessa:
Tahle lady mi říká o mystics totéž, co Sir Simon, ale dodá další informaci, a to o Mystic Weapons. Ty se nacházejí v tréningové místnosti Serpent Castle.


V Paws jsem se dozvěděl pravděpodobně maximum možného, a tak se mohu vydat dále do nejjižněji položeného města na kontinentě, do Trinsicu. Aby to nevypadalo, že cestování je procházka růžovou zahradou, tak mě po cestě samozřejmě obtěžují různé potvory a já s nimi svádím boje. Potřebuji nějaké zkušenosti a taky peníze. Abych ušetřil za léčbu, tak postup je obvykle takový, že otrocky odbíhám zpět na sever do hradu Castle Britain a zdarma se léčím u Lorda Britishe. Všechny peníze, které získám ze soubojů, prozatím utrácím za jídlo. 


Musím se taky pochlubit, že jsme na pobřeží blízko hradu Lorda Britishe zastihli pirátskou loď. S její posádkou jsme si s Iolem hravě poradili a loď jsme obsadili. Takže máme i prostředek pro případné cesty po moři. Než abychom se tedy dále plahočili pěšky, vyplujeme na jih k Trinsicu lodí. Při plavbě kolem pobřeží na nás občas zaútočí nějaké potvory. Je možno je z dálky postřílet kanónem lodi, jenže za to nejsou zkušenosti, a tak se vyplatí lodí přiblížit k pobřeží a utkat se s nepřáteli na blízko.

Trinsic (Honor):
Trinsic je malé město obehnané hradbami a slouží jako taková malá pevnost bránící jižní cíp kontinentu. Je zde obchod se zbraněmi a zbrojí, hospoda a hostinec. U brány mě přivítal strážný se slovy, že město vede Dupre a rád se přidává k ctnostným dobrodružstvím. 

Mapa města Trinsic

Dupre:
Dupre, rytíř a vůdce města se mě ptá, zda žiji čestně. Čest pro něj znamená něco jako dobré brnění. Když mu potvrdím, že žiji čestně, přidá se ke mně do party. Dobrý bojovník se bude hodit, navíc zastupuje ctnost čest (Honor) a začínám chápat, že i členové v mé partě budou odrážet některou z osmi ctností a je to součást úspěchu mého úkolu, být dobrým vůdcem společenství, jak mi zmiňoval Lord British.

Lexington:
Tento paladin mi dobrou radu dává (bez peněz do hospody nelez), jak být čestným. Nemám útočit na stvoření, která nejsou od podstaty zlá. A nemám si brát zlato jiných lidí.

Kline:
Paladin Kline hledá vstup do svatyně cti. Osoba jménem Winthrop ví, kde je runa. Když se jej dotáží na mantru, odpoví, že mantra k Honor zní: SUMM. No vida, mám druhou mantru. 

Winthrop:
U něj není co řešit, rovnou se jej ptám na runu, ale je to trochu jak z pohádky o kohoutkovi a slepičce. Kde je runa přesně neví, ale ví to malý kluk jménem Terrin

Terrin:
Terrin konečně ví, kde se runa skrývá, nachází se zakopána v jihozápadním rohu města. 
Na nic nečekám a vydávám se tam. Po chvilce hledání runu k Honor  opravdu najdu.

Dergin:
Od Dergina získávám informaci, že svatyně ctnosti leží jihozápadně za bažinami. Do jednotlivých svatyní se zatím ale ještě nechystám, protože mnoho z nich leží v nebezpečných končinách a cestu do nich bych při současně nízkých zkušenostech dost možná nepřežil.

Quix:
Kouzelnice mi dává důležitou informaci o kameni další barvy. O fialovém kameni (Purple Stone). Takže si zafixuji, že ke cti (Honor) patří (Purple Stone). Kde jej však najdu neví, ale tuto informaci zná nějaký kostlivec (Skeleton).

Skitle:
Ve městě se opravdu jeden kostlivec skrývá. Poví mi, že pochází z dungeonu. Ptám se jej z kterého a odpovídá, že z dungeonu Shame.  Rovnou se jej  ptám na fialový kámen (Purple Stone). K tomu mi jen řekne, že viděl použít Purple Stone na oltáře (Altars) k Truth a Courage


Ze zdánlivě nesourodých informací, které mi z počátku zcela ne vždy docházely, což bylo příčinou mnohého tápání a přemýšlení, co to všechno má být, vychází nakonec docela logické odpovědi.
Co vím - ke každé ctnosti se vztahuje město, mantra, runa, svatyně, dungeon a kámen určité barvy. Z logiky věci teda vychází, že pokud se o nějakém dungeonu a nějaké barvě kamene baví někdo právě ve městě určité ctnosti, bude tato ctnost přináležet právě ke zmíněnému dungeonu a taky barvě zmíněného kamene, který v takovém dungeonu pravděpodobně najdu. Tohle je nutno si neustále uvědomovat, zapisovat si a spojovat si to dohromady. A hlavně si to všechno opakovat, protože v zápalu dlouhého cestování a bojování s nepřáteli může spousta informací upadnout v zapomnění, což se mi stávalo velmi často. 

