Nový kousek do sbírky - Ultima 8: Pagan

Platforma: PC / Žánr: RPG / Developer: Origin Systems / Vydavatel: Origin Systems / Rok: 1994



Po delší době jsem zase brouzdal eBayem a díval se, jestli se ještě z těch pár restů v mé sbírce nenajde v nějaké solidní nabídce. Ono restů není pár, ale docela dost, ale většinu z nich už jsem vzdal a smířil se, že je neseženu. Alespoň teda ne v přijatelném poměru stav/verze/cena. Ale někdy se vyplatí jen tak kouknout. A tady se mi to vyplatilo a za pěkných 568 Kč včetně poštovného. Sehnal jsem jeden z dlouho po různu řešených restů, který jsem kdysi trestuhodně odkládal, až se po letech stal natolik raritním, že ceny stouply na 2000 Kč a výše za původní vydání hry.


Řeč je o hře Ultima 8: Pagan. Jedná se o EA Classic edici. Tedy ne úplně to první vydání. Ono těch classic vydání vyšlo několik, ale tahle je oproti těm ostatním obohacena o velkou krabici a tištěný manuál. Krabicové originálky mám nastavené tak, že vytištěný manuál je povinnost, takové to nezbytné minimum. Hra přišla překvapivě v perfektním stavu, skoro by se dalo říci, jako nová. Jediný malinký nedostatek je rozlepující se obálka, do které se zasouvá krabice, ale není to nic, co by nešlo přilepit. Tyhle obálky tím trpí obecně docela často. Tady je to rozlepené jen na rohu. K vidění jsou na prodej i kousky, kde to je rozlepené celé a je divné, že prodejci to před prodejem sami neslepí.    


Pravověrné puntičkáře ve sběratelství jistě nejprve ne-zaujme verze této hry. Nejedná se totiž o první vydání či kompletní původní vydání s krabicí s obrázkem v celkovém rozměru krabice a uvnitř s plátěnou mapou a dalšími cetkami jako mince a pod. Jenže co chcete dělat, když taková verze už dnes koluje v nabídkách naprosto zřídka a když už, tak si připravte minimálně 2800 Kč a více. A to už člověk začne uvažovat. Tři litry za hru nebo raději něco důležitějšího? 


Pro ukázku aktuální nabídka Ultim 8. Ta verze, kterou jsem koupil, nejde pod 1200 Kč třeba už z Německa a Francie, pokud si člověk nevšimne posledního kusu z UK za 11,99 Liber + 11,97 poštovné. Naopak nejdražší původní verzi jsem našel za 5470 Kč z USA. Nejlevněji za 2778 Kč s poštovným . Úskalím původní krabice je i to, zda je v CD verzi včetně speech packu a nebo jen na floppy verzi bez něj a ten pak za další peníze musíte dokoupit, pokud to chcete mít komplet.


Proč tedy ten boj kolem verzí hry? Já jsem jej popravdě vzdal a vzal jsem zlatou střední cestu. Kdysi jsem měl verzi menší placatější  kartonové krabičky, v které bylo jen CD a stručný Playguide (ta CD-ROM classic verze, jsou vidět taky v těch nabídkách). I u této verze se překvapivě cena i ztrojnásobila od doby, kdy jsem ji kupoval já, a to jsem ji kupoval novou, ve fólii. Trojnásobná cena dnes už platí za použitý kus. S touto verzí jsem ale moc spokojen nebyl a přiložil jsem ji kdysi v rámci jednoho většího svého prodeje některých krabicových her jako dárek kupujícímu. 


Já jsem chtěl větší krabici a tištěný manuál. První vydání hry jsem vzdal kvůli ceně a šel tedy do této EA Classic edice, s kterou jsem nakonec v poměru stav/verze/cena nadmíru spokojen. Pořád je to velká kartonová krabice, takže za mě ok, není to nějaký lacinný retail plast DVD dox. Krabice obsahuje prakticky vše, co původní vydání, jen s tím, že zde není plátěná mapa. To mi ale až tak nevadí, hra se totiž už neodehrává na Britannii a pro mě jsou v případě Ultim opravdu vzácné jen mapy Britannie. Minci rovněž oželím, tu nepotřebuji. Co se týče obálky, tak nakonec ten vzor s modrým pentagramem se mi dost líbí. 

