Nový přírůstek do sbírky - Veil of Darkness

Platforma: PC / Žánr: Adventure/ Developer: Event Horizon Software / Vydavatel: Strategic Simulations Inc. / Rok: 1993

Veil of Darkness se konečně stal obsahem mé sbírky krabicových originálek. Obrázky této hry mě fascinovaly už v recenzi ve starém dobrém Excaliburu a vždycky jsem hru chtěl strašně hrát. Rozehrál jsem ji pak kdysi na zkoušku a pak léta a čas běžel a nějak jsem to odkládal. Plánoval jsem, že se k tomu vrátím ne na zkoušku, ale pořádně, protože tohle si zaslouží větší pozornost, než že jako tohle prubnu, za tři, čtyři hoďky projedu a jde se na další. Nicméně mi pořád do toho něco lezlo jiného. Je třeba to velmi brzy napravit a zisk této krabicovky je velkou bonusovou motivací navíc. 


Ostatně každá krabice s logem SSI je pro mě navíc vždy velkým pokladem, protože to bylo logo SSI, které pro mě bylo vždy zárukou vynikající a trochu specifické zábavy. Koukat v první polovině 90. let zasněně na reklamy s obrázky z krabic a pročítat recenzi s obrázky ze hry, na kterých jsem mohl oči nechat, byla jedna věc a strašně na tu dobu rád vzpomínám, i když jsem si tehdy nemohl nic koupit. Ale nikdy ta touha ty krabice mít ze mě nevyprchala. A plnit si postupně sny a konečně tuto krabici vlastnit, jde klidně i s odstupem opravdu dlouhého času. Takže pozdě, ale přece. Ani nepočítám, že už to dosahuje několika desítek let :-) 


Někdy mě přepadávají depresivní myšlenky (které je na místě popsat zrovna nyní, u téhle temné hry plné smrti :-), jestli to vše má vlastně cenu, proč má člověk touhu pořád něco kupovat a skladovat. Proč, když to užitnou hodnotu nemá, kromě pocitu, že to mám a pocitu, že to kdykoliv mohu vytáhnout ze skříně a prohlédnout si to. A ruku na srdce, kolikrát to za svůj život udělám? Ale pak se mi vždycky rozjasní. Dělám to pro svou radost. A tou radostí je i ten pocit, že to mám a že se tímto pocitem uspokojení z fyzického vlastnictví toho, či onoho herního skvostu mohu těšit do konce života a je jedno, kolik času to ještě je (Memento Mori, ano, i tohle mi poslední dny plně rezonuje myslí při poslechu nového fantastického alba od Depeche Mode právě s tímto názvem, ale to jsem odbočil jinam :-). A to za to sbírání stojí, ne? Přesně o tom sběratelská vášeň je :-)

A musím velmi poděkovat Aleši Walterovi (Sledge), že byl ochoten ze své sbírky tuhle hru pustit ("malinko" jsem samozřejmě přemlouval :-). Takže díky.

Ringo


Komentáře

  1. Cca 12 rokov dozadu som to dohral cez emulátor. Dosť svojrázna a originálna kombinácia adventúry a rpg, pri ktorej som si spomenul na vynikajúce Quest for glory 4.

    OdpovědětVymazat
  2. Jsem si říkal, kde se ti to podařilo splašit ... :). Na eBay je to už delší dobu dražší kousek a málokdy je to ve slušné kvalitě, takže od sledování jsem upustil. Přitom je to v podstatě jediná adventura, kterou jsem chtěl vlastnit i v krabici (tedy krom Ramy, kterou jsem si ale pořizoval spíš z nostalgie).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chytil jsem se Sledgovy věty v diskusi pod jeho článkem na High-Voltage o unboxingu této hry, že na téhle krabici až tak nelpí a hned jsem mu psal, že to beru hned, dohodli jsme se na ceně a mám to tedy doma :-) Pro mě je to srdeční záležitost už od dob, kdy jsem viděl reklamu Vision na stránkách Excaliburu, v kterém byla i recenze na Veil a tam bylo několik krabic od SSI a všechny jsem chtěl. Veil of Darkness, Great Naval Battles (obojí již splněno) a ještě bych strašně chtěl The Summoning, který už asi neseženu.

      Vymazat
    2. The Summoning se čas od času objeví, ale cena je ještě vyšší jak u Veil of Darkness. Jsem rád, že jsem ho sehnal už dřív. Kupodivu se najednou objevilo i několik nabídek na Darkspyre, ale to bych kupoval čistě jen kvůli kompletaci, s čím se moje ochota utrácet výrazně snižuje. Navíc to jsou nabídky, u kterých hrozí clo, což by se mi mohlo zle vymstít :).

      Vymazat
  3. Nedávno jsem to hrál a je tam problém se zvuky a hudbou, když se změní nastavení grafiky, tak nefungují zvuky. Jinak na konci jsou eastereggy v podobě českých slov, protože na tom dělal nějaký syn emigrantů či co :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?