Dále tady máme informaci o klíči ze třech částí, který má vzniknout po uložení kamenů správných barev na oltář. A tady máme od kostlivce první střípek, jaké barvy se správně mají na oltáře pokládat. Takže fialový kámen (Purple Stone) mám položit na oltáře (Altars) přináležející k ctnostem Truth a Courage. Začíná mi docházet, že celková konstrukce tohoto puzzle bude šílená, protože barev kamenů bude stejně, jako ctností, tedy osm a já zatím vím, jak na nějaké oltáře položit zatím jeden z nich.

Sailor Sam:
Námořník mi říká, že jeho specialitou je navigace. Mám jít do hospody v Jhelomu a zeptat se na Sextant. Výborně, další předmět v seznamu, který budu hledat.

Virgil:
Kouzelník Virgil mi řekne o jedné ingredienci Nightshade, kterou nelze koupit, ale lze ji najít na souřadnicích J"F"-C"O". Ale najdu ji jen v nejtemnější noci.

Když už jsme u té noci, musím zmínit, že v Britannii jsou noční cykly ovlivněny fázemi měsíců, které kolem planety obíhají dva. Fáze měsíců a jejich konstelace ovlivňují výskyt některých jevů, jako například otevření měsíčních bran a také to, do jakých míst vedou. Já jsem popravdě cestování branami, kromě pár výjimek, prakticky nepoužíval, protože se mi nechtělo čekat na ty správné fáze měsíce. Takže jsem si cestování po Británii odkroutil poctivě chůzí po pevnině a plavbou lodí.

Má lenost se vztahovala i k tomu, že jsem rady kouzelníka Virgila nevyužil a Nightshade nijak zvlášť nevyhledával. Nightshade slouží sice k ultimátním kouzlům, které mohou usnadnit mnohé, ale nutné to není. Já jsem se s mnohými situacemi raději popral tak nějak otrocky, než abych zdlouhavě směřoval k tomu, abych si něco usnadnil kouzlem.

Swindrik:
Další kouzelník mi poradí, že se mám v místní hospodě Folley Tavern zeptat na další ingredienci Mandrake, sloužící k sesílání těch nemocnějších kouzel. Tady jsem trochu tápal, protože v hospodě jsem nenašel nikoho, kdo by mi k mandrake něco řekl.


Tímto je má pouť na jih kontinentu u konce. Myslím, že je na čase se vrátit zpět na sever a projít si město Yew, u kterého má pouť začínala a naprosto neznalý situace jsem nevěděl, co by mělo být cílem případných rozhovorů s místními. Teď už jsem tak nějak v obraze. Po cestě se stavuji tradičně u Lorda Britishe, aby mě vyléčil a navíc mě už po několikáté povyšuje na další level. Po mnoha soubojích jsem se konečně vypracoval na level 4.


Yew (Justice):
Takže jsem znovu ve svém domovském městě Yew, u kterého jsem začínal a tentokráte jdu cíleně za jednotlivými lidmi se ptát na konkrétní věci. Vím, že mám pátrat po mantrách a runách do svatyň a navíc se již mohu ptát na mnoho předmětů, o kterých jsem se doslechl po návštěvě hradu Britainnu a několika měst.

Mapa města Yew

Jaana:
Tato postava, která u ohniště na severozápadě města medituje s dalšími druidy, by se za jistých okolností dala najmout do party, ale do mé se nepřidá, i když v ní mám volné místo. Jak jsem později pochopil, v partě mám jen osm míst a každé musí přináležet postavě s konkrétní vazbou na ctnost. A jelikož já jsem druid, mám vazbu na ctnost Justice a tak nemohu přijmout do party další postavu stejné ctnosti. Nesplnil bych pak vůdcovství v partě s postavami všech osmi ctností. Takže s Jaanou si mohu jen tak popovídat o spravedlnosti a to je tak vše.

Dwp:
Jeho sdělením je jen to, že nemám milovat více nic, než spravedlnost, neboť spravedlnost nehledá žádné laskavosti. Tenhle typ sdělení patří k největším úskalím, jelikož zní jako fráze, ale přitom později zjistím, jak přehlédnutí takové věty mi komplikuje sestavení výsledného puzzle, do kterého spadá určení několika ctností pro každý ze třech principů či naopak, která ctnost čerpá ze kterých z těchto tří principů. Pokud si to dám dohromady s tím, co ze svých zápisků vím, tak tady je jasně poukázáno na vazbu ctnosti Justice k principu Love.