Tolik malý průvodce nákupem jedné  z krabicových originálek hry. :-)

Ringo 

Komentáře

  1. Já jsem taky skončil u toho, že zvažuji cenu, kterou jsem ještě ochotný dát. Z toho mála, co potřebuji zkompletovat, mi chybí zrovna kousky, jejichž cena za současné situace je už na mě moc :) Za současné situace i proto, neboť na ceně se začalo dost projevovat poštovné (např. USA zásilky v souvislosti s covidem dost podražily). Pagan jsem jako na potvoru minul nedávno na Aukru, někdo prodával původní balení s disketama a cena byla pod 1000,- ... jenomže jsem na tu aukci úplně zapomněl :D Z Ultim jsem si jinak dal cíl sehnat si alespoň tu 8 a 9, jen aby se neřeklo (i když devítku mám silně spojenou s demem u Voodoo 3, takže mám ještě o jeden důvod navíc).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Z USA už jsem nákupy vzdal, v UK se semo tamo najde ještě něco přijatelného. Někdy je ta vysoká cena vlastně fajn v tom, že mě drží na uzdě a nenakupuji tolik, jako dříve. Přeci jen rodinný rozpočet potřebuje životně asi jiné položky než krabice s hrami kupované z principu :-) Ale jinak teď jsem zrovna utratil 428 Kč za disky ke krabicové verzi Ultimy IX, já k té své krabici mám totiž ty z nějaké kompilace a pořád mě to nějak hlodalo. Tak doufám, že budou opravu ve stavu Very Good, abych ty černé, které jsem kdysi vyměnil za ty originál, protože byly strašně podřené mohl vyměnit za ty pravé zase :-) A tím nákupy na eBay asi skončily na hodně dlouho, protože další věci, co bych chtěl, za to fakt polovinu ceny třeba nějaké herní konzole, kterou si léta odpírám, nedám :-)

      Vymazat
    2. Rád bych US verzi UU2, takže já na ty Amíky koukat musím ať chci nebo nechci :D Pro mě je to ale asi poslední takhle velká investice, protože i s poštovným to leze přes 3000 Kč. Z evropských věcí je to Ishar 1 a 3, taky prima částky. Arena mi utekla, ale po její rozehrávce je to beztak hra, kterou si v krabici klidně odpustím. Zkompletovat bych chtěl asi už jen Wizardry (tedy vedle toho Isharu), protože to je vedle série Might and Magic záležitost, která mi k tomu přijde jako jasná volba, nehledě na počet hodin, co jsem v šestce a sedmičce Wiz utopil :D Tohle by byl jinak nekonečný hon, protože her, co mě nadchly a chtěl bych je mít i fyzicky v nějakém pořádném balení, je opravdu hodně.

      Vymazat
    3. Tak zrovna Arena je pro mě teda prioritou z toho, co mi chybí. Asi jako jediná dokázala navázat ze scrollovacích dungeonů na atmosféru a grafiku Ultimy Underworld1 a 2, byť teda pokulhávala level v level designu kobek, ale plně to nahrazovala krásnými městy a venkovními lokacemi.. Z Wiz sháním už jen krabicovku W8, do dílů 1 - 5 nejdu.

      Vymazat
    4. Jo jo, US verze UU2, to byl můj vlhkej sen, nakonec se mi splnil a společně s krabicí UU1 to jsou fakt perly mojí sbírky. Bohužel to poštovné de facto uťalo mé snahy a dokončení sbírky série MaM (devítka by asi nebyl problém, ale jednička je pořád hodně vysoko) a Ultimu zřejmě nedám taky komplet :(

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak definovat žánr Dungeon - názorová výměna Richmond, Elemir, Anorak(jvempire), StriderCZ a Ringo

Ishar: Legend of the Fortress

Pokémon - dětinská záležitost nebo komplexní fenomenální RPG?