Flamis:
A tato postava mi dává další nástřel k těmto vazbám, když říká, že ctnost Justice čerpá náturu z principů Truth a Love. A tady je na čase si začít tvořit tabulku a na základě těchto hintů si zapisovat vzájemné vazby mezi jednotlivými principy a ctnostmi.

Pinrod:
Ptá se mě, jestli bojuji za spravedlnost. Odpovím, že ano a na to mi řekne, že druidi znají mantru.

Silent:
Druid Silent, meditující s dalšími druidy u ohniště, mumlá pořád dokola Beh, Beh, Beh. Pokud mi Pinrod tvrdil, že druidi znají mantru, tak to je přesně to, co mumlají ti druidi a mantra k Justice zní: BEH

Druid:
Tento druid se jmenuje zajímavě, Druid:-) Asi hned po narození věděli, čím bude. Když se jej zeptám na Justice, odpoví, že se mám učit ve svatyni. A svatyně Justice se nachází na východ a pak na sever od města. Když se zeptá, zda mám runu, odpovím že ne. Řekne mi, že na runu se mám zeptat Talfourda.


Talfourd:
Talfour je soudcem v Yew a sedí v soudní síni. Zeptám se jej na runu a na to řekne, že je schovaná dobře. Na to se zeptá, zda mohu čestně tvrdit, že jsem nikdy nespáchal kriminální čin. Když odpovím, že ano, tak mi řekne, že mám učinit pokání v cele a pak prohledat celu se zločincem.
Cely jsou hned vedle soudní síně a tak tam vejdu a prohledám je. V jedné z nich je opravdu ukryta runa Justice.


Frida:
Říká mi, že trpí hlady a musí žebrat pro své nemocné dítě. Poprosí mě o peníze. Vyhovím ji. Možná jsem díky tomu povýšil některou ze cností. Sdělí mi ještě, že druidka Jaana se přidá do mé party. Proč ji nemohu přibrat jsem popisoval na začátku po vstupu do Yew.

Clumny: 
Vyrábí kouzla a umí vyrobit kouzlo rychlost (Quickness). Mixuje se jen z jedné ingredience a tou je blood moss. Řekne mi, že mohu najít mandrake root. Nachází se jen v Fens of the Dead.

Ranger:
Další postava pojmenována dle povolání. Hledá domov, který je mimo dosah. Když se jej na domov zeptám, říká, že je to tam, kde si hrají jeleni a antilopy. Ptá se, zda jsem o takovém místě slyšel. Když zalžu, že ano, tak mi prozradí, že Seldom slyšel odraz nějakého slova. Tohle si taky musím zapamatovat a nezapomenout na to, protože Seldon není z tohoto města. Takže Seldon mi řekne slovo (word).


Takže mám další runu, další mantru, mám i polohu svatyně. Nyní se vydám do nedalekého hradu Empath Abbey, který leží západně od Yew.

Empath Abbey (Love):
Tento hrad je zasvěcen principu lásky. Všechno je tady prazvláštně obestřeno aurou klidu a míru. Hrad je to malebný, s hezkým dubovým hájkem v severovýchodní části. O dubovém hájku už jsem slyšel v souvislosti s Mystic Armour. Ale jelikož jej může najít jen úplný Avatar, tak je jeho hledání momentálně bezpředmětné.

Mapa hradu Empath Abbey

Lord Robert:
Je vládcem této provincie. Odkazuje mě na jeho manželku Marcy.

Lady Marcy:
Ta se baví jen o lásce a jestli ji hledám. Když řeknu, že ano, tak jen odpoví, že ji najdu.

Brother Antos:
Z informací výše si musím vzpomenout na zásadní věc u člověka tohoto jména. Je to první Antos a těchto Antosů v třech hradech se mám ptát na zvon (bell), knihu (book) a svícen (candle), jak mi poradil Zorin z hradu Britannia. Antos mi hned na začátek sděluje, že zná velké tajemství. Takže se jej ptám na tyto předměty. Zná jen jeden, a to svícen (candle). Na to odpoví, že jestli chci svícen lásky pro vstup do Abyss, mám meditovat k lásce v jejich svatyni. Později se ukáže, že tato informace je pekelně zavádějící. Otázkou je totiž, o jakou svatyni jde a kde ji hledat. Jde o svatyni k nějaké ctnosti, která je navázána na princip love nebo se tady svatyni říká všemu, co má souvislost s ctnostmi a duchovnem se symbolem Ankhu? Ten se totiž vyskytuje i v hradech. Samozřejmě jít zkusit hledat v místní kapli k ničemu nevede (až později jsem se dozvěděl, že na Ankh tady jde i promluvit a získám tak radu, že o svíci mi řekne bard, ale s bardem jsem si stejně promluvil i bez této rady). Byla to jedna z dalších věcí, která mi ve hře řádně zatopila a vedla k několika ne dennímu, ale týdennímu tápání.


V Ultimě je kouzelné to, že ačkoliv na něco nemůžu přijít, neznamená to, že zamrznu na jednom místě. Jde o open world, a tak můžu v klidu dále cestovat po celé zemi a hledat další věci (které nemohu třeba taky najít:-) Nevýhodou je, že čím déle cestuji, tím více některé okolnosti upadají do zapomnění a já pak v zoufalství mrknu do nějakého hintu a tluču se pak do hlavy s tím, že sakra, na to jsem zapomněl, vždyť to tady mám ve svém deníku zapsáno, že mi to říkala ta či ona postava a mohl jsem si to poskládat do souvislostí. No nic, jdeme k dalším lidem v Empath Abbey....

Benjamin:
Benjamin se zabývá vztahem lásky a soucitu. Mám tu tak další vazbu. Love a Compassion. Když se jej na Compassion zeptám, dodá ještě detail, že vztah lásky a soucitu je naprosto ojedinělý a že soucit je složen jen z lásky samotné. Takže u soucitu si mohu odškrtnout, že mu přináleží jen jeden jediný princip a to láska.

Deirdre:
Přemítá o lásce a spravedlnosti. Řekne mi o vztahu Love a Justice a k tomu mi prozradí, že Justice je jedna z největších ctnosti a vyplývá z Truth a Love. Velmi důležité sdělení, kdy mám dán jasný vztah ctnosti spravedlnost k principům.

Derek The Bard:
Tento bard mi zazpívá píseň, pokud budu chtít. Doplňuje střípky k Antosovu sdělení o Candle of Love. Zazpívá mi totiž píseň se zněním: "Svíci lásky lze najít na tajném místě skrytém za jezerem Lock Lake" Ok, ale udržte tuto informaci v hlavě tak, jak byste o ní měli přemýšlet, až na takové místo dorazíte. Když to mám sepsané pohromadě, tak to v důsledku pozdějších událostí vlastně logiku dává. Jen to slovo shrine mohlo být vyměněno třeba za temple v tomto případě, protože shrine jsem si jednoznačně spojil s těmi svatyněmi, do kterých se chodí meditovat.

Guard of Passages:
S tímto strážcem si povykládám o dungeonech a místnostech s oltáři. Sdělí mi to, co už jsem se dozvěděl dříve. Musím vyřešit oltáře (Altars) a získat klíč ze tří části (A Three Part Key), abych mohl vstoupit do místnosti s kodexem.

Humlock:
Žebrák, kterému hodím pár drobných, abych se mohl cítit o něco ctnostnější.

Suzanna:
Řekne mi, že paladin Malchor mě zavede ke stříbrnému rohu (Silver Horn)

Malchor:
Paladin vypráví o svých dobrodružstvích a o tom, že jeho poslední bylo blízko lesa Spirit Wood. Zvěsti říkají, že blízko lesa Spirit Wood je ostrůvek a na něm je zakopán stříbrný roh (Silver Horn). Další předmět ,který budu hledat, ale jeho umístění je naštěstí docela zřetelně popsáno.

Thomas:
Přemýšlí o lásce a obětavostí. Prozradí mi další vztah, a to, že obětavost (Sacrifice) je sestavena z motivů lásky (Love) a odvahy (Courage).


Tímto bych návštěvu Empath Abbey ukončil a vydal se do dalších měst pro informace. Mohl bych teď některé informace zužitkovat a dělat velké množstí věcí. Bojovat s potvorami a získávat zkušenosti, pokusit se navštívit konečně některou z již přístupných svatyní a pokusit se meditovat. Mohl bych taky konečně zkusit sestoupit do nějakého dungeonu. Prozatím však zůstanu u navštěvování přívětivějších míst, jako jsou města a hrady. Takže mě to nyní zavede na východ, jelikož města a hrady v nejjižnější a západní části Britannie mám momentálně projité. Putování na rozsáhlou východní část kontinentu a přilehlé ostrovy by po pevnině bylo příliš nebezpečné a zdlouhavé, a tak se na další výlet vydám lodí. Ale o tom si napíšeme až v druhé části deníku někdy příště.

Ringo  

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Brány Skeldalu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress